Exakt hur vad är? Exakt hur värdelös människan är, eller hur underbar den oskuldsfulla naturen är? Båda två, ser du väl. Kan du inte läsa? Snälla... det är snarare resursfördelningen man bör bry sig om. haha, du sa det själv! Resursfördelningen är en faktor ja. Och vart är problemet med det begreppet? Jo, hos människan själv. Finns så otroligt många platser på jorden, där det finns överflöd med spannmål, ex i USA. Finns jättelika fält som hade kunnat vara till nytta i tredje världen, men bryr sig mänskligheten? De låter otroligt stor del av dessa arealer att vara där och använda till INGENTING. INGENTING. INEGNTING. Så, vi smarta människor, visar ju vår klokhet när vi inte bryr oss och inte börja sätta fart på ordet RESURSFÖRDELNING, som så många andra saker vi vet har lösningen på, men skiter i. Resursfördelning? upp my ass! Förnuftig mänsklighet? Upp mys ass multiplied to 3298732 "Du tror inte att ex. en björnmamma känner lycka och känslor när den föder sin unge? Du tror inte de kan reflektera över den? Låt mig då förklara: När en björnhona föder sitt barn, blir den glad. Och reflektionen över lyckan är precis som vi människors, att skydda sin kära unge, tills den kan klara sig själv. Snälla, tänk på vad du säger... " Möjligtvis någon slag begränsad känsla av lycka, men den är inte medveten om den och kan därför inte reflektera över den. Alltså LÄS IGEN, eller så är du allvarligt trög. Björnmammans reflektion är GLASKLAR. Reflektionen är ju för fan då den förstår att "här har jag nu fött ett barn, som jag älskar, det gör mig lycklig, ungen är en del av mig. Nu ska jag göra allt jag kan för att skydda den från ondska, tills den kan stå på egna ben" - Det är väl en reflektion om NÅGOT! Den föder ngt, finner känslor för den, och reflekterar. Resultatet = ta hand om och uppfostra ungen. "Det är en sjukt tragisk jämförelse, eftersom normerna är helt skillda, och jag skulle antagligen åka dit för mord på en människa. Det är vi som satt normerna, tyvärr. Jag väljer att inte döda ngn av de två. Och Jag kan med gott samvete säga att jag aldrig dödat en fluga medvetet. Sen kan man ju beundra buddhister, som inte dödar några djur. Ta den frågan med dem istället. " Svaret är ju självklart, om du får välja mellan att döda en fluga och en människa väljer du flugan, annars är du sjuk någonstans och behöver hjälp. Jag ser ingen skillnad, och det går som sagt inte att jämföra. LÄS om vad jag menar med normerna så förstår du. Annars är det DU som är sjuk och behöver hjälp. Du verkar ha svårt att förstå vad man skriver. Och by the way, genom din sistnämnda kommentar, kallar du därmed alla buddhister för sjuka i huvudet. Ja, hmm... Du har fortfarande inte kommit med EN ENDA övertygande kommentar åt mig, det enda du gör e ju att försvara dig. eh, snälla..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SakiSaki P18 Jag påstår mig inte vara ett helgon. Men det stämmer att jag gör det av helt oegoistiska skäl! Eller du kanske tror att jag avstår från kött för att jag tycker det är kul?
"Båda två, ser du väl. Kan du inte läsa?" ok... "haha, du sa det själv! Resursfördelningen är en faktor ja. Och vart är problemet med det begreppet? Jo, hos människan själv. Finns så otroligt många platser på jorden, där det finns överflöd med spannmål, ex i USA. Finns jättelika fält som....bajabajs människan är ond ojoj.......världen......åt helvete....ush.....ond.....människan.... Resursfördelning? upp my ass! Förnuftig mänsklighet? Upp mys ass multiplied to 3298732" Har inte sagt att människan är alltigenom god, det är klart det begås hemskheter av människor, men vi är fan inte onda av naturen. " "Alltså LÄS IGEN, eller så är du allvarligt trög. Björnmammans reflektion är GLASKLAR. Reflektionen är ju för fan då den förstår att "här har jag nu fött ett barn, som jag älskar, det gör mig lycklig, ungen är en del av mig. Nu ska jag göra allt jag kan för att skydda den från ondska, tills den kan stå på egna ben" -" Oberoende av vad du eller dina veganpolare tror så kan inte björnar reflektera över sin egen existens/lycka/lidande... "Det är väl en reflektion om NÅGOT! Den föder ngt, finner känslor för den, och reflekterar. Resultatet = ta hand om och uppfostra ungen." Vet inte om du lever med en skruvad bild av vad en reflektion är. Björnen är genetiskt programmerad och uppfostrad att ta hand om ungen, har inget med reflektioner att göra. "Du har fortfarande inte kommit med EN ENDA övertygande kommentar åt mig, det enda du gör e ju att försvara dig. eh, snälla.. " Kanske för att du avfärdar mina argument direkt och kommer med osanningar om djurens otroliga förmåga av att vara medveten om sin egen existens och lycka.
