[Sökes] Webbdesigner för uppdrag!
Heey! Nu är det såhär, jag behöver en simpel hemsida, och Gud missade mig totalt när han delade ut som kunskaperna om hur man lyckas med detta. Så jag söker nån dude/dudette som inte har nåt vettigt för sig, och som vill göra en simpel sida, men sjukt snygg! Jag sliter för att få ihop det med mitt företag på sidan om vanliga jobb, det betyder alltså att jag inte har så mycket cash. Jag vet heller inte vad som är rätt att betala för en sida, men såg att någon sålde för en femhunka. Så jag erbjuder 500 SEK till den som kan göra den snyggaste sidan till mig. (Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar ang priset) Den ska gärna vara enkel så att jag själv kan ända tex Nyheterna.. Hemsidan ska presentera ett klädmärke i genren urban streetwear. Kläder produceras i Portugal under shyssta villkor för de anställda. Ni som är intresserade, adda mig på msn, maila, eller skicka PM för mer info om vad som ska finnas på sidan. msn + mail: [email protected] Men kort sagt ska det finnas: - Om Marysoul/om mig - Bilder/info om kollektionen - Nyheter - Kontakt LOVE!
www.marysoul.com
Nu har jag fått höra att det är lite kasst betalt. Men tänkt såhär: När jag är världskänd och alla människor som finns tittar på min hemsida och beundrar den, då kommer du få massvis med jobb, och blir superkänd, och superrik. :) Och om du inte har något bättre för dig är ju 500 bättre än 0. :) Jag hade såklart betalt mer om det fanns möjlighet. Känner mig snål som en idiot. Men det här är det jag kan erbjuda, och känner någon att det passar, så är ju det bra!
www.marysoul.com
men. du vet att du måste betala för en sida varje månad osv? där ifrån man köpper servren elr webhotellet!
japan: har redan domän å webbhotell å allt vad det heter. interior: Nja, jag har redan fått in en hel del shyssta förslag. Men skicka in ett förslag du med, om jag blir helt förälskad i det kanse vi kan snacka procent. :)
www.marysoul.com
500 spänn? för en "sjukt snygg sida" så får du betala minst 10 000.. förstår mig inte på folk ibland , det är sjukt mycket jobb med en hemsida.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
Jag kan göra en hemsida för 5000 svart
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
emil: Sjukt snygg sida behöver ju inte betyda en sjukt avancerad? Jag har svarat på ditt PM för övrigt..
www.marysoul.com
Nu har jag fått in en del bidrag, men om det är någon som funderar på att skicka in, adda mig på msn:
[email protected] eller maila till samma adress. Så ska ni få material.
Deadline för utkast blir fredag 1 juni. Så ska jag bestämma mig under helgen för vilket jag gillar bäst. Alltså kommer den som "vinner"/får jobbet att få svar söndag 3 juni.
www.marysoul.com
emil 10 lök för en hemsida utan att hon bett om spec mkt effekter så som flash osv ? 4 kategorier ? inget forum ? utan intro ? ofta..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sitter folk verkligen och designar en ritkigt snygg sida special gjort för dig innan dem fått några pengar? Pengar först, sen produkt.... Eller menar du att man ska skicka grejer man gjort innan, och sen få "jobbet" beroende på det?
"fördomar fördummar"
är man helt fel ute om man tänker på något flumigt blommigt såhär till våren?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
brukar vara 300:- för en sidan om sig/produkten. dock endast text
"if you cant beat them, join them"
Hangaround
2007-05-28 18:53
Är man grym på webdesign och enkel html så är väll 500 en fin fickpeng? Som hon sa, sjukt snygg behöver inte vara sjukt avancerad. Så länge det bara gäller en fin design och lite html tycker jag att 500 är bra. Är ju som att sno godis ifrån unge. Säg att man är grym, man gör den på 4 timmar. 125 kr timmen är inte så dåligt om man inte har något bättre för sig.
man kan ju göra det lätt för sig också: vill man inte göra en sida för det priset har man inget i tråden att göra! punkt
Hangaround
2007-05-28 19:00
erorone
"10 lök för en hemsida utan att hon bett om spec mkt effekter så som flash osv ? 4 kategorier ? inget forum ? utan intro ? ofta.."
