I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kompis slutar höra av sig, hur får man tillbaka intresset?

Övrigt - Blandat

2012-03-08 16:48

Kompis slutar höra av sig, hur får man tillbaka intresset?

Det krånglar ganska mycket med förhållandet med tjejen osv, och jag känner att det inte kommer hålla så länge till. Jag är deprimerad, och tänker varje dag på hur ensamt det kommer bli och hur mycket jag kommer ligga och sakna henne. Jag kommer få panik helt enkelt. Jag har läst lite i forum osv hur man kommer över sin flickvän på bästa sätt, och ett alternativ var såklart att göra mycket saker med kompisar, som att gå ut och festa osv, allt för att inte tänka på sin flickvän.

Problemet är att jag inte har så jättemånga kompisar, i alla fall inte som jag umgås med. Jag har en festpolare, vi har gått på nästan alla fester tillsammans sen flera år tillbaka, och vi hörs nästan bara när det är någon fest vi ska gå på. Men det är alltid jag som får fråga om vi ska på krogen i helgen osv, han hör nästan aldrig av sig. Men jag trivs i hans sällskap, och har nästan alltid roligt när jag festar med han.

Nu när det går mot sommaren så kommer också möjligheten att hitta på mycket kul med mina kompisar. Därför vill jag gärna ha min festpolare kvar eftersom det är han jag gör det mesta med. Men jag vill inte vara den som skriver till han hela tiden och frågar om det är nåt på gång..

Därför vill jag veta hur jag kan få min polare att höra av sig till mig, hur jag kan få honom att bli mer intresserad av att umgås med mig. Tack på förhand!

2012-03-08 17:12
Varför vill du inte vara den som alltid hör av sig? Att han inte ringer behöver inte betyda att han inte vill vara med dig, han kanske bara har blivit van vid att de är du som alltid gör det. Häng inte upp dig på det, eller fråga honom rakt ut varför han aldrig ringer. Han kanske bara tänker att du själv gör det om du vill med?

Jag tycker inte du ska försöka vara något annat än den du är för att han ska börja höra av sig. Då är det bättre att du försöker hitta vänner som gillar dig som du är och som hör av sig frivilligt utan att du behöver göra något extra för att du ska få deras uppmärksamhet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-08 17:15
Jo men han har gått på fester ibland utan att höra av sig till mig, jag hör alltid av mig till han och frågar om han ska med till krogen osv. Känns bara som att vi inte skulle festa tillsammans om jag inte frågade

2012-03-08 19:19
Engagera dig i någon sport eller dyl.. Du kan ju också sikta på att börja plugga till hösten.. Då kommer du garanterat träffa vänner..

Sen kan du ju alltid passa på att hänga med på fester med någon annan än din "fest polare". Så länge du inte är ett Mongo från Kongo så kommer du alltid möta nya intressant människor.

Det jag menar är om du inte är beredd att ta ett kliv ut i det lite okända/skrämmande situationerna så kommer du vara kvar i samma loop.

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2012-03-08 19:40
Det jag menar är om du inte är beredd att ta ett kliv ut i det lite okända/skrämmande situationerna så kommer du vara kvar i samma loop.

Jag är så sjukt feg av mig när det gäller såna saker tyvärr. Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har festat med min polare länge som jag sa, och det är oftast samma personer som följer med eller som vi träffar på, men jag säger nästan aldrig ett enda ord till dom hur full jag än är. Så sjukt jobbigt, jag är så rädd att göra bort mig tror jag.

Poet

2012-03-08 20:04
What's up med alla dessa trådar om hur man behåller vänner och sin kärlek hela tiden? Speciellt lustigt är att oavsett hur mycket folk kommer med förslag till att förändra situationen så kommer trådskaparna alltid med bortförklaringar till att man inte kan göra något åt saken ("Nä, jag är för feg och för det och bla bla yadda yadda...", inte direkt så att folk ber er basejump:a från Kaknästornet). Starta inte en sån här tråd och be om råd om du inte ens är villig att ändra på dig.

Gzuz F-ing Christ.
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.

2012-03-08 20:14
BjörnRanelid :

Jag tar till mig allt som folk skriver, och jag testar det mesta. Men jag går inte ut och försöker skaffa nya vänner helt plötsligt eller börjar på en sport bara sådär. Jag är feg som person när det gäller såna saker, och det skriver jag också med eftersom det är en del utav det jag behöver hjälp med.

2012-03-08 20:39
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Producent

2012-03-08 21:05
ni hörs bara när det är fest, men ni gör det mesta ihop?:P huh?

aja, smsa bah och fråga vad som händer. sen tar du det bara det ifrån, löser sig alltid.

2012-03-08 21:49
Säg till honom då! Typ "du kan inte du fråga mig om jag vill följa med när du går på fester". Fortsätter han då att inte höra av sig så får du nog släppa det och acceptera att det bara är du som hör av dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-04 00:27
Jobbigt liv. Du begår socialt självmord för att sen flytta till en stad som är större än 400 invånare, och fixar nya vänner och ser om det finns nånstans man kan fixa en ryggrad.

Annars kan du prova på att INTE vända dig till Whoa och öppna upp ditt privatliv för alla. Eller det beror ju på om du finns eller inte. SÅKLART!
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv