I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stalker varning

Övrigt - Blandat

2011-08-26 18:20
Booom: självklart är stjärnkastningen roligare än att använda sig av svärdets konst! Det vet väll alla!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2011-08-27 13:27
en hundring för att sen bli gripen för grov misshandel och få betala 20.000 kr i skadestånd och sitta 1-2 år i fängelse.

Bra Klipp.

fuck that hatar snubbar som inte har respeckt för kvinnor jag menar alla vi kom från en
plus jag kan behöva en semester : )
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

2011-08-27 17:43
Jag har haft ett par riktiga stalkers och det jag har lärt mig är att dom aldrig försvinner förrän dom försvinner! Det behövs diverse konstiga omständigheter för att dom ska ta en annan väg (stalka nån annan) men annars är dom fan alltid där.

Våld kan man inte använda mot dom, dom tenderar att gilla det. Tjöt funkar absolut inte. Resonemang fungerar inte. Det som skiljer killstalkers mot brudstalkers är att killarna ofta inte är äkta stalkers utan pubertaltänkande killar som tror ett giftemål är på väg på grund av att du gav han en kram andra gången ni sågs. Alltså går oäkta killstalkers oftast att stoppa med hjälp av lite hot och våld - enda gångerna.

Är det däremot ÄKTA killstalkers så är dom minst lika jävliga som brudar, dock kan dom gå över gränsen på ett annat sätt. En brudstalker kan fucka ditt liv och dina nära relationer med hjälp av ljug och manipulation, en killstalker fuckar ditt liv med konstant fysisk närvaro, hot och maktutövning.

Jag är nog expert på det hela haha jag tror jag haft fyra stycken riktiga stalkers och dom va fan inte nådiga.
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-08-27 17:57
NateW: du lär ha en mäktig energi. ;)

Skiten har fixat sig nu iallafall! Så jag njuter av lugn och ro igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-27 17:59
Jag har ingen aning faktiskt vad jag har, inte är det pengar iaf hahaha!

2011-08-27 20:24
@ SexySoul F26
Har inte personligen råkat ut för det men hänt en del vänner och bekanta.
Det NateW skriver stämmer väldigt väl in med det jag sett, stalkers följer samma mall verkar det som.

Skönt att det verkar ha löst sig.

2011-08-27 20:29
rav P22
Spoilerja vi tog ett rejält samtal och jag har lovat att inte vara så på just nu.
Ibland kan det vara bra att spela lite mer svårfångad tills den andra lär sig känna igen sina egna känslor.
Det är lugnt nu, jag är inte intresserad. Vi hörs själen!

2011-08-27 21:10
...nej det har inte löst sig. Jag trodde det hade fixats! ... men naa- han var utanför porten och tvingade sig in och kom in i huset! .. fett lack nu!

2011-08-28 02:54
Ett råd - ring polisen.

2011-08-28 17:05
Skicka boisen på han

2011-08-28 20:24
UncleSam:
Till sist såg jag ingen annan utväg, så jag hade sex med henne. Efter det så kom hon rätt snabbt på att hon hade tvättid men skulle ringa mig imorgon, och sen såg jag henne aldrig mer!

hahaha vad besviken hon måste ha känt sig

2011-08-28 20:26
SexySoul din stalker får fan mina f.d stalkers att verka gulliga

2011-08-28 20:31
Metastrof; du är fortfarande ung- just wait ;)

2011-08-28 22:22
Polisen kan inte göra något om han inte blir våldsam och de kan ta honom på bar gärning.
Finns inget att gå på, det är hennes ord mot hans bara i det här läget.

2011-08-29 06:24
Polisen är ju välkänd för att kunna hantera hot och kränkningar mot kvinnor på ett konstruktivt sätt. Om du blir tagen på allvar (fat chance) så kanske de till och med kan utfärda ett BESÖKSFÖRBUD! Det har alltid framstått som lite kontraproduktivt att bemöta någon som får hela sin kick av att närma sig sitt offer för att det är förbjudet genom att officiellt säga att det är förbjudet. Lite som att säga "du vågar aldrig..."

