I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är du trött på Sverige?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-02-12 00:24
lo pro

Med andra ord, så tolkade du mig helt fel? du säger att du antog o fick intrycket utav osv osv osv....du som ska vara så open-minded ska väl vara den siste som dömer folk du inte känenr?

Jag vinklade mitt första perspektiv ganska medvetet, för att se reaktionen, du e tyvärr inte ett dugg bättre än nån annan på att vara "en bra människa", men lycka till med ditt projekt iaf.

2007-02-12 14:37
Jag är så jävla INTE trött på Sverige. Du har alla möjligheter här. Klaga inte på d, gör nått av d istället.

2007-02-12 16:29
Olorun:

Hahaha, fan vad är detta liksom? Du kalla mig dömande, sen säger du att jag är så "open-minded" sen säger du att jag inte är ett dugg bättre än någon annan på att vara en "bra människa"...

Är inte det dömande då?

Det är fan humor på hög nivå!

Jag dömer folk, det kan jag stå för. Först tyckte jag att du var dum i huvudet, men nu börjar jag mer tycka att du är ganska lustig... Med andra ord, så är mina domar dynamiska och inte statiska.

Jag gillar att bli posivit överraskad, tack för lyckoönskningarna förresten! De känns verkligen som att du vill mig väl nu!;)

_DominiQue_ F20:

Tack för uppmuntran!:D

Lägg av, är det sant?

2007-02-12 17:29
Sälj din dator då
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-14 19:28
Lo pro

Ja faktum ar att jag trodde mig ha en ganska bra bild av dig dfr jag uttryckte mig pa det viset, men men...

2007-02-15 14:08
Olorun:

Haha, det är så det blir med whoafiltret... Du hade förmodligen fått en annan uppfattning av mig face to face, och detsamma för mig...

Lägg av, är det sant?

2007-02-15 15:56
Jag är mest trött på Sverige eftersom vi är så jävla efter med allt som heter nöje och kultur. Det finns inte speciellt många uteställen med längre tider än klockan 3. Det finns inga restauranger som är öppna dygnet runt eller speciellt sent på kvällen för den delen och samma sak när det kommer till stora matbutiker. Konsertlivet är inte det bästa heller och tillgången till shopping av diverse märken är också lite begränsad.

Planerar en resa till USA i ett halvår. Får se om det blir någon skillnad.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-02-15 18:51
C-Line P22

I sverige ska vi vara produktiva och arbetsamma, inte springa runt på stan och berusa oss mitt i natten! Roa oss kan vi göra på semestern i ett fjärran land.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-02-15 23:04
I sverige ska vi vara produktiva och arbetsamma, som leder till ensamhet, depression, stress = Sämre livskvalitét!
Lägg av, är det sant?

2007-02-17 00:35
Lo-pro

Okej jag kaqnske håller med dig litegrann, men sanningen är att man kan inte leva ordentligt utan lite cash i plånboken, eller?

2007-02-17 13:24
Olorun:

Absolut inte!!! Världen är ju som den är idag, och man vinner inget på att lägga sig ned och skita i pengar.

Jag strävar efter att leva ett fritt liv, och jag vet att det tyvärr är så att pengar ger en frihet till viss del.

Det jag tycker är synd är när människor fokuserar på pengar som sitt mål, som att det är pengarna som är lyckan.

Jag vill ju utveckla mina intressen inom film, musik, foto etc.

Men utrustning kostar, så därför behöver man ju pengar. Det kostar att leva helt enkelt.

Lite som ett skämt Bill Hicks drog en gång:

Han går förbi en uteliggare på gatan...

U: -You got any money sir?

B: -Yes, I do thanks for remindning me.

H: -You don´t know what it´s like to be broke!

B: -Yeah I do, that´s why I work...

Men att ha pengar och prylar som mål och statusikoner tycker jag är sjukt...
Lägg av, är det sant?

2007-02-17 22:42
Bli en munk.

2007-02-18 01:07
Lo-pro

Jag tror knappast att en majoritet av världens befolkning har som mål att tjäna pengar dfr att de gillar själva pappret, eller substantivet pengar så att säga. Man strävar efter pengar dfr att man har nåt som driver en, alla har nåt...

