Du vill alltså seriöst att jag ska tro på dig, som har lyssnat på några klipp om det som jag håller på med, aldrig ens prövat de metoder som jag håller på med, trots att jag hållit på med det dagligen i fem år, Jag erkänner, jag har inte praktiserat det som Eckhart Tolle lär ut, jag har bara på liten skala tagit del och implementerat det mindset som han pratar om. Sen har jag lyssnat och praktiserat andra, tex Jon Kabat Zinn. Men genom att lyssna på det han säger så kan man ändå dra parallellerna.
blivit av med sömn-problem, ångest, depressioner, relationsproblem och dessutom mår bättre nu än vad jag varit under hela min livs-tid? Ah, kanske jag vart något otydlig. Jag har aldrig sagt att man inte kan göra positiva ändringar i livet eller känna ro genom dessa läror. Det måste man kunna annars hade dem inget att erbjuda, eller hur?
Men många av de lärdomar som han pratar om finns på ett sätt med inom islam, även det han fokuserar mest på, nuet. Men vissa saker förvränger han för att kunna ’demystify’ metafysiska begrepp (för att passa in till hans sekulära målgrupp). Men det som jag menar är hans största fel är att han utelämnar Skaparen, och det som Skaparen uppenbarat. Han skapar på så sätt sin egen uppenbarelse. Och för många folk blir detta som en religion, det är detta som är ’systemet’ för dem även om dem aldrig skulle erkänna det för Tolle säger att han inte är någon. Men det är denna någon som formulerat begrepp på det sätt som han förmedlar dem. Så det är oundvikligt att han blir en andlig ledare, oavsett vad han säger.
Du brukar säga att man inte behöver lämna sin religion för att ta till Tolles läror, att dem bara kompletterar religionen. Men jag skulle säga tvärtom, för ursprungligen så kommer de flesta läror och begrepp (som han dock omtolkat eller använt sig av mysticismens tolkningar) från religionen. Men han utelämnar väldigt många saker från religionen samt gör nya tolkningar på dem, som att profeterna skulle misslyckats med att förmedla budskapet. Vilket tyder på att det är religionen som har läran i dess kompletta form.
du vill alltså att jag ska förstå att allt det arbetet jag gjort är totalt fel och farligt, trots att det har gett mig enbart glädje? Nej, jag tycker det är jättebra och blir glad för din skull (och även mycket nyfiken på hela historian, vilket jag förstår kan vara en väldigt privat sak). Så det är jättebra för dig, men det farliga ligger inte inom loppet av det här livet.
Det farliga ligger i att du riktar din tro och tillit till något i skapelsen, när det är Skaparen som väglett dig till dessa goda ändringar. Tolle har vart ett instrument för Gud att vägleda dig till en positivare närvaro i livet, men det är inte Tolle som vägledde dig till Tolle, och inte du själv, du visste inte vad du kommer att möta i framtiden.
Och det är Gud som satt dig genom de prövningar du gått igenom tidigare i livet, just för att sedan stärka dig och ge dig goda insikter om livet (som jag tycker att du många gånger har).
Allting kommer från Skaparen så den verkliga framgången är att rikta sin tro och tillit till Skaparen. Det är den ultimata andligheten och sanningen. Ingen annan har full kunskap om verkligheten och livet, dess syfte, och vad som kommer efter det.
Trots att jag inte försöker övertala någon annan att det dom gör är fel, Jag är av åsikten att man som medmänniska har plikt att påpeka och tillrättavisa när man ser någon göra något skadligt, mot sig själv, andra, egendom osv. Men inte på ett hårt eller dömande sätt, utan genom att med vishet förklara för denne, försöka belysa den skadliga effekten så att mottagaren kan ta emot budskapet. Vilket inte är en garanti på att denne kommer göra det, men då har man iaf gjort det. Kanske sår man ett frö i personen till framtiden.
trots att inte en enda person som håller på med det jag gör någonsin har skadat någon annan för att den inte tror på samma sak. Men det finns krafter bakom dessa trosläror som verkar planera för skada av folk som inte tror på samma sak, folk som inte vill ’transcend’, som inte vill vara med i det kommande ’skiftet’. Man behöver inte vilja skada någon för att ingå i detta 'samfund'.
Den här tråden fick mig att sluta borsta tänderna Dont do it!
Det finns som sagt många alternativ. Och som Sofia sa så finns det många usla alternativ. Men det finns också de som fungerar bra. DÄREMOT (helt ovetenskaplig) så funderar jag på om de tandkräm som inte innehåller fluor fungerar lika bra när man är på en socker-, snabbmat-, snacks-diet. För när jag är disciplinerad med min diet så känns det bra att använda dessa tandkräm. Men när jag periodvis slarvar och äter andra gifter (det finns många källor till gift=)) så känns det som att det inte tar lika bra på tänderna. Men vet inte, det är bara en känsla jag haft i tänderna.
