I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag känner en våldtäktsman

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-12-23 13:32

Jag känner en våldtäktsman

alltså, en vän som har stått mycket nära mig har blivigt våldtagen och jag vet vem det är, var han bor, var hans farsa bor.
Jag sitter ju i ett ganska taskigt läge, eftersom det enda jag vill är att åka och hälsa på honom med en kofot, men eftersom jag har haft ett ganska stökigt liv och endast under dom senaste åren börjat få ordning på det med ett jävligt bra jobb och en god själ sitter jag lite i klistret.

om det kommer fram att jag har gjort något kommer jag med största sannolikhet förlora mitt jobb, som jag har sålt min själ för att få.
Jag sitter på lån på banken, investeringar etc.

gör jag ingenting kommer jag må jävligt illa över det, det är ju fan inte rätt på något sätt att jag ska gå runt och veta vem det är utan att ta till handling... Någon anmälan har inte gjorts heller.

Det jag funderar på är den moraliska aspekten i att låta någon annan åka och hälsa på honom och kommer det hjälpa min sinnesfrid.

Jag blir förbannad på mig själv för att jag inte gör något, och förbannad på mig själv när jag är påväg att göra något.

Rock out with your cock out!

2006-12-23 13:36
du, det du nog ska göra är att tala din vän tillrätta så en anmälan görs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-23 13:37
är du helt säker på att de är rätt kille?

jag skulle tagit med nått man kan spela in med och försöka få honom errkänna i den sen gå till polisen eller nåt

funkar kanske också att säga till nån att fixa de om du nu tror du kmr må bättre av de :P
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2006-12-23 14:04
anmälan är helt klart den bästa vägen. dumt att ta lagen i egna händer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-23 14:09
ja men de e ganska svårt att få honom fälld elelr hur?

om du kör en dialog som "varför gjorde du så balblabla" så kanske han säger lite för mkt

men du ska be din kompis göra en anmälan ändå
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2006-12-23 14:49
om det har gått en tid lär han bara behöva neka sig igenom hela processen så blir han inte dömd.

2006-12-23 15:05
försök spela in, som labbi säger. och få din vän att anmäla. ta inte skiten i egna händer om du nu riskerar att förlora allt. betala isf ngn som slår sönder hans knäskålar.... baaaah blir så arg!!!
vilket äckligt svin det där..
dock är det ju tyvärr så i sverige att även om du spelar in och han erkänner kan han gå odömd, som det har visats bevis på ganska nyligen.

2006-12-23 15:14
sluta lev i er fantasivärld nu. han kan hävda han var ironisk när han sa det osv osv. jag tror inte det skulle räcka om han nekar, och menar att personen som blev våldtagen inte alls blev våldtagen. finns inga andra beis lär han få gå

2006-12-23 15:18
nhoj: sluta med besserwisserattityden. beroende på hur han säger det kan det tolkas / inte tolkas som ironi. varken du eller jag vet vad det finns för andra bevis eller hur? vännen som blev våldtagen kanske har stora sår i underlivet och hans sperma i sig vilket man då kan styrka om man bara vet vem gärningsmannen är och polisen kan göra honom till misstänkt. så lägg ner, snubben ville ha tips och du har inte den stora rätten att ge dom.

2006-12-23 15:20
absolut kan det finnas bevis, men det hjälper inte specielt mkt om ingen anmälan görs i alla fall. och jag menar bara att jag tror en inspelad bekännelse inte är speciellt säker som bevis. och OM personer har skador i underliv t.ex, är det bevis nog. eller hur?

2006-12-23 15:25
jag tror och tycker det är fel att leka barnens detektivbyrå i ett så pass allvarligt fall.

2006-12-23 15:31
nhoj: nej tyvärr räcker det inte alltid som bevis, speciellt om man inte har någon misstänkt att jämför spermans dna med. dessutom kan han påstå att hon gick med på det och att de hade hårt sex.
dessutom sa jag att han skulle få sin vän att göra en anmälan? utan det är inspelning av ingen nytta. för att man spelar in så är det barnens detektivbyrå? hmmf, att få ett erkännande på band kan spela stor vikt.

