I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Här bränns svenska flaggan

Övrigt - Webbsidor

2007-09-01 00:04

[Artikel] Här bränns svenska flaggan

Länk

BLÅGULT I BRAND. En grupp upprörda muslimer brände svenska flaggan vid demonstrationen i Lahore.

hahahhahah ... FLAGGAN ÄR GRÖN!!! HAHAH ;D

+'et!

2007-09-01 00:14
haha usla jävlar
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-09-01 00:20
dumma som stockar :P
+'et!

2007-09-01 00:34
soft, ja ska bränna deras flagga, fett töntiga
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-01 00:43
oj vilken liv det hade blivit..

De brände både svenska flaggan och en docka av Fredrik Reinfeldt.

Protesterna mot Lars Vilks rondellhunds-Muhammed har spritts till Pakistan.

Vad har Reinfeldt gjort?    förklaring tack!

^^
+'et!

2007-09-01 00:51
Dom vill bara hata. tror dom gillar och hata
arga människor som aldrig någonsin ser det positiva i livet.

LSD åt pakistan !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-09-01 00:53
Jag förstår inte riktigt, är det nya bilder ute på Muhammed eller bråkar dom fortfarande om incidenten som hände i Danmark för nåt år sen?
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-09-01 00:54
Reinfeldt har inte gjort nått, jag vet inte vad som får dem att tro att dockan är en Reinfeldt - bara att aftonbladet är väldigt vänstervridet =)
http://felidae-music.com

2007-09-01 01:05

någon svensk gör något illa, och va ja tycker helt jävla onödigt, och sverige får skulden. vem "styr" sverige? klart han får skulden på samma sätt som bush får all skit för allt USA gör..

norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-09-01 01:41
nu vill jag bomba och slå!!!

2007-09-01 02:01
Är flaggan verkligen blågul?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-09-01 02:10
fett sjukt.

2007-09-01 02:55
Herregud..Jävla religioner..Borde inte finnas..Religion skapar mer problem än fred på jorden!.

2007-09-01 03:21

wtf..

^ Smart sagt.

2007-09-01 03:29
Snacka om att religoner förstör liv. Jag har vänner som är muslimer, men lite får man väl skoja om andra religoner. Det är inte så att folk bryr sig mycket om jesus skulle hånas....

nej, john lennon hade rätt, religoner förstör människan...

2007-09-01 05:33
vi borde skjuta alla som tror på något, sätta upp lite nya lagar som går emot allt som har med religion att göra, hela "anti-religion" rörelsen skapar mer hat än någon religion gör i dagsläget.

"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-09-01 09:35

Gogaku:

Den här gången är de förbannade på att konstnären Lars Vilks avbildade deras "profet" som rondellhund. Självklart så publicerades bilderna i en lokal tidning och då flippade dem ur ^^

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-09-01 09:45
Jag tycker det är härligt att de blir så kreativa så fort de möter motgångar. Reinfeldt-dockor och allt möjligt .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-01 09:50
Borde inte dockan representera Lars Vilks istället för Fredrik Reinfeld? Fast den där dockan kan ju lika gärna avbilda hela den svenska befolkningen också, vad vet jag.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-09-01 10:01

visst kan man frågesätta muslimers tolerans, men jag kan verkligen inte förstå hur man kan vara så dum i huvet att publicera såna bilder när man såg vad som hände efter Jylland-tidningens bilder. seriöst, ren idioti av Lars Vilks.

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-09-01 10:07
tahoma P23

Visst, ett helt medvetet drag från såväl Lars Vilks som tidningen i fråga att uppvigla de övertygade muslimerna. Men eftersom Sverige och så många andra länder i västvärlden ständigt värnar om demokratin så har ju vem som helst rätt att säga sitt. Det idiotiska är att större tidningar som vanligt hakar på och framställer det hela som att ALLA muslimer numera hatar Sverige.

2007-09-01 11:51

stooooooooor parkeringsplats skall byggas.

