I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ibland inser jag inte hur lyckligt lottad jag är

Övrigt - Blandat

2012-11-08 12:33

ibland inser jag inte hur lyckligt lottad jag är

Hade tyckt det var roligt med en lite positiv tråd här på whoa, och idag insåg jag efter lite diskussioner med folk hur himla lyckligt lottad jag är. Så jag tänkte att vi kunde dela med oss med saker som faktiskt gör oss lyckligt lottade istället för att fokusera på bajset.

Här är min lista:

- Jag har en helt fantastisk mamma och bror som ställer upp för mig och älskar mig oavsett vad.

- Jag har en vän som trots allt skit står kvar vid min sida och som helt otroligt nog accepterar mig som jag är.

- Jag har världens finaste lägenhet.

- Jag älskar mina arbetsuppgifter på min nuvarande arbetsplats.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2012-11-08 12:59
- Jag är född i Sverige.

- Jag har en fantastisk flickvän som passar mig bra på jävligt många sätt.

- Jag har en ganska klar bild av hur jag vill leva mitt liv just nu och är säker nog på den för att göra det.

- Min lägenhet kanske inte är lika fin som SofiaBayos men jag trivs bättre i min. :P
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-11-08 13:24
- Jag är född i Sverige.

SÅ sant! Pratade med en kompis om det senast igår. Tack för den påminnelsen :)

Min lägenhet kanske inte är lika fin som SofiaBayos men jag trivs bättre i min. :P

hahahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-11-08 16:12
-Jag är 20 och arbetslös.
-Jag bor hemma hos föräldrar.
-Jag brände min fot på stekflott.

Ibland inser jag verkligen inte hur jävla lyckligt lottad man är asså.

^Dagens i-lands problem up in dizzle
Wurrup?
Poet

2012-11-08 17:14
- Svensk medborgare

- Jag är lång

- Jag ser bra ut

- Jag är begåvad

- Jag har familj och vänner som stöttar en

- Jag har en underbar flickvän

- Jag har ett förstahandskontrakt
At the gates of Eternity...

2012-11-08 17:26
åh jag hakar på detta!

- jag vågade, kom in och utbildar mig nu till mitt drömyrke.
- jag lever ihop med världens bästa kille och har gjort sen jag var 15.
- jag bor i en superfin lägenhet med ett jättebra läge.
- jag har lärt känna två fantastiska kvinnor på min utbildning som jag ba älskar.
- imorgon kommer han äntligen hem ifrån en veckas kurs i götet och jag läääängtar!

Rahamadjan av GU-PA!

2012-11-08 17:47
Underhållning P20

Jag tror du har missförstått tråden, eller så är du bara störig. Try again! ;) Det finns säkert saker i ditt liv som gör dig lyckligt lottad om du bara försöker se det!

BC
och rahamadjan

Härligt och roligt att höra :D

2012-11-08 18:09
- Jag har fått ett nytt jobb innan varseltiden på mitt nuvarande jobb gått ut.
- Jag har föräldrar som alltid kommunicerat och varit vänner trots att de skilde sig när jag var 6 år gammal.
- Jag har aldrig svårt att prata med nya människor.
- Jag kan se bra ut. Alltså om jag sköter min kropp rätt så ser jag bra ut.
- Jag bor med en underbar flickvän samt 2 djur som alltid räknar med mig.
- Jag har rätt höga socialskills
- Jag har föräldrar som bryr sig mycket om mig och vet precis hur jag funkar trots att vi ses ganske sällan.
- Jag har ett bra självförtroende. Eller hmm. Inte typ: DET HÄR KLARAR JAG! Men jag är väldigt sällan orolig eller nervös.

Vart en rätt lång lista finns nog en hel del mer men detta får räcka :)

2012-11-08 21:00
- Född i Sverige
- Man
- Lång
- Snygg
- Har jobb
- Har grymma vänner

Ja, allmänt nöjd för tillfället även om man alltid önskar mer eller de lilla extra!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator

2012-11-08 21:22
-Jag bor tio minuter ifrån en mack som har öppet 24/7, vilket betyder att jag kan få tag i glass i princip när jag vill.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Poet

2012-11-08 21:32
DMAt påminde mig om att lägga till "Man" på min lista också.

2012-11-08 22:28
Bc99, blev förvånad att du missade den uppenbara;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-11-08 22:31

- riktigt kreativ och nyskapande (ungefär samma sak iofs)

- hungrig/ambitiös

- väldigt djup och grov röst, trots min hyfsat låga ålder.

- fint, stadigt hår och grym skäggväxt

- empatisk förmåga

- självförtroende

- snygg

- flerspråkig

- allmänbildad

- bra längd och tjocklek
Poet

2012-11-08 23:11
DMAt: Always good with a reminder :)

2012-11-08 23:14

- Föddes som en alfa hane, det räcker!
Dra åt helvete

2012-11-08 23:49
metastrof

- bra längd och tjocklek

Jag antar att man kan tolka det lite som man vill? hö hö... :P

CSG_HUNKEN

Det kräver tyvärr ett bildbevis, annars räknas det inte!

2012-11-09 00:27
Jag antar att man kan tolka det lite som man vill? hö hö... :P

någon hade förr eller senare ändå dragit den referensen. Lika bra att vara först till kvarn den här gången!

2012-11-09 00:29

Det kräver tyvärr ett bildbevis, annars räknas det inte!

fast det det är väl ändå mer psykologiskt än något man kan se på utsidan?
Producent

2012-11-09 02:32
- Är frisk och har hälsan i behåll.

- Har tak över huvudet och mat i magen.

- Är högintelligent, pratar många språk, spelar många instrument och skriver massa, tecknar, komponerar och mkt, mkt annat på den konstnärliga sidan, det ska man väl vara tacksam över också antar jag.

Det är allt som krävs, resten jobbar jag hårt på, ;)

2012-11-09 05:54
- Jag har världens bästa pojkvän.
- Jag har världens finaste och sötaste katt, Sune.
- jag har fått sparken, så jag kan vara hemma mer med Sune.
- Jag ska börja plugga till våren.
- Livet är underbart.
- har finaste lägenheten och trivs som fan.

:)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2012-11-09 08:27

Joho att det syns på utsidan. Kom han inte utploppandes med extremt hårigt bröst så är han definitivt inte en alfa-hanne.

2012-11-09 08:34
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfahanne

Alfahannen är ofta muskulös och visar sig ofta vara dominant i en grupp. Alfahannen föds alltid med extremt mycket hår på bröstet.

2012-11-09 08:42
Alfahannen är ofta muskulös och visar sig ofta vara dominant i en grupp. Alfahannen föds alltid med extremt mycket hår på bröstet.

haha jaja.. då får vi helt enkelt göra en tråd på whoa om vem som är mest alfahanne ;)

2012-11-09 08:51
jag ser ingenting om brösthår i texten du länkar till?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-11-09 08:52
också: föds verkligen någon med hår på bröstet någonsin?
håriga spädbarn?

2012-11-09 08:56
Fan oxå. Dom är snabba på wiki! hahaha

2012-11-09 09:01
Misery

Jag driver. Men det är rätt gulligt att du tog det på stort allvar :P

2012-11-09 09:04
SofiaBayo

ptja, jag vet ju inte exakt hur dum du är, liksom.

2012-11-09 09:19
nejdå, nu läser du in en ton i det jag skriver som inte finns, och överskattar hur intressant jag finner dig rejält.

2012-11-09 09:19
Varken åt de ena eller de andra hållet. Men nu ser jag att du frenetiskt letar efter saker att störa dig på i allt jag skriver, att du missar det uppenbara. Lägg din energi på andra saker än mig.

2012-11-09 09:20
ok, blir ju väldigt underligt när man svarar på något som personen raderar, nu hamnade svaret över inlägger jag svarar på, hah.
men skitsamma, offtopic.

2012-11-09 09:29
:D Japp. Off topic. Om du inte vill fortsätta diskutera om barn faktiskt kan födas håriga på bröstet eller inte? :P

2012-11-09 17:10

"alfa" är ett väldigt trasigt intryck, skulle du tex ta en klass med 22 personer (en genomsnittlig klassmängd i sverige) och fråga dom hur många som är Alfa hannar så skulle säkert en fem-sex om ej fler av killarna i grupperingen anse sig vara alfa.

en mer korrekt bild av verkligheten är att det finns en, max två i hela grupperingen.

det beror även väldigt mycket på sådana saker som kroppslängd, är många med hävdelsebehov som är runt ,80-85 som tror sig vara "alfa" men som skrattas ut ur ett rum om dom försöker kommendera någon slags ledarskapsroll eller "flockledare" om dom placeras i en gruppering där det finns personer en bra bit över ,90.

