I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är du trött på Sverige?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-02-08 09:39

Är du trött på Sverige?

Jag har väll mest känt på senaste tiden, att allting bara handlar om pengar, pengar arbete på arbete och högskola och sen en andra jävla massa skolår för att sedan kunna få ett ruttet jobb på ICA, Jag är så jävla trött på den vite mannens jävla ha begär, sättet sammhället stöter ut behövande männsikor och att alla bara tänker på sig själva (SJÄLVKLART DRAR JAG INTE ALLA ÖVER EN KAN)

men jag menar jag känner inte att jag är född för att klara den här stressen, jag förstår inte vad framgång är, hur det kan göra en männsika lyckligare att käna 300000 om året?! det låter fullkomligt Skadat, så man kan köpa sig en en fuckin volvo, hund ETC klart måste man ha cash för att överleva, :S men varför i en sån överdriven form?
Nej jag själv känner hmm jag skickar pengar till folk som behöver kan jag mätta 10 barn för hundra spenn så med glädje,

Sen har jag själv i princip avsagt mig från att leva i samhället, Jag är artist, har hållt på med hiphop poesi i dryga 8 månader,

jag har inte tänkt att käna stora pengar på detta utan bara så att jag överlever, ska jag vara ärlig hade jag heldre fått mat för musiken, NÄ FUCK BABYLON SÄGER JAG BARA!

"När den vite mannen har hugt ner det sista trädet och fångat den sista fisken kommer dom att fatta att man inte kan äta pengar"
Nått indiantal,

DÖD ÅT DEN JÄVLA IDIOTEN SOM KOM PÅ ATT MAN KAN JU KÄNA PENAGR PÅ DET HÄR!

Fred och kärlek

//Crooked//

2007-02-08 10:18
Crooked P18

Seriöst du kan ju flytta till ut i skogen och ha solpaneler och små vindkraftverk, en åker, jordvärme, grisar och kor.. mm. mm.

Då kan du nästan bli självförsörjande :)
Skåne!

2007-02-08 10:39
Är rätt tacksam för att jag lever i ett land med sådan trygghet som Sverige faktiskt erbjuder sina medborgare. Jag förstår dina tankegångar till viss del och det finns ju alternativ till den gängse livsstil som du uppenbarligen hatar. Kanske dra utomlands och jobba som volontär? Du får mat och tak över huvudet och gör en insatts. Eftersom du även inte ställer några krav på lyx i vardagen så kanske det finns sätt som du kan försörja dig själv utan att hamna i ekorrhjulet?

Har du några idéer?

2007-02-08 10:44
hans idé är att bo hos morsan, låta henne försörja honom, och sitta på pojkrummet och skriva "hiphop-poesi" för att sedan en vacker dag bli känd och kunna försörja sig på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 10:45
Jag instämmer, låt de som kallar sig arbetsnarkomaner göra allt arbete om det tycker det är så kul och nödvändigt.

Så kan vi andra, umgås, dansa, spela musik, äta god mat och göra saker tillsammans...

Leva livet istället för att kasta bort det!

Sverige är bra på många sätt med, men fan vad vi är dåliga på att leva känns det som...

Jag ska i alla fall viga mitt liv åt att resa runt i världen och ta reda på vad som egentligen är att "leva livet", se om man finner den sanna lyckan....

Sen kan folk sitta där och visa upp sina jävla titlar, "Jag är civilekonom...".

Kanske det, men i slutändan jobbar du på ett tråkigt jävla kontor med papper, för mig är det fan inget jävla liv...

Lägg av, är det sant?

2007-02-08 10:49
lo-pro

skillnaden mellan folk som tänker som du och "arbetsnarkomanerna", är att de senare kommer att tjäna pengar och ha råd att roa sig (på alla sätt du nämnde), medan de förra kommer att sitta i en sunkig 1:a i nån förort, kolla på porr och käka chips och drömma om det goda livet.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 10:50
Fredrik P25

Leder trygghet till lycka då? Människor har mat på bordet, pengar, tak över huvudet, pension, cykelhjälm...

Men likförbaskat är så många människor olyckliga och ensamma i vår kultur, det ser jag inte som tecken på lycka...

Kanske är det just tryggheten som tar bort gnistan för livet, för att man inte behöver göra något, ingen behöver varandra, alla har sitt och sköter det och skiter i andra.

Ensamma tillsammans är en bra definition på Sverige, och jag tycker det är waste of life.
Lägg av, är det sant?

2007-02-08 10:50
...och i slutändan kanske du jobbar i tråkig jävla Netto-butik för en tredjedel av kontorskillens lön.

2007-02-08 10:51
Pengar till detta "leva livet och resa världen runt" liv får ni från var? Att arbeta är ett nödvändigt ont tyvärr om man inte råkar komma från en silverskeds bakgrund och har någon som kan sponsra ens tillvaro.

2007-02-08 10:53
SunTzu P21

Du har inte särskilt mycket kreativt, individuellt, eller innovativt tänkande va?

Låter som att du är en av de som följer strömmen i rädslan av att missa denna illusion av trygghet...

Vad har du för premisser? Låter inte som att du mött särskilt inspirerande människor om du tänker så...

Lägg av, är det sant?

2007-02-08 10:58
SunTzu P21

Faktist inte. Jag klarar mig fint på egen hand. I sommar drar jag på resa från Kanada längs USA´s västkust och vidare ned genom alla länder till Brasilien för att skriva en bok och filma en dokumentär och utöka mina kontaktnät.

Däremot jobbade jag på Vivo när jag var i 18-års åldern, det sög...

Fredrik P25

Har man bra idéer, och bra nätverk är pengar inget större problem. Svårare blir det dock om man inte har något att komma med...

Men är man fokuserad på sin personliga evolution, kan man komma långt här i livet...

Lägg av, är det sant?

2007-02-08 11:16
Crooked

Jag förstår vad du menar. Rat race..
Det är bra att ha ett jobb men hela denhär hättsen på skola och jobb och kariär har svämat över och dränkt allt annat människorna lever för.

2007-02-08 11:16
Det jag främst är trött på i detta land är byråkratin och dubbelmoralen.

Med byråkratin menar jag att saker blir krångligare än vad det behöver vara..
Ni har väl alla nån gång ringt nån myndighet och hamnat i en tre timmar lång telefonkö för att sedan ge upp.
När du sedan fått ditt ärende behandlat då är det nåt litet papper som saknas som nog egentligen inte är så jävla viktigt..

Dubbelmoralen är riktigt vidrig i det här landet..
Hur många gånger har ni inte hört "jag är inte rasist men...."

Eller folk som säger att dom är så anti nånting för att sedan för sej själv frossa i den produkten när ingen ser eller så..

2007-02-08 11:18

lo-pro

Det låter riktigt spännande och intressant. Men du måste erkänna att det krävs mycket arbete för att få det att funka? Bra idéer är en förutsättning och det var därför som jag frågade om han hade några idéer. Bra kontaktnät är heller ingen som växer på träd. Det är skillnad på folk av din kaliber och rena idealister utan någon som helst plan. Vad skall boken och dokumentären handla om?

FÖ så är trygghet inget att förakta, det finns nog många människor på denna jord som skulle ge vad som helst för vad vi i Sverige tar för givet.

2007-02-08 11:25
danet

Att folk säger "jag är inte rasist men", jag tror inte att det har med dubbelmoral att göra utan för att understryka att dom inte är rasister. Det är ju lätt hänt att man blir kallad rasist i dethär töntlandet.

2007-02-08 11:48
mantis

Ja, tyvärr måste man ha en inkomst. Och på det sättet är man slav under pengar hur man än vänder och vrider på saker och ting, och det är just detta beroende som tvingar folk in i detta rat-race, och det suger verkligen.

danet P22

Ja, inte nog med att det är byråkrati, det känns som att samhället är strukturerat så att du inte ska kunna ta itu med dina problem.

Tid är pengar, men ingen får betalt att sitta i telefonkö, och speciellt inte om man är i skolan eller på jobbet och ringer från sin mobil.

Det är ett skämt med telefonköer och mydigheters vidarebefodrande jämt och ständigt.

Fredrik P25

Absolut krävs det arbete och planering bakom detta, man måste även bereda sig med en plan B, C, D och tom E!

Bra idéer får man lättare om man har en öppen och ödmjuk inställning till människor man träffar, där man kan lära sig av andra som har lyckats. Har fått många goda råd av människor jag lyssnat på.

Men utan idéer kommer man inte långt, men jag anser att ryckas med i strömmen försvagar ens idémuskler. Man blir som en död fisk som bara flyter med i strömmen, det är det jag inte gillar med denna trygghet.

