I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Om det fanns en endaste bajskorv i en pool..."

Övrigt - Vardagsfilosofi

2013-08-18 23:37
Alltså jag beteer mig snällare på internet än vad jag är i verkligeheten, detta är min plats för att vara mjuk på. Men det är sant du skriver de flesta. ;)
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2013-08-18 23:49
ZoO-Man skrev:
Alltså jag beteer mig snällare på internet än vad jag är i verkligeheten, detta är min plats för att vara mjuk på. Men det är sant du skriver de flesta. ;)

Isåfall är du one of a kind! Det ska du ha en medalj för. Jag orkar inte vara snäll längre. Å andra sidan så drar jag mig inte för att ta ett samtal face to face eller på telefon med folk som beter sig illa på internet, jag är inte ett dugg konflikträdd. Men 98 procent springer sin väg när man säger åt dem att ringa upp en. Antagligen eftersom dom vet om att dom beter sig som idioter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-18 23:57
Beter mig ungefär likadant, förut va jag nog svinigare på nätet men det va jag nog afk också. De flesta som beter sig riktigt svinigt på nätet brukar vara kids eller SDare.

Annars håller jag inte fullt ut med, tycker nätet är ett perfekt ställe att diskutera saker då man egentligen har tid att tänka och formulera sig, däremot är det också väldigt lätt att säga något ogenomtänkt till väldigt många.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-19 00:03
De flesta som beter sig riktigt svinigt på nätet brukar vara kids eller SDare.

Nja. Människor som beter sig svinigt kommer i alla färger och former. Det är inget specifikt för kids eller rasister.

2013-08-19 00:06
Jo, men säger de flesta...

2013-10-09 17:43
En homofob har valt att ogilla homosexuella. Det kan man inte säga om någons sexuella läggning. Homofobi är ett fucking val, så precis som du kan välja att ha fula byxor på dig så kan jag kritisera ditt val av byxor.

Det stämmer ju inte. Visserligen används ju ordet "homofob" felaktigt, eller i en bredare mening; typ "böghatare". Vissa böghatare har ju självklart "valt" sin åsikt eller fått den inpregnerad i en ålder då man inte kan hjälpa hur man formas, men homofobi, i sig, är ju just en fobi. Stark avsky inför något utan rationell grund.

Om jag tar mig själv i ett mindre laddat exempel: Jag känner stark avsky för skaldjur. Jag hade tyckt det vore orättvist om jag blev illa bemött på en kräftskiva på grund av det.

Jag får ställa mig lite på SofiaBayos sida i den här diskussionen. En person med fuckade åsikter, luster eller dylikt som beter sig hyggligt, ligger bättre till i min bok, än en person som har fina värderingar i grunden men beter sig som ett svin, men där blir det komplicerat.

Även om det kan vara svårt, så tycker jag att man måste göra skillnad på två personer som båda har en mörk sida, varav bara ena personen agerar utifrån det.

En pedofil till exempel, har en dragning till något som han/hon inte kan rå för. Är pedofilen en hemsk människa, även om den aldrig ens rört vid ett barn eller främjat/kollat på barnporr? Jag har svårt att svara på den frågan då jag även känner "stark avsky", (på riktigt) har en regelrätt fobi för allt som förknippas med uttnyttjande av svaga. Blir yr och illamående av att bara tänka på det. Vetandes att en person har en sexuell dragning till barn, skulle jag ha väldigt svårt att umgås med honom, även om han har moral och disciplin nog att aldrig agera på sin lust.

Nu är vi tillbaka där diskussionen började. Jag påstår inte att pedofili och homosexualitet är likvärdigt, MEN båda är läggningar som personen i fråga inte valt själv och homofobin platsar i samma division om vi kan vara överrens om att homofoben inte nödvändigtvis valt vad han/hon känner avsky för.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-10-09 18:03
För att förtydliga "har en regelrätt fobi för allt som förknippas med uttnyttjande av svaga".. Dom flesta känner nog avsky för det, men mitt fobiska inslag i sammanhanget, det irrationella inslaget, gör att jag t ex ibland undviker att läsa tidningen för att det kan stå något om våldtäkter eller något så "oskyldigt" som uttnyttjande av utländsk arbetskraft. Till viss del har det rationell grund, men rädslan i sig är irrationell då det aldrig innebär ett hot att hålla i en tidning.

Sen vill jag tillägga att jag inte är homofob :)

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)