Sluta bete er som puckon innan jag förstör erat nöjessideläsande i Aftonbladet med några snyfthistorier om påhopp från Jan Gijó. Jag skulle först prova att ringa till mitt gamla plugg (dock är det sannorlikt att fotoföretagen äger bildrättigheterna, så att be ditt gamla plugg tillhandahålla nya bilder är nog lika med noll) och se om det finns uppgifter om vilket/vilka företag som tog bilderna (Skolverket lär förmodligen annars sitta på dessa uppgifter) , vet dom så kan du be om deras kontaktuppgifter för att se om företaget/företagen fortfarande är aktiva, är dom det så är det nog bara att köra på, har dock väldigt svårt att tro att dom sparar på sånt (såvida dom inte sparar allting i ett fläskigt kassaskåp djupt i ett urberg någonstans till höger om Kebnekaise) , men man vet ju aldrig, så prova du! Dock tror jag att om dom mot förmodan sitter på bilder du efterfrågar har jag också svårt att det är i katalogform, de är nog i negativ, så jag kan tänka mig att det kan bli dyrt att få grejerna framkallade och nytryckta igen för 1st privat kund, men man vet ju aldrig där heller, men du kanske kan få bilderna digitalt på CD-rom istället? Det hade en gammal klasskompis.mvh / Björn "Old School" Ranelid
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.