Människor blir omedvetna om sin situation, och om hela livet. De kanske nöjer sig med det, men personligare tror jag inte att det är det ultimata sättet att få ut det mesta av sitt liv. För jag anser att livet är till för att levas, inte att bara klara sig från början till slut i nån trygg tillvaro...

Men jag hör vad du säger, det finns många som klagar på saker och ting, och inte har någon direkt handlingsplan. Dom har inget alternativ. Inga visioner... Eller har de det? Vad tänker folk egentligen?

Det är det vi ska undersöka. Hur ser unga människor i andra delar av världen på livet? Vad har de för värderingar? Är de lyckliga? Hur ser de på den framtida globala utvecklingen? Vad har de märkt av hittills? Har de några lösningar eller tankar om världens problem? Hur jämför sig deras syn med vår Svenska syn? Hur ser de på Sverige?

Vi kommer att intervjua människor, och ta del av deras vardag och lyssna på deras story...

Det är den linjen vi kommer att gå på, håller på att arbetar på andra projekt nu på mindre skala nu, så det projektet är i planeringsstadie. Men i sommar skall vi dock fara iväg till Kanada och fortsätta planeringsarbetet där.

Absolut är trygghet något alla borde få uppleva, det är ju bra, hela världen borde ha det... Men det borde inte vara ett medel att få folk att ge upp sin frihet för.

Det känns som så många begränsar sina liv i utbyte mot trygghet, och blir olyckliga på kuppen...

Jag tycker det är synd.
Lägg av, är det sant?

2007-02-08 11:55
lo-pro

håller verkligen med..det är som uppbyggt för att man ska ge upp och känna sej "nöjd" med det man har..

att vi sen har en av världens högsta skatter gör ju inte saken  bättre..moderaterna sa att dom skulle sänka skatten men i stället höjde dom allt annat så man får ju ändå inte mer pengar i fickan..

2007-02-08 12:00
Idiot, det är väl förfan ingen skillnad på vita och färgade i den här frågan. Tror du att det endast är de vita som är kapitalister?
Är knappast endast vita som står för jordens miljöförstöring. Lägg ner hippieskiten, det är ingen skillnad på vita och svarta, förutom hudfärg och vissa andra kroppsliga drag.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2007-02-08 12:06
Ondal P18

Vad är det du försöker uttrycka egentligen? Förklara din syn på saker och ting istället, blir mycket enklare då...

danet P22

Ja, det är bara sjukt alltihopa, men det är bara att försöka leva sitt liv och sprida sina budskap... Jag tror att saker och ting kommer att förändras under vår livstid.
Lägg av, är det sant?

2007-02-08 14:11
hahaha fin trad
jag trttnade pa sverige ner jag var 19 typ
sendess har jag luffat runt mer eller mindre jobba 6 man
surfa 6 man
och da har allt blivit skit kult
men fan a det kanns som att sverige e varldens storsta by :)
kanns som att det blev fel fran borgan
sverige e no varldens tryggase land
sa det finns lixom inget att kampa for
allt e forgivet och da blir man bara lam
a lam e nog ordet som brekriver byn
manga skulle sakert sekert illa upp
men jag vet att ni laset traden hajar grjen
a men det e enda kul att komma tillbaka
i 1 veca sader men men
yeah!
In the Big Rock Candy Mountain
The cops have wooden legs

2007-02-08 14:31
tryggaste land my ass. finns så jävla mycket fällor i det trygghetssystemet. vissa lever i övertygelsen om att sverige är bra och att man inte få rklaga något när det finns så jävla stora brister.

min fråga är för övrigt, vad det var för jävla tomtar som kom på tanken att bosätta sig för att bilda ett samhälle.. kunde dom inte hitta ett kallare ställe

2007-02-08 14:45
Consume, Consume ENDLESSLY
Work More, Live Less, give in to the Insanity!

" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-02-08 19:04
Keep this up, Bring your reflections,

SunTzu

Sitta hemma hos morsan, :s öhhh okej, nee bara för att du har gjort det så behöver du väll inte sitta på ett jävla forum och dra onödiga kommentarer din misslyckade jävel!

Vadå SVARTA som kom på ha begäret? har du läst historia?
förklara dig,
//Crooked//

2007-02-08 19:10
om du e trott pa sverige, MOVE.

halsa pa oss i honduras

www.oyehonduras.org

2007-02-08 19:26
lo pro inte för att vara dum eller nått sånt men...Väx upp.

