Dilemma vinterjacka
I morse kände jag av att det är dags att köpa in årets vinterjacka när lönen kommer in. Jag har inte ett särskilt välbetalt jobb så jag letade efter någon under tusenlappen och helst så billigt som möjligt. Jag fick möjlighet att göra ett kap via en egenföretagare och fick en katalog att kika ut något i. Denna -> http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17286&plats_id=1542 är den jacka jag helst vill ha, sjukt varm och täcker väl större delen utav kroppen vilket är prio #1. Priset ligger dock på smärtgränsen och när det nu snart är dags att köpa julklappar så måste man ju se till att ha några pengar över att köpa något till nära och kära för. Sen, gott folk hittade jag denna -> http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16248&plats_id=1542 , ja vad ska man säga. Jackan är billig, robust och garanterat varm. Men jag har rakat hår. Ni börjar förstå mitt dilemma? Jag vill verkligen INTE uppfattas som någon åt det patriotiska/rasistiska hållet då jag tror på en helt öppen värld där människor får ta del av varandras kultur och erfarenheter. Jag är kort och gott raka motsatsen till rasism trots att jag tro det eller ej röstar blått. Förövrigt så är utseendet något jag personligen inte lägger någon större energi på då jag prioristerar värme framför utseende alla dagar i veckan. Vad har ni att säga whoa? Är jag för lik en fullblodsnazi i jackan? Ska jag köra på endå?
hm, svårt att säga men det första JAG tänkte när jag såg andra jackan var ju ärligt talat "skinnbula"
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Såg några som såg ut som fullblodsnazzar på söder, trodde det va nått sthlm-hipster mode men sen vare nån nyhet om naziattack däromkring. Skippa nazi-looken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tar du pilotjackan i blått eller rött, så är det cool :) Det är de andra färgerna som ger lite nazi vibes hehe
At the gates of Eternity...
Misery: Mjo, samma här, tyvärr :S VRGNHNS: Jaherregud, vilka människor det finns.. BC: Ja, jag tänkte det jag med, men de var så fruktansvärt fula, tyvärr var den enda som tilltalade mig den gråa vilket är det värsta utav dem alla tillsammans med den gröna. Så jävla tråkigt detta. Det är en riktigt praktiskt och robust jacka som sagt, rejäl jävla dragkedja som aldrig fuckar då jag har liknande på min nuvarande jobbjacka. Jacka är ju långt ifrån snygg men otroligt praktisk måste jag säga. Har iaf bestämt mig för att ta mig in till de centrala delarna och pröva ut lite mer humana jackor. Vanligtvis brukar jag inte bry mig alls om vad folk runt omkring mig har för uppfattning men då rykten förföljt mig hela mitt liv samt att jag känner ett näst intill unikt starkt hat mot människor som förknippas med dessa jackor så väljer jag att leta vidare efter något annat. Kärlek till er alla! yez im drunk
Annars skaffar du en anti-nazi pin och bär den med just den jackan hehe :) Synd att man inte ska få kunna bära det man vill, oavsett om det är en bombarjacka eller slöja.
Det beror på de andra kläderna, samt accessoarerna. Afa såg t.ex. precis ut som nynazister ett tag, samma svarta kläder och kepsar. Ändå tog ingen fel eftersom dom hade andra skor och halsdukar. Tyckte jackan var snygg, framförallt i grått, lite hipstervarning om du har tur/otur. Tipset är väl inte att kombinera den med smala byxor och kängor bara, eftersom du då kommer se ut som ett skinhead från en daniel fridell rulle.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Skulle kört på första. Dessutom ser den värmare ut och man kan ha den flera år. Samhället ser såna där jackor (#2) som rasistiska, så såvida du inte orkar hävda dig för alla så ska du nog inte satsa på den.