2012-11-09 17:23
uttryck-

Rappare

2012-11-09 17:53
SofiaBayo - Jag drygade mig mest, men jaha..

-Jag har en underbar flickvän, som är lika mycket datanörd som mig.
-Jag har 100mbit uppkoppling till internet.
-Jag är level 90 på wow.
-Min pappa är kock och lagar skitgod mat.

Se? Jag gjorde någorlunda rätt. :p
Wurrup?

2012-11-10 11:04
underhållning

haha :) bra jobbat!

2012-11-10 11:11
brb2009 P34

Det är rätt intressant när man börjar prata om ledaren i flocken. Jag såg nyligen en dokumentär där man hade analyserat djur, i flockar där man tidigare trott att det var alfa-hannen som bestämde, och kommit fram till att det inte alls var så. I ett exempel där flocken skulle fatta beslutet att gå till ett vattenhål för att dricka vatten så var det snarare så att när över hälften av mängden i flocken rest sitt huvud och tittade åt samma håll, så gick flocken iväg. Slutsatsen var då att besluten i djurflockar fattas på en demokratisk nivå, inte utifrån vad en "alfa-hanne" bestämde.

2012-11-10 11:29
Slutsatsen var då att besluten i djurflockar fattas på en demokratisk nivå, inte utifrån vad en "alfa-hanne" bestämde.

det är intressant det där hur vi är mer lika andra djur än vad man ofta kan tro

2012-11-10 11:29
har du länk(ar) förresten?

2012-11-10 13:26
http://iamthedoc.com/

Du kan inte se dokumentären där, men den går att ladda ner på du vet vad :P

2012-11-10 13:42
- Jag bor i Sverige
så jävla sant.
- Jag är inte hemlös
- Jag sitter inte inne
- Jag har en flickvän som stöttar mig
men snart så kommer jag:
- vara pank (0 kr)
- kanske vara hemlös
- ha svårt att skaffa jobb (pga polistrubbel)

MEN! Detta är ingenting i jämförelse med andra människors liv. Jag är tacksam:)

BRA TRÅD, SOFIABAYO
Rappat skitlänge.

2012-11-10 14:36
tack tretton! Kul att du uppskattar den.

Du vet, dom säger att nuet är det enda som finns, så tänk inte på något som inte existerar än ;)

2012-11-10 17:46
Jag har en hund.
Moderator

2012-11-10 18:58
Bara för att det är så jävla coolt att gå off topic bidrar jag till diskussionen om alfahannar och påstår att det är ett begrepp som inte är särskilt tillämpbart på människor. Alfahannar är ett fenomen som återfinns hos vissa djurarter, men absolut inte alla och människan är inte ett av dem.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-11-10 19:43
vad kaptenkrok sa fast gånger två

(king of off topic)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-11-10 22:14
Så kan du ju inte säga. Nu sårar du alla killar som tror att dom är alfa-hannar ;)

2012-11-11 22:32
Jag håller med, detta var en bra tråd! Det finns många saker att känna sig lyckligt lottad.

Världsligt:

-Att jag fått träffa den underbara kvinnan som nu utgör halva delen av det äkteskap som vi delar. Som kompletterar mig och den jag är. Som kan ta ner mig på jorden och höja upp mig från den. Och att jag tillsammans med denna underbara fru fått ett sådant underbart barn som jag snart (med Guds vilja) kommer vara pappa’ledig’ med.

-Att jag har en sån fantastisk familj som jag delat en otroligt fin uppväxt med (min far försvann när jag var 15 men hann ge mig många vackra minnen att ta med mig).

-Att jag har ett jobb där jag utan problem kan utföra mina böner och att vi på jobbet har en sabil relation tillvarandra och ett bra samarbete. arbetar med jättebra kollegor och med elever som jag med sådant bra samarbete och relation.