Absolut. 10k är ju max 10 timmars arbete, och det är inte mycket för design, kodning och test av en sida.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Fast man får ju vad man betalar för. Men en oetablerad ung människa som går typ gymnasiet och ändå sitter hemma och lajjar med hemsidor på kvällarna kan ju göra nåt rätt schysst för 500 spänn. Jag kostar 1000 spänn i timmen, för våra kunder. För 500 spänn hinner jag typ starta datorn :) Helt enkelt, jag tror man kan få nåt rätt bra för 500 om man frågar på ett sånt här forum. Men en bra sajt bör kosta mellan 30000 till 1000000.
eksem jag tror det finns en anledning till att hon frågar på ett sånthär forum!? eller? kanske?
Chopacop: Ett utkast. Det är ju inte direkt ovanligt att man göra ett utkast i hopp om att få jobb? Det är inte att man ska koda en hel sida och göra massa undersidor. Dom som har skickat in förslag har gjort precis som jag velat. Gjort en framsida med förslag på hur det kan se ut. Jag betalar den jag tycker är bäst, och den gör sidan. Simple. nhoj: blommor kan funka! du har till fredag på dig om du vill ge det ett försök =) och ja, det var anledningen till att jag frågade här, att det kanske var nån som inte hade nå bättre för sig och uppskattade en femhundring. Du har så rätt så. :) pejs
www.marysoul.com
emil 10 lök för en hemsida utan att hon bett om spec mkt effekter så som flash osv ? 4 kategorier ? inget forum ? utan intro ? ofta.. - när du har lite mer insyn i branchen så kanske du förstår. Vad har du i timlön på ditt jobb, 10 kr? Gör man en seriös hemsida åt ett företag så tar det oftast kanske 1 månad och 10 000 för en månads arbete är väll enligt mig en rätt normal lön men sen om det ska gå genom företag så går hälften bort vid skatt och moms. Är bara trött på att webbsidor och webbdesign inte ses som ngt "hantverk" eller liknande som folk anser sig kunna lägga pengar på när det är mycket jobb bakom en hemsida ( pratar inte om denna hemsida nu då hon skulle ha en enkel hemsida. ) så word på eksem och berger lycka till med hemsidan kommer säkert lösa sig! :)
Flash, effekter och sånt skit är fult! Detta är "företags" sida tjejen söker och den ska vara STILREN, en gammal gubbe ska kunna dra in på sidan och leta kläder för sitt barn utan att behöva gå igenom massa flash effekter, herregud. Stilrent är svårast att klara av, och 500 spänn kan vara lite, men en bra fickpeng för folk som inte har nått att göra. 2000:- och uppåt annars. Eksem, när ni säljer hemsidor får inget vara likt någon annans hemsida, det är just därför ni tar betalt för de höga priser som ni gör, och jag är ganska säker att ni uppdaterar deras hemsidor stundtals gånger. Har jag rätt?
- Shizzle
Säg att jag har fel? :)
- Shizzle
sen behöver ni inte låtsas som att alla ni är webbdesigners med stort rykte i branchen.. vafan ni får ju nåt till portfolion också, lite rita å måla , å lite html... så han du få en snygg fungerande sida. jag är itne rätt man för jobbet, men en 500 för ett jobb som du själv även kan dra nytta av. ja menar hade hon kunnat betala storslantar hade hon nog vänt sig till någon professionell webbdesigner, och ni hade inte ens haft chansen att plocka hem en röding för lite småpill medan ni väntar på att din tråd om drömmar är minnesbilder från tidigare liv i vardagsfilosofi ska uppdateras... (pssst.. sen kan man göra saker för att vara snäll och hjälpa till, även om man inte blir stormrik på kuppen... eller nej de va inget)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
etna: Absolut. 10k är ju max 10 timmars arbete, och det är inte mycket för design, kodning och test av en sida. lol. 1000kr/tim för enkel html och dessutom sannolikt svart. dröm så sött.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag kan tänka mig att rita upp själva designen och skicka som olika bildformat för 500 kr. Om detta är av intresse?