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "
katt_ F15 Finns många orsaker till att folk avstår från kött. Det är trendigt och alternativt, man stillar sitt dåliga samvete, man mår fysiskt bättre osv
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "
Nej, ingen är född ond av naturen. Har jag sagt det? Ja redogjorde bara lite kort för att vi människor är världsmästare på att sabba planeten, och att vårt förnuft inte är gott. Oberoende av vad du eller dina veganpolare tror så kan inte björnar reflektera över sin egen existens/lycka/lidande... Mina veganpolare? Om du inte vet någonting om vem jag är, eller vilka jag umgås med, så bör du knipa käften. Håll dig till basics, och kom med vettiga skäl till att jag ska övertygas. Jag känner inte en enda vegeterian eller vegan för den delen heller. Vet inte om du lever med en skruvad bild av vad en reflektion är.Björnen är genetiskt programmerad och uppfostrad att ta hand om ungen, har inget med reflektioner att göra. Du är tragisk, om du i ärlighetens namn menar att djur inte kan reflektera över saker. Svälj stoltheten istället för att spela dum. Hur fan tror du tex hundar bearbetar/reflekkterar över sin rädsla? De skäller bland annat. Man ser ju förfan i hela hundens kroppspråk, i en hunds ögon när den är ledsen, arg, trött eller rädd - därefter brukar den agera på flertalet tänkbara vis, vilket garanterat är resultatet av en reflektion, tanke, lösning. HUR TYDLIG FÅR MAN BLI!? Är du dum annars? Jag vet inte vafan du definierar som reflektion, men tydligen är du på en jävligt låg nivå, där du uppenbarligen ser en reflektion som typ "slutdisskussionen på uppsatsen i årskurs 1" eller einsteins senaste teori. Välj dina ord, eller lär dig vad ordet reflektion betyder! "Du har fortfarande inte kommit med EN ENDA övertygande kommentar åt mig, det enda du gör e ju att försvara dig. eh, snälla.. " Kanske för att du avfärdar mina argument direkt och kommer med osanningar om djurens otroliga förmåga av att vara medveten om sin egen existens och lycka. Det brukar låta så när man får argument man inte kan svara på. Visaatt jag har fel, om du har så otrooooligt rätt!? Prove me wrong, om att djuren inte kan reflektera över sin lycka osv. Allt jag skrivit kan du gå och fråga vilken högt lärd person, vetenskapsman, eller blah blah du vill. Du kommer få en idiotstämpel om du fortfarande hävdar det du gör. Och för dina arguments del, har jag fått dig från att i början stort sett sägandes att männniskan inte har särskilt dålig inverkan på planeten till "det är klart det begås hemskheter av människor, men vi är fan inte onda av naturen."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns många orsaker till att folk avstår från kött. Det är trendigt och alternativt. Jag är medveten om att det finns lite halvpatetiska människor som av behov av uppmärksamhet bestämmer sig för att vara vegetarianer. Men dessa människor gynnar ju även en god sak i detta beslut. Så jag ser inget fel i det. man stillar sitt dåliga samvete. Klart som fan att man stillar sitt dåliga samvete! Det gör jag med! Om man INTE stillar sitt dåliga samvete har man ju någon form av problem, vet man att man gör fel så är det ju solklart att man gör något åt det! man mår fysiskt bättre osv Ja, man mår fysiskt bättre. Och nu har du ju redan själv kommit på en massa fördelar med det vegetariska alternativet. Var ligger ditt problem?