-Jag tycker om och känner mig trygg på platsen där jag bor. Den ligger något avskildes, är inte en stor förort och ligger precis vid naturen. Jag älskar också vår lägenhet. Det är som en annan lägenhet jämfört med vilken ungdomsgård det var innan.

-Även om jag aldrig vart rik så har jag alltid klarat mig ekonomiskt och kunnat göra många saker som jag velat göra och köpt saker som jag velat köpa. Inte allt såklart men absolut tillräckligt för att känna stor tacksamhet.

Andligt:

-Att jag, när jag reflekterar bakåt, alltid haft en andlig kontakt trots att jag inte haft några ord för det. Något som jag fått ord och bekräftelse på allteftersom kunskap och erfarenhet om andliga ting uppkommit i mitt liv.

-Att jag genomgått en sådan här otrolig ändring från ett sådant inre och yttre kaos och mörker till detta lugn, inre frid och trygghet som jag befinner mig i nu.

-Att jag i mitt andliga arbete (med Guds vilja) får olika slags bekräftelse och tillrättavisning. En synkronisitet med mitt inre liv och mitt vardagliga liv. ’Meningsfulla sammanträffanden’ som pekar vägen åt mig och som stärker kontakten med och övertygelsen av Gud. (Tex idag: imorse läste jag denna tråd. Och jag tänkte på en speciellt vers i Koranen. En liten stund senare när jag läste i en bok som jag håller på med så tog författaren upp versen som jag tänkte på, se längre ner).

-Att jag har en kronisk inflammatorisk tarmsjukdom. Denna prövning har gett mig tillfälle till mycket reflektion om vad som är viktigt i livet och lärt mig otroligt mycket om bla ödmjukhet, lidelse, underkastelse och hälsa (inre och yttre).

-Att jag fått möjligheten att rikta all denna inneboende tacksamhet till källan där alla dessa saker kommer ifrån (Gud). Ju mer medveten jag blir om att inget egentligen kommer från mig själv, utan från Gud, desto mer tacksamhet får jag gentemot Gud, och desto mer får jag tillbaka. Det är det som gör mig mest tacksam.

Det finns mycket mer att vara tacksam över i tillvaron, i alla olika kategorier. Egentligen är inget som händer orättvist. Det är bara vår perception som inte ser visheten bakom alla saker. Gud säger i Koranen:

Om ni ville räkna Guds välgärningar, skulle ni aldrig kunna fastslå deras antal. Helt visst är Gud ständigt förlåtande, barmhärtig.

En annan vers som belyser detta är:

INSER NI inte att Gud har låtit allt det som himlarna rymmer och det som jorden bär tjäna er och att Han har överhopat er med Sina gåvor både i det synliga och i det dolda?

Ibland kan det som vi inte ännu känner till föra med sig något av otroligt stort värde. Därför uppmanar Gud att bära allting med tålamod och utan att överreagera i det som verkar ’ont’, men även med det som uppfattas som något ’gott’.

Ofta hamnar människan i glömska och stirrar sig blind på alla 'hinder', även de som försöker göra tvärtom.

2012-11-11 23:06
tack för dina tankar diggero, härligt att höra!
Poet

2012-11-11 23:30
vad kaptenkrok sa fast gånger två

(king of off topic)

Co-sign!

2012-11-12 21:05
Bara för att det är så jävla coolt att gå off topic bidrar jag till diskussionen om alfahannar och påstår att det är ett begrepp som inte är särskilt tillämpbart på människor. Alfahannar är ett fenomen som återfinns hos vissa djurarter, men absolut inte alla och människan är inte ett av dem.

Wrong,wrong,wrong.

Och vill du ha det tillämpat i tex en verklig situation kan vi lyfta upp och granska styckmordet på Christian Larsson i Bollnäs för ett par år sedan. Men fundera först hurvida du tycker det är en bra idé att öppna den här dörren, för utan en stadig frukost kommer du få en väldigt jobbig dag.

Just i sådana situationer blir "ledartyper" och våra flockdjurs mentaliteter väldigt tydliga.

2012-11-12 21:46
Att jag är en självmedveten organism på den här planeten på den här tiden när information finns så tillgänglig, dessutom i det här landet och i den umgängeskretsen jag hamnat.
Fantastiskt.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.