Stora variga K.
refused sa det. emil: du kan ju OMÖJLIGTVIS påstå att du med gott samvete ens fösökt för 10 lök för nått som du gjort på din sida ? insyn i branschen...går inte du i skolan ännu? vilken bransch vill du påstå att du själv har sån superkoll på ?
Schierbeck P24: Hm. om du inte kan bygga ihop den till en hemsida så blir det svårt tyvärr, för jag är helt värdelös på det.. Men om du lyckas få det till en fungerande sida är du välkommen att lämna ett förslag.
www.marysoul.com
erorone: Jag säger inte att jag tagit ut 10 000 kr för en hemsida men vi har fått 6000 för en hemsida SVART för att endast koda den och gjort den dynamisk med cms system. Insyn har jag i branchen då jag har eget företag och får uppdrag från en byrå här i örebro samt en i stockholm. Min portfolio är inte uppdaterad sen länge och den är extremt dåligt uppbyggd. en ny är på väg Jag säger inte att jag har superkoll på allt men jag vet att 10 000 inte är dyrt för ett företag som vill ha en hemsida. www.benjick.se/dev/flask <-- nya designen och sidan som är på gång. Om jag får ställa en motfråga till dig så vill jag veta vilken insyn du har i branchen? det gäller väll samma sak om du ska sälja iväg dina tavlor tar du underpris på dem då? det är grymt mycket jobb bakom dem också.
Även om siten bara skall vara html är det slavgöra att 1. styra upp grafik 2. slava (x)-html så ja. 500 spänn är faktiskt inte värt det. (fast 10 lax för detta är väl kanske att drömma lite? ingenstans är det sagt att siten skall vara dynamisk osv)
It's only gay if balls are touching
Kupo: nej 10 lax för en icke dynamisk sida är överpris, men det är ju soft för företagaren att ha en dynamisk site särskilt om det är en butik.
jovisst, lätt. samtidigt är det ju antagligen ett rätt litet företag; om jag fattat rätt är det hon som gör allt i det. då är det overkill att göra en apfet produktion med en gång. bättre att göra nåt som passar för stunden, och sen låta göra en ny med shop osv när tiden är mogen.
yepp!
:D
emil-_- "10 lax för en icke dynamisk sida är överpris" Som sagt, you get what you pay for. Bara uppstartsmöten, positionering och research kan lätt dra 10 000 på en vanlig webbyrå i mellanklassen. Lägg på fotografering, copywriting, målgruppsanalys, behovsanalys, kundmöten, korrsvängar, idé mm kan du utan problem vara uppe i 50-60 lax innan man ens lämnat över till orginalare och kodutvecklare. En gång fakturerade vi 127 000 bara på idéarbetet för en onlinekampanj. Som mest har vi fakturerat 600 000 för en sajt, och den var bara uppe i tre månader (den genererade förvisso försäljning för långt mer, så det var en bra investering för dem). Och jag vågar knappt gissa hur mycket Absolut.com har kostat hittils... jag skulle gissa på 10 årslöner, eller kanske än mer. Dock... (läs nedan) ---nhoj "jag tror det finns en anledning till att hon frågar på ett sånthär forum!? eller? kanske?" Ja, det tror jag också. Jag har väl ändå aldrig skrivit något annat?
Refused
"lol. 1000kr/tim för enkel html och dessutom sannolikt svart. dröm så sött."
Vadå enkel html? Html som html. 1000kr/timma för html och css är absolut inga drömpengar. Det spelar väl ingen roll hur lätt jobbet är. Gör man hemsidor så bör man ju klara av att göra det.
