Dom Som Söker Webbdesinger [Request]
Dom som säker webbdesinger PM till mig, Så ska jag försöka fixa till er :), råkade komma åt enter första gången, Doh ><, Men hojta till så kan jag fixa :) Pz Out Holla
pz
FAN DÅ, Dom som säker webbdesinger PM till mig, Så ska jag försöka fixa till er :), råkade komma åt enter första gången, Doh ><, Men hojta till så kan jag fixa :) Pz Out Holla
pz
visa ngt du gjort är bra.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
Kan visa Layouts, http://img221.imageshack.us/my.php?image=layouten5tr9.jpg http://img145.imageshack.us/my.php?image=layout1jc2.jpg Två stycken ganska snabba layouts, Kan koda upp hemsidorna också, men håller mig för det mesta till layouts, men kan göra båda, Och FLASH är inte min grej : ), Pz Out
pz
verkar som att vad du än gör så blir det fel;) förutom layouten som var ganska fin:)
syumoan akoinwe!
nja jag tyckte dom va skit fula :P .
vild och vågad, jävligt begåvad, sexig och het, jo tack jag vet.
Eftersom du konsekvent skriver fel på det så känns det som att jag borde skriva det här så du inte titulerar dig fel, det heter webDESIGNER inte webdesinger
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
tråkig layout som fan , no offence men lite mer uppfinngsrikedom kan du fixxa.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
Klart jag kan, men det var två layouter till spelnördar, så aa, visst jag kan snickra ihop en snart, jo jag vet jag skrev fel, men är så trött så det är nog inte sant just nu :(
pz
Ah, Nu fattar jag vad alla tjatar om ajger, tänk om alla kunde vara "tydliga" ist för att säga, nee ursch o fy, Tack man, :)
pz
dina tre designer ser ut som webben gjrode för typ 5 år sen. det har hänt saker sen dess.. surfa runt o få lite insperation.
försök hitta lite cleanare färger ist. för gråa, tråkiga:) färger är väldigt viktigt;)
- yes
emo, nej webbdesigner tydligen :/
cry me a river! --> thcrew
cry me a river! --> thcrew
Du borde lägga in lite text och bilder... typ skriva "Övertext" där övertexten ska vara och så... sen undrar jag vad du menar med "Kan koda upp hemsidorna också, men håller mig för det mesta till layouts" ... gör du en bild som du skickar och sen får man koda själv, eller hur menar du? Använder du html med tabeller eller html med css? Är det vanlig html eller xhtml? Vad skulle det kosta att få en hemsida (layouten och kodningen)? Jag är själv inte intresserad, men tycker du kan svara på det. Tycker personligen inte att någon av dina layouter var snygga, men dom skulle se klart bättre ut med lite text och bilder på dom. Lycka till!
Stora variga K.
Håller med om att man som webdesigner (med ansvar för hela skapandeprocessen) inte bara kan slänga upp lite photoshop-bilder utan du måste nog ge ett mer konkret verk i form av en hemsida. Framför allt i dags läget där tyngdpunkten av webdesignen lutar mer åt programkod än grafisk design. Men om det nu endast var den grafiska designen som du erbjöd så visst...
Jag gör allt gratis, jag tar inte betalt för nått som jag tycker är roligt, det är bara så jävla enormt dyrt, och det med att jag har snott bilder osv, tror 1 av layouterna den med stjärnor i bakrunden, den har jag tagit, men sen resten har jag gjort, Jag tar fan inte betalt för nån sån skit , sen kan jag väl koda ihop hemsidorna också, men det är inte min starkaste sida tyvärr, men kan, det kan jag, Men tack för tipsen gubbar iaf, ska fixa upp en sida snart, så man kan kika runt, men tack för tipsen osv, Peace
pz
Om du inte tar betalt för något som du tycker är roligt, antar jag att det ligger i ditt mål att få ett tråkigt arbete ;)
Stora variga K.
förövrigt är jag ingen gubbe... haha im still hipp!
Stora variga K.
Yeah Yeah Schie ; D, Du får la vara ungdom en stund till tills du nått 30 , jag tar inte betalt för saker som jag gör i photoshop osv osv, sen när jag får ett arbeta så klart jag tar betalt för det jag gör, men eftersom jag gör allt hemma osv, och har haft ett sabbatsår efter en massa skit som har hänt , så saker som jag gör hemma gör jag för det är kul och gratis : )
pz
Seth "Framför allt i dags läget där tyngdpunkten av webdesignen lutar mer åt programkod än grafisk design. " Jag skulle snarare påstå att det idag på varje webbyrå finns ett antal formgivare som inte ens rör kod alls, men arbetar ihop med kodteam för att veta vad som är möjligt och inte. Däremot är det nog inte så många (ingen?) som köper bara formgivning och sedan kodar själva. På mitt jobb har det förstås hänt flera gånger att en kund anlitat oss för formgivningen, och sedan ett annat företag för att koda upp den. Men då gör vi oftast mallsidor också. Bara den bakomliggande koden görs hos kodföretaget (som ofta använder färdiga CMS som de anpassar sajten till).
Jo, det inser jag också att större byråer har en naturlig uppdelning av formgivare och programmerare, då formgivare oftast inte är så bra på programmering och tvärtom. Vad jag menade var bara att utvecklingen på webben idag drar mer åt programlogikhållet än åt det grafiska hållet, även om dessa ofta går hand i hand. En "grym" sida idag är inte bara en hemsida som är tjusig att titta på men också innehåller en rad dynamiska och avancerad funktioner gjorda med scripspråk, programeringspråk och/eller databaser.
Seth "större byråer " Lite poänglös nitpick, men även mindre byråer har den uppdelningen. Även en byrå på bara 5 personer är normalt typ: Projektledare, Copy, AD, 2xUtvecklare. --- "En "grym" sida idag är inte bara en hemsida som är tjusig att titta på men också innehåller en rad dynamiska och avancerad funktioner gjorda med scripspråk, programeringspråk och/eller databaser." Det är förstås helt sant. Många av de absolut grymmaste hemsidorna är inte ens särskilt tjusiga att titta på. Som MySpace, YouTube och Google. Det är bara teknik. Men framförallt har det äntligen börjat handla om idé och innehåll, och med besökaren som utgångspunkt. Tekniken är till för att möjliggöra idén, formgivningen är till för att förklara den.
Tycker alla var riktigt fula faktiskt
"Keep your friends close but your enemy closer"
Där har vi en annan grej också, det finns inget som är fult eller snyggt, man kan inte tänka så som formgivare. Vad som är snyggt och vad som är fult växlar med tid, plats och person; därmed kan det inte vara en eftersträvansvärd egenskap. Ett råd till aspirerande webbformgivare: Släpp det.
Alltså, släpp tanken på att göra saker som är "snygga".
hansel Att det inte finns något som är objektivt snyggt eller fult, och att en sådan kvalitet inte har något alls med bra eller dålig webdesign att göra.
då säger jag väl att dem såg fattiga och dåliga ut istället? godkänns det?
Jag tycker faktiskt inte att helt random templates säger någonting alls. Bra eller dåligt? Hur ska man kunna bedöma det, när inget innehåll finns? Ingen målgrupp? Inget budskap? Man kan inte designa något som inte finns. När man börjar göra någon slags innehållslösa templates ur tomma luften, då har man definitivt börjat i fel ände. Börja med analysen, sedan manus, sedan moodboards, sedan profil, sedan pennskisser, sedan storyboards. Först därefter är man så långt i designprocessen att man börjar med templates. (Ingen exakt lista förstås, mer menat som en bild av hur sent i designprocessen templates faktiskt ska göras).
Gud har kommit till oss under täcknamn...
Meh, Gud agerar inte under täcknamn, Gud agerar genom profeter.
Vad som är fult eller snyggt är en subjektiv mening, och säger man att man tycker det är fult, så är det underförstått att det är man själv och inte Dan Volger som tycker det är fult. Det kan vara av intresse att få reda på i vilken skala allmänheten tycker det är fult/snyggt.
Stora variga K.
Jag har förövrigt arbetat med olika web-projekt och formgivit såväl grafiska profiler, loggotyper, media-dvds och websidor, och jag har trots detta en viss känsla av vad jag tycker är fult och snyggt. Jag skulle inte klä mig i näver och bark även om det låg i tiden då min subjektiva liksom ärliga åsikt är att det är fult.
Stora variga K.
Den stora frågan är vad du kostar?
min synpunkt på snyggt-battlet här i trpden: ok att man kan ha olika smak, men man ser iaf om det är kvalité. dvs genomarbetat och prydligt gjort. och så var inte fallen med den "design" som trådskaparen uppvisar.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Schierbeck P24 "Det kan vara av intresse att få reda på i vilken skala allmänheten tycker det är fult/snyggt. " Nej, det är det inte. På sin höjd kan det vara intressant att ta reda på vad målgruppen anser är tilltalande och sedan ta hänsyn till det, men "allmänhetens" (vilka det nu skulle vara, mer specifikt) åsikt om vad som är snyggt och inte är helt ointressant när det gäller formgivning. Och vad formgivare själva tycker är alldeles extra ointressant, eftersom de ofta har såväl design- som konstbakgrund och har helt andra förutsättningar och förfinad smak. "Jag skulle inte klä mig i näver och bark även om det låg i tiden då min subjektiva liksom ärliga åsikt är att det är fult." Om det låg i tiden skulle du tycka att det var snyggt. --- Till min poäng: Hur snygg är Se och Hör? Hur snygg är Aftonbladet.se? Hur snyggt är MySpace? De flesta skolade formgivare tycker förstås att det är vedervärdigt, rent estetiskt. Men är det form som funkar? Ja, det är form som funkar exceptionellt väl. --- "men man ser iaf om det är kvalité. dvs genomarbetat och prydligt gjort. " Vilket egentligen inte betyder någonting. Jag tycker, som de flesta, att det är schysst med en bra finish, och det kan man inte säga att de här templatesen vi fått se i den här tråden har. Men det är ju ändå fel från början, eftersom form och kommunikation handlar om så mycket, mycket mer än finish. Man kanske är dålig på detaljpillet, men har ett lysande upplägg för att dra in besökaren till rätt ställen på sajten. Men sådant kan man inte se i templates som är gjorda bara för att.
Den nedre delen av inlägget var till jps.
jps P22 Precis! Äntligen en som fattar vinkeln!
Jag är inte sån som uttrycker mig vara bättre än andra osv, ingen sån som blir sur för nån skriver "Va fult" osv :), Tar bara sån kritik och skrattar , sen dom som skriver förbättra det och det, Testa sånt och sånt, dom ger jag respekt till, men jag backar och håller mig till sånna saker som jag tycker är lite mer roligt att göra
http://img99.imageshack.us/my.php?image=avatar1wj1.jpg http://img99.imageshack.us/my.php?image=pierre5tv0.jpg http://img224.imageshack.us/my.php?image=elvgapb5.jpg Vet jag iaf att hemsidor inte är min grej kanske :), PS: Den sista bilden har jag haft hjälp med från några tutorials osv, men dom andra har jag gjort själv iaf :), men men, Tack för alla förslag osv Majns,
Pz
pz
färdiga "graffiti fonts" ser i 999 fall av 1000 ut som skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo den va en färdig "graffiti font", men resten är gjort själv iaf :/, måste ju ha med nån text iaf, annars hade bilden varit för tom ;/
pz
Du borde leka lite mer med photoshop , sitta mer i tutorials så utvecklas du :) skissa mycket på papper på olika layouts olika stilar så ska du se att du utvecklas.
Tack För Tipset Emil, Challenge me på spelet jag posta nyss : ], mitt finger är helt slut nu :), Jag ska hålla mig till sånt som jag tycker är roligt osv, så får jag se om jag gör layouts senare :), Peace Man
pz
Äntligen något vettigt sagt i den här tråden, som inte jag själv skrivit: "skissa mycket på papper " Så viktigt, så bortglömt. Skissa mycket på papper. Mycket, mycket, mycket på papper.
IraQ nej jag tar inte betalt, Orkar inte ta betalt för nått jag gör, Förutom när jag jobbar : )
pz
måste ju ha med nån text iaf, annars hade bilden varit för tom ;/ nej
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag själv tycker det, kan ta bort texten om jag vill ,men jag tyckte att det skulle vara en "sign" på den ..
pz