2006-12-23 15:34
ja jag tycker det känns som det ja.

2006-12-23 16:09
two_grand P25: seriööst....jag förstår din taskiga situation, men man kan inte låta ett sånt litet as får fri!

1: du slår halv skiten ur han, vad ska han göra anmälla? då kan ju din polare berätta vad som hänt!!!!

2: sköt de snyggt, skaffa polare som fixar ut han i skogen o sen slår ihjäl han eller nått

BAHA!

2006-12-23 16:11
kidnappning, tortyr och överdrivet våld är ord som poppar upp i mitt huvud just nu.
http://www.sthlmmd.se

2006-12-23 16:25
1: du slår halv skiten ur han, vad ska han göra anmälla? då kan ju din polare berätta vad som hänt!!!!

- Anledningen till att den misstänkte våldtäktsmannen skulle få stryk från början var väl för att offrets anmälan troligtvis inte skulle leda till nåt?

2: sköt de snyggt, skaffa polare som fixar ut han i skogen o sen slår ihjäl han eller nått

- Hehe, ja... fixa några bandidos-medlemmar.

2006-12-23 17:16

ska någon hämnas på killen så är det tjejen som blivit våldtagen som ska göra det.

We call them winerbrods.

2006-12-23 17:50
Nu har jag visserligen inte läst hela tråden MEN, visst det är bättre att anmäla osv osv, men faktum är att våldtäktsfall sällan löses och oftast är det tjejen som får allt skit i rättegången. Det är alltid fel att banka skiten ur någo. förutom pedofiljävlar, därför måste ni sätta er i in i hur han känner. Mitt tips till dig är att inte röra fanskapen då du själv kan hamna i skiten, jag vet inte vad du ska göra om inte annat än att hålla ut och hoppas på att idioten blir överkörd av ett tåg eller något. Aye hoppas det löser sig och att din vän mår bättre.

2006-12-23 19:25
En svag person skulle säkerligen hämnas på personen.

Men du kan ju alltid fråga dig själv, hur gör du världen bättre genom att göra fel när någon annan gör fel? Dvs hur gör du världen bättre genom att åstadkomma skada när någon har gjort skada mot dig eller någon du känner? Jag ser omöjligt hur världen blir bättre.

En svag person skulle nog inte bry sig utan bara banka skiten ur han, vilket enligt mig är vedervärdigt.

Vad jag skulle gjort om jag vore du kan jag omöjligt veta.
Men jag har några tips, stödj din kompis. Se till så hon/han anmäler. Sen försöker du stödja så mycket som möjligt.
Försök bara göra situationen för din kompis bättre. Och försök hjälpa till så att killen som gjorde det åker fast och får hjälp.

För övrigt så känns det som dom flesta människor som skriver i tråden har vuxit upp i en grotta. Där dom har en bubbaklubba dom använder när dom blir sura. Lär er använda hjärnan när ni löser problem, brukar gå mycket bättre då.

IraQ 
Det är även dåligt att banka ur skiten på pedofiler.

2006-12-23 19:33
det finns väl andra sätt att hämnas?

sätt upp affischer i området där han bor, samt på hans port och ytterdörr, med en bild på honom, hans personuppgifter samt information om att han är våldtäktsman. sätt upp det med tapetklister så han får riktigt jobbigt att ta bort dem.

det kan nog paja hans liv rätt rejält. man ska inte vara så enkelspårig.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-12-23 19:36
albin P21
Så det är alltså bra att förstöra människors liv? För att dom gör något så dåligt som en våldtäkt?
Jag har svårt att se detta som något konstruktivt, känns som grottmännisko attityd.

2006-12-23 19:46
Lynguistic P21

Enligt mig förkännar de inte å leva. Nuff said

2006-12-23 19:48
IraQ 
Varför förtjänar de inte att leva?

