I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hallucination?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-02-02 17:01
Herr_Tamburinman,  låter då sannerligen inte normalt :D men jag vet inte hur du är annars så? :P
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-02-03 00:52
tja, jag mår väl bra psykiskt såväl som socialt. har inte rökt på sen nyår, det kan vara nån sorts thc-körtel som gör sig påmind och signalerar att den håller på att dö :P
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-02-03 14:13
Sen jag var liten har jag periodvis hamnat i någon slags lätt form av trans. Hela världen speedas upp till det dubbla, när jag går känns det som jag springer. Min röst låter för mig helt annurlunda och jag blir kreaktiv. Även balanssinnet får sig en törn. Min far har berättat att han upplevt samma sak när han var yngre.

Sjukt skön känsla måste jag säga, som att vara hög i en kvart bara av att vara.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2007-02-03 15:15
sugahdaddy

är salvia lika intensivt som svamp/syra? de känns som mina peeps kommer i hemlighet lägga lite i en blunt snart...

btw sjukt hur legalt det där är=/
zombastic fantastic

2007-02-03 15:29
zomba P19, salvia kan upplevas som värre då det slår på direkt och du försvinner totalt. oobe brukar man räkna med på salvia, din kropp kan göra en massa ofrivilliga saker som du inte minns alls sen så va försiktig, du kan börja gå runt och skit lr vad som helst..
är inte säkert salvian funkar som den ska i en blunt dock.
ska rökas med torch tändare i bong helst men good luck
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-02-03 16:39
zoomba: salvia fuckade mig totalt. Jag kanske bara kan tala för mig själv men salvia går inte ens att jämföra med LSD och svamp..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-03 21:59
låter kul...
zombastic fantastic

2007-02-04 17:00
Får ofta för mig att min mobil vibrerar i fickan..

Sen brukar jag träffa molgan också..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-02-04 21:20
Dalau, indeedely

2007-02-05 14:54
Och hur vet man att det inte är hjärnan som är selektiv med vad den väljer att behandla utifrån vad din perception tar in? tänk om det är så att hallisvärlden är den riktiga världen men den är för avancerad för gemene man att ta in varför hjärnan som en ren försvarsmekanism låt oss säga trubbar av sig själv för att inte bli på tok för överstimulerad av den "riktiga" världen? eller äsch bullshitvarning på det förresten...
"Du är en död sill"

2007-02-08 09:43
Yeah skulle vara mobilen som man hör fast den inte ringer, eller andra små knasiga grejjer som att man hör saker, eller jah, haha, men jag själv tycker det e fett me hallis droger,

PEACE
//Crooked//

2007-02-09 03:28
Fick en såndära upplevelse nyss ,lätt precis som min hund drack vatten så kolla ja men de va dött...my brain goes crazy..känner även de dära som de flesta sagt mobilen som vibbrar eller få för mig att ja hör min ringsignal..och så brukar ja höra folk kalla mitt namn eller min mamma säga något från ingenstans..spec när man lyssnar på musik så hör man någon ropa mitt namn så sänker man volymen så e de ingen hemma..eller så säger va e d? så svarar dom vadå? haha..sen brukar ja se syner ibland så man får gnugga sig i ögona lite å skärpa sig..har även varit med om att man är någonstans kan säga i en affär så hör man någon prata bakom en så skapar men en bild utav hur den personen ser ut så vänder man sig om så ser den precis ut så..riktigt konstigt.. men lite kul
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'

2007-02-10 15:22
haha, jag har fått feberhallisar... den rosen som finns med i skönheten och odjuret stod på mitt nattduksbord i några sekunder.

2007-02-10 16:14
Jag har haft en sån hallis som man får precis innan man somnar, det är sjukt äckligt. Jag typ låg i sängen aslänge och kunde inte somna, tillslut började jag blir trött och var när på somna, då började jag se att dörren typ öppnades och att nån kom in i rummet och skulle strypa mej, det äckligaste var att jag inte kunde röra mej :S.

