Då måste jag be om ursäkt faktiskt. Jag har alltid trott att "finne" var rätt ord. Varje gång jag sagt "finsk" så har folk korrigerat mig. Då vet jag hädanefter vad som är rätt :)
At the gates of Eternity...
Men alltså...finsk är väl korrekt?
Redline!
För övrigt är det väldigt ofinskt att vara känslig och gnälla över svenskens skällsord Hahaha.... Eller hur. När jag var liten förkom finnkokko ofta men då var det nära till att knivarna åkte fram. Mina finska vänner kallar Sverige för fjollträsk, tror d i o f s är STHLM d syftar på. D säger vänner o släkt från Norrland också. Så vi är rätt lika när det kommer till kritan... Finländare o norrlänningar alltså...
Jag tycker könet är ett bra skällsord. Kön också!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Forward: Fjollträsk är norrlänningarnas skällsord för Stockholm. Jag har aldrig hör en finne säga det om Stockholm i Finland. Däremot skämtas det mycket om att svenskar överlag är bögar. Och ja, norrlänningar och finnar är mer lika än t.ex. Stockholmare och finnar. Lika tystlåtna och knepiga.
Redline!
Jag säger svenne, ingen som klagat hittills. Om någon klagar, so what? Det är ord, come on. Svenska vänner kan jag kalla svenne hur mycket jag vill, men jag har ofta sett folk som stört sig på att höra ordet "svenne" i övrigt, oftast när det kommer från en s k "blatte" av valfri etnicitet.
Då måste jag be om ursäkt faktiskt. Jag har alltid trott att "finne" var rätt ord. Varje gång jag sagt "finsk" så har folk korrigerat mig. Då vet jag hädanefter vad som är rätt :) skulle nog inte störa mig så mycket om du sa det då jag inte känner att du skulle nämna ordet "alkis" eller "skolmassaker" varje gång du snackar om finnar liksom. så det är lugnt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Finnar Där lärde jag mig något nytt. Det är tydligen skillnad på finnar och finländare. En finne är en sådan som identifierar sig med den finska kulturen och språket, och en Finländare är man om man är bosatt i Finland.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Metastrof Stör du dig om jag använder det?
Men överlag så dricker vi finnar mer och slåss mer med kniv. Nuförtiden skjuter vi folk rätt friskt också. Finland ligger väl 1:a på flest vapen per capita?
För övrigt är det väldigt ofinskt att vara känslig och gnälla över svenskens skällsord hahaha!
Stör du dig om jag använder det? Näe, ville bara skapa diskussion haha.
Däremot skämtas det mycket om att svenskar överlag är bögar. JOo, kan vara hela landet med dess befolkning d syftar på.Och ja, norrlänningar och finnar är mer lika än t.ex. Stockholmare och finnar. Lika tystlåtna och knepiga. Hahaha... Ja vet! Mångfacetterade, komplicerade och snackar inte skit i onödan.
Metastrof skrev: Stör du dig om jag använder det? Näe, ville bara skapa diskussion haha.:D
BC99:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Finsk Meta: Det är väl bara SDare som blir stötta av att bli kallade för svenne?
Och jo, jag har för mig att finnar ligger etta på den listan. Säkert pga ryss-rädslan.
Redline!
Meta: Det är väl bara SDare som blir stötta av att bli kallade för svenne? Ska utreda detta! kommer börja kalla alla svenskar för 'svennar' för att se hur många det är som stör sig på det.
undrar f.ö vad som händer om man kallar en finne i finland för svenne...
undrar f.ö vad som händer om man kallar en finne i finland för svenne... Du blir knivad eller skjuten.
Redline!
Nu är jag förvirrad. Vad är PK att säga om en person som har finskt påbrå eller är en medborgare av Finland?
At the gates of Eternity...
Finskt påbrå: Finne Finsk medborgare: Finsk Bor i finland: Finländare
Redline!
Metastrof skrev: Meta: Det är väl bara SDare som blir stötta av att bli kallade för svenne? Ska utreda detta! kommer börja kalla alla svenskar för 'svennar' för att se hur många det är som stör sig på det. undrar f.ö vad som händer om man kallar en finne i finland för svenne...Hahaha... du måste berätta hur det gått efter den utredningen.
Hahaha... du måste berätta hur det gått efter den utredningen. Svenne please.. när jag är klar med utredningen har jag förmodligen glömt bort den här trådens existens! men om jag kommer ihåg så visst :)
Moderator
2012-12-18 16:29
Oj vilken fördomsfest det blev i den här tråden.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
BC99 Svensk - svenska Norsk - norska Finsk - finska Pure logic. ;)
Metastrof skrev: Hahaha... du måste berätta hur det gått efter den utredningen. Svenne please.. när jag är klar med utredningen har jag förmodligen glömt bort den här trådens existens! men om jag kommer ihåg så visst :)Wrong. Jag är en polack ( en polle )
Hahaha ja trodde folk skämta när dom börja leka moraltanter med SofiaBayo. Tydligen inte
http://soundcloud.com/rod_g
Jag är en trevlig, trög, smart och reko snubbe som bränner av både "Hora, fitta, kuk" och andra fula ord när jag blir förbannad. Jag kan vara grymt omogen när tillfälle ges, men om situationen kräver allvar har jag inte problem med att koppla på det. Jag tror faktiskt att man kan svära utan att vara omogen. Eller så kanske jag bara har torrettes som triggas när jag blir arg, vem vet?
Jag har ätit pannkaka!
Det viktigaste att utreda i den här tråden tycker jag är om Finland verkligen ligger till höger om Sverige.
Squirtle: Pff du vet att jag är en kärleksfull pöjk innerst inne ;) När jag får stryk av dig och din brorsa rövknullar mig med allt i BO2 kan du ge dig fan på att jag blir hatisk, jag har spelat mw2 med er och ni var inga rövknullare i det! samma i mw3, så när ni bjuder mig på en omgång i tarmen ja då lackar jag ur! Jag gillar att ge inte att ta. Och varför i helvete har jag fått för mig att du är från göteborg?
I.C.T.W Ill be heading out soon
scrotum skrev: Det viktigaste att utreda i den här tråden tycker jag är om Finland verkligen ligger till höger om Sverige.Haha :)
Metastrof måste man använda saker som skänker en glädje som svordomar då? ang fittkuk då.
Moderator
2012-12-21 09:16
Squirtle: Pff du vet att jag är en kärleksfull pöjk innerst inne ;) Det sitter långt inne i så fall. Nej då, du vet att jag gillar dig! :D Du fick för dig att jag kommer från Göteborg för läääängesen. Typ 2005 i första Whoa Guilden. God jul på dig!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_