"Nej, ingen är född ond av naturen. Har jag sagt det? Ja redogjorde bara lite kort för att vi människor är världsmästare på att sabba planeten, och att vårt förnuft inte är gott" Ok, tillbaka på ruta ett. Utan vårt förnuft skulle du troligtvis inte leva idag, och om du gjort det skulle det troligtvis vara i en grotta någonstans. hungrig, trött och långt bort i skogen. Utan vårt förnuft skulle ingen finnas här för att bevittna världens skönhet. Utan vårt förnuft existerar vi inte. "Du är tragisk, om du i ärlighetens namn menar att djur inte kan reflektera över saker" Nejnej, det är du som är tragisk. Jag har belägg för mina påståenden, har du? Den enda arten som är nära människan när det gäller självmedvetenhet och intelligens är chimpansen. "Hur fan tror du tex hundar bearbetar/reflekkterar över sin rädsla? De skäller bland annat. Man ser ju förfan i hela hundens kroppspråk, i en hunds ögon när den är ledsen, arg, trött eller rädd " Pucko... Baserar du alla dina "sanningar" på att man "för fan ser att det är så"? Hunden känner sig rädd, trängd whatever... ---> de reagerar instinktivt ---> börjar skälla/går till attack. Den stannar absolut inte upp och reflekterar över vilket bettende som får vilken konsekvens 5 led framåt i tiden. "men tydligen är du på en jävligt låg nivå, där du uppenbarligen ser en reflektion som typ "slutdisskussionen på uppsatsen i årskurs 1" eller einsteins senaste teori. Välj dina ord, eller lär dig vad ordet reflektion betyder!" 1. Einstein är död så jag betvivlar att han har kommit med någon ny teori på senare år. 2. Jag kan slå upp reflektion åt dig om du inte orkar bemöda dig själv: "-en -er återsken, återspegling, återverkan, eftersinnande tanke, tyst anmärkning. En människa kan reflektera över sina handligar och öden, dvs vara medveten om konsekvenser, orsaker och dylikt till skillnad från djur. "Och för dina arguments del, har jag fått dig från att i början stort sett sägandes att männniskan inte har särskilt dålig inverkan på planeten till "det är klart det begås hemskheter av människor, men vi är fan inte onda av naturen."" Håller fortfarande fast vid att den goda sidan av teknikens framsteg vinner över den dåliga sidan med hästlängder. Och nej, vi har inte speciellt stor inverkan på planeten, inte ur ett stort perspektiv. Samma teknik som knullar naturen kan också kirra den, glöm inte det. Vulkanutbrott sprider mer aska och skit än du kan drömma om. Kor som fiser skadar ozonlagret och det finns inget djur i hela världen som itne gör allt för att överleva.
Hunden känner sig rädd, trängd whatever... ---> de reagerar instinktivt ---> börjar skälla/går till attack. Den stannar absolut inte upp och reflekterar över vilket bettende som får vilken konsekvens 5 led framåt i tiden. Du menar alltså på att om hundar visar rädsla (eller vilken annan känsla som helst) så är det "instinktivt", men om människor gör detsamma så är det för att de är smarta/intelligenta/whatever? Vad baserar du DINA teorier på då mr.Know-it-all?
katt_ F15 Nej människor fungerar på samma sätt, men kan hejda sig, då det är medvetna om andras känslor och förehavanden och har förmågan att förstå konsekvenser, orsaker, verkan mm
för övrigt, är det inte dags att du vaknar upp och hoppar ner från din patetiska pedistal snart?
