I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stalker varning

Övrigt - Blandat

2011-08-25 16:17

Stalker varning

Hm som rubriken säger.
Ni som haft stalker- hur blev ni av med dom utan att använda er av våld och liknande?
Ni som har varit stalker- vad krävs för att ni ska dra er undan?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-25 16:33
Det jag undrar är vilket av dem som du är?
Är du stalker, eller är du stalkad? :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-08-25 16:34
Du ska inte undra nåt, du ska hjälpa mig :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-25 16:38
Haha men då måste jag ju veta hur, ska jag hjälpa dig att stalka eller ska jag hjälpa dig bli av med en stalker?
Kanske ska jag helt enkelt hjälpa dig bli stalkad?
- Det släcks.

2011-08-25 16:40
Vad gör du om du blir stalkad?

2011-08-25 16:45
Installera ett program på din dator som övervakar allt du skriver ner och vilka tider du gör det.. Då får jag tillgång till alla dina lösenord och kan på så sätt gå in på din/dina mail/mails och när jag kommit in på din mail kan jag komma åt alla dina lösenord.. till sociala nätverk och beställningssiter etc.

Jag kan stalka dig på internet.. Och när jag läst tillräkligt mycket om dig på internet .. har jag nog den informationen jag behöver för att veta vilka områden du oftast befinner dig på.. Eller familj och vänner. Antingen kan jag försöka bli vän med några av dina vänner för att komma nära dig.. Alternativt någon i familj/släkten.. Sedan kan jag hänga i de områden du hänger på och med dina vänner tills du väljer att umgås bara med miiig!

Då kan du få komma hem till mig och se väggen jag har där.. med bara bilder på dig såklart.

(detta är naturligtvis olagligt)

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-08-25 16:45
Bra fråga det där, beror väl på hur hårt stalkad man är. Blanda in rättsväsendet kanske inte är ett alternativ? Förstår att man vill lösa det på enkelt sätt, gärna utan våld först dock.

Eller möjligtvis stalka tillbaka, bli en jobbigare stalker än den som stalkar dig, bete dig jävligt knäppt mot den och kasta stinkbomber på din stalker eller nåt.
- Det släcks.

2011-08-25 16:53
CRIBBE: hade jag velat bli stalker no.1 så hade du lätt blivit min mentor ;)..men den här gången försöker jag bli av med en.

d-beck: Snuten är så klart ett tråkigt alternativ!

2011-08-25 16:56
Taser gun!

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-08-25 16:57
Jag tror på att du försöker bli något din stalker inte vill stalka, bli riktigt vedervärdig!
- Det släcks.

2011-08-25 17:00
DMAt: jusste- har ju tre stycken här hemma! ;)

2011-08-25 17:07
Gör om alla dina lösenord på en hyrdator(7/11, pressbyrån, bibloiteket) Se till att alla nära och kära vet vem denne person är, hur den ser ut. Försök konfrontera peronen genom att säga att du inte är intresserad av någon relation eller vänskap med denne personen. Ha alltid mobil med 112 när du konfronterar personen (en vän kan även vara bra att ha i närheten)

2011-08-25 17:08
Drygt med stalkers.

Ignore mode on at all times tills de tröttnar och letar ett lättare offer verkar vara receptet som funkat för dem jag känner som råkat ut för sådana.

Kan ta lång tid och du kan få utstå mycket besvär med den metoden dessvärre.

2011-08-25 17:16
CRIBBE: Hm, jag har med tänkt så...men han dyker upp oavsett om jag är själv eller inte. Sjuk jävel. Hmm..det är nog bäst med 112. Pallar inte åka dit för självförsvar som inte tolkas som självförsvar.

Rav: du låter som du varit med om en hel del haha ;)

2011-08-25 17:19
Det beror ju på vad man har att jobba med. Har man fullständigt namn är det första man bör göra att ta reda på personnummer. Har man det kan man sedan ringa skatteverket och få de fyra sista sifforna, och har man det kan man kolla om personen ifråga varit gift, med vem, om hen har bar, hur många, när dom är födda, folkbokföringsadress, registerade företag, fastigheter etc etc etc.

http://www.fgj.se/L%C3%A4nkar/Personresearch/tabid/156/Default.aspx

2011-08-25 17:22
medoria: låter bra (till nästa gång)! ..vet dock inte vem han är.

2011-08-25 17:24
Sexysoul, haha förstod väl det!

On a more serious note, sjukt läskigt! ;o

Men eftersom personen stalkar dig och inte kommer upp till dig och säger "tjena skulle du vilja ta en kaffe någon dag?" så är personen helt klart folkskygg, konfrontera personen öga mot öga så tror jag inte att h*n fortsätter.

Bara en teori, om någon läst beteendevetenskap så får dom fylla in! :)

Om det nu råkar vara så att h*n stalkar dig på internet i första hand så vet jag faktiskt inte hur du ska göra.

2011-08-25 17:27
DMAt: Har konfronterat honom 3 gånger. Då säger han: Varför, blablabla...sen säger han förlåt..sen sticker han- till han dyker upp igen.

2011-08-25 17:45
Det beror på HUR han stalkar, nåt mer detaljerat att gå på?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-08-25 19:10
kör inte teaser.. du kan lätt tappa den eller så kan han slå den ur handen på dig. Kör knockout gas istället och köp 2 burkar och träna att spruta en gång ute i skogen.. Så att du ser på ett ungefär spridning samt ett bra avstånd att stå på när du sprutar.

Kom ihåg att direkt vända dig om efter att du sprayat och täck för näsa och mun med jackan eller tröjjan och spring direkt därifrån.

Det är mitt tips utifall han blir aggrisiv.

OBS! känner du att du har fått detta i mun/näsa/hals ring 112 direkt.

2011-08-25 19:34
Booom: haha så gullig du är! Tack! ;)

2011-08-25 20:03
e du snigg

2011-08-25 20:15
hade en stalker påväg till jobbet i vintras. Åkte samma buss och vi hoppa av på samma ställe. Jag slutade ta den bussen helt enkelt och gick till jobbet. Jävligt jobbigt eftersom den vintern var lång och svin kall.

2011-08-25 20:33
Jag vill höra stalkerhistorier.

2011-08-25 20:48
Persia: då får du börja ;)
perezosOo: Jobbig sits! Är så jävla trött på att planera min vardag för att undvika vissa människor och platser!
Vanilla: är du snigg?

2011-08-25 21:27
Haha, har inga tyvärr ;P

2011-08-25 21:47
Note to self, tala aldrig med CRIBBE.

2011-08-25 22:15
Nån jävla knäpp brud stalkade mig en gång. Skickade skumma SMS, dök upp på massa sociala tillställningar och sa helt sjuka grejer. Det började freaka ut mina vänner! Till sist såg jag ingen annan utväg, så jag hade sex med henne. Efter det så kom hon rätt snabbt på att hon hade tvättid men skulle ringa mig imorgon, och sen såg jag henne aldrig mer!

Men allvarligt talat så skulle jag rekommendera dig att bli ett psykfall. Köp lite köttbiprodukter av någon slaktare, och när snubben dyker upp nästan gång så går du fram till honom, ger honom ett kohjärta, och gör din bästa imitation av prästen i "Indiana Jones och de fördömdas tempel" ("Kaali Mah! Kaali Maaaah!") Eller ha ett gäng döda hamstrar i väskan, kasta dem på honom, och vråla "Till skillnad från det här marsvinet kommer min kärlek för dig aldrig att dö!" (det är viktigt att du säger marsvin fast det är hamstrar, bara ett riktigt psykfall har så dålig koll på gnagare).
Börja klä dig som en blind luffare (om du känner några vänsterextremister så kan du be att få låna kläder av dem, och stjäla resten från tiggare eller A-lagare. Vill du bli riktigt extrem kan du börja spela dragspel och skriva arga insändare om dagens mode.

Skulle inte det här fungera så rekommenderar jag att du tazrar honom (inget jävla "Jag har en elpisol så lämna mig ifred" bullshit, bara fram och elektrifiera kronjuvelerna av honom), släpa ut honom i skogen, och korsfäst honom på ett stort träd (är du inte så stark så är en spikpistol en bra investering här, se bara till att du inte träffar pulsådrorna, vi vill ju inte skada någon!). Låt honom sitta ute i skogen över natten innan du larmar ambulans. Den här behandlingen brukar få licenspejlare och jehovas vittnen att fatta vinken och sluta dyka upp, jag tror inte en stalker ska vara några problem.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2011-08-25 22:21
UncleSam: Haha så jävla bra! Men nej- han är sjukare än jag. Det kommer inte gå hem. Gillar dock dina ideér! Jag ska lätt komma ihåg de. Tänkte ta en kniv och börja kötta mig själv- han lär ju dö lite grann när han ser mig kötta mig själv och låta mig vara ifred. Psyk till max- men naa..han är sjuk- så jag lär inte kunna toppa honom! Haha du är fan sjuk du med ;)!

