Utomjordiskt liv?
Finns "utomjordingar"? Eller är vi "utomjordingar"? VI kanske ser missbildade ut för "utomjordingar"? Om det finns några såna... Vi kanske är ensamma? Vad tror du?
Crocodile Dundee for president!
Ja inte är vi utomjordingar iallafall. Tänk lite när du skriver.
Oj sorry. Om jag säger såhär då: nån annan planet kanske gör filmer om oss och rympskepp och tycker att vi är jätte läskiga och tänker invadera dom?! Vem vet?
vi är missbildade utomjordingar som försöker bli nåt
Typ.
ja. vem vet?
man kanske ju kan hoppas? ;P;P haha
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
xavante P15. hahahaha för jävla bra grabben, vi är då inga utomjordingar för fan tänk innan du skriver asså. Om det finns däremot är en annan sak det vet vi ju faktist inget om. än .
Looks for a world wich sees beyond black and white!!!
håller men dej mentative :)
med dej ska det va.
Oddsen talar ju för att vi inte är ensama.
i roll like a bat out of hell
det har redan uppstått intelligent liv en gång, så varför inte två gånger?
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Universum är 5 000 000 000 år gammalt.. Ponera att det uppstod intelligent liv på en planet, 250 galaxer bort, bara 10 000 000 år innan här på jorden. Hur långt har inte dom kommit i sin utveckling? Alla ufon och skit som folk ser ibland skulle ju mycket väl kunna vara just ufon, kommer inte vi kunna cruisa runt i rymden om 10miljoner år? (om vi inte har sprängt upp oss själva förstås)
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
Asriel P0 =) Jag tror att det kan finnas liv på andra ställen i Universum. Men tyvärr måste jag säga att jag tror att vi är den inteligentaste i Universum med. Chansen att det skulle skapas liv någon annanstans finns ju, men sen ska den organismen vidareutvecklas under exakt rätt omständigheter för att kunna överleva. Såvidare inte den är en hejare på att anpassa sig dvs. Och även om den överlever så är det inte alls säkert att det finns en avancerad miljö runtomkring den heller. Med detta menar jag att chansen att det skulle skapas liv som är så inteligent att de skulle kunna invadera oss med hjälp av teknologi är ytterst minimal. Tänk också på hur liten chansen är att de skulle vara i samma skala som oss. I många filmer speglas dom ibland som hälften så långa som oss ibland, och dubbelt så långa som oss ibland. Borde det inte vara mycket större sannolikhet att de är i en sådan skala (jämförelsevis med oss) att de antingen skulle vara pyttesmå eller gigantiska?
Xavante, skalan på oss har med gravitationen att göra. G får inte variera för mycket från vår planet, för att någon form av liv förutom bakterier ska kunna leva
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
utan: fan vad du visar brösten idag då.... Så klart dte finns annat liv i universum än oss. Det är bara egotrippat att tro något annat. Och för dem är ju vi aliens...
utan: det förklara saken! :P haha
Steffmeister Universum är 5 000 000 000 år gammalt.. Nja, inte riktigt. I och med att man inte har ett särskilt exakt mått på hubblekonstanten är det svårt att säga exakt hur gammalt universum är, men man brukar säga att det rör sig om ungefär 14 miljarder år. Däremot verkar vårt solsystem vara runt 5 miljarder år gammalt, du kanske bara blandat ihop siffrorna.
mensvärk är livets krydda.
johanman jaha, är det relevant om universum är 5miljarder eller 15 miljarder år gammalt? Båda är utom våran förståelse och jag tror att jag får fram min poäng ändå - att det är sjukt gammalt och att det med största sannolikhet finns fler civilisationer därute. Rätt nördigt att anmärka på det faktiskt
Steffmeister P19: Han kom faktiskt med interresant info som har med ämnet att göra.
Steffmeister P19 Okej. Då får jag väl ändra lite och lägga till att sannolikheten att deras planets gravitation är i samma skala som våran är pytteliten. Nu då?
Steffmeister Jag är inte här för att tillföra diskussionen något (eftersom allt bara är spekulationer, och spekulationer är det värsta jag vet ;P), såg bara ett litet faktafel som behövde rättas till. Nu har jag lärt dig något, så var tacksam istället för dryg. =)
johanpojken jag tänket inte tacka.. men varsågod för att du fick glänsa med dina susning.nu-kunskaper om hubbleteleskopet
Steffmeister fan, kan inte låta bli.. Mitt svar hade inte direkt med hubbleteleskopet att göra, däremot hubblekonstanten som delvis uppmätts av just hubbleteleskopet. Vad mina kunskaper anbelangar så läser jag fysik (och utöver det en liten frivillig 5p-kurs i astronomi) vid Uppsala Universitet, och skulle jag vara osäker på nått (yeah right ;P) så använder jag NE.se. Tack och gonatt =)
xavante P15. Menar en bakterie anses ju som liv, så som jag tror och jag håller på med astronomi som hobby. Att det finns intelegent liv i vår galax, men med tanke på att universum består av miljarder galaxer så bör det nog finnas liv någonstans. Men med tanke på de enorma avstånden så är nog en träff mellan oss och dem väldigt små. Har räknat på detta med några och vi kom fram till att om man krymper universum väldigt väldigt mycket så ( egna hypoteser) kommer man att få det till att det är en millimeter till solen och till närmsta nästa stjärna är det två mil. Tänk på det avståndet.
nån som tror på INTELLIGENT liv i rymden, utom jag?? :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
jag tror på intelligentare liv än här på jorden! :)
Asriel P0 Klart att en bakterie räkans som liv, det jag menar är att det är urbota fånigt att jiddra en massa om varelser som är inteligentare än oss.
