I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trådning av ögonbryn?

Övrigt - Blandat

2012-02-26 12:45

Trådning av ögonbryn?

Är det någon som vet något bra ställe som gör det i Stockholmsområdet?
Hur många här har prövat det? Bättre/sämre än vaxning/noppning?
Hur ont gör det?

Kom med tips och råd!

2012-02-26 14:12
Trådning?
Don't!

2012-02-26 14:34
Jag blev lurad att göra det i turkiet, det var inte såååå skönt. :p
Var väl inte så farligt, men stack till ett antal ggr.. var röd runt ögonbrynen efteråt.

2012-02-26 20:04
Har ingen aning om vart man gör de i Stockholm, men de gör skitont de första gångerna men sen vänjer huden sig. Resultaten är definitivt värt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-26 21:21
Tack för svar AneekDivine!
Hur ofta gör man det? Alltså hur fort växer håren ut? Är det som vid vaxning, typ 3-4 veckor?

2012-02-27 13:22
nej de växer ut snabbare. Typ 1-2 veckor

varsågod :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-02-29 23:09
Melek pa frisorimperiet i Farsta kan sin grej men kostar lite over hundralappen.
Nar man kommer ut fran tunnelbanan, Farsta C, svanger man direkt till vanster, ligger intill kappahl och panduro fast pa utsidan., (finns namligen 2 stycken frisorimperiet.
D sticker till men resultatet blir fint.

(alternativt, haffa arab/kurd-tjejkompisar, det finns alltid en i kretsen som kan!)

2012-03-01 21:40
tack för tipset exhale!

Jag som bor nära farsta också!

ja, men oftast är det folks mammor som kan... men jag ska försöka ragga upp nån haha, annars ska jag definitivt prova frisörimperiet

2012-03-02 15:50
vad är det för nåt?
http://duckdown82.tumblr.com/
Poet

2012-03-02 19:20
Man stoppar in övre ansiktet under en symaskinsnål och trampar full gas. Ska tydligen skvätta en del, men ger förvånansvärt bra resultat om man låter bli att få nålen i ögonen, kan i värsta fall ge lätt rodnad om du inte snabbt sköljer med ljummet vatten runt det våldsamt fastsydda stygnen. Bomullstråd också att undvika, ståltråd går inte sönder lika lätt och dessutom håller den önskade formen du böjt den till när den väl sytts in i huden. Gör detta dessutom helst själv, du lär dig inte att sikta rätt och trampa på gasen samtidigt om du ber någon annan trampa. Det var en liten förklaring på vad det är och lite nybörjartips, mer om hur man trådar ögonbryn på ett mesigt sätt så hjälpte Google mig med den här länken: Tråda ögonbryn, den mesiga vägen.
Läs min nya bok Tyst I Klassen! som jag släppte i år. Är du inte läskunnig kan du åtminstone se mig hos Malou i Efter Tio i TV4 varje vardag och höra mig prata gott om den, inte för att jag minns vad den handlade om, skrev den på fyllan trots allt.

2012-03-03 01:00
Lugnt!
Ha ha, kanner mig fett engagerad, men denna video ar faktiskt fett bra, hon anvander sig av en enklare metod for att tvinna traden, sa med lite ovning kan du lara dig gora sjalv.

http://www.youtube.com/watch?v=F37Sl1c7BA0&feature=player_embedded#!

2012-03-14 23:22
Kolla in denna sidan om du vill göra trådning hemma, jag har köpt denna produkten och den är grym!!! jag älskar den :)
http://www.thepinkchili.com/harborttagning/

2012-03-15 03:52
Jag rekommenderar inte att tråda, tycker det ger ett så onaturligt resultat! Nästan så att dom ser ut att vara målade.
Är det bara jag som har fått det intrycket eller finns det nån mer som tycker så?

FUN LIGHT!!<br>

2012-03-15 03:55
Och btw finns det någon här som ksn rekommendera något riktigt bra ställe, alltså riktigt riktigt bra ställer där dom är grymma på forma snygga ögonbryn i stockholm? Jag vill inte gå därifrån med två strecka liksom.
förutom den i farsta.
FUN LIGHT!!<br>

2012-03-15 04:00

2012-03-16 14:54
Rekommenderar det, vet dock inget bra ställe. Då du även får bort övriga ojämnheter etc runt hårfästet osv. Kvinnor ser bra mycket fräschare ut efteråt!
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-03-29 13:23
Tänkte att det var dags för en update!