2007-02-10 16:27
Hehe en sak till, det är inte direkt en hallis men iaf. För 2 år sen när jag var och lanade hos min kompis kompis (jag kände alltså inte han speciellt bra) så hände en riktigt sjuk grej. Jag gick och la mej på golvet under min dator för att sova när jag hade varit vaken 45 timmar. Nästa morgon vaknade jag i kompisens brorsas säng och mina byxor låg nerdragna på toalleten ;S visste inte ett skit av detta :D .hahaha inte så bra skrivet men ni fattar iaf.

2007-02-11 18:31
Knarcus
Den där upplevelsen är vanlig. Många upplever det som en liten dvärg eller troll typ... Som sätter sig på en och ska strypa.
Hallucinationer är mycket vanliga vid sömnparalys, när man kännar sig vaken fast man inte kan röra sig.

2007-02-11 20:59
Roliga historier här. Haha.
Hade en del hallisar för ett drygt halvår sen. Antagligen på grund av att jag satt uppe på nätterna och läste för mycket sånt här i stället för att sova.
Jag tyckte iallafall bara att det var roligt, en gång då jag satt och åt i skolan så började hela jag kännas otroligt lätt. Inget vägde nånting, inte armarna, inte tallriken med mat eller nåt.
Sen hade jag några synhallisar också, när folk gick kunde jag se hur deras skor liksom smälte ihop med marken, så att de satt ihop, knasigt värre.
Kanske inte den bästa av förklaringar, men ni fattar kanske ändå.

2007-02-12 11:12
Ni som snackar om att ni hör dörren, det gör jag också när jag lyssnar musik. Man hör alltid det man inte vill höra eftersom att man inbillar sig det.
Samma sak när jag sitter på tunnelbanan tex, så sitter jag me hög musik o skulle alldrig höra min mobil ringa, kan ju vara pinsamt om de ringer o man själv inte hör då alla skulle titta på en. Men då fan sitter man o pausar musiken lite då och då eftersom det känns som man hör sin mobil ringa. lite knas ?

2007-02-12 11:16
ConcreteAngel_ 
Jag har vart med om liknande! Det var rätt ball!

2007-02-16 21:16
när jag var yngre såg jag ungefär varje dag, en svart bil som åkte förbi... den kunde vara var som helst ... o jag såg den helt, men efter en sekund var den helt borta... wierd .. ibland ser jag den  men inte lika ofta som fförrut..

mobil vibbrationer har ja också väldigt ofta..
när jag lyssnar på musik hör jag alltid nån som ropar mitt namn o shit...  as jobbiga grejer
 Östergötlands Finest :P hehehe

2007-02-17 04:32
har slaggat dåligt senaste tiden. har sett insekter i min lägenhet och andras. som egentligen inte existera. hade dem existerat hade jag sett dem igen. lägenheten e inte stor.
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2007-02-17 14:27
Wow, helskumt. Jag kommer fan aldrig pilla på nåt annat än brunt eller grönt. Iofs är jag nog psykologiskt instabil också.
A historian is a prophet in reverse

2007-02-19 21:46
Säg inte det åt någon doktor, har hört de kan dra körkortet om man har det.

2007-02-21 01:24
mighty-M

asså man har nog inte hppd bara för att man ser färgfläckar och sånt när man stänger ögonen=/

fast de e kanske värre?
har du tagit en massa tripps så kan de ha gjort sitt
zombastic fantastic

2007-02-22 18:18
Känner en polare som aldrig tagit något psykadeliskt, han har rökt på en eller två gånger men gillade det inte. Annars har han bara druckit en del akohol och bolmat cigg, men när han börjar bli rätt trött börjar han få sådana här småhallisar, som att mobil ringer, någon pratar i ett annat rum, någon skrev något på MSN, se någon han tror han känner igen gå förbi fönstret etc. Dessa kan också inträffa för mig när jag är trött, men då är det mer, ingen sömn på flera dagar trött. Tycker det är rätt skumt att det händer så lätt för honom.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-02-24 12:29
 gorrit 

Om man inte sovit på länge börjar hjärnan drömma, men kroppen är fortfarande vaken.
WHADUP

2007-02-25 20:21
så fort man stänger av inre dialogen så öppnar sig andra världar som tex drömmar lr maktplantor som rubbar a-b tänkandet
nyckeln till magi
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas www.youtube.com/mayornas www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se