Är den andra jackan en nassejacka? Nu har jag helt plötsligt fått en annan syn på "byggjobbare". Tänk långsiktigt också. Om du tror att den lite dyrare jackan kommer att hålla längre än den billigare så är den kanske ett bättre köp i längden. Om du kan lägga ut pengarna nu dvs.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
bc: jag är inte så mycket för pins faktiskt. jag tror jag slantar upp för den första eller hittar något annat.Jo visst är det tråkigt :-\ dundermannen: visst är det så. kängor är det aldrig tal om. är däremot rakad och har väl dessutom fått drag som gör att jag kan se ganska otrevlig ut, tyvärr :-( en del folk som träffat mig och pratat med mig har ibland fått en smärre chock för att jag var så mycket trevligare än jag såg ut, haha dede: jo det är tråkigt. känner mig rätt säker på att jag skulle vara tvungen att förklara mig många gånger :-/ Evolution: ja alltså det är ju även lite utav en arbetsjacka, tror den finns även i den kategorin. Dock så blir det ju helt annat om man bär den med snickarbrallor och arbetsskor. Mjo många saker att tänka på, blir nog något i första jackans stil.
Pilotjackan såg ut som en finare slag av betongarbetare! Iomd så tror man också att kvalitet är bättre än vanliga streetjackor
Tombombadilla: Jo, den verkar rejäl. (Inlägget ändrat av Squirtle 2012-10-15 18:06:04)
I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
Flummithuve: den första jackan var bara snyggare överhuvudtaget speciellt om du har rakat huve, ser bättre ut. pilotjackan som kan misstas för bomberjacka ser endå ut som så 90tal, låt italianstallion bära den istället så han kan få på huet.
Moderator
2012-10-15 18:08
Tråden rensad! Håll er till ämnet. Har ni fått era inlägg editerade är det för att de svarade på inlägg som plockades bort.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator
2012-10-15 23:05
Nu när det börjar bli lite kallare ute kanske du kan spara ut håret? Alternativt kombinerar du jackan med en lustig mössa så ser du lite snällare ut. Men jag skulle ändå gå på den första jackan, den såg ut att skydda bättre mot kyla.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Köp min Carhartt camo-jacka. Sjukt snygg, varm och go! http://soyabox.tumblr.com/post/32802469456/carhartt-xl-300-kr Som hittat då den kostade 1500 kr ny.
boom ..
Graffare
2012-10-16 12:20
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Liknar mer Cwu 45p modellen vilket inte är att jämställa med den klassiska bomberjackan MA1 i mina ögon öht. Andra fickor och annan krage så nazi vibes är att nojja alldeles för mycket. Någon bra m65 jacka med foder annars kan väl inte slå fel ? Bara det är YKK dragkedja förstås. Om du nu lyckas hitta i rätt prisklass o kvalité.
Själv har jag både vår/höst Alpha och vinter Alpha-parkavariant. Det har hänt att folk reagerat men då är det faktiskt alltid nazifolk som dunkar en i ryggen och inte en spagge som blivit sne. Sen, har man rakat hår så gör det väl inte saken bättre. För mig är det bara en kvalitetsjacka som är snygg. Vad andra tycker är ganska oviktigt för mig.
Äger dig som staten
Nattugglan : Haha for reals? Menar du allvar med den jackan haha? Bara jag som blev lite smått impad av DödenBärAdidas ' snack haha?
sån där jacka har alla danskar, med tillhörande army cut :P jag tycker dem e rätt nice om man är ute och skitar ner sig ofta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2012-10-26 10:04
BC99 P29 Haha, nej :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Nattugglan : Så du vill att han ska se ut som en vägarbetare hahaha?
Försöker desperat att få din uppmärksamhet BC99 . Du ignorerar ju bara mig när jag hänger utanför din port med bara MA-1 jacka på överkroppen, baby tighta jeans och en super sexig pose. grrr be my rudeboy toy hiphoper ;)
Parkasjackan känns mer genuin. I längden håller den förmodligen bättre och är ett bättre köp. Den var dessutom snyggare imho.
kör på pilotjackan om du vill, bara du inte rockar uppkavlade jeans till doc martens ;)