Utan vårt förnuft skulle du troligtvis inte leva idag, och om du gjort det skulle det troligtvis vara i en grotta någonstans. hungrig, trött och långt bort i skogen. Hungrig, trött, och långt bort i skogen? Ja, jag ser det som en livsstil som många människor klarar sig på idag. Människor som inte lever på västvärldens överskottsbehov, utan bara har det som behövs. mat, värme, och familj. De lever, och förökar sig, precis det människor är genetiskt gjorda för. Och hungriga? Människorna för tusentals år kunde jaga till sig mat och därmed slippa vara hungriga, tvärtom är idag, där allt som ska gå att jaga, är taget av väst, och därmed lämnas folk fattiga idag. Utan vårt förnuft skulle ingen finnas här för att bevittna världens skönhet. HAHA, har du belägg för att människan inte skulle existera idag, även om vi är så vetenskapliggt överlägsna djuren? Utan vårt förnuft existerar vi inte. Så är det med allt, djur som människor. Nejnej, det är du som är tragisk. Jag har belägg för mina påståenden, har du? Den enda arten som är nära människan när det gäller självmedvetenhet och intelligens är chimpansen. Jag har belägg för att djur kan reflektera över saker, som jag sa. Fråga din naturlärare imorgon, eller vem fan som helst. Jag ser inte att du har belägg. Men när du ändå nämner schimpansen, så erkänner du att det är ett djur med intelligens. Och då kanske du inte vet att valar räknas bland de mest intelligenta djur. Pucko... Baserar du alla dina "sanningar" på att man "för fan ser att det är så"? Nej, det är tydligen du som är puckad. När jag skriver det där, förenklar jag för dig, och ger endast ett exempel av hur man KAN se hur en varelse reagerar. Då ska du alltså inte kunna säga om en människa är rädd eller inte, eftersom det enligt dig är fel att "basera sanningar" på att det inte går att se en känslostämning. DET är puckat om ngt. Den stannar absolut inte upp och reflekterar över vilket bettende som får vilken konsekvens 5 led framåt i tiden. Det visar att du inte ens e värd att diskuera med. Du vet ju inte vad du pratar om. Snälla, skit inte på dig. Inte? varför tror du det finns hundar som efter flertalet år, kan kännna igen ngn som gjort den illa, och därmed reagera aggressivt eller sorgset eller glatt? Det är reflektion, och du har tydligen inte lyckats anammat ordet reflektion. Just det ovannämnda exemplet här, bör få dig och ditt nekande till djurens reflektionskapacitet att slockna. 1. Einstein är död så jag betvivlar att han har kommit med någon ny teori på senare år. Och Einstein tog jag som ett abstrakt exempel, som du borde fatta vad jag menar. Håller fortfarande fast vid att den goda sidan av teknikens framsteg vinner över den dåliga sidan med hästlängder. Och nej, vi har inte speciellt stor inverkan på planeten, inte ur ett stort perspektiv. Samma teknik som knullar naturen kan också kirra den, glöm inte det. jag delar absolut inte din åsikt, kommer aldrig att göra. Evolution är ett naturligt kretslopp, vi har hindrat ngt så naturligt, vi har fuckat mkt av ett naturligt kretslopp, och för våra egna behov idag, är vi människor det mest förnuftiga och den bästa arten, men i det verkligt stora sammanhanget har vi bara fuckat ett ENORMT kretslopp, och när människan dör ut, har vårt "förnuft" inte lämnat mkt kvar. okej, berätta hur utömmandet av ex olja kan "kirra" naturen. Vulkanutbrott sprider mer aska och skit än du kan drömma om. Kor som fiser skadar ozonlagret och det finns inget djur i hela världen som itne gör allt för att överleva. Vulkanutbrottens aska ger näring åt miljön om du visste det
Så, att det går att träna upp hundar att ändra sig, är det också då helt fel att säga att hundar saknar reflektionsförmåga? Jag har läst och sett om vilda hundar som just handlat instinktivt i form av onda minnen, men har tränats (bla. av polisen) att ändra sig. I denna veva där folk kan lära hundar saker, måste det ju tveklöst finnas en reflektionskunskap hos hunden, för att förstå och acceptera NY kunskap. Klart den överväger VARFÖR den ska acceptera att bli lärd nya saker, det är inte instinktivt beteende, utan det är ett resonemang den gör. Den kan välja att bita ifrån, eller att lära sig nya sakerna. Bara för att hunden inte kan skriva ner sian reflektioner i form av skrift eller tal, så vi människor kan förstå, är det utan tveka reflektioner den gör i detta fall jag nämnde hade hunden däremot tänkt: "hm, han slog mig i fjol och trodde att han var häftig, nu är han uteliggare, så istället för att skälla på honom så hånflinar jag lite i tystnad, för det är smidigast så, så slipper jag få ett slag till, för det brukar man få om man skäller på någon, men inte alltid, för det finns vissa som är snälla, men just honom är det nog bäst att bara skratta åt i tystnad" Oke, men människor som inte tänker så då, elle rom människor är psykiskt sjuka och saknar lika hög grad av kapacitet att reflektera.. är dem mindre värda än oss andra som kan det?