Det är tiden som kostar, inte teknikerna man använt.
etna: "Enkel html" som i bara en enkel html-sida utan dynamik. Jag tvivlar inte en sekund att många webbyråer fakturerar 1k/tim, men det är inte webbyråer det handlar om här. OP är inte intresserad av 1k/tim, och kommer aldrig att betala för det utan kommer tvärtom att få en sida som passar henne alldeles utmärkt för ett mycket lägre pris.Det spelar väl ingen roll hur lätt jobbet är. Du skojar? Är uppdraget enkelt kan man anlita en mindre kunnig och därmed billigare webbdesigner. Utbud och efterfrågan. Det finns gott om halvamatörmässiga men ändå klart dugliga webbdesigners som gör sidor för låga priser. Då är det de priserna som gäller för det segmentet.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
eksem och alla andra sluta gnäll då eller gör en ny jävla tråd. att den diskusionen alltid kommer upp blir man jävligt trött på. skärp er för helvete!
oj vad grinig man kan vara, men diskussionen hör inte hemma i den här tråden i alla fall
Refused
Jag håller helt med om utbud och efterfrågan, och är väl medveten om att folk gör sidor i den här prisklassen eftersom jag själv har varit där en gång i tiden. Det jag reagerade på var att du och någon fler sa att 10 000 var en drömsumma för en vanlig standardsida i den här storleken, vilket det absolut inte är. Snittpriset för en sådan sida är ju betydligt närmare 10k än 500kr utan tvekan.
nhoj Jag gnäller inte, jag bidrar bara med perspektiv. Jag tycker _Berger_ gör och tänker rätt.
Jag tycker det är bra att folk ger olika perspektiv på det hela, men samtidigt så känns det som att en del i denna tråd utger sig för att vara mer förnärma än vad de måhända är. Detta genom att slänga sig med facktermer och förklara hur hög lön de har. Knappast professionellt. När dessutom nästan hela ens egen portforlio, som t.ex.
emil-_- P18 :s, består av färdiga scripts så brister trovärdigheten något.
Lite som en konstnär som talar vitt och brett om hur dyra hans tavlor är och hur skicklig han är på att måla, när tavlorna i själva verket är till största delen målade av någon annan.
Seth "en del i denna tråd utger sig för att vara mer förnärma än vad de måhända är. Detta genom att slänga sig med facktermer och förklara hur hög lön de har" När jag säger att jag kostar 1000 spänn i timmen har det ganska lite med hög lön att göra eller inte. Jag tjänar som en lågstadielärare ungefär. Alltså, om man hyr in snickare så kostar det liksom inte 100 spänn i timmen. Man måste ligga kring sådana timsummor som vi har för att gå runt. Innan pengarna hamnar i min ficka så ska staten dra några hundra på startsumman, sen dras lite som går till lokalhyra och verktyg, sedan lite till ägarna, sen tar staten en rejäl summa igen, och sedan hamnar pengarna hos mig, innan staten drar en summa igen. I praktiken är det väl ungefär en hundring av den där tusenlappen som hamnar i min plånbok.
300 i månaden för en domän? vad sjutton är det då .. betalar 150 om året för min .se :S
Hjulet snurrar men hamstern är död
jag betalar 161.50/år för server+domän :p
/Shadow
Seth: Det är väll ändå innehållet som jag presenterar i min portfolio och det jag skapat och visar som har någon som helst betydelse? påstår du att jag då inte gjort något själv av det jag visat? Den liknelsen var genomdålig och scripten jag använder mig utav förenklar det hela och jag tycker dom fungerar bra att visa upp sakerna med , har sett många många portfolios med liknande bildvisningscript. Att jag försöker försköna gör jag inte på något som helst sätt och det förklarade Eksem rätt bra.
interior det vet vi inte ännu, kan ju vara nån som får betalt för att ha sin sida på en server.
/Shadow
Undrar hur bra "shyssta villkor" portugiserna har egentligen om man jämför med detta jobbet.
www.tobar.se
skriver gärna på proteslistan över att webbdesign inte anses som ett jobb som är värt att betala riktig lön för...
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Så jag erbjuder 500 SEK till den som kan göra den snyggaste sidan till mig. (Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar ang priset) Du är alltså villig att betala 500kr för en produkt som är värd hundra gånger så mycket..
cry me a river! --> thcrew
jps, om folk slutade göra saker för 500kr så kanske man slapp? börja jobba inom ett vettigt företag så har du ju en schysst lön
wikstrm.. brukar vara 300:- för en sidan om sig/produkten. dock endast text Vad lever du i för fantasivärld? För 300kr får du en vit sida där det står Hello World i titelraden