jag är inte lättlurad men litar bara på kompisar! men kanske inte ska ta snubben som bertättat detta på så stort allvar i fortsättningen? pz?
http://www.myspace.com/micman123
säger han som har whoanamn efter ett fotbollslag?
Drogromantik är jävligt pupertalt
Antingen är man i det eller varit i "drogträsket" och är klar över vad man håller på med och varför.
Eller så vet man inget förutom det man sett och fått berättat.
Och då kan man moralisera och uttala sig men man kan aldrig döma.
Men en sak är säkert det finns ingen romantik i droger, bara på film eller möjligtvis i tonårens amatörmeck av de första knetcharna...
"Droger eller Alkohol"
Alkohol är en drog. Presis som koffein, nikotin eller thc...
Skillnaden är att den hamnat på rätt sida om strecket.
Varför?
Det kan diskuteras men den debatten är så full av bullshit så det pallar jag inte med. Dubbelmoralen är jävligt hög i den frågan.
Kan inte riktigt uttrycka allt jag känner men när jag läser vissa inlägg här känner jag mig tvungen att skriva.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
han vis 02:10 blir ju fan snyggare, ha!
Jag pallar inte ha ett citat här.
Battlerappare
2007-08-01 03:50
en person har dött av cannabis. han rökte 8 kilo... "ok" Dricka lite alkohol, röka lite zutt, fan är grejen. Kör ba kör :D. Känns som folk överdramatiserar droger, gör man skiten med måtta så är det lungt.
:c
kokkuli P21 är inte dedär gubben som är med i svart katt vit katt???
?
chelsea , ursäkta för att jag flög ur diskussionen, men du får svaret nu.mitt exempel till dig... alkohol är "fy" som du säger, hur kan då 60 talister, alt 70 talister vara fullt friska och krya även om dem har druckit alkohol sedan 18 års åldern? jag pratar naturligtvis inte om alkoholmissbrukare "alkisar" utan om "vanliga" människor.. Jag kanske inte fick ut det i mitt senaste inlägg, men de flesta droger som inte kan sätta dig i en psykos, är ganska ofarliga om man inte överdoserar dem allt för mkt. Om du tar en drog i ganska normal dos ska det inte göra dig allt för mkt onytta. Det jag ville få ut är att jag tror är det är bättre att ta de flesta andra droger, än alkohol en gång i veckan/helgen, pga att alkohol är skadligare än andra droger. Det är som sagt dåligt att missbruka alla droger, men alkohol är nästan sämst.kokkuli P21 , Cannabis är fortfarande inte lika farligt som alkohol, det har, som jag sa, aldrig bevisats skada kroppen. Det är något man nästan skulle kunna kalla en revolution på hela jorden nu där Cannabis håller på att legaliseras överallt. Varför? - Joo, det skadar fler personer när det smugglas, folk skjuter varandra för pengar osv. Det har aldrig dödat någon, alkohol dödar bara i USA en halv miljon om året. Marijuana kommer snart att bruka lika mkt som alkohol. I aftonbladet var det en undersökning; "Tycker du att cannabis ska legaliseras? Ja Nej" Folk har fått upp ögonen för drogen och vet mer om den nu, därför vann faktiskt "Ja"-sidan. Alkoholen kommer aldrig försvinna, det kommer inte folk att acceptera. Dock kommer cannabis att legaliseras när den svenska regeringen väljer att ta sig en titt på drogen, när de får se hur drogen breder ut sig. Då kommer inte alkohol att brukas lika mkt, vilket är bra. Cannabis kan skapa ett beroende, Ja, men det är inte drogen i sig som skapar det. Det är ett "pyskiskt beroende", tror jag det heter. Det fungerar på samma sätt som spelberoende, ungefär. Om man röker allt för ofta kan man alltså bli beroende på så sätt, men alkohol är ganska kraftigt beroendeframkallande, vilket inte många vet, men så är det. Om man inte röker det som vanliga cigaretter ska det vara chill, om ens psyke tål drogen dvs. Många tål inte alkohol så bra, andra tål inte cannabis så bra. Som någon vis person (på whoa) sagt, "Det spelar ingen roll vad du sätter i handen på en missbrukare. "
hahhahaha
kingsize mjo, men inte meth va? den drogen har ödelagt flera städer i USA.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
k1ngs1ze P15 , du blir ju sådan om du missbrukar . Om man byter alkohol mot meth blir man ju inte nödvändigtvis så. De människorna lär ju inte sova rätt, äta rätt eller sköta sin hygien. Om de skött det och tagit drogen hade de inte behövt se ut så. Man ser nog ut sådan om man missbrukar de flesta droger eftersom det, som sagt, får en att strunta i hygien, sömn och mat ganska rejält. Om man inte missbrukar CB då, eftersom munchies hör till.
Menar att man kanske får i sig lite sötsaker. Sömn får man väl i sig med de flesta andra droger också iofs. Men hygien är väl det egentliga som de flesta droger för med sig, att man skiter i.
Tendenz Grejjen är, att tjack fortfarande är så pass ofarligt om du tar det i NORMALA mängder, men självklart fattar inte folk det och bombar 5g tjack direkt. Du behöver inte missbruka allt du testar.....att dra tjack 1 gång i månaden eller nått (eller meth) är inga problem. Men alla droger annvänds ju olika ofta, t.ex cigg varje timme, alkohol ca varje helg, tjack ca varje månad, om du vill hålla "normalt". Sen kan du ju bli beroende, men det kan du av alkohol och cigg också, allt handlar om att hålla det på en normal nivå.El_Weon P19 Vilken gubbe?? vad snackar du omteN : "okej" du sa nyss svar på tal till mig det jag har sagt hela tråden??????? NEJ? inte alls "flesta" droger för mig sig dålig hygien, sömn osv. det är tjack och meth, eftersom du får "tjacklukt" och de e sviiiiiiiinsvårt att få bort, och då skiter du i och duscha, men även fast du missbrukar kan du även hålla på en nomral nivå, dom som inte sköter hygien är ju oftast hemlösa. Och jo om du byter meth mot alkohol blir det så eftersom som ja skrev ovan, meth är ingen drog man ska annvända lika ofta som t.ex alkohol, samma som man inte ska ta en joppe lika ofta som man tar en cigg. Sen finns det ju nackdelar med alla droger det säger jag inte, men om man kan hålla det på en sansad nivå så ska det gå utan problem alls, jag snackar t.om om Heroin, datura, pcp osv. även fast det inebär mer RISKER, fast finns ju också risker med alkohol, att du kanske blir mer aggresiv och råkar döda nån eller kör rattfull..yeah
Upp i snoken ska det!
varör inte bara maxxa om m an gett sig fan d
Jag fiser THC !
kokkuli P21 , du skrev något om att Cannabis var lika farligt som CB. Det jag svarade på, resten var väl till alla. Vissa är väl mer beroendeframkallande osv. Men andra droger är faktiskt inte så värst mkt värre än alkohol, snarare mindre farliga. Men media har fått dem att verka mkt värre än vår egna lilla kärleksdrog, alkohol.
teN : CB är cannabis? vad jiddrar du om
Upp i snoken ska det!
Cannabis var lika farligt som alkohol*