Det funkar bara inte så som du säger det... klart du kan hajka genom hela världen och stjäla mat och sån skit, men ett jobb kommer alltid vara nödvändigt annars kommer du aldrig kunna punga ut för allt du ska göra för att "Finna lyckan".

Lycka handlar väll inte bara om att resa jorden runt och ligga på sandstränder... Näää fy skämmes om du har en sån enkelriktad syn på livet...

2007-02-08 19:35
Vikktorius P19:

Det är redan försent, du har just bevisat att du ÄR dum...

Lägg av, är det sant?

2007-02-08 20:19
Kapitalismens grund är det privata ägandet av fabriker och företag. Detta innebär att produktionen inte kan anpassas efter människans behov utan bara syftar till maximal vinst. En del personer blir rika enbart på att äga, medan alla andra tvingas jobba för de som äger. Detta är det kapitalistiska samhällets grundläggande motsättning - mellan kapitalister och arbetare. Denna motsättning tar sig uttryck i den ständigt pågående klasskampen.

Arbetarklassen är i majoritet i det svenska samhället och återfinns inom sjukvården, handeln, industrin, på byggen, i gruvor, kommunikationer, barn- och äldreomsorgen, skolor och andra sektorer. Det är bara arbetarklassens egen kamp som kan störta kapitalismen, eftersom arbetarna kan slå mot grunden i det kapitalistiska samhället: jakten på maximal vinst.

Det kapitalistiska klassamhället visar sig dagligen vara oförmöget att tillgodose alla människors grundläggande behov. De rika lever i lyx och överflöd samtidigt som de flesta tvingas vända på varje krona för att klara vardagen. Fabriker flyttas från Sverige och lämnar arbetare utan jobb, trots att företagen går med vinst. I skolan är böckerna gamla och slitna och klasserna är alldeles för stora. Samtidigt är Sverige rikare än någonsin och företagen gör miljardvinster. 

Även om alla förutsättningar finns idag för att ett rättvist samhälle skulle kunna byggas, ökar klassklyftorna när högerpolitik och nyliberalism vinner terräng. Fight the power!

De stora klassklyftorna och orättvisorna skapar motsättningar i samhället. Landsbygd ställs mot stad, unga mot gamla och människor med invandrarbakgrund mot svenskar. Genom rasism och fascism skapar kapitalismen splittring i den klass som borde kämpa tillsammans mot systemet.

RAH!

2007-02-08 23:22
bra sagt drogo
en död moderat är en bra moderat

2007-02-09 00:08
tror att lo-pro och hans följeslagare bara är inne i någon slags fas, får jag fråga hur gammal du är?
Kan tänkas onödigt att lägga ner så mkt tid och energi på skolan för att få ett bra jobb, men det är det ju absolut inte.
  Jag ser det mer som en ursäkt för att man är/har varit lat. Jag åker snart til london, ska gå en läkarlinje där. Alltså har jag prioriterat skolarbetet väldigt mkt, men för den skaens skull har jag inte levt när jag gick på ex gymnasiet. Jag har mått skitbra hela livet, skillnaden med de flesta är väl att ist för att kolla på nanny fine, sjunde himmlen, fresh prince, vänner osv har jag lagt de timmarna på något nödvändigt.
   Från 16 års ålder har jag även jobbat mkt, så jag har en kosing undanlagd. Känns gött att jag ska åka på mitt livs äventyr, banka, kröka och skratta järnet, samtidgt utbilda mig till ett jobb som kommer GARANTERA mig en årslön på MINST 350 000 nästan var som helst i hela världen. Jag ska ha ett såååååååååååååå bra liv.

Men du (lo-pro) har förmodligen rätt, det är nog mer värt o roligare att sova i diken hela vägen från alaska till argentina och skaffa "kontaktnät". Lycka till. 

2007-02-09 00:47
spelar ingen roll vart man tar vägen, det är vad man gör med det man har som spelar roll

synd att folk är så blåögda å nöjjer sig med att leva i helvetet när paradiset är där det alltid har varit :(
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-02-09 12:27
Håller med, allt är ett ekorrhjul där målet är att man hela tiden ska höja sin egen materiella standard, oavsett vilka kostnader detta får för det egna livet så att säga.
Om man ska dra en klyscha så ska man idag leva för att jobba. Övertid hit och dit, klättra på karriärsstegen för att mööjligen, om man lever och är tillräckligt frisk i både huvud och kropp, kunna ta det lugnt efter 65.