"Hungrig, trött, och långt bort i skogen? Ja, jag ser det som en livsstil som många människor klarar sig på idag." Klara sig kan man säkerligen göra, men man har det bättre med tak över huvudet, mat för dagen, medicin mot sjukdomar, trygghet osvosv "Människorna för tusentals år kunde jaga till sig mat och därmed slippa vara hungriga, tvärtom är idag, där allt som ska gå att jaga, är taget av väst, och därmed lämnas folk fattiga idag." Vad lever du med för romantiserad bild av grottmänniskoliv? Jag vet inte om du tycker att det verkar häftigt att inte veta när man ska få sitt nästa mål mat men det är inget jag skulle vilja uppleva. "Jag har belägg för att djur kan reflektera över saker, som jag sa. Fråga din naturlärare imorgon, eller vem fan som helst. Jag ser inte att du har belägg. Men när du ändå nämner schimpansen, så erkänner du att det är ett djur med intelligens. Och då kanske du inte vet att valar räknas bland de mest intelligenta djur. " Ok, men lägg fram dom. För jag har inte hittat några som helst fakta om att djur skulle kunna reflektera över sin egen existens någonstans, inte ens från min biologilärare. "HAHA, har du belägg för att människan inte skulle existera idag, även om vi är så vetenskapliggt överlägsna djuren? " Självklart har jag inga klara belägg, men jag håller det som högs osannolikt att vi skulle kunnat överleva så länge utan vårt förnuft/intelligens "varför tror du det finns hundar som efter flertalet år, kan kännna igen ngn som gjort den illa, och därmed reagera aggressivt eller sorgset eller glatt? Det är reflektion, och du har tydligen inte lyckats anammat ordet reflektion. Just det ovannämnda exemplet här, bör få dig och ditt nekande till djurens reflektionskapacitet att slockna. " Hunden känner igen personen, men bara rent instinktivt. Den reflekterar inte över varför och har därför inte det medvetandet eller kapaciteten till reflektion som vi människor har. Du verkar ha en totalt vriden syn på vad reflektion är. Att påstå att hundens reaktion är en reflektion eller ett resultat av en reflektion är pinsamt. "Och Einstein tog jag som ett abstrakt exempel" Ett abstrakt exempel! Jag skakar i skorna! "jag delar absolut inte din åsikt, kommer aldrig att göra. Evolution är ett naturligt kretslopp, vi har hindrat ngt så naturligt, vi har fuckat mkt av ett naturligt kretslopp, och för våra egna behov idag, är vi människor det mest förnuftiga och den bästa arten.............bla.....bla...världens .....längsta....mening......." Varför ser du naturen som något så fruktansvärt heligt? På vilket sätt har vi totalt hindrat det naturliga kretsloppet? Som sagt så gör vi misstag, men vi har inte svårt att lära oss av dom och göra mcyket för att korrigera våra misstag. "Vulkanutbrottens aska ger näring åt miljön om du visste det" tssss.... ja, för vulkasaska är så fruktansvärt näringsrik, speciellt när den totalt kväver allt vad växtlighet heter på långa håll. Askutsläppen från sopbränningsverk ger näringt till mijön, jo jag lovar!