2007-02-18 02:07

"Cash rules everything around me, CREAM get the money dollar dollar bill y'all" - Method man

"You can have anything in this world except cream
So whatchu wanna do? whatchu wanna do?" - Ghostface

It's the sad truth...

men jag förstår hur du tänker. vart i dina banor hur många gånger som helst... levt fattig ett bra tag, men när du e fattig kan man inte göra ett skit, och jag sa HEJ DÅ till samhället för längesen så va gör man jo man hustlar o tänker man ska spara cash o tagga men så blir ännu mer kapitalist än någon människa som jobbar.. för man tjänar så fett me cash, och börjar leva långt över normal levnads standard, skaffar sig dyra vanor, livin' the good life... sen blir man slut körd av olika orsaker o blir pank igen.... och du som vill ägna dig åt hiphop/poesi eller konst i allmänhet, du behöver se nya saker för hamnar du i ekorrhjuöet som det kallas, så tappar du alla din inspiration, samma skit dag in dag ut, vafan ska du skriva om? bli som ken o droppa 10 album med exakt samma sak?... funkar väl men inte om man vill utvecklas...

vill du syssla med enbart din musik/poesi osv. se till att skaffa dig ett jobb i t.ex. skivbutik? eller något likande som du trivs i miljön, jobba inte mer än nödvändigt eftersom du endå inte vill leva i överflöd, bo på kollektiv elle rnågot sånt dela på typ ne 5:a med fyra andra personer så blir hyran runt 1000 kr i månaden, tro mig du är inte ensam om att känna såhär... då har du all tid i världen att syssla med din sysselsättning...

eller så suger du ut systemet som du hatar, tar alla möjliga tillfällen till att plugga utomlands osv... så får du uppleva en hel del på CSN's bekostnad (även om det är lån)... dom kan inte ta något från någon som inget har?? o om du en dag sen blir rik på din musik eller poesi så kan du betala tillbaka staten/csn eller vad fan det nu kna vara om du känner för det...

eller så bygger du en tidmaskin o åker tillbaka till 70-talet och betalar din hyra och mat o sånt med din poesi

peace

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-02-18 02:15
lo-pro 

aa visst håller med dig pengar ger frihet MEN...

när du jobbar 5-6 dagar i veckan iallafall en 47 veckor om året  (52?) just för att tjäna pengar vart har du din frihet då? och under tidens gång så hinner du dra på dig eventuella lån, du köper lägenhet/hus, bil, båt den där fina 50" flatscreen tvän för 40 lax på avbetalning vafan vet ja va folk gör me sina cash, då är du inte så jävla fri längre varje månad måste du slita arslet av dig för att betala amorteringar räkningar och annan skit, du är fast!! du kan nite göra något så ett arbete och pengar gör dig inte fri, det förslavar dig! fuck chains an shit economic there we got the real slavery...

om man inte är en av dom få som får jobba med det dom vill, typ inom kultur branchen eller vad jag ska kalla det... då kan det vara värt att slita så... men att gå till volvo eller något liknande o slita ut sig dag in dag ut i resten av sitt liv för nått jävla företag som inte leder dig personligen någonstanns, visst att du får cash m,en hur komme rdu må? fuck that life...

"Hustle is the key to succes but could you do it?" - fat joe?
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-02-18 04:36
Force one

Jag har redan tillfört lite grann till tråden om du kollar upp, och jag har mkt mer intressant kunskap att dela med mig, vad vill du veta? :)

2007-02-21 16:44
ForceOne :

Uppenbarligen har du inte läst ALLA mina inlägg i denna tråd, eller så är du jävligt trög...

Förresten, visste du att man kan riskera att bli blöt när det regnar?
Lägg av, är det sant?

2007-02-21 16:50
Olorun:

Nej, självklart inte... Majoriteten av jordens befolkning jagar pengar för att överleva, och förhoppningsvis byta livssituation.

Vem fan vill frivilligt jobba i en kolgruva i Ukraina t.ex.?

Du borde se en dokumentär som heter: "Working mans death", den handlar om pissiga jobb runt om i världen, och personerna bakom dessa jobbs berättelser...

Vill du läsa mer så finns det info här...

http://www.imdb.com/title/tt0478331/

Lägg av, är det sant?