2007-09-01 13:26
Tänker man som Tahoma kan man ju lika gärna införa något sorts förbud mot att trycka vad man vill. Tryckfrihetslagen finns ju här i Sverige ovh kan inte dom hantera det får dom väl stå där och vara lacka!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Manager

2007-09-01 13:31
Det är Norrlands flagga ju.

Förövrigt vet jag inte om det är värsta grejen.. var tydligen bara 300 som hade protesterat (eller?), det motsvarar ju typ 17 eller 18 personer i Sverige :).

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-09-01 13:32
Jaha, det kanske var i Sverige det var drygt 300 som protesterade.. eller nåt sånt.
/ Deedz.

2007-09-01 13:44
Kul att dom ritar rätt flagga också:)
SunShine Reggae!.

2007-09-01 13:51
Förstår inte varför dom inte bara kan dra åt helvete om det är så jävla dåligt i Sverige. "Ner med sverige" *bränna flaggan* Wtf.. Lite frå man anpassa sig iallafall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-09-01 13:52
testie: det var i pakistan dom brände flaggan om jag har förstått det rätt.
/ Deedz.

2007-09-01 14:01
Kan dom inte ense att folk i andra länder respekterar individens frihet mer än religionens lagar.
Ddddddddrop da bomb.
Shooo bree

2007-09-01 14:02
Utställningen ska komma till jönköping snart.
Hoppas galningarna står med banderoller utanför museét så man får slåss lite.
Shooo bree

2007-09-01 14:07

Haha! testie x17 lyckas inte förstå sammanhanget i den här tråden heller :D

2007-09-01 14:12
Potatis, det är du som inte förstår, i den andra tråden så var det inte alls någon analys som handlade om dig, fattar inte vad du fick det ifrån i huvudtaget.

Angående den här tråden så VET jag att dessa religiösa människor minst är lika hatiska här i Sverige + att det var demonstration i Örebro som de inte ville kommentera.

Nuff said.

2007-09-01 14:15
för att gå helt off-topic:
testie x17 hur förklarar du då trådskaparens andra inlägg där han gjorde en kort, ytlig analys av hur jag var som person?

Det osar ytlighet över dig. På något sätt så "VET" du alltså att alla muslimer i Sverige är fanatiker som inte skulle dra sig för att förgöra hela den svenska befolkningen om det bara fick chansen?
En demonstration i Örebro? Jaha, den var väl såvitt jag vet helt fredlig och höll sig inom demokratins ramar.

2007-09-01 14:17
Om det var enbart 300 pers som protestera så är det väl inte så farligt, hade varit skillnad om det var flera tusen och att alla muslimer vart förbannade. Det finns alltid några som är s.k "extremister" som ska protestera, spelar ingen roll vilken religonen det är. Varför dem tar upp det är väl för att det är muslimer... Ser inte många artiklar om när nunor protesterar.

2007-09-01 14:19

Vet nu inte hur ofta nunnor ger sig ut på demonstrationer men jag förstår din liknelse och det är helt sant. Muslimer målas alltid ut som fanatiker av kvällstidningarna, även vid fredliga demonstrationer.

2007-09-01 14:42
Jag vet att det är många människor här i Sverige, och inte bara är det muslimer som är hatiska emot Sverige. Finns massor av kulturer och religioner som är fucked up. Det är dom som inte anpassar sig som jag blir le på, tycker det är synd att t.o.m människoliv står på spel bara för en viss religion. Klart det finns fredliga muslimer, jag drar inte alla över en kam. Men helst så önskar jag att religion inte fanns i huvudtaget.

Klart man inte ska anpassa sig till 1000% heller, vi har en yttrandefrihet här i Sverige och klart man kan diskutera saker och ting, men ibland blir det to much...

peace.

