GAIA P27: Amen!!
Amor Vincit Omnia
brudar ger dig vad du vill ha...så är det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GAIA "Snälla pojkar får inte kyssa fina flickor det har man hört, så jag växte upp och blev en riktig fitta" - Zacke
har bara läst dom översta inläggen. det finns juh tjejer med konstiga värderingar och åsikter. sen tror jag att det är ganska vanligt fenomen att killar vill vara lite smatare coh lite bättre än en tjej.(säger inte att det är så för alla parförhållanden) sen finns det juh tjejer som man träffar och som vill vara killen så tillags att hon håller sina åsikter och tankar för sig själv i kanske tre-fyra år sen börjar det komma fram att hon kanske är rasistisk eller nåt annat vrickat. det finns mycket här i livet som man inte förstår och kvinnor är nummer ett på den listan! :)
sen finns det juh tjejer som man träffar och som vill vara killen så tillags att hon håller sina åsikter och tankar för sig själv i kanske tre-fyra år sen börjar det komma fram att hon kanske är rasistisk eller nåt annat vrickat. ...fast det där är nog ungefär precis lika vanligt bland killar.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Problemet brukar vara att tjejerna man hittar (Få, få få få) som man verkligen får nåt ut av rent mentalt oftast inte funkar rent fysiskt, inte för att det är något fel på utseendet eller något sådant alls, men att träffa en person som det funkar perfekt med både mentalt och fysiskt är väldigt väldigt sällsynt. Jag har en tjej som "knullar mig mentalt", så till den grad att vi bägge trodde att det rörde sig om kärlek när det egentligen inte fanns någon fysisk attraktion bortom det vanliga "snygg" som man kan tycka om vemfan som helst, så det slutade med att vi blev bästa vänner istället.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Jag tror inte det handlar om nån generell intelligens,som folk möjligen tror. Är nog att man vill hitta nån som "matchar" en egna intelligens.
...
wow! De här va roligt! Jag trodde de flesta killar blev skrämda av intelligenta och pålästa kvinnor ( något som jag själv upplever hela tiden ) och att ni helst vill ha pantade tjejer som inte säger emot er särskilt mycket; men det här gav mig tillbaka hoppet. peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så länge hon tjänar minst en miljon kronor om året och har ett bra jobb. Fixade tänder och silikon tänder så är det bra. Sen får hon vara hur ful och dum hon vill :)
philosophia: Jag vet inte om det är "de flesta", men visst, många snubbar blir skrämda av intelligenta och pålästa kvinnor. Men jag tror att måna kvinnor blir skrämda av intelligenta och pålästa män också. Allt handlar ju vad man är ute efter i ett förhållande. Vill man som man ha en kvinna som tar hand om hemmet, förser en med ett par barn och fungerar som ett substitut till ens egna mamma så vill man nog inte ha en raketforskare till kvinna. Är man däremot ute efter en livspartner att dela sina tankar, känslor och funderingar med så vill man nog ha en kvinna med något bakom pannan. Dock har jag börjat ifrågasätta idén med att ha en intelligent kvinna som livspartner. Inte för att blåsa i min egna tuta men jag är överintelligent och när jag är med folk som delar min defekt så leder det lätt till idiotiska debatter om allt möjligt skit. Ibland är det väldigt skönt att umgås med någon som är "enklare". Det ska ju trots allt vara mysigt och behagligt att umgås med den man älskar. Hellre en kvinna jag kan vara tyst med i en hel dag utan att det blir jobbigt än någon som man måste grotta och analysera allt med hela tiden. Det har jag polare till. Jag tror dessutom inte att det är så bra att bli kär i människor som man blir imponerad av...eller att man blir kär just pga att man blir impad. Då är grunden till förhållandet byggd på ostadig mark och när man slutar imponeras (vilket man alltid gör när man utsätts för det som först imponerade hela tiden) så faller hela skiten. Nu inser jag att jag säger emot mig själv i andra och tredje stycket. Det är lite det som är problemet. Vad vi än tar oss till så är gräset alltid grönare på andra sidan. Det är därför jag är polyamorös, då kan jag alltid hoppa över staketet och njuta av det grönare gräset när det börjar locka igen :)
Redline!
