jag har stalkat och dragit mig undan av mig själv så jag vet inte riktigt vad som krävs för att just jag ska dra mig undan (ett offer är allmänt känt numera min bästis, så det går att få vänner genom att stalka folk, det är iaf min slutsats, bra där Misery_chick, du har skapat ett monster). iaf, vad jag gjort för att få bort iaf en person som började bli obehagligt närgången och på gränsen till stalkande var att få honom att tro att han valde bort mig. vad jag gjorde var att jag helt enkelt sa att jag tyckte hans beteende var obehagligt och lite skrämmande och att jag skulle uppskatta att avsluta kontakten oss emellan helt och hållet. jag blockerade honom dock inte direkt efter det utan jag lät honom säga sitt och komma med sina argument till hur han uppfattade det här och lät honom komma fram till att HAN minsann inte ville ha en sån idiot som mig som vän. jag lät honom kalla mig saker, lät honom påstå skit som inte stämmer och helt enkelt lät honom demonisera mig tills han blockerade mig av besvikelse, ilska och sorg. nu kanske det inte är samma situation men det fungerade. mitt resonemang var att behandla honom som jag själv hade behövt bli behandlad när jag var 12 år och började stalka mitt första offer. hade jag blivit totalt blockerad och ignorerad hade jag blivit tokig eftersom jag inte hade fattat VARFÖR jag blivit blockerad och hade inte gett mig förrän jag fått en förklaring på ignorerandet. jag menar, det värsta du kan utsätta en människa för är isolering, så vi reagerar inte bra på att bli ignorerade av folk. vi behöver oftast höra en förklaring på varför vi blir bortvalda, komma på ett försvar och själva få känna att vi väljer bort personen som valt bort oss. det är en enkel försvarsmekanism i stil med "om jag inte får gå på hultsfredsfestivalen så VILL jag inte för hultsfredsfestivalen suger ändå och bara losers går dit iaf!". vi skyddar oss själva och vår egen självbild på så sätt helt enkelt. svårt för mig att förklara då jag inte hittar rätt ord just nu, men det är iaf ofta väldigt effektivt att bara förklara för människan varför vi inte vill veta av den och låta den svara på det , även om det den säger kanske är förolämpande eller elakt. man får ta det. det är skitjobbigt att vara elak och hård men det behövs att man tar en konflikt för att slippa folk ibland. självfallet fungerar inte det här på alla stalkers men det kan vara ett bra sätt att undvika att öht få en stalker om en person börjar bli obehagligt närgången och jobbig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.