I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bara du kvar på jorden

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2008-03-18 01:19

Bara du kvar på jorden

Vad skulle du göra om du insåg att alla dött och att du var den enda som fanns kvar på jordklotet?
Jag skulle ätit så mycket god mat. Och provat hur det känns att krossa skyltfönster och bryta sig in hos folk. Sen skulle jag vara naken ganska ofta.

http://matildaberggrens.blogg.se

2010-03-06 03:33
Att ta sig till area 51 lär väl inte vara så jävla överknepigt, lite planering först kanske.. en stor jävla båt lär man ju kunna få tag i, sätta kursen västerut sen bara gilla läget tills det tar stopp.
mama said knock you out

2010-03-06 14:10
hahaha fan vilka idéer du har psyko_sluk, jag skulle nog följa ditt exempel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-06 14:57
För att vara lite mer seriös.

Till att börja med hade jag nog flippat ut rätt mycket, "rånat" till mig en massa exklusiva prylar bara för att känna hur det är att äga dom, knarkat jävligt mycket, skaffat vapen och fört krig mot random föremål, prövat olika bilar och andra fordon, förstört och vandaliserat en jävla massa för mitt egna höga nöjes skull.

Fas två skulle nog vara en lugnare fas, skaffa mig en stor buss som jag skulle modifiera till ett perfekt boende. Odla lite växter på taket och i bussen, sätta upp solkraft och vindkraft, kanske ett segel för att spara på bensin. Bli kompis med lite sköna djur: en hund, en katt och en kanin till att börja med. Resa runt jorden och se mig omkring på ett sätt som jag aldrig hade haft råd med annars. Bli fett händig och lära mig att segla och sånna saker. Skulle försöka bli en McGyver/Robinson Crouse, med ett skönt posse av djur som backar upp mig.

Fas tre kommer nog när jag tröttnat på att flänga runt en massa och vill ha lite lugn och ro. Skulle fortsätta att ordna med vind- och solkraft så att jag kan ha t.ex fläktar och kyl och frys, kanske en spis? Bosätta mig i någon lagom stor stad där det är ganska varmt året om. Kanske LA eller Kuala Lumpur. Skulle nog fortsätta att härja en massa, bygga mig ett idealboende någonstans. Slå ut väggar, måla om, bygga hängbroar, linbanor, klätterväggar och sånt bara för att jag får göra precis som jag vill. Leva gott en stund, jaga, odla mat, knarka mera.

Fas fyra. Skulle inse att eftersom det bara är jag kvar på jorden och eftersom chansen att någon utomjordisk ras skulle dyka upp är försvinnande liten så är "värde" något helt subjektivt. Jag bestämer helt alltings värde. Skulle nog t.ex bygga om Auswitch till ett nöjesfält, bara för att det är osmakligt och för att jag kan. Skulle tippa Eifeltornet, skulle möblera om Hollywood-skylten till WYLLOODH eller något i den stilen, skulle kroma pyramiderna i Egypten, spränga mount rushmore + golden gate, översvämma Louvren med avloppsvatten osv osv etc etc.
Resa runt med en båt och släppa ut en massa djur i områden där de inte är hemma, bara för att fucka ekosystemen och se vad som händer. Leka gud.
Inte för att det är något bra utan bara för att det är kul.

Sen av ren tristess så skulle jag nog börja ta för mig mer eller mindre svåra projekt att försöka genomföra. Ta valfri amerikansk stad och förstöra allt som kan liknas vid reklam i hela staden, bara för att känna efter hur man skulle må i en sån stad. Filma lite filmer men tröttna när jag inte får någon respons, djuren kommer vara totalt ointresserade. Till slut skulle jag nog dö ungefär när jag försöker lära mig att flyga ett F16 plan utan några instruktioner.
Men först skulle jag lämna efter mig så jävla mycket graffiti, skulpturer och bombastiska kulturyttringar i övrigt så att den eventuella utomjordiska ras som upptäcker jorden skulle förstå att jag var en gud för dessa människor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-07 12:21
Goda ideer fisken, ganska tidskrävande att göra allt det där dock :P..

Det skulle va soft dock om det var kanske 50pers som fanns kvar på jorden, helt utspridda, att hitta varandra skulle ju vara grymt svårt, men det skulle vara ett skojj projekt att hålla på med, fatta skojj också att hitta någon som varit ensam kanske 15år, vad gör han? hur jävla speciell lär inte han vara?

Segla runt som typ kevin costner i waterworld o söka artfränder :)
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-07 17:52
"Ja skulle gått runt naken och runka i stan"

Instämmer, jag har alltid också velat runka på stan, i centrum och på bussen.

2010-03-07 21:09
Instämmer, jag har alltid också velat runka på stan, i centrum och på bussen.

hehe fan va skumt det skulle kännas i början
prinsen i hundkostym.

2010-03-21 14:52
tror high5uck bara vill ha en anledning att hooka med djur
Din mamma
Hangaround

2010-03-22 00:19
startade den här tråden för två år sedan, and it is still alive! fett.
http://matildaberggrens.blogg.se

2010-03-26 10:22
haha fyy faan va många gändare de e på whoa asså..... nudister också. springa runt o reta greken o röka weed hela dagarna... knas asså :P

ni tror inte att det skulle vara bättre att försöka slutföra något större projekt för att hålla sig i fokus?

det känns som att alla är överens om att t,ex bryta benet skulle vara bland det värsta som skulle kunna hända, då ere väl inte så jävla genomtänkt att springa runt o knarka o runka naken?