2006-12-23 20:05
mycket svårt att säga...anmälan e inge vidare ide tycker jag om ja ska va ärlig , vi vet jue inte ens om tjejen vill anmäla.. plusde fan typ 5 % av alla fall som leder till påföljd. Tycker du sitter i en mycke svår situation, frågan är hur pass bra du känenr tjejen... Är du arg på gärningmannen för hans uppförande eller är du arg för att han gjorde detta mot just din tjejkompis...skulle du bry dig lika mycke om de var nån som våldtog en för dig okänd flicka? Om hon stod mig nära vet jag inte va jag skulle göra, troligen fixa han på nåt sätt utan att själv åka dit, fast de är bara jag

2006-12-23 20:06
alltså, en vän som har stått mycket nära mig

förlåt, såg det nu

2006-12-23 20:12
Lynguistic P21

En mördare ska straffas med döden om denna avsikligt dödar.
Våltäksmän är värre än mördare, mördare är i vart fall så barmhärtiga att de dödar sina offer, Pedofiler gör att sina offer känner sig döda fast än de lever, de får leva med smärtan resten av sitt liv, och ständigt påminnas om det. osv

2006-12-23 20:19
IraQ 
Varför ska de som mördar straffas med döden??

Och hur får du det till att det är värre med våldtäkt än med döden?

Och varför är mördare barmhärtiga med dom som dom dödar? Och varför spelar det ens någon roll?

Pedofiler måste ju inte nödvändigtvis begå våldtäkt. Det fattar du väl själv. Så att säga att alla pedofiler ska få dödsstraff är ju galenskaper.

"Pedofiler gör att sina offer känner sig döda fast än de lever, de får leva med smärtan resten av sitt liv,"
För det första så behöver en pedofil inte nödvändigtvis ett offer.
För det andra så har du blivit våldtagen av en pedofil? Om inte, hur kan du veta att de känner sig döda fast de lever?
Helt ärligt detta är ju bara skitsnack. Som du tar till för att rättfärdiga din egen blodlust.

2006-12-23 20:29
two_grand

skräm skiten ur människan, fixa en anmälan och se till att han åker dit han ska - till fängelset.

god lycka i ditt företag.

(med skrämma skiten menar jag inte spöa skiten)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-12-23 20:44
Din polare ska ju anmäla händelsen hursomhelst. Är du inte nöjd med det så kan du ju skicka två bountyhunters på honom. Fast du får ju casha upp ett par lax. Men även om två biffiga anabolatorskar ger han lite smörj är det inte ens säkert att han fattar vad det handlar om.
Yeah!

2006-12-24 00:51
Viktigast av allt är att du tar hänsyn till vad din polare vill.
Du borde slå henne en signal på Måndag eller Tisdag, Pajja inte Julafton för henne med att hon skall tänka på vad som har hänt.
Du frågar henne vad hon vill att du skall göra.
Vill hon att du skall Plocka honom, gör det eller fixa några som gör det.
Vill hon inte det, respektera det och få henne att anmäla svinet.
Men det viktigaste av allt är att du inte gör något själv som hon senare inte ville att du skulle göra.
Tänk på att du inte gör det för dig själv, utan för hennes skull...
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-12-24 12:30
Det kommer INTE bli en anmälan, hon vill inte anmäla.
Frågan är hur jag kan leva med mig själv om jag låter detta passera.
Våldtäktsmän är jordens avskum, alla måste förtjäna sin respekt som människa och det har han inte gjor.

2006-12-24 19:37
Lyng: jag förstår vad du menar men förstår inte hur du kan vara så lugn och ärligt talat avundas jag att du är så lugn o tänkerr att de kommer få sitt och att man inte ska hämnas. moraliskt sett har du rätt. Men om min vän hade blivit våldtagen och jag hadev etat vem det var hade jag nog skärt kuken av honom.
Som iraQ sa, så tycker jag heller inte att våldtäktsmän förtjänar att leva, de faller i samma fack som mördare, pedofiler som förgriper sig på barn samt djurplågare. De är världens avskum och hade jag fått bestämma hade ingen sådan levt.

2006-12-24 19:44
finns bara en grej o göra övertala den som blivit våldtagen att anmäla. jag fick gör de me min kompis, så hon anmälde tillslut o snubben som gjort de fick fängelse.
thundercooperfuckinbird

2006-12-24 19:54
Azziz. Att vara pedofil innefattar i princip att du förgriper dig på barn.. Ingen rök utan eld.

