Vem gynnas av 50-öringar?
Någon som vet vem som gynnas av 50 öringar? Tar upp massa plats och vikt till förhållande sitt sketna värde och inte duger de till någonting heller. Okej om du ska betala någonting kontant, men ofta du letar reda på 50 öre för att betala något för 19.50 så att du pröjsar 20.50 och får en enkrona tillbaka. Mest sannolikt är att du slänger fram en 20a och får sketna 50-öre tillbaka. Sen jagar kassörskorna dig till världens ände för att tvinga på dig skräpet. Sen så duger de ju till inget, du kan inte betala i några som helst automater med 50-öringar, accepterar 1-, 5-, och 10-kronors mynt samt sedlar och även kort. Värdelös skräpt som borde tas bort från den svenska marknaden.
skaffa en spargris, sen stoppar du ner alla värdelösa pengar där. en vacker dag kan du köpa nåt kul.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Moderator
2008-04-07 20:41
teambanan P17 Ska göra, kastar alltid 50-öringar i papperskorgen...
Vet inte varför en ren reflex!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
jag hatar åxå 50öringar, dom lurar mig, när jag har pissmånga samlade så tror jag att jag har massa pengar, men det har jag inte.
work some magic
Brodin1 det där är sann ondska!
Störde mig på dom senast idag. Känns oerhört stenålders.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gamla människor gillar dom. alla under 90år hatar dom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns ju knappt ens tuggummin för 50 öre idag.
det är ett rent helvete för alla.
jobbar på ett ställe där varenda pryl kostar ,50... Frågar alla om de möjlitgtvis inte har en 50öring så de får kronan tillbaks. utrota den I say. Dock känns det som det blir fel samtidigt. Jämför med GbPundet som har ner till 1p.
Fried little fishies
jag brukar kasta mina 50öringar på saker..tex idag så kastade jag några stycken på en katt
Awaiting Beheadment and Mutilation
ImagoMortis Haha evooool! Tror faktiskt att 50 öringar kommer att tas bort inom snar framtid, eftersom dom inte fyller någon funktion som sagt.
my name is xelly smelly
och jag stavade tuggummi som en kratta
här får du lite kärlek
jenka, sjukt goda
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Är det inte olagligt o slänga/förstöra pengar? :) OT
hehe, minns på 90-talet när man blev glad av dom iaf. den tiden kanske kommer tillbaka, who knows? 50-örestuggumin ftw
Här kostar 50-öringstuggummin 1 krona, det känns inte riktigt rätt..
http://www.herrbitter.blogg.se/
Seban samma här. Vart är världen på väg?!
Can't break necks in boxes
tror jag ska ta livet av mig!
Håller helt med trådskaparen, HELT ovärda. Jag hade typ 20kr i femtioöringar en gång, och skulle köpa snus med bl.a. dessa helvettes mynt, men INGEN affär jag gick till tog emot dom. En förklarade också sitt hat mot dom och att de i stort sett förlorade på att ta emot dom pga kostnaderna för att växla in dom sen. Helt sjukt ovärda! Burn in hell alla jävla 50öringar! (pusst. skönt att få ut lite aggressioner..)
^ Smart sagt.
Ska vi börja kasta alla 50 öringar där dom inte kan bli funna? Tillsut lär dom bli sällsynta
work some magic
Bästa tråden! Tummen upp! :) Tycker för övrigt inte heller om dom..
den ända vettiga funktion är att ge till uteliggare etc.
RATED R!
Men med tanke på att 50 öringen är värd mest av alla pengar tror jag att det skulle kosta för mycket att kasta bort dem ur pengasystemet.
They call me....BBQ Lou, i got a thing for BBQ ribs :D R.I.P. Whoa !
vadå värd mest utav alla pengar? :Z
RekFoto
för att de är gjorda av koppar? kanske?
haha va läskigt. satt o tänkte på hur onödiga 50-öringar är innan idag .. så hittar jag denna tråden :D håller helt o hållet med (:
kommentar från farsan - "jag gillar inte när du ska tror att du har för mycket pengar så att du kastar alla 50 öringar"
REB X19 näe, inte jag heller egentligen :D inser nu att det lät lite kaxigt av mig. var mer en undran än en diss. men antar att det är så? läste om folk som snor typ takrännor från kyrkor för att komma åt kopparen etc. så nåt kanske det ligger i det!
jo koppar är dyrt iaf :b
RekFoto
en 50öringar är så "dyra" att göra varför inte kasta alla då? xD ... världen bli knappast fattigare utan de...
Get Random!
Gör som jag! Skaffa en stor spargris, lägg i dem där. Sen efter ett halvårs av sparande så ligger det plötsligt 50 öringar worth 200 bucks in there! :D
At the gates of Eternity...
Då är 1, 5 och möjligtvis 10 cents Euro ännu värre. Man samlar på sig sjukt många på en dag, används aldrig utan ligger och skräpar lite överallt.
spliff macht frei
alla som har 50 öringar... PM mig! ni får en addres till mig så kan ni skicka det med ett kuver!
slänger alltid 50öringar (och enkronor om dom inte är för många) till gatumusikanter. Får jag tillbaka som växel där de har rädda barnen bössor eller liknande hamnar dom där i.. jag pallar aldrig hiva upp enkronor och 50öringar när jag ska betala.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
HATAR
It's not a cap, it's a flag
Alla kan samla sina onödiga 50 öringar i en jätestor burk sen lämnar man in det till banken så ger dom pengarna till fattiga barn! Sen gör man så en gång varje år, bra va ? ^^
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
Den som inte värdesätter öret förtjänar inte kronan. Men, jag håller med. Abolish 'em!
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
tror nog jag ska börja samla koppar nu i form av 50öringar och kyrktak
Awaiting Beheadment and Mutilation
Onödigt att kasta 50 öringar då du alltid behöver dom efter du kastat skiten.
haha vilken tråd men pengar är pengar tänker jag
Kanske bara juden i mig som snackar... men kasta pengar? :S Are you out of your fucking mind?
At the gates of Eternity...
allt är relativt my whoa friends...
um dois...
Eftersom alla tycker att 50 öringar är så ovärda o brukar slänga dem - kan inte alla ge dem till uteliggare istället ? Ta med dem o lasta av, de lär bli sjukt glada.
Alla affärer som kan avrunda uppåt gynnas av 50öringar. Tänk dig till exempel ICA när de avrundar örena uppåt i kassan på alla deras kunder, det blir en hel del pengar för dem själva i långa loppet!
Jag hade en spargris typ 2 månader. Eller ja spargris va det inte, mer en petflaska med ett hål i halsen. Iaf så fick jag ihop lite mer än 500 spänn, varav det mesta va 50 öringar. Köpte en stock snus nere på hörnet med en säck mynt sen. Priceless!
jag har alltid rätt.
hm. hellre 50öring än den 5ÖRING som jag fick tillbaka när jag handlade på pressbyrån här om dagen.. tsss
va
Graffare
2008-04-18 18:22
köpte en cola för femtioöringar nyss. dom är bra ibland.
vrf innte spara alla och sen växla in på banken?