Jo med de e just det jag menar, nu spär du bara på fördomarna jag har när du säger att du själv är intelligent och föredrar en mindre intelligent kvinna. Något sådant har jag aldrig hört en intelligent tjej säga. Dom finns säkert, men det finns fler killar som föredrar mindre intelligenta tjejer eftersom killar inte tycker om när man säger emot dom. Fy fan för er! haha ;) Men sen finns d ju olika sorters intelligens oxå, men de tror jag man redan har diskuterat här. Men en person som aldrig kan vara tyst och hela tiden måste älta och diskutera saker kan ju inte ha särskilt hög känslomässig intelligens anser jag.
Vet inte riktigt om jag hade velat ha en kvinna som kan möta min intelligens, sedan att det finns olika typer av intelligens är ju en annan femma. Många brudar har nog en högre social kompetens än jag har, jag är snarare den som besitter "samhällskunskap". Svårt det där, självklart vill man inte ha någon korkad brud som konstant får en att undra vad fan man egentligen ser hos henne, men samtidigt vill jag inte att hon ska besitta samma kunskap som mig så att det konstant glider in i någon onödig diskussion som i sig leder till ett bråk för att ingen av parterna kan acceptera förlust. Jag är enligt mig själv en komplicerad människa, maxat alla IQ test jag gjort (förutom mönstringen när det, enligt mig själv inte alls handlade om intelligens utan om ordkunskap). Samtidigt som jag har lätt för skolan så nyttjar jag det inte, mitt minne är inte allt för starkt heller.. hm hm Ja, näe.. Skulle nog inte alls velat ha någon som "matchar mig" IQ-wise, men hon ska heller inte vara korkad, utan hon ska utmana mig till att utvecklas som människa snarare. Tror att jag nöjer mig så. GAIA's inlägg tyckte jag var klockrent förövrigt! :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
philosophia: Du väljer att plocka ut det ur min text som passar din tes. Bra jobbat. DMAt: Mönstringens "datorprov" är ju till hälften matematik och problemlösning och till hälften språkkunskap.
Redline!
Mycket möjligt att det var så, jag var nog relativt trött när jag gjorde provet =) Ingen frukost, åka buss i drygt 3-4 timmar för att sedan sitta där 1 timma utan att få något att äta.. Efter 1 timma av ingenting gjorde vi testet. Kändes bara som att hela tiden kom en massa militäriska ord som "lekman" och diverse haha:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAT: men att ingen vill förlora handlar väl inte så mkt om ni är lika smarta, som att ni är sjukt envisa bägge två. Bäst är det väl att kunna diskutera utan att ngn nödvändigtvis måste vinna, jag finner hela den grejen med en diskussion väldigt absurd.
Jo, du har helt rätt. Jag var ganska så nyvaken när jag skrev, så jag har nog formulerat mig lite tokigt här & där. Du har också rätt, att man måste vinna i en diskussion kan anses absurt. I slutändan av en diskussion brukar det dock vara att den mest bildade inom ämnet "vinner" och den andra parten tvingas ge sig. Intelligensen i en diskussion kan även spegla sig genom hur man lyckas vrida-vända på allt, men som sagt det finns olika typer av intelligens. Här på forumet, främst i politik sektionen så finner man ju vissa riktigt duktiga debattörer som kan oavsett vad forma sitt svar så han kommer ut ur "knipan" och sätter den andra under press, det anser jag vara någon form av intelligens. Men som sagt, hela den grejen är ganska absurd men tyvärr så är jag lite så själv. Att jag vill "vinna" :) haha.
Dr.Octagon Det kanske jag gjorde, men DMAt's inlägg gjorde inte saken bättre. Däremot så tror jag att det skiljer på intelligens mellan kvinnor och män, inte för att vi i grund och botten är olika utan för att vi uppfostras olika. Intelligenta män är ofta samhällsmedvetna och insatta i olika teorier medans kvinnors intelligens är mer psykologisk och att kunna känna av andra människor. Kanske därav att en man och en kvinna inte kan komma överens och hamnar i diskussioner eftersom mannen blir uppfostrad att vara mer "i huvudet" medans kvinnan blir lärd att tänka mer med hjärtat.
Att inte kunna ge sig i en sakfråga handlar dessutom även om mognad och inte om intelligens. Do you wanna be happy or do you wanna be right?
