Köpes: Rocky-serietidningar, 03-04
Söker alla nummer som släpptes innan 2005, alltså serietidningarna, ej albumen. Om någon sitter med hela prenumerationen kan jag tänka mig att köpa allihop. Är även tacksam för tips om var man kan få tag på dessa, dock ej tradera och blocket :) Köper dem endast om de är i bra skick, man måste vara pedant! Peace.
rocky är kung, men serietidningarna inehåller alldeles för få strippar, och dem andra serierna suger verkligen
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
Nej, resten av serierna suger inte verkligen. Två trötta typer äger :> Har alla nummer men är nog inte beredd att sälja ;)
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"
ekerö P18: tror han syftar på den tidiga versionen av Rockytidningarna.. dvs den som inte innehöll så många repotage och andra serier...
Första numret kom väl 2004?
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
Bild Tror det där är första tidningen om jag inte har fel. 2003 tror jag det började, eller? Det släpptes 6 nummer 2003 och 6 nummer 2004. 2005 blev det uppgraderat till 8 per år. Alltså saknar jag 12 tidningar :)
Hjälp min samling :) Har mailat runt till alla viktiga gubbar på olika förlag, får se vad som händer. Finns säkert fler som vill ha samlingen komplett. Peace.
Missat totalt att det fanns 2003, men då var det inte samma typ av magasin som nu eller? jag saknar ett nummer från 2004 och alla från 2003 i så fall..
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
Det där 2003 är något helt annat och hör inte till rocky magazine som finns att köpa nu.
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"
naxer P19 Det var en annan utgivare på den tiden, då gavs Rocky ut av Pondus. Tidningen har alltså förändrats med tiden, men det är fortfarande en serietidning med Rocky från 2003.
Skivsamlare
2006-01-09 19:52
ett hett tips är att kolla runt i små serietidningar-affärer. hittade mig 2st från just det året du letar efter i en sådan affär i malmö. kanske lättare sagt än gjort, men vill man ha dem får man slita ;)
Yes! In Concert — For the love of music
finns nån på gränsen till eprvers serieaffär i sthlm, om det var gamla stan...där fanns fan allt i rockyväg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
De tidningarna som släpptes med Pondus (var det Pondus?) var bara specialer, alltså ingen tidning i den bemärkelsen. Har för mig att det var en special sommaren 03, en våren 04 och sen kom den ordentliga tidningen som ges ut nu i slutet av 04.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Kolla med Egmont? Dom brukar ha gamla nummer!
riot_starter P20 Har mailat till dem men inte fått något svar, men de lär ju ha nåt stort lager nånstans. Om de inte bränner allt :/
alla borde finnas på Serieslussen på bellmansgatan 13 (tror jag) vid Mariatorget. dom har allt! och även så tackar Rocky "Erki på Serieslussen" i en stripp. och jag praoa där, respekt!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Jabtizemo P16 Niceness! Får ta och spana in det om jag närmar mig Stockholm inom det närmaste. Förresten, är även på jakt efter dessa pocketböcker: Rocky 2 - My So Called Friends Rocky 3 - The Big Payback
pragmatic bilden du visa är inte sen första tidningen.
work some magic
Brodin1 P17 Så det finns nummer redan innan. År 2002?
Vet itne datumet, men det finns iaf 1 tidning innan den där, vet inte om jag kan komma med nå bildbevis, men jag vet att man fick med en affish iaf ;D
work some magic
Brodin1 P17 Hehe, okej. För det står nr.1 2003 på den där, så då måste den du menar ha släppts 2002. Om du kanske inte menar nr. 2? ;)
neeej oo neej ;D Den kom före ;) ska försöka hitta bild :)
work some magic
Brodin: Jag har för mig att det var med den han länkade till man fick med en poster?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
pragmatic dom har det också, som sagt Erki har allt. Jag hittade t.ex. "Dam" från 1919 där nere, eller en vetenskapstidning från i början på 1920-talet, där det stod att man 1960 skulle ha byggt en stad på Mars :D
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
jumpcut: Nej det var det inte.
work some magic
jag vet vilken Brodin! menar. Men fick med en affisch och på framsida så posar han mot en bil.
http://www.iamthereasonwhy.com/
Hehe... Måste ju finnas någon som har den rackaren :)
MaXxX p0: haha nej inte den...han sitter med en bersprängare på en bänk typ..
work some magic
Testa att ringa 08-51938400
Har haft mailkontakt med Kellerman. Han skrev att förlaget Fullstop Media gav ut serietidningarna under 2003. 2004 gick de över till Egmont. Har mailat till redaktionen på Fullstop... så vi får se vad de säger :)
Brodin1 P17 Typ som denna?
Bild
pragmatic: Nope, han sitter i blå tränigs overall med feta guld smycken har jag för mig.
work some magic
Brodin1 P17 Oh, nu vet jag exakt vilken du menar! Har sett den säljas på tradera då och då. Det är en stor tegelvägg i bakgrunden på bilden också.
japp :) Tror det :)
work some magic
Har fått svar från Fullstop Media, de hade inga tidningar kvar på lager. Så tidningarna från 2003 kan man endast få tag på begagnade. Dock kanske man kan fixa 2004-tidningarna från Egmont. Time will tell :) Köper iallafall tidningarna fortfarande om någon har dem :)
Här har vi officiellt den första Rocky-tidningen:
Bild Nummer 1 släpptes alltså år 2002. Vet dock inte hur många nummer som gavs ut 2002 och 2003. Är det någon som vet? Är på jakt efter alla nummer från nr.1 2002 till sista numret år 2004.
Help me! :)
Jag har den där :)
work some magic
meandyoursister P19 Can I buy it? Brodin1 P17 Can I buy it?
pragmatic mja, eller jag tror jag har hellre tidningen kvar en få nå enstaka kronor :P
work some magic
Brodin1 P17 Hur mycket skulle du vilja ha för den?
pragmatic Inte den blekaste
work some magic
har alla från 2004..vad bjuder du?
Aldrig mer....
Brodin1 P17 Säg ett resonabelt pris :) Apjävel P27 Hur många är det och i vilket skick är de i?
pragmatic Lägg ett bud :)
work some magic
Brodin1 P17 Nja, vetifan. En tjuga plus frakt?
Sciene fiction bokahndeln i gamla stan, sthlm har alla rocky böckerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
koko F23 Bara albumen eller även alla serietidningar?
Såg bara albumen, så jag vågar inte svara på om serietidningarna finns även? Ring och fråga.
koko F23 Vad heter affären?