I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har jag ADHD?

Övrigt - Blandat

   

2013-01-29 19:11

Har jag ADHD?

Idag pratade jag med min kära sambo under bilfärden hem om allt möjligt. Vi kom in på hur jag fungerar bland folk och det faktum att jag inte bara kan lägga mig ner och lyssna på en ljudbok. Hon sa: Du kanske har ADHD? Förmodligen någon "mild" grad? Men jag vet inte alls hur sånt där fungerar, så ifall någon här har erfarenheter eller bara är allmänt kunnig, ställ min diagnos.

Jag måste alltid hålla mig sysselsatt på något sätt. Jag kan t.ex inte ta in vad som sägs i en podcast om jag inte samtidigt gör något med kroppen. Om jag sitter helt stilla och bara lyssnar så far jag automatiskt in i andra tankar istället för att kunna lyssna. Om jag däremot lackerar eller svetsar som jag oftast gör så tar jag in precis allting utan problem.

När jag träffar personer om pratar med dom om något jag tycker är intressant/trevligt att diskutera så skakar/vibrerar det i min kropp och mitt energiförråd fylls på till max och jag känner min engagerad till tusen.

Mitt temperament är däremot väldigt stabilt och jag har i stort sett alltid lätt att behärska mig. Jag upplever egentligen inget utav detta som negativt, den vibrerande känslan jag får när jag pratar med folk är snarare härlig.

Help me out Whoa!