[Req] Disney's gamla rasist filmer
Kmr ihåg att ngn la upp en hemsida som hade massa filmer från disneys första kortfilmer. Det var massa rasistiska mot mörkhyade osv. allt ifrån 30 eller 40 talet o.s.v. sry om jag skriver konstigt men är skittrött. Tacksam om ngn hittar hemsidan, jag har letat som fan. puss gonatt.
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
Varför vill du ha rasistiska filmer? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
för att han är rasist! ÖÖÖH !!!!!!!!!!!!! ge dig, varför ens kommentera Mabande? Han kanske vill se det för att disney är så jävla stort? Mr. Walt disnep han själv var rasist, det är klart ajjja är rasist då? eller?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
hahahahaha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bakelse1 - Grattis till morgonens mest onödiga kommentar. Jag frågade för att jag helt enkelt undrar, inte för att jag ville ha nån pubertal "hejhej kolla på mig! jag får inte någon uppmärksamhet hemma så jag måste störa mig på nätet"-kommentar. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Där har du Betty Boop. Inte så svårt att söka efter "Disney Banned", "Donald Duck Banned", "Betty Boop Banned", "Disney Racism" o osv.
spänn musklerna och banna bakelse! ! ;D
((MAAD))
det är ännu konstigare att han vill se nazizt filmer när han har en flickvän som e jude=P
Vila I Frid Tony Snow
den är dock inte rasistisk men ändå...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
jag ser inget rasistiskt med betty boop filmen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inte jag heller... bara att han målade de med större läpppar? kanske lite överdrivet stora , men det gör väl han inte till en rasist?
Get Random!
Toastare
2008-03-29 17:56
det är ju den gamla stereotypiska bilden av svarta som är dålig (låt oss trösta dem med vattenmelon t.ex). Men sen är det ju naszist propagandan som är helt sjuk
Jag skyller allt på Emma!
Haha Betty Boop grejen var ju bara rolig. Trösta dem med vattenmelon..
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
inget fel med den första
Awaiting Beheadment and Mutilation
Toastare
2008-03-29 20:41
Läs på er historia då om "blackfaces" och vad rasistiska stereotyper handlar om.
Jo, det är fel på den första. Som BountyBoo skriver så handlar det om stereotyper. Typiska stereotyper; Svarta gillar kyckling, svarta gillar vattenmelon o bla bla bla. Detta är ett barnprogram som visades under en period där folk med svart som hudfärg inte hade det så jävla bra. Blir behandlade som djur.
okej.. på så vis, hade ingen aning om att svarta gillar vattenmelon xD men jag vill inte vara den som är den men på många filmer nuför tiden är det fortfarande samma sak, fast inte bara om svarta såklart.. t.ex på Scary Move 1 har hon svarta med sig grillad kyckling till bion och på många filmer framställs de flesta vita som nördiga och fega.. man borde inte göra så stor grej utav det, men förvisso är filmen från 30-40 talet och tiderna var mycket annorlunda då och rasismen i USA var väldigt stor , så jag kan förstå om det var diskriminerande då men nu borde väl ingen ta illa upp?
Get Random!
haha den andra filmen när tavlorna kommer på rullbandet haha så jävla bra
jag har alltid rätt.
vafan! alla älskar vattenmeloner! det är ingen stereotyp, bara fakta. säg mig nån som inte gillar vattenmelon
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Toastare
2008-03-29 22:43
nå jåå, jag.. och det med vattenmeloner har ju typ sitt ursprung från slaveriet och sydstaterna i USA.
...och sen så var det ju skillnaden mellan att driva med en stereotyp och att etablera den. 10-4, over...
Disney-avsnittet med Kalle är ju dock en propaganda film MOT nazism.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Toastare
2008-03-29 23:58
sk anti-propaganda
Bra att du förtydligade där. Någon kanske inte förstod "MOT".
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
mabande, vilket intryck tror du att det ger då du alltid skriver 10-4, over... efter varje inlägg? potatissuger, haha! :) Jag tycker att det hade varit minst lika roligt med en Kalle som propagerar för. Och de där karikatyrerna som vandrar runt och sjunger och spelar "Sieg Heil, Sieh Heil, right in the fuhrers face", är ju bara för söta. Porträtterar ganska långt min syn på övertygade ideologister(?).
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
hahahahaha, fuhrer-filmen är helt klockren. de är genier på Disney.
Jag förstår inte vad som är så chockerande med den, förresten? Politisk satir i sin bästa form. Förlåt för trippelpost.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
"Bra att du förtydligade där. Någon kanske inte förstod "MOT"." Hahahaha. Lite admin-bashing i den här tråden. Jag gillar det.
BountyBoo F28 men herregud! har du verkligen ett så desperat behov av att vara speciell att du t.o.m säger att du inte gillar vattenmeloner? där gick du för långt.
Toastare
2008-03-30 13:56
high-fiva varandra nu också! och om ni nu är så smarta så kan ni ju läsa i FAQ:en om "10-4 over"
Toastare
2008-03-30 13:57
nå jåå, det är inte lätt att förstå ironi på nätet. Vad är det för speciellt med att inte gilla vattenmelon? Gulligt att du stör dig så mycket på mig..
Haha älskar när folket vänder sig mot adminsen och de blir lacka. Månader av värdelöst whoa-hängande kan räddas av det. Och dont even get me started on "10-4 Over"...
Antar att det är kommunisten i mig..
"det är inte lätt att förstå ironi på nätet"
Toastare
2008-03-30 14:07
eller i verkliga livet heller, så det är lugnt. affelaffe, kommunisten i dig när det gäller "10-4 over?" eller när det blir ska göras försök till myteri bland whoa-kidsen?
Toastare
2008-03-30 14:08
affelaffe, och hade jag blivit lack så fort nån ska försöka vara vitsig på nätet hade jag varit mest förbannad hela tiden. Anledningen att man kan vara admin är att man har en sån stor distans till internet att man inte tar åt sig så man blir upprörd. Om t.ex nån säger att de inte gillar vattenmelon.
marvingaye - Hade inte hört den där låten, tackar för tipset :)
I och för sig så var den inte så värst bra, så jag rekommenderar
denna istället :)
BountyBoo - affeaffe är förmodligen den sortens "kommunist" som är emot all form av auktoritet fram tills att han själv sitter som envåldshärskare ;)
10-4, over...
"affelaffe, kommunisten i dig när det gäller "10-4 over?" eller när det blir ska göras försök till myteri bland whoa-kidsen?" Ja, det sistnämnda. När folket gör uppror mot förtryckaren. Ta det inte så allvarligt, damn it. I'm just playing with you baby. You know I love you.
"Anledningen att man kan vara admin är att man har en sån stor distans till internet att man inte tar åt sig så man blir upprörd." Vet inte ens var man skulle börja med det uttalandet. Life is too short.
Toastare
2008-03-30 14:23
affeaffe, kalla mig inte baby. Jag tog det inte allvarligt. "förtryckaren" säger nu till dig du har ett val, som du gjort av dig själv, att vara på denna sidan. Det valet hade man inte när man var född i en kommunist-stat..
bounty boo måste vara den mest pinsamma personen nånsin, blir upprörd för vilken skitsak som helst, trotsåren sitter i.
det är hårt att vara vresig på internet
BountyBoo Det var inte riktigt som jag kallade dig baby, var mer användade av ett citat som går så. Sen verkar det som att ni tror att jag är kommunist? Det var ett skämt. Hela "pöbeln mot makthavarna" var skämt. Jag vet inte, jag tyckte det var ganska uppenbart. Fast du kanske skämtade i ditt senaste inlägg.. Jävla ironiska generationen. Ska gå och ta en sarksasm-dusch. Ha det.
Mabande P31 nääe jag gillar inte heller dolly parton låten, blir bara påmind av den när jag läser ditt "10-4, over" :P
låten du länkade va skön ahah
Men wow vad seriös hela kommunistgrejen blev. Jag förstog det också som ett skämt från affeaffes sida
Toastare
2008-03-30 16:57
Helaks, du är bara en bitterfitta för att jag bannat dig. Alltid lika bra när ni är så ilskna så ni avslöjar er själva. Jag fattade att kommugrejen var ett skämt och jag var ironisk. Så nu släpper vi detta och jag lovar att göra mer smilys ;))
ok härligt ;)
nu tillbaks till ämnet
bountyboo, jag var inte alls intresserad av vad det betyder, jag var intresserad av om han är medveten om hurdant intryck det kan ge.:)
marvingaye - C.W. McCall är teh $hit! :) 10-4, over...