I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Sökes] Webbdesigner för uppdrag!

Övrigt - Webbsidor

2007-06-03 20:20
Eksem, vart jobbar du?
själv har jag 2 år kvar innan ja cashar ut :/
cry me a river!
--> thcrew

2007-06-03 20:21
Jag säger inte att jag har superkoll på allt men jag vet att 10 000 inte är dyrt för ett företag som vill ha en hemsida.

10000 är en spottstyver..
du får som eksem räkna med ~1000kr timmen..
cry me a river!
--> thcrew

2007-06-03 21:48
interior 

med klart dugliga menar han nog som duger för trådskaparen. som i sin tur inte har så höga krav på sidan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-03 23:14
Vem vann?

Jag hejar på seth tror jag. Men jag är inte så fanatisk.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2007-06-04 09:34
Det är ju överhuvudtaget jävligt fördelaktigt att få massa alternativ och bara betala för den man bestämmer sig för istället för att anlita en person på ett företag.... bra entrepenörs anda =)
Rock out with your cock out!

2007-06-04 10:36
Nu tycker jag det är sjukt mycket gnäll i tråden.

Jag erbjöd att betala 500 spänn till någon som var villig  att göra det för den slanten, jag tvingar ingen att göra en billig sida åt mig. Utan chansar på att det finns folk som ändå bara sitter och rullar tummarna hemma, och känner att det skulle sitta fint med en extra slant.

Men som sagt, det är frivilligt, och jag erbjöd bara ett litet extrajobb till någon som var villig. Så jag tycker ni ska sluta gnälla. Alla är vi nu väldigt medvetna om att det "på riktigt" kostar mer. Dock finns det fortfarande folk som gör det på hobbynivå.

Jag har bestämt mig för vilket bidrag jag ska välja, måste dock komma på vem som gjorde det för jag har virrat ihop mig lite bland bidragen och dess skapare. :) haha.

www.marysoul.com

2007-06-04 10:48
_Berger_

Man ska utnytja de möjligheter som finns, folk kommer alltid gnälla, oavsett om det är lite betalt eller vad nu folk tycker... finns det någon som tycker det är roligt och dessutom får en slant för det kan jag inte se några problem med det.

Problemet är att du inte får någon fortlöpande service nu och eftersom du inte har kunskapen själv kan det ju i framtiden vara bra att se över en mer "profissionell"  lösning på det.
Men som en start är väll detta en jättebra lösning.

2007-06-04 11:04
bah.
It's only gay if balls are touching

2007-06-04 12:22
berger, du frågade vad priset brukar vara..
klart folk svarar..
bli inte sur för att vi förklarar verkligheten för dig..

som någon skrev.. intressant att du bryr dig om arbetarnas villkor i portugal men struntar totalt i villkoren din designer får..

som att be någon sy upp kläder åt en för 10kr plagget bara för att dom tycker det är roligt att sy..
cry me a river!
--> thcrew

2007-06-04 13:13
joda

Men ser det ut som att vi har utsvultna utnyttjade webdesigners på ruinens brant här på whoa som jobbar 20 timmar dygnet för att försörja sin familj?

Väx upp och sluta tjafsa för tjafsandets skull för fan

2007-06-04 17:13
two_grand. jag gtjaffsar inte

Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar ang priset)

Hon ber oss rätta henne om hon är ute och cyklar..
så vi rättar henne?

Vart gör vi fel?

cry me a river!
--> thcrew

2007-06-04 23:04
two grand: ja, det har du rätt i! Självklart kommer jag erbjuda mer pengar för uppdateringar och sånna grejer om ja inte kan fixa det själv. Och blir det som det verkar, att jag öppnar butik, så kommer jag så klart budgetera för det.

joda: ja, men jag frågade heller inte om den proffessionell webbyrådesigners pris. utan undrade om det var någon som ändå inte hade något att göra om dagarna, och ville få in en extra slant. är ganska stor skillnad på det.
jag är utbildad formgivare, och frilansar en del, då tar jag såklart betalt som en "riktig" formgivare. men skulle jag för tillfället inte ha något jobb, och heller inga pengar, skulle inte jag banga på att göra en logga tex till någon som är på gång att starta eget osv. Jag tar ibland 1000 spänn i timmen, och ibland gör jag saker för inga pengar alls. har man mycket fritid, tycker det är roligt, och ser ett roligt uppdrag så får man ju överväga om det är kul att sitta å pyssla på en kul grej å få en liten slant, eller sitta å pyssla med ingenting, och inte få en slant..
men du har rätt, jag undrade om pris. men tänkte mig inte att det skulle bli diskussion om vad en webbyrå tar, för det var absolut inte den nivån jag frågade efter. hade jag velat ha en färdigutbildad snubbe med värsta portfolion som jag kunde betala vad det än skulle kostat, så hade jag inte vänt mig hit.
men skit samma, LöööV (tror de blev rätt antal Ö) ska göra sidan, och det kommer bli bra.
www.marysoul.com

2007-06-04 23:17
we wanna see a preview!
/Shadow

2007-06-05 10:24
me to ^^
jag har alltid rätt.