Moderator
2010-10-15 20:42
GAIA P28 Ditt första inlägg i tråden var nog det mest ärliga och realisktiska i tråden.
//TW
philosophia: Det jag försökte säga är att båda har sina fördelar (men också nackdelar) så jag har slutat välja mellan de två och är öppen för båda. Shit vad jag hårddrar det hela nu, men ja, du förstår. För övrigt stämmer det du säger. Kvinnor brukar ha bättre utvecklad EQ medan män generellt har högre IQ. Det är ju upplagt för en krock, haha. Summan av kardemumman, det spelar ingen roll om man träffar en smart kvinna som kan knulla en mentalt eller en korkad kvinna som inte ens vet hur man knullar mentalt, man kommer alltid vilja ha den andra typen efter ett tag. Våra preferenser ändras på alla plan när vi mognar, även vilken typ av kvinnor vi föredrar. En tanke slog mig. Jag bryr mig egentligen inte, bara jag blir kär så är det bra :)
Redline!
Hur fan mäter man intelligens?
Dr.Octagon Japp när man blir kär så försvinner ändå huvudet så de spelar ju ingen roll, hahaha Läste även artikeln, sjukt intressant! einstein skulle förmodligen inte skulle satt särskilt höga päng på ett IQ-test men ändå ansågs vara en av de mest intelligenta människor. För mig visar de bara att intelligens handlar mer än att memorera och räkna ut saker, utan något som sitter ännu djupare än så. Men de kanske jag skriver eftersom jag själv inte skulle satt särskilt höga på ett IQ test iheller hahaha men anser mig vara intelligent på andra plan. Dessutom så tycker jag att GAIA verkar vara sjukt bitter.
philosophia: Jo, det är lite bisarrt hur enkelspåriga människor har varit ang. intelligens-frågan. Jag har alltid fått höga poäng på IQ-test men det är inte förrän de senaste åren jag slutat känna mig korkad på många andra sätt. Jag ska satsa på att bli vis snarare än smart. Det verkar kvinnorna gilla mer (ja, allt vi män gör, gör vi för att impa på kvinnor. Jävla påfåglar vi är).
Redline!
haha
Jävla påfåglar vi är sant det : )
Producent
2010-10-16 19:31
Det märks att Gaia bor i Oslo. Man ska väl vara som man själv vill vara och så som man vill att andra ska vara? Man kan väl inte bestämma sig för att vara dum "för att alla andra är dumma"? Varför skulle du kunna tänka dig att ligga med en brud för att sedan ligga med hennes polare nästa dag och skratta dem i ansiktet ifall de blir ledsna? Bara för att någon annan brud har gjort dig ledsen, varför ska du ta ut det på någon annan?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dr.Octagon ja även om det är för tjejernas skull så tror jag det är hälsosammare att vara vis än att vara smart så de lönar sig i alla längder ;)
philosophia: Grejen är väl att allt vi män gör för att attrahera kvinnorna är vettigare än det vi gör för vår egen skull. Om kvinnorna vi försöker attrahera är vettiga såklart, vissa blir ju impade av rövhål också. Men jag har många polare som styrt upp sina liv ordentligt för att de har fastnat för en kvinna. Det farliga med det är ju att det kan gå för långt och det slutar med att man inte har någon egen vilja, eller rättare sagt inte vågar uttrycka sin egna vilja. Ett förhållande kan bli lite av en balansgång på det sättet, toffleri eller idioti. Men ja, att vara vis är det bästa. Att vara vis är t.ex. att inse att man inte behöver vinna varje debatt, för det är mer värt att behålla husfriden än att ha rätt. Jävlar vad jag lärde mig det den hårda vägen.
Redline!
