I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Videoklipp] Drugs make you ugly

Övrigt - Webbsidor

Manager

2007-07-29 14:24
kokkuli: Vad är det dummaste du har hört?

Alkohol går väl ändå att hålla på en ok nivå? Man däckar inte av ett glas öl.

Kan du bli tipsy på crystal meth?
Fortsätt med det du, "ALKOHOL ÄR MYYCKET FARLIGARE ÄN KNARK!!11"
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-07-29 14:25
Kokkuli: Eller var det "Meth är mest utbrett bland vita" som var det dummaste du hört?
/ Deedz.

2007-07-29 14:26
Yun_DI P17 METH är väl ändå mest utbrett bland vita tror jag..

ten, ja men du är fortfarande inte alla...samma sak som att säga "jag kör inte full när jag dricker" finns fortfarande vissa som gör det.
Upp i snoken ska det!

2007-07-29 14:27
Alkohol går väl ändå att hålla på en ok nivå? Man däckar inte av ett glas öl.

Man däckar inte på ett bloss meth heller
Upp i snoken ska det!

2007-07-29 14:27

det dör ju fler pers av spritförgiftning än av droger varje år!

såå..

http://www.myspace.com/micman123

2007-07-29 14:28
kokkuli P21, var det inte det jag skrev i slutet av mitt inlägg ?

2007-07-29 14:29
ten okej , förstog inte värför du skrev den andra delen då
Upp i snoken ska det!
Manager

2007-07-29 14:29
Vadå, har jag fel eller? Det är iallafall uppfattningen jag har fått genom dokumentärer och repotage typ..
Det trodde jag var common knowledge.

"97.9% of people who use meth are white"

http://www.stpaulgiants.com/facesofmeth.ppt

kanske ingen reliable källa, men ändå..
/ Deedz.

2007-07-29 14:31
Yun_DI P17

Japp you stick with internet boiii! världen finns utanför när du väljer att öppna ögonen.
Upp i snoken ska det!
Manager

2007-07-29 14:31
micman: wow vilket bra argument. För det första måste du fatta att alkohol är väldigt mer utbrett än droger.

Hur många i sverige använder crystal meth dagligen och hur många använder alkohol dagligen? därav statistiken..

/ Deedz.
Manager

2007-07-29 14:32
kokkuli: Kan du inte säga som det är istället för att prata i gåtor? Är det mest svarta som använder crystal meth eller vad säger du?

Har du träffat världens alla crystal meth missbrukare? haha...
/ Deedz.

2007-07-29 14:35
det dör ju fler pers av spritförgiftning än av droger varje år!

sa han, inte crystal meth, sen vet jag inte om det är sant det han säger men jag kunde läsa det han sa iaf.

Sen är det nästan ingen i sverige som missbrukar meth eftersom det knappast finns, sverige har tjack. och säg mig hur många som överdosar på det och jämför med alkohol.
Upp i snoken ska det!

2007-07-29 14:37
Yun_DI P17

din okunnighet får mig att skratta, du är oerhört dum, hur fan kan du säga att meth är mer av vita? oo jusste cops går ju på 6an och du har sett när dom invarderar "meth labs" hahaha.

Nej jag har inte träffat alla meth missbrukare men jag kan säga att meth fan inte är en "vit drog"
Upp i snoken ska det!
Manager

2007-07-29 14:43
Who uses meth? Back to top  

The typical meth user is a lower- or middle-class white person in his or her 20's or 30's, living in a rural community. Although this description is technically accurate, it masks a great deal of variation in meth use. For example:

• While meth use is concentrated in rural communities, it is a popular "club drug" in Los Angeles, Chicago, New York, and other urban centers across the country.

• While the typical meth user belongs to the lower or middle class, meth addiction has afflicted upper-class Americans as well, including members of wealthy and prominent families.

• While most meth users are in their 20's or 30's, meth use is on the rise among teenagers, and – at the other end of the age spectrum – it is not uncommon to encounter meth addicts in their 40's or 50's.

Ska du mobba mig nu för jag tar fakta från internet (som fortfarande är det bästa sättet)

In a recent New York University study of 312 crystal meth users, 32 percent were white, 23 percent were Latino and 22 percent were black. At a methamphetamine support group run by Gay Men's Health Crisis, blacks now make up more than 10 percent of the participants, up from fewer than two percent in 2001.
/ Deedz.