2011-08-25 22:34
Du behöver inte vara sjukare än han, du behöver bara vara så sjuk att han inte vill stalka dig ;) Det är ytterst få som stalkar crazy hamster ladies!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2011-08-25 22:47
UncleSam: ..crazy hamster ladies- det låter ändå nice :D

2011-08-25 22:50
hahaha UncleSam, bästa på länge!

ett mer seriöst tips är ju att du ser till att han börjar stalka nån annan, set him up on a date! se till att de e e nån bekant du inte gillar/sällan pratar med bara! ;P

//Yde -haha
bara ett riktigt psykfall har så dålig koll på gnagare

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-08-25 22:56
Bjäär: Karma jao!

2011-08-25 23:01
SexySoul, du kanske kommer ur det här med en ny identitet som crazy hamster lady!
Poet

2011-08-25 23:18
Att ignorera sin stalker fungerar som bäst. Desto mer man skriker på de och ber de att sluta, desto mer kommer de hålla på. Så man ska helt enkelt sluta svara i fucking telefon, vilket vissa inte fattar. Din stalker ringer just för att du ska plocka upp. Plocka inte upp telefon, svara inte på SMS, ta bort han/henne på Facebook osv.
At the gates of Eternity...

2011-08-25 23:25
Hmm BC99: det låter bra det! Saken är att jag inte känner honom- han följer efter när jag är ute med vovven. Han står nära min byggnad- sen följer han efter mig in till parken. Är han i parken så reser han sig upp när han ser mig, springer efter mig och vägrar gå... hans vänner har kommit in i min byggnad och jag pallar shii att han ska komma in hit. Han är en annan slags stalker om du förstår.

2011-08-26 02:03
han kommer ju lätt försöka våldta dig... fixa gas!

2011-08-26 03:51
nej fy fan vad obehagligt och framfor allt stort med tanke pa att han ber om ursakt och sedan poppar upp igen.
finns ju ingen direkt losning pa det, om du inte far for dig att ringa snuten eller utsatta honom for sjukt mycket vald.
sjalv skulle jag ha nagot pa mig for att kunna skydda mig pa basta satt ifall han skulle fa for sig nagot, det ar ju faktiskt nagot javligt fel med manniskor som helt ogenerat kan folja efter nagon bara sadar.

2011-08-26 09:32
La_Latina

Du vet att du vill, tror att du skulle bli en helt ny människa. En mycket bättre människa en människa som skulle må mycket bra och meningen med livet skulle bara vara en simpel anekdot som du och jag kunde skratta åt tillsammans ;)
Poet

2011-08-26 10:34
Sexy: Oj, är det en sådan stalker. Min ghetto sida säger att du borde ringa dina boys och be de att "ta hand" om problemet. Men i det här fallet är det väl att ringa snutan och se om de kan hjälpa dig.
At the gates of Eternity...

2011-08-26 12:09
BC99: Mina boys hade skrattat åt mig om jag inte klarar det själv ;) Na men seriöst- visst har de sagt att de gärna hjälper och blir lack för jag inte sagt nåt innan men jag pallar inte skapa drama. Finns tillräckligt av det. Kalla mig dum- men jag tänker vänta lite till innan jag tar fram ghetto sidan ;)

2011-08-26 12:15
Crazy ass stalker det där.. känns som att han kan bli farlig helt ärligt..

hans vänner har kommit in i min byggnad och jag pallar shii att han ska komma in hit.

tänkte på det där.. jag hade ju tagit fram "ghetto sidan" direkt ;p

2011-08-26 13:19
DMAt: Höhö, jag förlorar mer på att angripa honom än att bli angripen. Det låter skumt. Men så är det bara.

2011-08-26 15:26
SexySoul F26

Ta en bild på honom och posta på forum :D .. Och sig att han stalkar dig.. Lovar att han kommer bli stalkad.
Den som är med i leken får leken tåla
.
Toastare

2011-08-26 17:06
klipp fittan om du inte pallar. ge mig en hundring och ser det som gjort!
äcklig jävla snubbe alltså!
life s a bitch men om hon va fin skulle inte du knulla henne då ?

2011-08-26 17:22
TSE: uppskattar din civilkurage men den jävla fittan förtjänar inte din uppmärksamhet;)

2011-08-26 17:24
en hundring för att sen bli gripen för grov misshandel och få betala 20.000 kr i skadestånd och sitta 1-2 år i fängelse.

Bra Klipp.

2011-08-26 17:27
Annars kan du anställa mig som livvakt.. jag kan jobba på helger.. skulle kunna göra det för 60-70kr/timme.

Om han såg dig med mig skulle han nog försvinna rätt snabbt.

2011-08-26 17:38
Booom: Bild tack! Haha!

2011-08-26 17:55

2011-08-26 18:00
Jobbar även som ninja på fulltid (leg. såklart) Har även samuraj svärdets konst att tillämpa vid olika tillfällen men föredrar kast-stjärnor eller Tsay(stavning?) .