Själv kommer jag gladeligen gå ner till deltid tillsammans med min sambo så att vi har mer tid för varandra och våra vänner och intressen.
Så länge vi har så att vi klarar oss och kan unna oss det vi anser är viktigt så är det ju lugnt!

Nu sitter jag på ett jobb där jag kommer hem relativt sent på kvällen, och har varken tid eller ork att på allvar umgås med killen eller husdjuren, och ja, jag har pengar. Men så jävla kul tycker jag inte att det är att kunna köpa dyraste jeansen, inte så kul att jag tycker att det är värt att försaka den som jag är, för att dra ytterligare en klyscha. Man ska göra det man mår bra av.

2007-02-09 16:23
Olorun:

Haha, du kanske skulle tänka till en gång extra innan du dömer människor... Men jag förstår, det kan inte vara lätt att vara en inaktiverad själ.

Jag har nog ägnat mer tid åt att utbilda mig på diverse sätt än du har gjort, men jag har inget behov av att tillfredställa mitt ego som du uppenbarligen verkar ha behov av. Fortsätt du att tillfredsställa dina jordliga behov och klättra på andra för att må bättre i din egotrippade värld, jag gråter inte... Kör ditt race!

För att svara på din fråga och ge lite bakgrundsinfo:

Började skolan i England som 4åring 1988-1989.

Grundskola, Sverige 1-9 1990-1999.

Mediegymnasie sverige åk. 1 1999

A-levels inom Filmproduktion, filmkunskap och mediekunskap 2000-2001.

Mediegymnasie åk. 2001-2003.

Gruppchef, bataljonsrepresentant i lumpen 10mån. 2003-2004.

Jobbade med att driva familjebyggfirma i England som projektansvarig. 2004.

Reste genom asien ensam 2004-2005.

Projektledare, personalförtroendeman byggfirma Sverige 2005-2006.

Studerar cross media samt etablerar produktionsbolag inom media. 2006-2007

Samt att jag haft diverse ströjobb under samma tid som jag inte orkar skriva...

Genom tiderna har jag även jobbat på min spirituella evolution, till skillnad från dig. Det märks att du inte upptäckt ett och annat här i livet...

Jag bryr mig ganska lite vad du tycker om mig, men jag har inga problem med att ta mig tid och påpeka din din dömande attityd, och dina jordsliga behov och jag tycker att du bör tänka över om det är verkligen är värt att hoppa på andra?

Är det nån avundsjuka du har, eller vad är det frågan om?

Lycka till med att tillfredsställa dina jordsliga behov, och ha kul för dina 350.000kr köp dina dyra bilar, sup skallen av dig, knulla snygga tjejer, och köp bling bling, imponera på världen doktorn!

Du verkar ha koll på vart du ska köpa din lycka! 

Lägg av, är det sant?

2007-02-09 16:38
Min filosofi:

Livet suger vart man än befinner sig om man inte har någon form av mål och ambitioner. Oavsett om man är soffliggare eller sliter 10 timmar om dan 6 dagar i veckan, om man inte har någon form av mål eller tankar om vad man vill lyckas med så kommer man inte vara lycklig.

Tror starkt på detta, och tror i princip alla skulle kunna eller har någon form av dröm dom vill uppfylla. Oavsett om det är materiellt eller "spirituellt" eller fysiskt...

2007-02-09 16:50
wackcent P23

Instämmer...
Lägg av, är det sant?

2007-02-09 18:18
Olorun, "Jag ser det mer som en ursäkt för att man är/har varit lat. Jag åker snart til london, ska gå en läkarlinje där"

Om jag skulle plugga till läkare skulle jag göra det för att jag ville hjälpa människor i första hand, inte för att jag vill ha inkomst på "350 000 MINST" och fina bilar.

Vår värld har fått fnatt verkligen

Manager

2007-02-09 18:22
du leker och har kul på dagis, du går i skolan (om det inte går bra för dig där kan du lika bra dö), du jobbar, du skaffar familj och jobbar, du blir satt på ett hem, du dör.
thats life:)

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-02-09 21:04
Jag är så jävla trött på den vite mannens jävla ha begär

Men snälla, försök inte leka pretto och sofistikerad när du verkligen inte är det.