2007-07-29 14:46

Aja du fattar verkligen inte, DROGER DÖDAR! annvänd meth 1 gång och få cancer i ansiktet samt VÄRLDENS ABBS! DÖDLIG AT!

pallar inte med dig mer

Upp i snoken ska det!
Manager

2007-07-29 14:49
Ok.
/ Deedz.

2007-07-29 15:00
borde det inte ha motsatt effekt om man redan är ful?
psys?x - cameljockeys
presented by Lead Paint, Delicious but Deadly!

2007-07-29 15:01
kokkuli

visa lite egen statistik som stödjer dina egna argument istället för att hålla diskussionen på nån dagisnivå. du bara drar massa egna slutsatser och försöker smutskasta Yun_DI.

1-0 till Yun_DI just nu.

2007-07-29 15:02
halsont

vadå 1-0 ? jag försöker inte vinna nån jävla lek. och det jag säger är att meth inte är en "VIT" drog
Upp i snoken ska det!

2007-07-29 15:23
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2007-07-29 15:43
ew, dom tänderna var otroligt ofräscha.

ew igen.

2007-07-29 21:04
Upp i snoken ska det!

2007-07-30 00:13
En stor anledning till att folk ser ut som dom gör av diverse droger (inklusive alkohol) är ju pga ekonomi och att man släpper allt annat.

Det är ju inte så att snubbarna som var me på faces of meth borstade tänderna 2 gånger om dagen, sover och äter nyttigt osv osv.
det finns en chat! missa inte den...

2007-07-30 00:24
inte ens någon idé att prata om droger på whoa, alla tror på all jävla propaganda och säger att dom nöjer sig med alkohol. ha ett bra liv säger jag ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-07-30 00:52
// Dansk_BB

2007-07-30 01:13

chelsea 

Okej, Hasch är för det fursta kådan från Cannabis och marijuana är nästan samma sak, och hasch och marijuana är, ja fysiskt nästan lika farligt som alkohol, dock är psykist alkohol värre för att du kan bli aggresiv osv. inte riktigt vet vad du gör.

Och nej jag överdrev förut, LSD är väldigt farligt eftersom det är en Hallucinogen drog och kan skada ditt psyke så allvarligt att du kanske aldrig blir återställd, och LSD är även ingen drog som man "festar" med eftersom dålig set&settings ger VÄLDIGT ökad channs att du "snetrippar" (dvs kan skada ditt psyke djupt eller skrämma dig enomrt så du inte riktigt vet vad du gör) att festa med mycket folk och mycket saker runt dig är bara för dom väldigt erfarna.

Meth däremot är inte så farligt som all jävla media snack som pågår, det är som amfetamin bara att det är starkare, sen som nån tidigare sa, att man ser ut sådär jävla äcklig av meth är för att man inte duschar och borstar tänderna ETC.

Men "methlukt" (som "tjacklukt") är väldigt svår att få bort därför skiter man nog ofta i att duscha och sånt om man är meth missbrukare, men det jag menar är att om du är en meth missbrukare så beter du dig nästan likadant som en alkoholmissbrukare.

Du duschar inte, du är allmänt äcklig osv.dock kan meth vara farligare när du kommer upp i ett dagligt missbruk då chansen till överdos ökar, men samma sak att du kan dö av alkoholförgiftning av alkohol.

hur menar du när du säger att alkohol dödar fler människor? menar du bilolyckor, övervåld etc?

Ja jag menar det, men det är ju den femman som inte sköter sig med alkoholen, samma som vissa brukare av droger väljer att blada olika substanser osv som kan leda till att man gör massa dumheter.

Men det jag försöker få ut är att, om du annvänder droger på en sansad dos, så är det inte mycket faligare än alkohol, så länge du inte kommer in i ett missbruk, och eftersom vissa droger lockar mer till folk som redan är psykist dåliga/deprimerade så är det ju lätt att fastna, men samma sak med alkohol, finns ju alkisar också.

Och ditt sista stycke, när ja sa LSD inte var farligt så var jag inte seriös, som jag tycker du borde förstått om du är smart nog att läsa vad jag skriver.

Aja blev lite mycket..

Upp i snoken ska det!

2007-07-30 01:15
chelsea, din kunskap verkar ju inte vara så mycket att skryta om.
Jag dricker alkohol själv, men jag VET att det är bland de farligare drogerna. Alkohol är, och kommer alltid vara en farlig drog.

Jag tror det är tvärtom. Det känns som att anit-drog folket, nästan aldrig vet något om någon drog. De försvarar bara alkoholen, alkohol dödar bara i USA en halv miljon människor om året. Alkohol är mördar-drogen, enda anledningen till att alkohol är lagligt är att det har funnits så fruktansvärt länge och är en del av kulturen.