Jag erkänner, jag har inte praktiserat det som Eckhart Tolle lär ut, jag har bara på liten skala Tack. Det var allt jag behövde höra.
Du kan gärna få höra min historia, men inte så länge du vill predika din tro på mig. Vad jag känner med dig är att du enbart ställer frågor och vill veta saker, för att du ska kunna komma med argument om hur farligt det är att jag valt denna vägen. Lite manipulativ är du. Det finns liksom hela tiden en baktanke när du intresserar dig för någons syn på livet. När du blir lite mer ödmjuk och öppen i trådarna, så kan vi ta en kaffe ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad jag känner med dig är att du enbart ställer frågor och vill veta saker, för att du ska kunna komma med argument om hur farligt det är att jag valt denna vägen. Det kanske känns så för jag pekar ut saker i det du tror på. Men jag hoppas du inte tar det personligt iaf.
Jag har min övertygelse och det är den som jag diskuterar. Jag tänker inte för mig själv att 'nu ska jag fråga en fråga och svaret som jag får skall jag försöka framställa som något negativt'. När jag frågar så frågar jag genuint för att veta. Sen om jag har en annan syn, vilket jag ofta har, så presenterar jag den, som man gör i diskussion.
Och resten av inlägget? Jag känner lite likadant när du besvarar mina inlägg, att du plockar ut en grej som du kan belysa så att det går emot mig och lämnar resten.
Som jag redan sagt och vi är väldigt olika där. För mig handlar inte andlighet om att ha rätt och fel. Det är väldigt ointressant. Jag berättar inte min historia för en person som är ute efter att kritisera mig, hitta fel och säga sina åsikter om vad jag har upplevt. Du har gett en bild av att vara en sån person som gärna sätter dig över andras upplevelser, om du vill förändra den bilden i mina ögon så får du jobba på dig själv.
Jag känner lite likadant när du besvarar mina inlägg, att du plockar ut en grej som du kan belysa så att det går emot mig och lämnar resten. Jag antar att "inte" inte skulle vara med där. Jag gör så eftersom jag inte är intresserad av att ha en diskussion om hurvidare jag har mer rätt eller inte. Det har jag redan sagt att jag inte vill och jag kommer fortsätta ignorera en sådan diskussion eftersom den är meningslös och bara skapar irritation och barriärer.
Min enda poäng med våran diskussion är att du tror dig veta mer om något än vad jag gör, som du aldrig ens praktiserat. Du har erkänt det nu, så det räcker för mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För mig handlar inte andlighet om att ha rätt och fel. Så om en person tror på entiteter och en annan inte, kan in dem få diskutera det om samtalet leder dit? Eller om en tror att ’synkronisitet’ kommer från en högre makt och den andra tror att det är ens egen projiering? Varför är det fel?
Det är väldigt ointressant. Jag berättar inte min historia för en person som är ute efter att kritisera mig, hitta fel och säga sina åsikter om vad jag har upplevt. Jag är inte ute efter att kritisera dig bara för att jag inte håller med dig. Jag argumenterar att det finns stora likheter i Tolle och mysticismen, vilket han själv säger att han ser som den ’rätta’ förståelsen.
Du har gett en bild av att vara en sån person som gärna sätter dig över andras upplevelser, om du vill förändra den bilden i mina ögon så får du jobba på dig själv. Tycker jag inte att jag gör och det är inte min avsikt. Lika lite som jag tror att du sätter dig över mina upplevelser när du argumenterat emot det jag tror på. Du uppfattar mig som det, kanske för att jag ganska takt på sak (inte dömande) argumenterar emot något som du tror på. Får inte jag presentera det jag tror på bara för att inte alla kommer att hålla med mig?
Jag antar att "inte" inte skulle vara med där. Jag gör så eftersom jag inte är intresserad av att ha en diskussion om hurvidare jag har mer rätt eller inte Jag ser inget ’inte’ där? Kanske du syftade på ordet ’lite’? "Jag känner LITE likadant"...?
Hur som helst, så tycker jag att du gör det, för du svarar ju iaf, bara inte på allt som jag skriver. Du väljer en sak som du kan vinkla till min nackdel, där du kan förklara hur lite jag förstår, eller att jag är hjärntvättad, eller inte ödmjuk nog osv. Genom ett sådant sätt att svara så säger du att jag har fel, genom att ’förminska’ mig, istället för att rikta dig till det som jag skrivit.
Min enda poäng med våran diskussion är att du tror dig veta mer om något än vad jag gör, som du aldrig ens praktiserat. Du har erkänt det nu, så det räcker för mig. Jag behöver inte praktisera det för att se likheter och dra paralleller med mysticismen och de läror som new age har. Vilket också bekräftadfes i Tolles egna uttalanden, samt folk som läser kabaalah och Tolle, samt vilka kretsar Tolle ’umgås’ med. Det är det jag argumenterar för. Det är ett exempel på hur du undviker att svara på mina inlägg. Jag skrev redan allt detta, men fick inget svar på det.