Med detta sagt så borde du anmält från dag ett. Och sen gjort en ny anmälan varje gång han dyker upp. Inte för att polisen kommer göra något, utan för att du vill ha ett paper trail för dagen då han bryter sig in i din lägenhet, och du ger honom grov hjärnskakning med en död hamster mellan ögonen (pröva att frysa ner dem först för en kraftigare effekt). Det är lättare att förklara kreativt gnagarvåld för rätten när man har 114 polisanmälningar mot personen.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2011-08-29 15:50
jag har stalkat och dragit mig undan av mig själv så jag vet inte riktigt vad som krävs för att just jag ska dra mig undan (ett offer är allmänt känt numera min bästis, så det går att få vänner genom att stalka folk, det är iaf min slutsats, bra där Misery_chick, du har skapat ett monster).

iaf, vad jag gjort för att få bort iaf en person som började bli obehagligt närgången och på gränsen till stalkande var att få honom att tro att han valde bort mig.
vad jag gjorde var att jag helt enkelt sa att jag tyckte hans beteende var obehagligt och lite skrämmande och att jag skulle uppskatta att avsluta kontakten oss emellan helt och hållet. jag blockerade honom dock inte direkt efter det utan jag lät honom säga sitt och komma med sina argument till hur han uppfattade det här och lät honom komma fram till att HAN minsann inte ville ha en sån idiot som mig som vän. jag lät honom kalla mig saker, lät honom påstå skit som inte stämmer och helt enkelt lät honom demonisera mig tills han blockerade mig av besvikelse, ilska och sorg.

nu kanske det inte är samma situation men det fungerade.
mitt resonemang var att behandla honom som jag själv hade behövt bli behandlad när jag var 12 år och började stalka mitt första offer. hade jag blivit totalt blockerad och ignorerad hade jag blivit tokig eftersom jag inte hade fattat VARFÖR jag blivit blockerad och hade inte gett mig förrän jag fått en förklaring på ignorerandet. jag menar, det värsta du kan utsätta en människa för är isolering, så vi reagerar inte bra på att bli ignorerade av folk. vi behöver oftast höra en förklaring på varför vi blir bortvalda, komma på ett försvar och själva få känna att vi väljer bort personen som valt bort oss. det är en enkel försvarsmekanism i stil med "om jag inte får gå på hultsfredsfestivalen så VILL jag inte för hultsfredsfestivalen suger ändå och bara losers går dit iaf!". vi skyddar oss själva och vår egen självbild på så sätt helt enkelt.

svårt för mig att förklara då jag inte hittar rätt ord just nu, men det är iaf ofta väldigt effektivt att bara förklara för människan varför vi inte vill veta av den och låta den svara på det, även om det den säger kanske är förolämpande eller elakt. man får ta det. det är skitjobbigt att vara elak och hård men det behövs att man tar en konflikt för att slippa folk ibland.

självfallet fungerar inte det här på alla stalkers men det kan vara ett bra sätt att undvika att öht få en stalker om en person börjar bli obehagligt närgången och jobbig.

2011-08-29 15:57
btw, det jag ser mest av allt när jag läser i den här tråden är att folk inte har en susning om mänsklig psykologi. synd. vi är komplexa varelser. psykologi är jätteintressant och alla är vi människor, från fritzl till beppe wolgers.

vår tragedi är vår fantastiska förmåga att dra felaktiga slutsatser och ljuga för oss själva.

2011-08-29 17:29
junkgirl
en fet guldstjärna till dig! :)
bästa svaret hitintills. du verkar va en skön typ.

2011-08-29 18:03
junkgirl:
Omvänd psykologi/ manipulation funkar utmärkt med vissa människor ja :)..och är den en mörksinnad person är det rätt lätt att få dom att tappa intresset. Man behöver ju inte mata den som är hungrig.
Snubben som är efter mig ( och inte bara efter mig längre) är efterbliven, han är dessutom narkotika påverkad så det är nåt som jag inte har varit med om innan.
Jag kan behandla honom som ett barn och börja prata med honom á la vårdbiträde- det hade nog funkat ...det är nåt med hans energi dock som inte är helt okey. Jag har lärt mig att psykiskt störda människor ( och nu menar jag inte de vanliga personlighetstöringar) inte har mycket energi. Men snubben som följer efter mig har skumma vibbar som jag inte vill lära känna eller analysera eller bemöta eller fightas mot. Jag pallar inte vara den större människan med kunskaper och hela den biten. Jag pissar på skiten nu- moget , men jag pallar inte ge snubben eller ämnet min uppmärksamhet längre. Jag är fett lack av att behöva vända mig om varje gång jag ska lämna min byggnad o.s.v. ..jag skiter i nu- vem vet jag kanske tillochmed ska kasta en hamster på honom ;)

2011-08-30 20:43
SexySoul

synd att det inte lär funka på din stalker.
jag funderar vidare. hoppas på att komma på något som kan vara till hjälp.
säger till isf.