Alkohol är etanol, vilket även är motorbränsle.. Hur nyttigt kan folk tro att det är? Jämföra bensin med en jävla växt, som t. ex. Marijuana, fy.
Det finns ett ämne som heter acetaldehyd i etanol, och tro mig, det är inte bra för kroppen.

Etanol är ett farligt gift. Det kan orsaka död och/eller kräkningar vid för höga doser och lever- och hjärnskador vid regelbundet nyttjande. wikipedia..

Grejen är den att folk dricker i de mängderna att de överdoserar drogen varje jävla gång de dricker..

2007-07-30 01:18

chelsea

Examples of hard drugs include heroin, morphine, cocaine, methamphetamine, benzodiazepines, alcohol, and nicotine (tobacco). Drugs in this group are generally described as being physically addictive, easier to overdose on, and/or posing serious health and social risks, including death

ÖVERSÄTTNING om du inte orka läsa:

exempel av "hårda droger" heroin,morphine,kokain,methamphetamine, benzodiazepines (benzo), alkohol och tobak.
Droger i denna grupp är beskrivna att vara psykiskt beroende, lättare att överdosa på och/eller ger seriösa hälsa och sociala risker, eller död

Japp, vad jag menade, alkohol och tobak ligger på den nivån som meth.

Upp i snoken ska det!

2007-07-30 01:22
kokkuli P21, det finns inga bevis för att cannabis skadar kroppen, dock ger det effekter på hjärnan. Cannabis söver delar av hjärnan, vilka vaknar upp när drogen slutat verka. Att missbruka cannabis är dock inte bättre för hjärnan än att missbruka alkohol, skillnaden är att hjärnan vaknar upp efter ett cannabismissbruk, alkohol skadar hjärnan permanent.

Och något som folk inte fattat, de flesta drogerna är inte så jävla farliga vid bruk, det är missbruk som fuckar folk.. De flesta drogerna skadar dig mindre än alkohol vid missbruk.

Och som sagt, LSD skadar knappt kroppen med tanke på hur små doser man tar, det är jävligt koncentrerat. Men det kan skada psyket om man inte är så psykiskt stark eller har helt fel set and settings.

teN: Ja men grejjen är också, att Cannabis är lika farligt som alkohol, och eftersom staten inte vill lägga till ÄNNU en farlig drog så avstår dom, vilket inte är konstigt.

Sen har du rätt i att folk som är anti-drog inte vet något alls.
dock ska dom verkligen inte legalisera Centralstilmulantia droger eftersom det kan vara väldigt beroendeframkallande, t.ex som tobak.

Eller Hallucinogener för den delen heller, eftersom det är...ja psykiskt väldigt farligt.

Det jag menar är att värför dom inte gör nått är för dom inte vill bidra med mer skit, tror t.om alkoholen kommer försvinna med tiden.

Men jo ten, du har rätt :)
Upp i snoken ska det!

Och gissa varför man blandar ut alkohol så extremt mkt, det är farligt/starkt.

2007-07-30 01:24
Japp som ten sa, Hallucinogener (som LSD då) droger skadar din kropp näst intill INGET...man kan säga alkohol är x10 så farligt mot kroppen.
Upp i snoken ska det!

2007-07-30 01:33
chelsea 

I princip ja, men du får ju ha förnuft också.meth är ingen drog du ska annvända lika ofta som alkohol, eftersom det är väldigt starkt osv, om du inte vill in i missbruk så kan man ju köra en helg från fredag-söndag varje månad utan problemas - Sen om du börjar känna de e för mycket väntar du en månad eller nått, samma sak som med att man inte ska dricka 1 liter HB varje dag.
Upp i snoken ska det!

2007-07-30 01:42

Nej det låter inte förnuftigt i dina öron eftersom du inte vill tro att det är så, som du sa innan, du hade ingen erfarenhet om droger, förutom media då eller?

Jag har erfarenhet, och vet att det inte är så som media framställer det, teN har erfaranhet och säger att det inte är så, vad mer behöver du?

Du får ju tro vad du vill, men alkohol är farligare än vad du tror, och droger är inte så mycket farligare än alkoholen.

Upp i snoken ska det!

