Askin P20 ingen? vad pratar du om, du får det att låta som om bumfights är den enda "hjälp" som erbjuds?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery_chick: Var iaf det enda som fick Rufus och många andra ifrån gatan. Tror du herr Bush bryr sig om några fattiga alkoholister knarkar ihjäl sig i rännstenen?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Och inte fan blåses en stor debatt likt denna upp om hur han, eller större delen av befolkningen för den delen, behandlar uteliggare...
Askin P20 tror du avskummen som ligger bakom bumfights gör det? på riktigt? tycker du de som höll i freakshows förr i tiden och paraderade runt missbildade som crkusdjur var fina människor som gav dem ett jobb också?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery_chick: Det förändrar väl inte att de fick hjälp, utifrån att folk helt plötsligt började bry sig... just för att de hade sett dessa människor i bumfightsfilmerna. Jag menar inte att filmmakarna gjorde helt och hållet rätt. Jag menar bara att; Är det såhär vi ska behöva göra med människor innan någon bryr sig? Vart är samhället påväg?
"avskummen som ligger bakom bumfights" gav iaf uteliggarna mat för dagen.. något som resten av samhället inte riktigt vill göra
jag tycker man kan jämföra det med prostitution. folk i överläge som köper folk i underläges kroppar och förnedrar dem. så askin: tycker du man kan motivera köp av prostituerade för att de "får mat för dagen", och se det som en god handling också?
prostitution är ett mycket mer uppmärksammat problem. Men det är klart, vem vill ha uteliggare och horor på gatorna? Bäst vi ignorerar dessa tills de självdör...
Askin: Mm, för de enda alternativen som finns är ju: a) Skita i alla uteligggare b) Förnedra uteliggare som underhållning och känna pengar på det. Ge dem sprit eller småpengar till sprit. Eller hur? //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Nickemannen: Min poäng är att människor aldrig riktigt har brytt sig i att hjälpa dessa utsatta människor förän något som detta inträffar, och då ska tydligen skaparna bakom filmen lynchas. Människor sedan länge har gjort det enligt mig värsta man kan göra, nämligen att ignorera uteliggare totalt. Jag försöker inte på något sätt försvara filmmakarna utan försöker helt enkelt se vem den riktiga boven i dramat är. Tycker det är lite trångsynt att lyncha dessa unga filmmakare utan att egentligen ens bry sig i det riktiga problemet. Slutsatsen blir alltså denna: Ska man behöva göra en film där man utnyttjar hemlösa innan någon får upp ögonen för det riktiga problemet? Om ingen hade gjort denna film hade fortfarande människor ignorerat dessa...
Ifall den nu verkligen hade varit ett sätt att uppmärksamma hemlösas situation hade det fortfarande varit lika sjukt som när PETA eller vilka det var betalade folk för att misshandla boskap så att de kunde filma det och använda som propaganda.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Slutsatsen blir alltså denna: Ska man behöva göra en film där man utnyttjar hemlösa innan någon får upp ögonen för det riktiga problemet? Om ingen hade gjort denna film hade fortfarande människor ignorerat dessa... på vilket sätt tycker du bumfights-filmerna förbättrat situationen för hemlösa? sist jag kollade var dom lika ignorerade nu som då...
Mabuhay!
Daddy-dan: Sist jag kollade hade många av dem fått hjälp, pga bumfights... Bosnie: Jovisst förstår jag dig, men samtidigt är detta inget liv man väljer bara för att det är roligt eller för att slippa "ta ansvar". Det är dessutom inte lätt att ta sig ur ett missbruk, allra svårast är väl att bryta mönstret helt ifrån sina gamla rutiner och söka hjälp. Därför behövs det människor som hjälper dessa att klara av sådana saker...
Har inte läst vad alla har skrivit, men jag läste ett par inlägg där uppe och jag undrar bara: Har ni ens sett filmerna ? Känns som att man måste se dom för att kunna uttala sig. Skaparen har inte tvingat uteliggare att bråka med varandra (förutom när co-producern bråkar med nån knarkare). Det som skiten går ut på är att folk skickar in videor och så kanske deras videor hamnar på nästa film. Dr. Phil förövrigt är en jävla lallare som verkar vara avundsjuk på Ty. Mer Bumfights åt folket!!!
Hazn: Det som skiten går ut på är att folk skickar in videor och så kanske deras videor hamnar på nästa film. Så är det inte alls. Visst skickar några in material, men det mesta (speciellt i den första) är material filmat under många år av skaparna...
Sant. Men min poäng var att skaparna inte har tatt med särskilt mycket våld från deras egna filmningar. Det är mest sjukt beteende som dom bidrar med.
De flesta fighter är även filmat av skaparna... en utav dom hade alltid med sig filmkamera och drog fram den så fort det blev bråk!:)
Hmm... Känns som att så fort Rufus är med eller någon annan känd uteliggare så är kvallan på bilden mkt bättre än i resten av filmen. + att det ändå inte brukar vara uteliggare som bråkar. Mest collegefjantar.
Precis... de flesta fighter är gammalt material som dom filmade som unga... på just college
Vilket gör att det inte är uteliggarna som slåss med varandra, utan "småungar". Uteliggarna käkar ju bara grodor, får tänderna utryckna och liknande.
Jag tror snarare problemet ligger i att det finns en marknad som är öppen för denhär skiten, att de finns idioter som konsumerar den. Det är vidrigt! Fattar fan inte hur man kan tycka att det är kul när människor skadar varan, de är fan helt jävla fuckat!
v1cky: Skadeglädjen är väl den enda sanna glädjen?:)
Våld är väl alltid fel?? Hiphop=Emot våld och droger? Vad hände med det?
Vad har detta med hiphop att göra?
Askin P20 Är inte det här i grund och botten ett hiphopcomunity? Folk sitter och uppmuntrar till våld...
Vi behöver väl inte nödvändigtvis diskutera detta ur en hiphopsynvinkel?
Nej men diskutera det ur vilken jävla synvinkel ni vill då... Ha det bra ... Tjao..
Haha, ok. Tyckte denna tråd dog ganska rejält... vore lika bra om någon kunda ta bort den...
Förlåt mig... Har inte sovit på 3 dygn!
Jag hade fel från början... Skrev bara =/
dehä e ju skitgammal sak... dr phil är typ en tio år sen. Förstås det är rätt btw..
Söker kunder, mixning & mastring!
vaaa?
om dom inte gör de mot sin egna vilja tycker ja de e ok..
*jaja! -smack-smack*