2007-02-21 17:04
Lo pro

okej tack för tipset, kanske kollar upp det =)

2007-02-22 00:37
Olorun:

Tror dock att den kan vara svår att hitta, såg den på en dokumentärfilmsfestival.

Men lätt sevärd, man får en annan uppfattning om varför världen ser ut som den gör.
Lägg av, är det sant?

2007-02-22 01:30
Tänker inte skriva mer i denna tråden nu, för den börjar dö ut, men vil avsluta med att uppmana alla unga människor at lämna sverige så fort som det bara går. Särskilt om man är av utländskt ursprung. Jag tror aldrig att man kan finna lycka i Sverige. Det är svårt att förklara ritkigt vad jag menar, men mina källor är folk som mått så otroligt mkt bättre av att till USA, England, Australien osv. Jag har även sett hur Sverige under under 25 långa år brutit ner min gamle far (kom till sverige som politisk flykting för 25 år sedan), och gjort honom bitter och totalt intolerant mot minsta lilla fel i hans dagliga system.

Finns inga pengar att hämta i sverige, finns inget trevligt folk, inget härligt uteliv, men däremot har Sverige och dess folk starka fördomar, diskriminering, regler som håller dig fastkedjad.

Det är iofs ett av världens bästa länder för följande människor: Gamla, Sjuka och Barnfamiljer. Resten bör ta sitt pick o pack o dra. Varför inte liksom, varför ska man stanna? För att det är bekvämt, för man inte orkar flytta?

Get a grip...

2007-02-22 02:29
sverige har sina nackdelar och fördelar lika så med massa andra länder..så det är..
llever man rikt eller fattigt spelar ingen roll,
så länge man är nöjd och äter mat för dagen och har någon man älskar som älskar en etc etc,
finns så mycket saker och säga så jag låter bli..
följ drömmar och kärleken och se hur det slutar?
SKAFFA EN BRA KARMA TILL ALLA ER.
för i livet finns många halkiga vägar,försök bara ta er förbi dem!

2007-02-22 12:44
Olorun 

"Finns inga pengar att hämta i sverige, finns inget trevligt folk, inget härligt uteliv, men däremot har Sverige och dess folk starka fördomar, diskriminering, regler som håller dig fastkedjad."

Allt det där tror du väl knappast på själv, och om du nu tror på det så tycker jag, helt ärligt, synd om dig. Det kan inte vara kul att vara så pass bitter som du är. Men känn dig fri och beta av det gröna gräset på andra sidan hagen, det är säkert mycket godare där...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 12:48
Och det finns visst bra uteliv i Sverige, man måste bara anstränga sig för att hitta det. Att anstränga sig är i övrigt ett rätt så bra tips.

Håller dock med om att utelivet är sisådär på många ställen, men det finns som sagt bra klubbar!

2007-02-22 12:52
och varför tror så många att pengar är vägen till lycka. hitta något ni verkligen vill göra och trivs med istället för att bara bli rika. suck

2007-02-22 20:05

musica

jag blir så trött, hade skrivit jättemycket så kommer felmeddelandet (internet explorer har stött på ett problem och....) så jag orkar inte skriva allt igen. Men i korta drag:
Jag har rätt, du har fel...

2007-02-23 00:01
haha. känns ju bara som att jag fick min mening bekräftad i och med ditt dryga svar ;)
Graffare

2007-02-23 10:37
jag praktiserade på ica en gång..det var stressigt fean, sånt vill inte jag syssla med!
They called me Mr. Glass

2007-02-23 12:21
nej, det är ju tur att ica och liknande bara finns i sverige. om man blir trött på sverige så drar man ju utomlands och en helt ny värld öppnar sig! nya matbutiker, ett helt nytt system, nya människor, inget mer nio-till-fem, inget svensson liv......
Graffare

2007-02-24 18:27
musica P23

kanske därför tråden heter "är du trött på sverige"
They called me Mr. Glass

2007-02-24 19:06
Skithöna

hahahahahaha ;). seriöst, tror du verkligen på att en helt ny värld/arbetsmarknad öppnar sig så fort du drar över gränsen?

2007-02-25 01:06
olorun

Det blir vad man gör det till maine =)

Tror din far mår sämre utav det han var tvungen att lämna än det han kom till!

witty unpredictible talent and natural gang

2007-02-25 03:28
janne ponken

Tror jag med...Vem vill lämna allt de har?