2006-12-24 20:17
ModernDrunkard: en pedofil är en människa som tänder på barn. En pedofil måste inte tafsa eller öht förgripa sig på barn för att klassas som pedofil, vissa inser att det är fel och håller sig helt enkelt borta från barn.

2006-12-24 20:34
Azziz F19
=) Det var därför jag skrev att man är svag om man hämnas, och man är stark om man kan tåla att inte göra något. Det är svårt att göra det som är mest rätt i en sån skruvad situation.

2006-12-24 21:26
two grand

Hon behöver inte anmäla. Du kan anmäla. Det faller under allmänt åtal så åklagaren kan ta upp målet oavsett hon vill det eller inte.

Lynguistic

Ja det är ju lätt att vara lugn när män löper en väldigt liten risk att bli våldtagna. Den dagen du blir spräckt i bajan av tre kraftiga män kanske du ser saken ur ett annorlunda perspektiv.
Yeah!

2006-12-24 22:01
Azziz. Om jag vill mörda min chef, men håller det bara till tankar och går aldrig till handling. Kan du klassa mig som mördare då?

2006-12-24 22:05
modern

Nej, men däremot gör du dig skyldig till anstiftan till mord.
Yeah!

2006-12-24 22:20

komplex: Gör man väl inte alls? Fantisera får man göra...

2006-12-25 00:50
Lynguistic P21: svag om man gör nått? VAFAN skulle själv göra om nån idiot våldtar DITT barn? jävla idiot....
BAHA!

2006-12-25 00:55
IDIOT P20: Det är därför man inte låter de berörda personerna uträtta och dömma represalierna för ett brott i en normalt fungerande rättstat.

Självklart ska han inte spöa snubben, han ska övertala kompisen att anmäla och ta det till rättegång, det är det enda vettiga.

2006-12-25 09:23
komplex P1
Ehhh nej? Tråden handlade inte om att man själv blir våldtagen, utan vad man gör om någon man känner blivit det.
Dessutom så är det knappt några våldtäkter alls som sker genom att tre stora killar som brutalt våldtar en i arslet.
Dvs att det inte finns någon risk att jag blir våldtagen har inte något med saken att göra.

IDIOT P20
Ja man är svag om man gör nått.
Jag har inget barn som någon kan våldta, och ja kanske skulle jag göra något åt saken. Och då skulle jag därmed vara svag. Inte så konstigt?

2006-12-25 12:45
Lynguistic - Så det är alltså bra att förstöra människors liv? För att dom gör något så dåligt som en våldtäkt?

sen får du ju faktiskt tänka på att våldtäktsmannen redan har förstört tjejens liv. jag har själv gått igenom den skiten, och jag väntar bara på rätt tillfälle att göra hans liv till ett helvete. men det ska vara min hand, ingen annans.
We call them winerbrods.
Graffare

2006-12-25 22:27
two_grand P25 man kan hämnas på flera olika sätt..bland annat att spraya "våldtäksman" på dörren.
att bli stämplad som våldtäcksman är som fängelse, inte ens hans egen farsa kommer att vilja tala med honom
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-12-25 22:53
skunkafied F25
Hur blir världen bättre av att man förstör 2 människors liv hellre än ett?
Det bästa du kan göra är att hjälpa killen som gjort det, så han inte gör det igen.

2006-12-26 00:24
two_grand the man the myth the legend?
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-26 16:10

Kanske att det löser sig självt om jag hänger ut han på nätet med bild och adress...

2006-12-26 16:29
Du lär ju torska rätt ordentligt om det händer nåt med killen...

2006-12-26 16:45
Det finns såklart andra vägar att gå än att dunka på honom eller inte göra ett jota. Som andra säkert skrivit, prata med den vän och eventuellt med våldtäktsmannen. Skulle kanske kännas bra att puckla på honom, men det hjälper ju knappast något.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-12-26 18:08
fråga vad ahn gjorde den kvällen?-om han sa tt han gjorde det frivlligt så säg att du anmäler honom,han får 3 dar på¨sej att lämna in sej själv typ..elr så slår jah han för 2tusen
Anden,?har inte lagt dizz till kaggen och co. nån hoe satte upp en låt med min röst i audio å sa att de var en dizz till dom,nej.