2007-02-10 04:08
Väx upp din clown,ta ditt ansvar och sluta förneka din betydelse för ett fungerande samhälle.

Utopi kommer aldrig att infinna sig i den värld vi lever i.
It´s all about Don W Miami!

2007-02-10 12:42

Är du trött på Sverige? Joo men med den beskrivningen skulle man väl likaväl kunna säga Är du trött på Finland? Är du trött på Albanien? Är du trött på Sydafrika? Människor strävar efter trygghet och möjlighet att roa sig med hjälp av pengar. Det är viktigt att påpeka också att det är visserligen mycket spännande och stimulerande att leva litet på gränsen vara impulsiv luffa i asien och whatever. Men en dag kanske du sitter med något som kallas ansvar. Ansvar för en familj, barn, fru. "Hejdå min son nu har pappa byggt en modell av New York av kapsyler nu drar jag till regnskogen för att fånga anakondor med mina bara händer, det är mycket givande för mig, eftersom det sket sig med min senaste hiphopsatsning har jag grävt fram litet kläder ur en UFF-kontainer så att du har något att ha på dig på din första skoldag, ledsen att jag inte kan hålla dig i handen men jag fick ett aaasbra flygpris med Ryanair till Holland där jag ska köpa röka för barnbidraget och leka spirituell bohem". Nej fan lev som ni vill men använd preventivmedel 

Jag är trött på mänskligheten

Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-02-10 13:30
"Hejdå min son nu har pappa byggt en modell av New York av kapsyler nu drar jag till regnskogen för att fånga anakondor med mina bara händer, det är mycket givande för mig, eftersom det sket sig med min senaste hiphopsatsning har jag grävt fram litet kläder ur en UFF-kontainer så att du har något att ha på dig på din första skoldag, ledsen att jag inte kan hålla dig i handen men jag fick ett aaasbra flygpris med Ryanair till Holland där jag ska köpa röka för barnbidraget och leka spirituell bohem". Nej fan lev som ni vill men använd preventivmedel 
Hahaha

Precis vad jag tänkte säga faktiskt.
mensvärk är livets krydda.

2007-02-10 16:11
Vem fan kan inte hata Sverige då man itne får köpa sprit föränns man är 20?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-02-10 17:39
Jag hatar att människor i sverige generellt inte pratar med varandra. Det är en utmaning att ens få ögonkontakt med en främmande medmänniska. När disskuterade du och tanten vid busshållsplatsen vädret senast?

Det värsta är att anonymiten och rädslan för varandra smittar och ofta leder till förakt.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2007-02-10 17:57

Det där är i mina ögon en stor myt.Jag tycker ofta man hamnar i ,eller observerar, sporadiska diskutioner med folk som inte känner i det vardagliga livet.

Dock tycker jag det är underbart att ha rätten att kunna välja att inte konversera med folk om jag inte vill det.Precis på samma sätt borde en 17 årig hiphoptönt respektera att gemene man inte är ett dyft intresserad av att slökonversera med denna på tuben.Detta utan att skapa sig en extrem födomsfull bild av mig som person.

It´s all about Don W Miami!

2007-02-11 00:01
Lo-pro

Du verkar faktiskt känna mig bättre än mig själv..Påstående efter påstående om mig som du inte stödjer med någonting.
Vad menar du exempelvis med "inaktiverad själ", egotrippad, avundsjuk, hoppa på andra? Om jag anser att jag blir lycklig av att gå min läkarlinje, vem är du att kalla mig egotrippad, därför att jag vill mitt eget bästa? Hoppar jag på andra genom att bli läkare, eller möjligtvis hjälpre jag andra? Vad ger du själv världen tillbaka i ditt sökande?

Min banansplit blir kall nu, men om du svarar på mina frågor kan vi prata vidare...

easyskanking

Jag tror faktiskt inte jag nämnt fina bilar någonstans i mitt inlägg, så jag förstår itne riktigt. Givetvis gör sig folk löjliga på nätet, och visar för det mesta inte alls upp sin intelligenta och kompententa sida, så snälla ta inte mitt inlägg på allvar.
Jag kunde i princip valt att göra vad jag ville efter gymnasiet, men jag valde att bli läkare av en anledning.

Gör dig inte dummare än du är, genom att påstå att jag vill bli läkare för att köpa fina bilar.