Jag läste i nån tidning om rymden en gång att Nasa hade beräknat ut med vettefan sjukt avancerad matte att det borde finnas runt 30 planeter som innehåller liv i våran galax!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
30? det var ju förfan 30 TUSEN
xavante P15. Så som jag ser det, om de kommer till oss bör de vara inteligentare än oss eftersom de närmaste målet vi nått om man räknar space technologi är ju månen. Men att de sen är allt för sugna på att utrota oss tror jag nog inte på, en har inte rest så pass långt som man måste göra här i universum bara för att utrota det man finner.
Asriel P0 Enligt min teori så är det absolut ingen chans att några "Utomjordingar" kommer och hälsar på oss.
xavante P15. I våra dagar väldigt väldigt antagligen inte nej. Någon gång under jordens historia ja, kanske till och med redan varit här vem vet även om jag tvivlar. Vore dock intresant att möta en annan civilisation.
johanman då har du ju valt helt fel linje. fysik, och naturvetenskap i största allmänhet (förutom matematiken då), är ju spankulationer in i det sista. empiriska kunskaper är sjukt kassa :)
"why don't you go outside and play hide and go-fuck-yourself"
klart det finns inelligent liv ute i rymden. och ja, vi är utomjordingar för utomjordingarna. ha, tänk att just nu så trippar det anntagligen omkring en massa konstiga varelser på nått ställe nånstans...
skill bill vettu
I den där tidningen igen så stod att antagligen fanns det liv därute som låg miljoner år före oss i utvecklingen! Många civilasationer kunde ha gått under på grund av många orsaker.....skulle inte förvåna mig om vi människan är en sån civilisation som kommer att gå under
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
nudas det är ju precis vad allt bygger på. en spekulation som man generaliserar till en modell som man reviderar tills den stämmer med verkligheten. all naturvetenskap funkar så. i alla fall fysik och kemi. att jag tycker att det verkar så kan bero på att jag inte läst tillräckligt mycket fysik. men det märks att det finns ganska mycket kvar att göra inom området naturvetenskap.
"why don't you go outside and play hide and go-fuck-yourself"
slaker då har du ju valt helt fel linje. fysik, och naturvetenskap i största allmänhet (förutom matematiken då), är ju spankulationer in i det sista. empiriska kunskaper är sjukt kassa :) haha, där fick du mig.. =) nudas öhh...sen när blev fysik å naturvetenskap spekulationer? det heter ju inte vetenskap för intet..eller? att kalla det spekulationer är nog att hårddra det hela, men inom t.ex fysiken strävar man efter att beskriva universum så som vi upplever det och inte så som det egentligen är , om du förstår vad jag menar. Ett halvdåligt exempel: Ingen har någonsin sett (och vi kommer troligtvis aldrig heller att kunna se) en fri kvark men ändå antar vi att kvarkar existerar. Varför? De ger snyggare och enklare modeller, samt har förutsagt existensen av vissa kortlivade tunga partiklar. Kvarkar kanske är små rosa skumtomtar egentligen, men det spelar inte så stor roll eftersom de fysikaliska modeller som bygger på kvarkar stämmer väl överens med det vi upplever som verkligheten.
Steffmeister P19: HaaaaaaaaaHaaaaaaaaaaaa! Så knäckt av Johanman!
Wontu Tror du missförstod mig. Ett bättre exempel är väl strängteori. Det är väldigt svårt att "bevisa" - eller ens föreställa sig - att vi lever i 10 rumsdimensioner men det håller att räkna med (nåväl, förhoppningsvis gör det väl det i framtiden :P) och gör att man kan knyta samman relativitetsteori med kvantmekanik och på så sätt beskriva verkligheten bättre. Om vi sedan verkligen lever i 11 dimensioner, spelar det någon som helst roll? Njae, egentligen inte.. Fan, känns som att det var svårt att beskriva precis vad jag menar.. =|
Jag tror lätt att det finns liv på andra planeter, än just den vi lever på!
Och så är det!!!
Om universum nu är oändligt, varför skulle vi då vara ensamma???
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden." Cobra angående onani
eeeeexakt!
skill bill vettu
såg i typ nån illustrerad vetenskap om en kille som hade en teori om att svarta hål skapades av en effekt från en supercivilisation som ville få bort materia ur universum för att den inte skulle dra ihop sig.. lät mkt som han läst science-fiction ^o)
xavante, asriel m.fl. Det ni diskuterar är sånt det inte finns en chans i vilda världen att ni har en aning om. Att påstå att utomjordingar inte finns för att det krävs så enroma förutsättningar är ungefär som att lova att det inte finns ett saltkorn i en sockerpåse för att ett av kornen smakade sött.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
feenposhleen det där var en ruskigt dålig liknelse.. att det finns socker i en saltpåse går ju inte, för det görs ju inte ens på samma ställe?
haha låt gå för det men vi säger en påse med socker liknande inehåll
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
hmm.. men det är ändå väldigt olikt? för jag menar, skillnaden är ju som större än vi kan tänka oss
Gick just en väldigt intressant dokumentär på discovery, om UFO:n i vår stratosfär och på månen Nån som såg det?