Du lär ju ramla och slå dig ganska ofta, och någon gång inom en kort framtid lär man väl ramla ner för några trappor eller nått o slå sönder hela kroppen (där inklusive kanske bryta benet).

2010-04-27 12:42
jag hade graffat på allt !!! sprungit runt näck, skjutit, snott.. trashat :P

2010-04-27 14:06
jag hade graffat på allt !!!

Skulle inte det där tappa sin tjusning rätt fort?

Jag skulle som sagt iaf i början trasha o bränna o spränga så mycket som möjligt(utan att skada mig själv förståss)
Total förstöra 10städer kanske, sedan dra någonstans och pyssla med något större projekt.
prinsen i hundkostym.

2010-04-27 15:42
Hade stulit syrgastuber, cyklop och två harpuner, sen spänt en sadel runt en späckhuggare och åkt runt på den och bara varit allmänt havsbadass.

2010-05-10 10:04
Jag skulle lätt leta upp en jävla massa droger att ha kul på. När det inte är kul längre så skulle jag lätt ODa på någon skön cocktail av alla möjliga grejjer.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2010-05-11 01:19
Knullat snygga lik ett tag sen blivit kompis med en gorilla stam och lärt dom allt jag kan
my name is xelly smelly

2010-07-02 21:48
Bett om nåd.

2010-07-03 14:23
Hade rökt på hela tiden, druckit.. kört en fet jävla bil

efter det hade jag på något sätt försökt ta mig över till USA och tagit mig in på area51 och kika där, sedan ta det fordon jag hittar där och ta mig till pentagon/vita huset och tagit reda på alla dessa hemligheter jag vill få reda på.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-07-03 21:38
Skulle nog endå vara svårt att ta sig till USA på egen hand :S..
prinsen i hundkostym.

2010-07-14 17:03
Jag hade försökt klona mig själv eller hittat fryst donatorägg/sperma och försökt föda upp nya människor i labb. Hade jag lyckats hade jag varit den nya kungen och räddaren av mänskligheten, vilket inte hade varit helt fel.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2010-07-14 20:30
Hade vi haft kvar alla våra regementen här i byn så hade jag väl kört ett Stridsfordon 90 fram och tillbaka nere i centrum, eventuellt också skjutit lite haubitz ut i Storsjön i brist på annat. Hade nog blivit en rätt så skjutgalen typ också som suttit uppe i Rådhuset och prickskjutit dagens middag. Det hela hade nog fått ett tragiskt slut om jag skulle få för mig att provflyga ett Jas-plan över Frösön.
Intressepenisen hårdnar!

2010-07-20 16:09
I dagsläget tror jag att jag hade letat upp en segelbåt av rimlig storlek, vinden har ju inte slutat fungera, och man kan säkerligen hitta nog med diesel för att fylla upp tanken, och det räcker en braaa bit då man i regel alltid kan segla. Sen hade jag satt kosan söderut, södra Frankrike eller kanske bort mot Italien, båda ställen har ju trots allt varit bebyggda sen femsiffriga antal år sedan, då det helt enkelt är väldigt enkelt att leva där i jämförelse med många andra ställen :) Sen hade jag nog försökt hitta nån liten gård där man ändå kan vara hyfsat självförsörjande, odla grönsaker i rejäla mängder. Försöka styra något dieselaggregat och bunkra upp med rejäla mängder bränsle, för att kunna driva eventuell kyl/frys och på så vis förenkla hållning av mat.

Sen kanske segla längs med kusten till olika ställen, hade så klart tagit en snabbseglad men hyfsat stor historia på 11-12 meter, så att den faktiskt GÅR att skeppa på egen hand (även om hela detta scenariot hade blivit 300 ggr mer awesome om man iaf hade sällskap av en person). Vilket innebär att man i praktiken hade kunnat korsa oceaner om man så behagade. Samtidigt, hade man varit 100% säker på att man var den/de enda kvarlevande människorna på jorden? Eller hade man varit ovetandes? För isf hade man nog spenderat en del tid på att leta efter andra människor... eller kanske inte. Hade nog inte haft så mycket emot att slå mig ner på lämplig ställe och meditera i resten av mitt liv ^^

Nu blev det ett sånt här semi-seriöst inlägg :P
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-12-02 22:26
Fatta vad tråkigt, vara helt alone. Nån skrev nått om dator och tv-spel. Man kan ju inte direkt lira cs online eller chatta med någon. Maten lär ju gå ut så du får leva på fisk ur bäcken haha.
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!

2010-12-03 19:50
... iofs hade det varit en rätt så mäktig känsla att kunna skriva vad man vill på Whoa utan att bli bannad.
Intressepenisen hårdnar!

2010-12-04 13:11
... iofs hade det varit en rätt så mäktig känsla att kunna skriva vad man vill på Whoa utan att bli bannad.

haha, skulle kännas helt sjukt! :O
prinsen i hundkostym.