Jag fick höra att de har en kvinna som trådar på Body Shop i Farsta Centrum, så jag bokade tid och gick dit idag.

Det var superbra! Resultatet blev supersnyggt och jag tyckte inte att det gjorde ont när hon trådade ögonbrynen. Men när hon sen tog överläppen så kändes det desto mer!! Smärta, men det blev jättefint efteråt.

Hon var trevlig, snabb och duktig. Det var dessutom billigt, ögonbrynen kostade 100 kr och överläppen 40 kr.

Rekommenderas varmt!!

2012-03-29 15:47
kikk ass

2012-03-29 23:12
brukar göra det själv hemma jag :p inte så svårt när man väl får in knycket
- men nog om dig nu.

2012-03-31 21:59
Latinaa F23

Får man se en före och efter bild? :D
FUN LIGHT!!<br>

2012-04-09 22:08
Tyvärr, har ingen bra kamera :/
Men det blev snyggt, lita på mig! haha

2012-08-07 15:51
Trådning är en urgammal hårborttagningsmetod som tros härstamma från Indien, för att sedan sprida sig till mellanöstern och Afrika. Man använder sig av en ren, tunn, tvinnad bomullstråd, som rullas över ovårdade hårlinjer T.ex. ögonbryn, överläpp och haka. Denna traditionella behandling har stor popularitet i västerländska länder av en rad anledningar. Till skillnad från pincetten där enstaka hårstrån dras ut, kan tråden dras bort en hel rad, vilket resulterar i en jämnare linje. Eftersom översta hudlagret inte skalas bort, är trådning ett alternativ för de med känslig hy. Trådning sätter igång blodcirkulationen, vilket har en positiv effekt på huden och med tråd avlägsnas hela hårstrået utan att skada roten eller öka risken för grövre och mörkare hårväxt.

http://salongcare.com/behandling/

2012-08-24 23:10
Jag trådar också själv. En bit sytråd och en spegel är allt som behövs. Kolla nämnda youtubeklipp och öva! Passa huden bara, har råkat ut för en del minimala men störande blåmärken pga att huden klämts.

2012-08-29 10:53
Jag trådar också själv. En bit sytråd och en spegel är allt som behövs. Kolla nämnda youtubeklipp och öva! Passa huden bara, har råkat ut för en del minimala men störande blåmärken pga att huden klämts.

Nice! Vad söker man på youtube?

2012-08-29 17:29
kan man tråda brösthår?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-08-30 14:16
Berra! Hahahaha... Don't do it!

2012-08-30 14:32
Don't do it!

jag tar det som ett "ja, det går och glöm inte att posta en bild sen"

;)

-Mark Twain

2012-08-30 21:52
Skyll dig själv! :P

2012-08-30 22:33
vadå...gör det ont?

....det kommer ju bli sjukt snyggt;)

-Mark Twain

2012-08-31 10:03
Det gör bajs ont.

Män ska ha hår på bröstet, annars ser dom ut som pojkar :P

2012-08-31 11:10
haha....många kvinnor vill också ha lammkött;p

men jag ska inte tråda. det är varmt och skönt med extra foder till vintern;)

-Mark Twain

2012-08-31 12:00
Flickor vill ha lamkött. Kvinnor vill ha män! ;)

2012-08-31 12:04
well, i egenskap av föråldrat lammkött så har den verkligheten uppenbarat sig. men jag hoppas att det var en avart av det kvinliga släktet;p

-Mark Twain

2012-09-03 15:43
Hej!

Råkade av en slump hamna på den här sidan.
Din fråga fick mig att bli medlem för att svara och tipsa dig om mig själv.
Jag har trådat ,sen 10 års åldern och rek varmt den här tekniken. för mer tips och info
Besök natticole.se
Har även kurser:)

http://blogg.improveme.se/sabinjesblogg/2012/08/13/threading-fa-perfekta-ogonbryn/

2012-09-04 16:26
Brukar plocka själv hemma ifall det är något hårstrå som sticker ut för mycket.

2012-09-08 18:42
AneekDivine: Beauty Basics: Threading Eyebrows

..ska du söka på. Hon är en av dom bästa, tycker jag.