jag vet faktiskt inte. Däremot så tycker jag det är märkligt med folk som säger "du förändrade mig" och sedan när förhållandet tar slut så går dom tillbaka till sitt gamla jag. Då har väl den personen aldrig riktigt varit sig själv, eller? Läste någonstans att många killar ljuger om att dom till exempel inte spelar tv-spel på sina första dejter eftersom de flesta kvinnor inte gillar det... Hahaha Fast nu är jag helt utanför topic. Japp de e bättre o va vis, och om man har rätt så kommer d ju visa sig förr eller senare ändå så man behöver inte diskutera det... det har jag fått lära mig iaf! ;)
Ah, det där är en klassiker. Givetvis ändrade sig personen för att partnern "krävde" det och när partnern inte finns kvar att "kräva" det så faller personen tillbaka till det som h*n pysslade med innan. Det är så korkat att ljuga och försköna sig själv på första dejten. Man bygger verkligen upp för en besvikelse och man lär dejten från första början att man är en lögnare. Smidigt. Jag kör alltid öppna kort, sen får kvinnan avgöra, take it or leave it. Om jag var en inbiten TV-spelsspelare så vill jag ju ha en kvinna som också gillar sånt, eller i alla fall respekterar min hobby, annars får det vara. Men jag vet att tjejer ljuger minst lika mycket och spelar något de inte alltid är på första dejten, båda kön är ögontjänare och lismande typer som gör allt för att få lite kärlek. Inte alla såklart, men majoriteten av befolkningen. Haha, är man riktigt vis så bryr man sig inte om det visar sig förr eller senare ;)
Redline!
ja, båda könen ljuger lika mycket och ja de visar sig om man är vis så småningom det med! :) haha För att svara på den här tjejens fråga. Jag tycker inte det är fel att vilja ha en intelligent kvinna, precis som att det inte är fel att kvinnor vill ha en intelligent man. Jag som själv är insatt i genus och hur olika könsroller påverkar oss som människor och hela samhället vill inte ha en man som säger "kvinnor ska städa och laga mat och inte yttra sig särskilt mycket" Fy fan jag har inte ens sådana vänner, och jag hade desto mindre orkat med att vara tillsammans med en sådan person. Jag tror att det är samma för killar, dom har säkert sina preferenser och vill ha någon på sin nivå för att man ska få ut något av förhållandet och kunna utvecklas.
Skulle du vilja ha en man som anammade rollen som hausfrau om du drog in degen? Varför har man alltid som krav att man ska utvecklas i ett förhållande? Är det verkligen nödvändigt, eller ens hälsosamt att ha den synen.
Redline!
Jag tror faktiskt det är de enda kravet man ska ha, eller rättare sagt en förutsättning för att man ska stå ut med varandra ett helt liv. Alla andra krav som till exempel "jag vill bli bekräftad, jag vill bli älskad, jag vill ha nån att älska, jag vill inte vara ensam" är dom kraven som är osunda.
Du tycker inte ett sånt krav är orimligt? Hur mycket kan en annan människa utveckla dig egentligen?
Redline!
Men jag ser de inte som ett krav, jag ser d som en förutsättning för att ett förhållande ska fungera. På samma sätt som att man slutar från ett jobb eftersom man känner att man inte utvecklades på den platsen mer. Jag tycker inte det är orimligt, jag tycker det är sunt.
fast de kanske är olika för olika människor, vissa nöjer sig med att arbeta på en korvfabrik för trygghetens skull och ser till att ha andra intressen vid sidan om som ger dom något. Om du kan se metaforen :P
Men jag ser de inte som ett krav, jag ser d som en förutsättning för att ett förhållande ska fungera. På samma sätt som att man slutar från ett jobb eftersom man känner att man inte utvecklades på den platsen mer. Jag tycker inte det är orimligt, jag tycker det är sunt. Ok, men du sa ett inlägg upp:
Jag tror faktiskt det är de enda kravet man ska ha, eller rättare sagt en förutsättning för att man ska stå ut med varandra ett helt liv. Så du tror alltså att du kan hitta någon som utvecklar dig livet ut, men slutar personen göra det dumpar du honom?
fast de kanske är olika för olika människor, vissa nöjer sig med att arbeta på en korvfabrik för trygghetens skull och ser till att ha andra intressen vid sidan om som ger dom något. Om du kan se metaforen :P Klart jag ser den. Korvfabrik = Bra i sängen? :P
Redline!
jo först skrev jag krav men efter det så skev jag "rättare sagt en förutsättning" :P Alltså ja menar inte att någon annan ska "utveckla mig" som du säger det. När du skriver så, så låter du som att jag menar att den här personen ska förse mig med en massa saker så att jag utvecklas hela tiden och vara som någon sorts visdomsmaskin som bara matar ut men aldrig får något tillbaka. Man utvecklas ju tillsammans. Ja om jag träffar en person som hellre sitter och tittar på tv hela kvällarna, inte är intresserad av sin omvärld eller att prata djupare än gardiner och tapeter så hade jag nog känt att förhållandet inte gav mig nått längre och gjort slut. Inte för att den personen slutat utveckla mig utan för att den personen kanske ska vara med någon som den kan diskutera gardiner med och jag med någon som kan diskutera livet och lösa världsproblem med ;) Hahaha nej inte sex.... men att om ens partner inte vill utvecklas tillsammans och man själv vill det så kommer den söka det hos andra personer, vänner familj osv...
