I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beställa flera år gamla skolkataloger :)

Övrigt - Blandat

2012-04-26 12:53

Beställa flera år gamla skolkataloger :)

jag undrar om man kan kontakta foto-företagen som jobbade med våra gamla skolfoto och beställa old school kataloger? Jag har nästan alla kataloger från mina skolor men de är slitna och vissa sidor fattas! Jag vill beställa alla som nya, vilka år det än gäller... På baksidan och insidan har kataloger traditionellt företagsnamn och kontaktinfo osv.... De måste ju ha gamla kataloger In the Vault som de kan trycka ut och sen skicka till mig

:) nu blir också sugna nu eller hur ?

DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Hangaround

2012-04-26 12:56
nej verkligen inte, fett onödigt.
Poet

2012-04-26 14:10
Quick: Bli känd och få Aftonbladet att leta upp varenda bild på dig.
At the gates of Eternity...
Groupie

2012-04-26 18:40
Tack BC99, du är ju rolig.
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2012-04-26 18:55
Ska du runka åt gamla flickvänner? :D
JMD, Jag Måste Dansa!

2012-04-26 19:08
Ska du runka åt gamla flickvänner? :D

Hahaha, var det verkligen det första du tänkte på?
Don't!

2012-04-26 19:15
Förstår inte vad man annars skulle vilja ha dem till?!... :P
JMD, Jag Måste Dansa!

2012-04-26 19:15
Haha, jag vill!!! Saknar fan 2-3/5 stycken.. vilket suger oerhört mkt.
Runka åt gamla tjejerna... ofc, ofc.

Poet

2012-04-26 19:28
Miketheman: Törnbuske upp i röven?

2012-04-27 00:02
detta gick ju helt åt helvete! Jag anser skolkataloger som något av det bästa som finns! så mycket minnen de ger och sjukt roligt att kolla på,,ligger varmt om hjärtat alla klassfoto :) haha ni är nog sådana som bara lever i nuet :P synd...allt Old school gillar jag, df denna tråden

Shorty jag hade lätt använt din bild att runka till istället för mina gamla klassbrudar GTFO
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Poet

2012-04-27 01:52
Sluta bete er som puckon innan jag förstör erat nöjessideläsande i Aftonbladet med några snyfthistorier om påhopp från Jan Gijó.

Jag skulle först prova att ringa till mitt gamla plugg (dock är det sannorlikt att fotoföretagen äger bildrättigheterna, så att be ditt gamla plugg tillhandahålla nya bilder är nog lika med noll) och se om det finns uppgifter om vilket/vilka företag som tog bilderna (Skolverket lär förmodligen annars sitta på dessa uppgifter), vet dom så kan du be om deras kontaktuppgifter för att se om företaget/företagen fortfarande är aktiva, är dom det så är det nog bara att köra på, har dock väldigt svårt att tro att dom sparar på sånt (såvida dom inte sparar allting i ett fläskigt kassaskåp djupt i ett urberg någonstans till höger om Kebnekaise), men man vet ju aldrig, så prova du!

Dock tror jag att om dom mot förmodan sitter på bilder du efterfrågar har jag också svårt att det är i katalogform, de är nog i negativ, så jag kan tänka mig att det kan bli dyrt att få grejerna framkallade och nytryckta igen för 1st privat kund, men man vet ju aldrig där heller, men du kanske kan få bilderna digitalt på CD-rom istället? Det hade en gammal klasskompis.

mvh / Björn "Old School" Ranelid
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.
Groupie

2012-04-27 05:40
BC99: Nu hänger jag inte med alls. Mitt inlägg var fullt seriöst, det senaste vetefan dock...
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2012-04-27 09:29
Quiksilver P42 Det går så bra så!
JMD, Jag Måste Dansa!
Poet

2012-04-27 09:35
Miketheman: Lät snarare som ett drygt svar.