2007-02-11 01:15
Olorun, av ditt inlägg att döma så var pengarna en viktig anledning till ditt läkarstudering med tanke på att du betonade dom. Men jag missuppfattade det, jag är ju dum enligt dig.

2007-02-11 01:40
easyskanking

Hur ska jag leva utan pengar? Hur ska jag ge min familj och mig själv en hög levnadsstandard utan pengar. Jag skapa inte världen, jag försöker leva efter dess spelregler, och för tillfället är det så att pengar spelar roll.
Jag säger dock inte att man inte kan bli lycklig utan pengar, absolut inte. Men jag tror på den bistra sanningen att det skulle vara bekvämare att leva för mig utan att oroa mig för att klara hyran, äta god mat, ha råd med bra diverse försäkringar (komemr itne bo i Sverige) osv osv. Däremot behöver jag ABSOLUT nödvändigtsvis inte en mercedes och ett sommarhus för att överleva, tvärtom så förkastar jag alltför materiella mentaliteter.

Sen undrar jag om ni menar att man måste vara fattig för att hitta själafrid? Stackar itne pengar och lycka, elelr vad är problemet?

2007-02-11 02:32
Olorun, okej då förstår jag din syn, jag uppfattade inte den så innan. Ang själafrid så existerar det bortom pengar. Men sedan beror det väl på vilken själafrid du eftersöker, Jag skulle ha svårt med det om jag hade pengar i överflöd, men samtidigt skulle det va svårt utan pengar med, det är som du säger, vårt system går ut på att man måste ha pengar..

Jag personligen har ingen karriärslystnad. Just nu står jag i en fabrik dagar i ända och jobbar ihop pengar att resa för kombinerat med diverse studier. Jag skall bli lärare. Men inte nu.

2007-02-11 03:11
easyskanking

okej, det är det jag är livrädd för, ett sånt fabriksjobb. Sry mate =)

2007-02-11 07:42
Till skillnad från alla andra här så kommer jag inte säga att jag har absolut rätt.

Men jag kan garantera att varenda människor som står vid livets stup kommer inte att klaga och gnälla över politik, sverige eller whatever. Snarare kommer det vara en reflektion över alla de magiska ögonblick man har fått uppleva. Alla fullmånar, solnedgångar, stränder eller kritvita snödagar. Livet är inte så komplicerat som alla vill att det ska vara. Allt är möjligt snarare än ingenting är omöjligt.

Men tyvärr, some fucking talk the talk and some walk it..

2007-02-11 22:30

Olorun:

Vad jag menar med inaktiverad själv, menar jag att du snackar om din lön på 350.000kr om året vore viktigast i livet.

Egotrippad, eftersom att du strävar efter en hög levnadsstandard. Det är ohållbart om alla skulle göra det. Självklart ska man ha en god standard på att leva, men den standarden handlar inte endast om materialistiska saker och ting. Det sättet du skriver på relaterar i min värld till konsumptionism, du vill tjäna pengar för att kunna köpa dig en bättre standard här i livet.

Men om alla världens 6,3 miljarder människor tänkte så, så skulle det inte funka...

Hoppa på andra menar jag då du hånar mig och mina projekt, för att framstå som något bättre? Visst, du kanske inte har något allvar som backar upp det du säger, men det är inte något positivt enligt min mening.

Det framgår inte särskilt tydligt någonstans faktist att du vill bli läkare för att hjälpa andra människor, utan för att tjäna pengar, så att du och din familj ska kunna leva ett bra liv och kunna leva en hög standard... Men om det är för att du bryr dig om andra, så är det naturligtvis bra.

Det jag vill göra är att bidra till mänskligetens utveckling, sprida budskap i syfte att människor ska kunna bli mer medvetna om saker och ting.

Medvetenhet är inget som uppmuntras i vårt samhälle, för det gör oss mer svårkontrollerade... Det är något jag vill jobba mot, jag är för människans individuella tänkande!

Och jag önskar att människan kunde existera utifrån en synpunkt som är respektfull mot samhällets medmänniskor samt mot vår egna jord.

Jag vill se ett samhälle där det uppmuntras till att sprida medvetenhet och utveckling så att alla kan bli medvetna om sin personliga evolution, och förhoppingsvis bidra till en bättre värld på det sättet...

Lägg av, är det sant?

2007-02-12 00:17
big up ..lo-pro ..din resa/project låter juh fett intressant!:Plycka till!