Det låter mer som att du vill ha någon som delar samma/liknande intressen och mål som du. Bah, jag försökte vara rolig. Korv, sex.....äh :P
Redline!
Vill inte alla det? :P Hahaha jätteroligt! ;)
Jag tror inte alla vill det, men det är väl hyfsat normalt. Men jag påstår att dela intressen och mål i livet inte riktigt är samma sak som att utvecklas med någon. Däremot strävar man efter målen tillsammans och pysslar med sina intressen tillsammans, och det i sin tur kan ha som bieffekt att man utvecklas tillsammans. *Hmm, hon skrattar åt mina dåliga skämt. Jag vet nog vad det innebär.* :P
Redline!
okej eftersom ett intresse jag har är att utvecklas som person så skulle jag kunna säga att jag helst ingår i ett förhållande med någon som är på samma nivå som mig. Nja jag var snarare ironisk angående ditt skämt, men de kanske inte hördes genom tangentbordet. :)
Philosophia, tror du verkligen att du vill spendera ditt liv med någon jämlik? en person med samma intressen och mål som du själv i livet? outhärdlig tanke om att dejta sig själv kom just upp.. usch =p Att utvecklas som person kräver ju att du har en person som kan utmana dig och lära dig att gå emot 'dig själv' anser jag. Inte att fortsätta i samma bana som du redan sett och redan passerat x antal gånger.
Jo fast då har du missförstått, att dela mål och intressen är inte desamma som att ha någon som inte utmanar en. Fast sedan tror jag att alla människor man har någon form av relation med speglar en själv, och att det är när man inser det som man börjar utvecklas som person.
Nja jag var snarare ironisk angående ditt skämt, men de kanske inte hördes genom tangentbordet. :) Jag hör det jag vill höra :)
Fast sedan tror jag att alla människor man har någon form av relation med speglar en själv, och att det är när man inser det som man börjar utvecklas som person. Så du menar att man kan utvecklas med vem som helst?
Redline!
Människor kan vara intelligenta på flera olika sätt, det är bara de att "matte-smart" har tagit patent på ordet intelligens.. Har träffat måånga människor som har högt IQ men är ganska tappade när de kommer till många andra områden . I ett förhållande är ju personkemi allt och då måste man vara intelligenta på typ samma områden, så att man "förstår sig på" varandra.
my name is xelly smelly
dr octagon haha ja tydligen! jag menar att man drar till sig personer som speglar en själv.xelly precis!
Jo, så fungerar det ju. Man trivs väl bäst med likasinnade. Sen har jag märkt att man verkligen drar till sig såna, jag har träffat många av en slump som dragits till mig utan att vi visste om att vi var likasinnade, det kom fram senare. Flummigt det där.
Redline!
Värst vad ni gör det hela krångligt? I grund och botten har väl logik varit grundprincipen för intelligensmätning i olika former. Sedan hur man väljer mäta det är en annan femma. Serier av olika slag är ett ganska välbeprövat sätt. Att kunna föra sig socialt är väl i grund och botten logik, men också byggd på inlärning och att kunna hantera känslor och förstå/tolka. Det enklaste vore väl egentligen att komma till sinnes att en kombination av båda är att föredra. Sen hur vikten dessa emellan bör (och är) vara fördelad är individuellt och det är ju trots allt upp till var halvpar att finna sin motpart.
Dr.Octagon eller hur... det är häftigt! Det jobbiga är när man umgåtts med någon ett tag och tänker; den här personen är helt bakom flötet och inser att man någonstans själv är det med. haha :) Sen tror jag även att man blir som man umgås. Därför tror jag vissa gör slut på grund av att man inte utvecklas längre, eftersom man själv har börjat inse en massa saker och vill gå framåt, men den andra personen vill vara kvar i samma gamla spår och man känner att den personen håller en tillbaka.