bifogar lite roliga exempel också jag hittade på nätet också. "Intelligenstest" för hund: Koppla hunden vid ett träd eller lyktstolpe. Gå runt så att hunden hunden följer efter och kopplet snors runt trädet/stolpen. Gå bit i från stolpen/trädet, dock så nära att hunden skulle kunna nå dig med ett icke snott koppel. Kalla på hunden! Vänta och se om hunden är smart nog att sno sig runt stolpen/trädet så att kopplet snors upp så den kan nå dig. Du kommer nog att få vänta i evigheter! "Intelligenstest" för definer. Sätt upp ett tonfisknät. Eftersom hopp över vattenytan inte är något konstigt för delfinen så borde den hoppa över tonfisknätet och inte fastna i det. Speciellt som den har tillgång till ett avancerat ekolodsystem som borde detektera nätet. (idén till exemplen från "Att förstå medvetandet" av Daniel C. Dennett)
Ja, det förstår jag precis vad du menar., Håller ävem med dig men jag undrar just förklaringen till mitt exempel, det är ju en reflektion.. det där "stimuli" måste ju ha ngt med hundens känslor att göra, den resonerar ju.. svårt att säga eftersom ingen kan svara på det men när jag ser att polishundar e tränade till att göra mkt intelligenta saker, då är jag själv, säker på att dem har reflektionsförmåga och någon sorts intelligens... allting lär inte människan den, och just den där återstående biten är den jag syftar på.. den biten som hunden klarar själv
Klara sig kan man säkerligen göra, men man har det bättre med tak över huvudet, mat för dagen, medicin mot sjukdomar, trygghet osvosv Sjukdomar var inte lika vanliga som de är idag. Tak över huvudet? grotta? "Människorna för tusentals år kunde jaga till sig mat och därmed slippa vara hungriga, tvärtom är idag, där allt som ska gå att jaga, är taget av väst, och därmed lämnas folk fattiga idag." Vad lever du med för romantiserad bild av grottmänniskoliv? Jag vet inte om du tycker att det verkar häftigt att inte veta när man ska få sitt nästa mål mat men det är inget jag skulle vilja uppleva. Jag säger inte att det är ett drömsätt att leva, men jag säger att det FUNKAR! och var lääänge det enda sättet att leva, ingen klagade, tills lyxigheter och komfort kom med tiden. Detta är jävligt off-topic förresten "Jag har belägg för att djur kan reflektera över saker, som jag sa. Fråga din naturlärare imorgon, eller vem fan som helst. Jag ser inte att du har belägg. Men när du ändå nämner schimpansen, så erkänner du att det är ett djur med intelligens. Och då kanske du inte vet att valar räknas bland de mest intelligenta djur. " Ok, men lägg fram dom. För jag har inte hittat några som helst fakta om att djur skulle kunna reflektera över sin egen existens någonstans, inte ens från min biologilärare. "HAHA, har du belägg för att människan inte skulle existera idag, även om vi är så vetenskapliggt överlägsna djuren? " Självklart har jag inga klara belägg, men jag håller det som högs osannolikt att vi skulle kunnat överleva så länge utan vårt förnuft/intelligens Du håller det som högst osannolikt, alltså tror du bara Hunden känner igen personen, men bara rent instinktivt. Den reflekterar inte över varför och har därför inte det medvetandet eller kapaciteten till reflektion som vi människor har. Du verkar ha en totalt vriden syn på vad reflektion är. Att påstå att hundens reaktion är en reflektion eller ett resultat av en reflektion är pinsamt. Det finns hundar som reagerar aggresivt och anfaller en gammal ond person, och det finns hundar som INTE väljer att reagera våldsamt heller. är det bara slumpen? förklara det snälla Är också det rent instinktivt? Jag sa inte att den har samma kapacitet till reflektion som vi har, jag sa bara att den kan reflektera. Naturen är helig, eftersom det är det starkaste väsen vi har på vår planet. Naturens krafter kan ta död på mänskligheten utan några större problem. Människan är otroligt sårbar och liten sett till j'mföresle med naturen, och naturens gång är otroligt mkt mäktigare. Det är också heligt, eftersom den ger våra förutsättningar.. vi underbara, smarta, eminenta männsikor, är helt beroende av naturen och dess beståndsdelar. ALLT vi lever av, är från naturen. Naturen ger allt liv, jag har anledning att kalla naturen för helig! Vpå vilket sätt vi hindrat kretslopp? vi har utrotat djurarter, som utan denna avrbytning mjanske hade utvecklats till något helt annat djur, ras om evolutionen fått gå helt ostört. Vi utrotar, och är nära att utrota massvis med växter och djur, det om nåt är att vi stör ett kretslopp! vi korrigerar inte heller våra misstag tssss.... ja, för vulkasaska är så fruktansvärt näringsrik, speciellt när den totalt kväver allt vad växtlighet heter på långa håll. hahahaha ja, de mest närinsgrika och bördiga jordarna brukar vara vid vulkaniska områden, där aska givit jorden näring med sitt innehåll. läs vilken geografi-bok som helst! ;) Askutsläppen från sopbränningsverk ger näringt till mijön, jo jag lovar! visa mig.
du ska få belägg för att hundar har förmåga att reflektera
Jag orkar inte läsa hela tråden, men har en fråga. Ett större värde hos vem?
Vem är du, tjänsteman?
Människa större värde än djuren. vadå, vem?
Glappkäft håller med förresten