2007-07-30 12:44
i sverige dör runt 100.000 pers om året av spritförgiftning, men inte en jävel dör av lite brajj :D

2007-07-30 12:49
dålig jämnförelse "MicMan"... spritförgiftning, då bör du iaf dricka en heldel. sen lite hasch, ja det säger väl sig själv?
// Dansk_BB

2007-07-30 12:54
"kopiera"

joo ; )

2007-07-30 14:09
kopiera P19

Du kan inte fysiskt dö av Cannabis. om du skulle vara nära til överdos skulle du bara somna, spy eller liknande.

Så det är ingen som dör av Cannabis.spelar ingen roll hur mycket du tar
Upp i snoken ska det!

2007-07-30 14:50
kokkuli P21
inte om man röker det.. men prova ta överdos genom att äta de så blir det en helt annan visa ! men inte lika vanligt att äta de!

ska inte säga att jag har 100% rätt nu men men :P

pz

2007-07-30 18:12
Spelar ingen roll, ja har också ätit, ooch när du kommer upp till typ 5g+ så lär du spy i några timmar. sen lär du däcka och sova som fan och spy när du vaknar, och må skit i några dagar.

Du kan inte äta så mycket så du hinner dö. om vi inte snackar helt SJUKA mängder om du försöker ta självmord, men riktigt osanolikt
Upp i snoken ska det!

2007-07-30 18:17
kokkuli P21
jag vet vad jag bör veta om droger, så du behövde inte berätta...
om du läser det jag skrev, sen det micman skrev innan mig så fattar du nog ;)
// Dansk_BB

2007-07-30 20:31

kokkuli:
skumt, känner folk som käkat runt 10 gram, då dom käka hashmuffins.. de enda som hände var att ena snubben blev helt väck. dock inga "bieffekter" som illamående och grejjer. men säkert olika till person till person.. han hade 14år "erfarenhet" av droger. han är ren nu i stort sätt, bara nån gång ibland har drar en splirre!

kanske offtopic , men aja , vi är väl på samma spår typ ;P

pz

2007-07-30 20:48
kokkuli.. en person har dött av cannabis. han rökte 8 kilo...
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-07-31 00:04
vem är personen då?

vad rökte han för för nåt? kvalitén på gräset? lite mer fakta :)

2007-07-31 00:11
MicMan 

Suck, 8 kilo, säger väll sig självt????

Och dina "polare" som käkade 10 gram haschmuffins, var det 10g HASCH i dom? isåfall lär dom har blivit reeedigt blåsta på köpet, dom skulle ligga och dräggla framför toan ett jävla tag.
Upp i snoken ska det!

2007-07-31 00:21

inte så svårt och röka 8 kilo.. de blir ju nåra fetingar, men de går :) men nog ingen som gjort.. men ville ju kolla med fimp om hon hade fakta !

mannen.. han har hållt på me droger i många många år.. och när man hållt på ett tag måste man höja dosen hela tiden, annars inte samma effekt!

eller ja vet inte va ja babblar om..... vart vaken i 40-50 timmar snart ;P

pz 

2007-07-31 00:26

Vad har du för erfarenhet inom droger? du babblar lite om cannabis nu som du inte värkar veta nått om, och nej jag sa inte det var omöjligt men det är 8000 gram = ................... då får man ju för fan fatta att man dör.

Ja man ska höja dosen men inte till 8000 gram?????

Cannabis är ändå en svag drog, men fan höjer man inte doser till typ 10 gram som dina polare åt.

Och kan du svara på det jag skrev ovan?

Upp i snoken ska det!

2007-07-31 00:32
men mannen.. när en kompis säger en sak till mig, så litar ja på den snubben! men enligt dig så snackar han, sååå, vem ska ja tro på, han eller dig?

du vet ju inte ens vem jag snackar om, eller hur?

jag är kanske inte är expert på droger.. .. men bara för du kanske har läst, provat, osv att man deckar efter 5g, så kanske inte ALLA gör de?

2007-07-31 00:43
MicMan 

Du sa nyss att dom ÅT i sig 10g hasch, utan att må illa eller något? svårt att ta dig seriös, dina vänner driver säkert med dig för dom vet du är lättlurad.

"vet vem det är" ahh det kanske är Hasch-terminator? sveriges bästa?

f.ö så ska en dödlig dos av cannabis ligga på ca 6kg
Upp i snoken ska det!

2007-07-31 14:22
MicMan vet tyvärr inte mer än så, jo att han var amerikan , men det är väl ovesäntligt antar jag.

vad gäller 10 gs diskussionen så har jag dragit i mig 12 g på en kväll. inga problem alls, blev lite nojjig in på småtimmarna dock.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced