I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vinnie Paz - End of days, tror ni allt är sant?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2011-03-06 13:26

Vinnie Paz - End of days, tror ni allt är sant?

Läste en lite tråd om denna låten på FB och vill höra lite av vad whoafolket vet, tycker och tänker :)

Tror ni på allt han säger i låten? Vinnie är ju jävligt påläst inom världens historia.

Intro: Clip from David Icke: Was He Right?

The greatest form of control is when you think you’re free when you’re being fundamentally manipulated and dictated to. One form of dictatorship is being in a prison cell and you can see the bars and touch them. The other one is sitting in a prison cell but you can’t see the bars but you think you’re free.

What the human race is suffering from is mass hypnosis. We are being hypnotized by people like this: newsreaders, politicians, teachers, lecturers. We are in a country and in a world that is being run by unbelievably sick people. The chasm between what we’re told is going on and what is really going on is absolutely enormous.

Chorus: Block McCloud

It’s like we all know what’s going down
But no one’s saying shit, what happened to the home of the brave?
These motherfuckers they’re controlling us now
But no one’s talking about it, made us proud to be slaves

And everybody’s just walking around
Head in the clouds, we won’t awake until we’re dead in the grave
By then it’s too late, we need to be ready to raise up
Welcome to the end of days

Verse 1: Vinnie Paz

Everybody is slave, only some are aware
That the government releasing poison in the air
That’s the reason I collect so many guns in my lair
I ain’t never caught slipping, never underprepared
Yeah, The Shaytan army, they just display it proudly
George Bush the grandson of Aleister Crowley
They want you to believe the lie that the enemy Saudi
The enemy ain’t Saudi, the enemy around me
There’s fluoride in the water but nobody know that
It’s also a prominent ingredient in Prozac (for real?)
How could any government bestow that?
A proud people who believe in political throwback
That’s not all that I’m here to present you
I know about the black pope in Solomon’s Temple
Yeah, about the Vatican assassins and how they will get you
And how they cloned Barack Hussein Obama in a test tube

Verse 2: Vinnie Paz

Whoever built the pyramids had knowledge of electrical power
And you know that that’s the information that they suppress and devour
Who you think the motherfuckers that crashed in the tower?
Who you think that made it turn into ash in an hour?
The same ones that invaded Jerome
The ones that never told you about the skeletons on the moon
Yeah, the ones that poison all the food you consume
The ones that never told you about Mount Vesuvius Tomb
The Bird Flu is a lie, the Swine Flu is a lie
Why would that even come as a surprise?
Yeah, the Polio vaccine made you die
It caused cancer and it cost a lot of people their lives
Do y’all know about Bohemian Grove?
How the world leader sacrificing children in robes?
Lucifer is God in the public school system
I suggest you open up your ears and you listen

Outro: Intro: Clip from David Icke: Was He Right?

The greatest hypnotist on the planet Earth is an oblong box in the corner in the room. It is constantly telling us what to believe is real. If you can persuade people that what they see with their eyes is what there is to see you’ve got them. Because they’ll laugh in your face of an explanation then which portrays the big picture of what’s happening… and they have.

Alltid vald sist på gympan för mina ögon alltid var röda
Moderator

2011-03-06 13:55
Tror ni på allt han säger i låten?
Nej. Och jag hoppas verkligen att du inte heller gör det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-03-06 14:45
Typiskt rappare att bli helt till sig när de läst en bok.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-03-06 16:46
Ja, det finns ju flour i vattnet... det är bra för våra tänder...

Sammanfattningsvis kan man nog säga att Vinnie Paz är något paranoid. Det han snackar om där, världregeringar, chemtrails, flour som en tankekontrollerande drog i vattnet, vaccin som i själva verket är avsedda att orsaka cancer etc. Det är fan mycket han tror på. Hans sätt att tänka skulle troligtvis falla väl inom ramarna för någon paranoiadiagnos.

Hans världsbild är så jävla söndertrasad och det enda sättet han kan få ihop allt på är att förenkla, förenkla, förenkla. Konspirationsteoretiker tenderar att tänka sig att de tänker djupare än andra. I själva verket förenklar de verkligheten genom att använda en enda enande förklaringsgrund för allt, konspirationen. För oss andra är den värld vi lever i komplex och oöverskådlig, saker och ting händer utan uppenbar anledning. För dem är allt enkelt, vad som än händer är givetvis en del av konspirationen.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Producent

2011-03-06 17:51
Jag gillar hi-hatten i låten.

Roligaste i låten är ändå:
"I know about the black pope in Solomon’s Temple
Yeah, about the Vatican assassins and how they will get you
And how they cloned Barack Hussein Obama in a test tube"

Vinnie Paz påminner lite om uteliggaren som det var en tråd om här förut. Tror att han hette Roffe som hade ett långt rött skägg och hängde på Götgatan på Södermalm i Stockholm.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-03-06 21:02
Jag säger inget om att jag tror på allt men hur kan ni vara så säkra på att det inte är sant?

2011-03-07 01:18
Haha. Den här handlar om Zeitgeist, men den passar fan in på dig, Mhz.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-03-07 10:11
Shiiiiit vad folk drar egna slutsaster utan belägg.

bilingual Hur kan du tro att jag skulle vara ett Zeitgeist FAN? hur i h-vete kan du ens få dig tanken att jag skulle vara det? du vet inget om mig, jag har inte yttrat mig nånting om vad jag tycker och tänker om detta ämnet. Folket här på whoa måste vara jävla smarta eftersom dem tror dem alltid vet något om en person för att han NÄMNER en sak även fast han inte har yttrat sig om det!? hmmm....

Patetiska fördomsfulla människor

2011-03-07 11:02
Mhz:

Du är 22 år gammal och dessutom konspiratoriskt lagd. Den här tråden är rätt talande - du stämmer in ganska bra på den beskrivning Magnus ger, bara att du fascineras av Vinnie Paz (vilket iofs kanske är värre?)
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-03-07 22:01
vad får du iden att jag skulle vara konspiratoriskt lagd? jag yttrade mig inte något om vad jag tycker och tänker utan jag undrade vad andra tycker, Bara AVGÅ om du inte kan uppföra dig som en vanlig människa
Producent

2011-03-07 23:26
Jag undrar ifall Vinnie paz själv tror på allt det här?

Eller om det bara är en image?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-03-08 12:11
Med tanke på att hans förklaring till att han gjorde låt med Paul Wall var att dem var gamla kompisar så tror jag lite att Vinnie paz är full of shit i vissa sammanhang

2011-03-08 13:24
Mhz P22 Det låter ju faktiskt lite som du är inne på Vinnies spår så det är inte så konstigt att folk försöker tala vett i dig!

Tror ni på allt han säger i låten? Vinnie är ju jävligt påläst inom världens historia.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-08 14:35
Everybody is slave, only some are aware
That the government releasing poison in the air

alltså... hoppas verkligen inte att du tror på det här, Mhz.

2011-03-08 15:46

alltså... hoppas verkligen inte att du tror på det här, bilingual

Blaze_We Hitler var en jävligt smart person, det betyder inte att jag tror på allt han sa

2011-03-10 12:02

Säger väl det mesta.

Gillar vinnie och har t.om varit och sett honom live.
Men som människa är han nog rätt paranoid.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2011-03-10 18:54
David Icke är ju en riktig flummonglare alltså. Bara därför så är jag jävligt skeptisk till alltsammans.

2011-03-10 23:52
Finns teorier om att Pyramiderna på den tiden användes som energi källor. Inte fasiken byggdes dom för ha något trevligt att titta på.

"George Bush the grandson of Aleister Crowley"

Det är iof sant.

"Everybody is slave, only some are aware
That the government releasing poison in the air"

sant...dom sprejar himlen dagligen runt om i världen med chemtrails.

Mycket är sant det Vinnie rappar om, men mycket är också luddiga påståenden och rap trams (sånt man säger bara för att det låter koolt).

Betner är en komiker. Och så låter han smartare än vad han egentligen är. haha... ni tycker alltså Benter är merr vettig än David Icke? Betner är sån typ av människa som ser allt svart och platt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
-- Mahatma Gandhi
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2011-03-11 12:30
Whoas egen Erich von Däniken har talat.
Vi blir aldrig som dom från stan!
Moderator

2011-03-11 13:23
Tycker att allt snack om "illuminati" har spårat ur under senare år, visst fan pågår det mycket skumt mellan de högt uppsatta runt om i världen, men det är absolut inte så som vinnie försöker lägga upp det.
Sluta vara så paranoida...=)
//TW

2011-03-12 00:16
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-18 10:44
Vinnie Paz har alltid varit en konspirations-junkie... tycker man hör alla möjliga teorier i hans texter, om ancient aliens, illuminati och allt vad där nu finns
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2011-03-18 13:47
Gjorde en spit-take på raden om Obama. Haha
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-03-18 22:30
spit-take?
Poet

2011-03-22 11:07
Känns som om det är lite av den här vägen det kan gå också...

At the gates of Eternity...
Konsertbesökare

2011-03-23 02:44
Bilingual till dig svara jag med

Dirty-Dave P28

Kan du berätta hur du vet om att "dem" sprayar himlen med Chemtrail?

kan du även berätta hur du vet att bush är sonson till Aleister Crowley?

2011-03-24 09:44
Tror att mycket är sant, självklart inte allt men världen är sjuk.

And you know that that’s the information that they suppress and devour

- Dem har hittat batteri gjort av tinn typ i pyramiderna där ingen har varit på flera hundra år.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Skivsamlare

2011-03-25 13:43
jasså det har "dom"? Källa tack. Förklara också gärna varför "dom" skulle vilja göra detta hemligt och hur det nu läckt ut

2011-03-25 15:27
Justdoit:

Håller du med honom eller? "En röd tråd angående kontroll." Haha. Ja, man kan få allt till att handla om kontroll om man så vill.

2011-03-26 00:53
Ingen aning vilka "dem" är, har hört det från några olika kompisar, och jag tror på det mesta jag hör!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-03-26 16:04
shit sellish.

sluta vara så godtrogen.. så du tror dom hittat ett batteri som 4500 år gammalt?
har du en aning hur ett batteri funkar och hur man tillverkar dom?

"Ja man uppfann ju boktryckarkonsten för 560år sen, såklart batterier funnits åtminstone 3940 år innan"
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2011-03-26 20:50
Foerplay, det är mycket som har uppfunnits idag som romarna redan hade (glömdes bort under medeltien /förbjöds å lite så)

sen håller jag med dig om att ett batteri kanske låter lite far-fetched men argumentet som sådant fallerar ;)

//Yde - citroner + koppartråd?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-03-27 12:31
Man har hittat krukor, med metallcylindrar i som skulle kunnat ha använts som någon from av batterier, och dessa ska då varit väldigt gamla. Hittar dock inget som visar på att de skulle vara lika gamla som pyramiderna, utan bara några hundra år innan kristus. Och det finns vad jag vet inte några BEVIS för att de skulle ha används som just batteri.

http://en.wikipedia.org/wiki/Baghdad_Battery

Så helt ute och cyklar är kanske inte Vinnie, men om man tror att han är intelligent på något sätt har man blivit lurad. usch

2011-03-27 12:34
Eller jo, han är helt ute och cyklar. Vad tänkte jag egentligen...

2011-03-27 18:03
vinnie paz är en jävla skojare , försöker rida på hela den här illiminati vågen som råder just nu ,vill du ha lite tips på samhälls granskande rapp så lyssna på immortal technique
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-03-31 12:35
Som tur är, inget tillsatt flour i vårat (kran)vatten.. (Sverige).. Du bör inte svälja flour..

2011-03-31 23:39
gangstagangsta sån där, typisk jänkarkommentar

tycker personligen att det är mer paranoia det där. Han borde istället sätta sig in på hur USA's media och regering osv hjärntvättar det amerikanska folket om bl a Islam.. så jävla less....

2011-04-01 13:01
HipHop:

Dum kommentar. Vad menar du med "USA:s media"? Det är väldigt stor skillnad mellan olika nyhetsbyråer i USA, om du inte visste det. Dessutom är det "amerikanska folket" knappast hjärntvättat om islam. Har du missat att muslimer har det betydligt lättare att komma in i samhället i USA än i Sverige? Här tjänar muslimer generellt sett mindre än genomsnittet, medan det i USA är tvärtom. Vad beror det på?

2011-04-01 14:22
HipHop P17

say what ? är du en sån där cool kid som tror han är lite bättre för att han har sett zeitgeist och tycker hela världen är blind som inte ser konspirationen ..

regeringar och media ljuger , OH NOES !? fan trodde ni ? blir riktigt jävla less på foliehattar som droppar massa obvious shit och tror att det är nån hemlighet
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-04-01 14:35
allt rappare säger är sant

2011-04-06 23:34
Quas

Du bör inte svälja flour..

Då får du gå törstig, min vän.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2011-04-08 21:36
jag tror på vissa delar av det, men inte allt. fett bra låt förresten, rekommenderas starkt, som de mesta av jedi mind tricks och vinnie paz.

2011-04-08 22:00
Henkso P26

Vi som har erfarenhet av att vara patient inom psykiatrin lr på psykiatrisk avdelning vet att det snarare är naivt att tro att det inte finns en konspiration samt att logiskt tänkande kan förklara det mesta. den enkla förklaringen kan ofta vara den mest sanningsenliga. illusionen om att vi lever i en fri värld och att att man har sin frihet blir ganska svår att hålla fast vid om man blir frihetsberövad trots att man inte har gjort något som per definition är olagligt. illusionen om att en till synes fin avdelning respekterar sina patienter blir således svår att hålla fast vid när man får en käftsmäll, blir nerbrottad följt av svordommar och tre sprutor. så småningom börjar man se ett mönster och inser att allt kan inte vara som det ter sig från en åskådares perspektiv, det finns förmodligen ett samband. inget talar klarspråk lika bra som auktoritärt våld och intrång på frihet, då inser man.

Och det är ett farligt tänk att förknippa åsikter och politiska uppfattningar som diagnoser eller för den delen börja resonera kring att det skulle vara något fel på en person pga. hans ställningstagande. det leder oundvikligen till att man gör intrång på hans personliga integritet och det är ännu farligare att vilja låsa in en person för att han har ett principiellt ställningstagande kopplat till en politisk ideologi som säger att frihetsberövning alltid är fel förutom som konsekvens av en brottslig handling. Och ett av kriterierna för lag om psykiarisk tvångsvård LPT är att man ska vara emot ett tvångsintagande. precis som om vilken människa som helst inte skulle uppfatta det som kränkande att bli frihetsberövad, precis som vilken människa som helst inte skulle motsäga säg att själv bli frihetsberövad.

2011-04-16 11:51
Jag trodde att alla förstod hur utbredd konspirationen är efter wikileaks. Men världen sög in den, spottade ut och ignorerade det och fortsatte att gå till sina arbeten som ingenting hänt. Underhållning och distraktion är väl enklare att välja.

Nu kvarstår som jag ser det även förståelsen hur utbrett ockultismen är. Det finns så många fall hos eliten och andra influerande människor som öppet deklarerat sina esoteriska och ockulta aktiviteter att misstänksamheten att det faktiskt finns sådana "krafter" borde vara mindre. Men allt sker väl inte över en natt heller.

Lite exempel:

Flour, alla vet väl ÅTMINSTONE att man inte ska svälja flour i stora mängder.

Hur bla Bush-familjen spelade dubbelspel i andra världskriget. Efter kriget så skeppade dem över tusentals "forskare" från Tyskland. Dem ville ju inte missa saftiga detaljer om deras forskning, om hur man stimulerar hjärnan för att använda snälla ord (Mind Kontroll på tyska blev MK-Ultra i USA).

http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar

Aleister Crowley spred också sina magikunskaper till många hemliga order som OTO, han arbetade som propagandaminister för nazisterna och "vägledde" många höguppsatta människor på sitt egna vis och influerade framväxten av det vi kallar för Hollywood idag. Tim Learey som var en av hippie-rörelsens största ikoner såg sig själv som en reinkarnerad Crowley och arbetade för att sprida vidare hans arbete. Crowley kallade sig själv för the beast 666 och the wickedest man on earth. Han lade också grunden för olika satanistiska kyrkor. Så många av de olika grenarna av hemliga sällskap använder sig av Crowleys sjuka ritualer.

They want you to believe the lie that the enemy Saudi
The enemy ain’t Saudi, the enemy around me

Det kan väl inte vara speciellt okänt längre hur stor Israels lobbyverksamhet är i USA's media och politik. Dem spenderar miljoner och åter miljoner för att forma opinionen.

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/71145/Israel_BUSTED_Declassified_Israeli_Media_War_Again/

I know about the black pope in Solomon’s Temple

Det refererar också till ockultismen och dem mystiska babyloniska lärorna, som är grunden för dagens new-age rörelse på grassrootnivå där allting är kärlek och positivitet, där man ignorerar det onda för det egentligen är en illusion. Sen har vi dem goda frimurarna och andra order lite högre upp med sin så kallade vita magi. Och högst upp har man dem mörkare och satanistiska aktiviteterna där man offrar med blod till "gudarna". Alla spirar ur samma läror men är strukturerade på olika sätt och till olika plan, med olika ansikten för att skapa en automatiserad maskin där alla är sin egen del, utan att se hur dem små delarna fungerar i helheten.

Who you think the motherfuckers that crashed in the tower?
Who you think that made it turn into ash in an hour?

Allt man behöver säga är; Building 7...

The Bird Flu is a lie, the Swine Flu is a lie
Why would that even come as a surprise?
Yeah, the Polio vaccine made you die
It caused cancer and it cost a lot of people their lives

Ah, hur skulle det ens komma som en överraskning? Dem som skapade vaccinet skapade mediahypen och blev miljardärer. Och de fallen av barn som fått narkolepsi. Nouff said..

Do y’all know about Bohemian Grove?
How the world leader sacrificing children in robes?

http://www.esoterictube.com/order-of-death.html

Politiker som officiellt kampanjerar mot varandra träffas och utför magiska ritualer.

Yes, sätter man sig in och lär sig om de olika mystiska, esoteriska, ockulta, hemliga babyloniska, satanistiska tankarna så framstår det tydligt hur skolan är utformad efter dessa läror. Mekaniskt tänkande kontra rebellism = den kommande skiftet (revolutionen?) som de ovannämnda redan har en lösning till, precis som den franska revolutionen. Inget händer spontant eller av slump här inte.

2011-04-17 09:51
Det starkaste vapnet idag dock måste nog vara TV. Det är den som förenklar världssynen hos människor och skapar en gemensam och kollektiv bild av verkligheten. De säljer inte bara varor, utan också livsstilar, ideologier, propaganda, stereotyper, skönhetsideal osv... Är det verkligen någon som fortfarande nekar det? Att TV gör en stor påverkan på människors liv, beteende och syn på livet.

Och så tror varje person att den är en egen individ genom att följa de olika förebilderna, eller tvärtom, när de känner sig smartare än de på TV, men egentligen så programmeras man till allt annat än en egen individ.

Det är väl ganska allmänt känt nu också att ljusmönstren skapar ett hypnotiskt tillstånd som gör att hjärnan blir mer mottaglig för informationen som sprutar ut från skärmen.

TV gör också så att det vanliga livet känns blekt och tråkigt, eftersom man estetiskt och emotionellt kan göra så fantastiska händelser, de mest underbaraste och speciella tillfällena som man får ta del av i karaktärernas liv.

Länken ovan som visar att Israels lobbyverksamhet som pushat biljarder till amerikansk media är väl ett bra bevis på hur bra det faktiskt fungerar.

2011-04-17 10:11
Det är bla psykologisk krigföring som utförs. Och dem har gjort det så att det är som en estetisk konst för att komma undan med det.

Ett exempel är filmen The Exorcist. Dem märkte bla att genom att lägga in ljud av arga bin och grisar som blir slaktade (ljud) tillsammans med ljus och bilder så blev tittaren svettig om handflatorna och ängslig. Och det är alltid någon som lyckas att få ut information om huvudaktörerna som är medverkande. Ofta är de tex CIA agenter som arbetar med psykologisk forskning om man så vill kalla det. Därför att det just är dess primära mål för de som konstruerar allting, psykologisk krigföring. Det har det öppet varit sen kalla kriget. Men deliberalt beskrivs olika fenomen och ändringar så att allmänheten OCH dem som jobbar med det får en bild och känsla att det är något bra dem håller på med.

"Subliminal techniques were employed in a major motion picture, The Exorcist. The producers were apparently effective enough in inciting fear and terror that their use of subliminal techniques is a major issue in a $350,000 lawsuit against Warner Brothers for injuries sustained by one viewer, when he fainted and broke his jaw shortly after seeing a subliminal death mask. Interestingly enough, William Blatty, the author of the novel on which the Exorcist is based, is a former CIA operative who served as the Policy Branch Chief of Psychological Warfare Division of the United States Air force."

2011-04-19 12:58
Intressepenisen hårdnar!

2011-04-23 23:04
Tycker det är fel av folk att idiotförklara Mhz, jag tror inte på allt i låten. Men vissa saker kan fortfarande vara möjliga! Det har ju kommit fram att Säpo sköt Olof Palme och att Estonia förföljdes av en ubåt.
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!

2011-04-24 01:37
Heilon TACK ! äntligen någon som fattat att jag inte har skrivit något om vad jag tycker och tänker om texten i låten. Utan jag undrat vad andra tycker och tänker

2011-05-01 01:01
Jag gillar låten grovt. Vinnie är påläst, men han ger ofta intrycket av att bara mixtra ihop idéer och teorier bara för att få ihop några rim. Helt osammanhängande och utan djup. Immortal Technique gör det här mycket snyggare.

Men låten är tung.

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2011-05-01 03:37

Vet ni vad, analysera världen du lever i väg upp det med vad Paz säger.
Jag tänker inte påstå att allt han säger är sant men va snäll och tänk!!
Dem som avfärda detta som nonsens borde nog ta sig en titt omkring...
Förresten det vinnie säger är inget nytt,