2007-09-01 14:45
flaggbränning i pakistan har knappast särskilt mycket med religion att göra. precis som diverse forskningsrapporter* har konstaterat, så är det inte (bara) religion som skapar en sådan missnöjesyttring, utan snarare är det en kombination av olika faktorer (sociala, ekonomiska, psykologiska etc.). lägg därtill att relationerna mellan "väst" och den muslimska världen har varit spända i många, många år (och tro inget annat än att flera nationalistiska och islamiska ideologier är en explicit eller implicit följd av den europeiska kolonisationen av den muslimska världen). publiceringen av sådana här bilder ses säkerligen som en fientlig handling signerad "imperialisterna", toppen av ett isberg av muslimsk/nationalistisk/chauvinistisk propaganda och anti-islamiska konspirationsteorier (det sistnämnda är tyvärr populärt bland dagens muslimer).

f.ö. är flaggbränningen en otroligt överdriven handling (och direkt oislamisk) och jag är personligen mer upprörd över muslimernas publika agerande än med bilderna i sig. dagens muslimer har tyvärr många fel. i avsaknad av en legitim, islamisk stat är muslimerna, inte minst här i väst, i ett sorts "mecka": när muhammad levde och verkade i just mecka blev han spottad på, fick stenar mot sig, förtalades etc., endast på basis av att han predikade ett visst budskap. började han bränna saker för det? nej. han uppvisade en korrekt etikett (adab).

* jag har bl.a. fått en amerikansk rapport refererad till mig, där bin ladens närmaste män beskrivs som läkare, ekonomer etc. och inte" islamologer". hatet mot väst går betydligt djupare än religionen, och de som ser på islam/religion som en katalysator per se är helt fel ute.

2007-09-01 14:51
testie X17:

På den punkten är vi relativt överens. Är det någonting som gör att jag tappar hoppet på mänskligheten så är det när jag hör dessa ständiga påståenden att det skulle existera någon slags "gudomlig" kraft som vägleder oss genom livet och bestämmer vad som är "rätt" och "fel". Sådant är bull, ja.

2007-09-01 14:53
Dom tror dom kan göra som dom vill utan att nånting kommer hända, när ni sedan blir bombade så säger ni att det inte är erat fel.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-09-01 16:35
bort med tråkiga muslimer, vafan jag skulle inte bry mig om nån la upp jesus som rondellhund, och jag tror fan inte jätte kristna hade blivit sådära.. tss

JAH BLESS
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!

2007-09-01 16:42
såhär såg bilden ut

http://www.vilks.net/wp-content/uploads/2007/08/demonstrationshundenlit.JPG

2007-09-01 16:43

2007-09-01 16:51
Världen behöver mer droger, det är islam ett starkt tecken på.
CANNABIS TILL FOLKET!
Follow the dao, right about....NOW!

2007-09-01 17:11
Oh my.. dom flippar sönder pga av det där!?

Shit, störda i huvudet förfan...
^ Smart sagt.

2007-09-01 17:35

Klockren bild :D

2007-09-01 18:15
gårdsfest i mellanöstern.

2007-09-01 18:19
känns som om det är lite väl mycket "alla muslimer flipper ut" bullshit som folk slänger ut sig här i kanalen....
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-09-01 18:21
"bort med tråkiga muslimer, vafan jag skulle inte bry mig om nån la upp jesus som rondellhund, och jag tror fan inte jätte kristna hade blivit sådära.. tss"

Varje gång Jesus tas upp så kommer det sura folk som protesterar osv... Men det tas inte upp av media på samma vis.

2007-09-01 18:36
afflaf P21

ïngenting är någonsin så intressant som man vill. det är därför vi måste låtsas och leka ibland. just nu leker vi "islamofobi" i sverige.

i tyskland lekte man "tredje riket" en gång.

2007-09-01 18:40
Haha, men snälla. Det är en flagga, vad fan spelar det för roll?

2007-09-02 00:08
Jag undrar vem fan det är som tipsar dessa rövhål i Pakistan ang en artikel i Nerkes tidning. Dessa uppviglare likt dem danska muslimer som åkte ner till "sina" länder och predikade hur jävligt Danmark var som hade yttrandefrihet mot religion.
Ät