Eftersom denna "andligheten" handlar om att gå bortom det som är rätt och fel, så går jag emot hela "läran" om jag går in i en argumentation med någon. Inte för att jag aldrig kan ha diskussioner där jag anser mig ha mer rätt, men i just detta fallet så går det inte att argumentera för. Om jag skulle påstå mig ha mer rätt än dig när det gäller tolle, så pratar jag inte om Tolles "läror" längre eftersom det går emot det han "lär ut". Du är för övrigt inte den första som blir frustrerad när jag vägrar diskutera denna form av "andlighet" på whoa, och detta är anledningen till varför jag sällan diskuterar den med folk. Vänj dig.
Är det verkligen jag som blir frustrerad här? Men ja, jag håller med. Vi har hållt på tillräckligt och fått fram våra poänger. Jag tackar, för denna gång=)
tillbaka-kaka :)
There's fluoride in the water but nobody know that It's also a prominent ingredient in Prozac (For real?) xD
Finns det någon bra dokumentär på ämnet? Vad gör egentligen flour?!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Gjort en hel del research nu. Snackat med tandfolk och läkare. Och jag börjar nästan tro på foliehattarna. Flour i sitt naturliga tillstånd är inte samma sak som tillsatt flour. Svenskt vatten har oftast naturlig flour i sig. And I'm all cool with that, så länge det håller sig på låga halter.
I tuggummin, tandkrämer och tillsatt i tex flaskvatten. Nej tack.
Blir till att checka dessa icke-flour tandkrämer.
At the gates of Eternity...
Gjort en hel del research nu. Och jag börjar nästan tro på foliehattarna Jag menar inte att vara dryg nu. Men det är det som brukar hända när folk faktiskt börjar göra sin research. Om man bara hör om en konspiration och en person som försöker artikulera det så låter det ofta psykotiskt, jag vet det=)
Men, man måste göra sin egen undersökning av saken för att kunna bedöma det på riktigt.
Jag kan icke-rekommendera dig King Fisher. Jag brukar iaf få mycket slem av dem. Har haft några som är mycket bra men minns inte vad dem heter. Har en ganska bra nu som heter 'Desert essence'. Tandkräm med tea tree skall vara bra säger dem.
Rekommenderar denna. 27 spänn på ICA inte så mycket för att få behålla sin fria vilja...
Speaking of dental hygien sa rekommenderar jag en fantastisk produkt som ar naturlig och bra for tanderna utan att innehalla en miljon skadliga tillsatser som stjalper en halsa och mun.
Fuck flourskolj, jag anvander xylitol.
(Xylitol finns i vanliga livsmedelbutiker men ar mycket billigare om man bestaller ett kg online.)
Producent
2013-07-06 19:02
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Producent
2013-07-08 11:27
Och för att svara på den ursprungliga frågan, :) Fl U or kan nog vara okej i mindre doser då det bevisligen har positiva egenskaper vad gäller tandhygien. Men det finns egentligen andra saker som är viktigare där. T.ex. regelbunden kost, undvikande av socker osv. Flour/Mjöl ska helst undvikas. Man blir pösig och tjock av att äta detta. Det är bättre med mer paleontologisk kost såsom nötter, frukter, kött, fisk, honung mm. //Paz
Exhale : Tack för tipset! Ska definitivt införhandlas.Machete : Hahaha :P
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Moderator
2013-07-11 15:28
d-beck skrev: http://www.tf.nu/nyhet/fluori-tandkram-och-dricksvatten-farligt/ Själv har jag dragit ner på min fuoranvändning till kanske en gång i veckan, använder för det mesta en flourfri tandkräm som jag tycker väldigt mycket om. Kan inte namnet i huvudet men kan visa den en annan dag när jag kollat vad den heter!Hur använder du fluor en gång i veckan? Det låter lite som att du har en tandkräm med fluor som du använder på söndagar :P
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
flour är världens reaktionella ämne. det blir cancerogent vid kontakt med ex. vatten. Flour är endast nödvändigt om tänderna utsätts för mycket intag utav socker, vilket man bör undvika, så slipper man använda flour. Flouret finns i tandkrämen för att folk ska bli sjuka och behöva köpa mediciner. Varsågoda håll till godo.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
fråga en kemist liksom :P
Krok Jag har fluortandkräm hemma med, så ibland blir det att jag använder den. Har däremot slutat med även det nu då jag inte riktigt vet varför jag använde den alls, tänkte att lite fluor kanske kan vara bra ganska sällan men så verkar ju inte vara fallet. Om jag får i mig fluor nu är det bara ifall jag skulle behöva låna tandkräm utav någon när jag glömt ha med mig.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
man ska använda något som heter tandtvål finns att betställa på internet.