I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad har jag för alternativ?

Övrigt - Blandat

   

2011-05-08 14:48

Vad har jag för alternativ?

Ska göra en lång historia kort..

Sen jag började gymnasiet sket sig allt som har med skola att göra. Min ork försvann och jag har inget som helst intresse att läsa något ämne mer. Går i skolan ytterst få dagar i veckan men har alltid samma ångest dagen före. Jag har tonvis med poäng som jag måste jobba ihop och minsta tanke på skolarbete osv få mig att må dåligt.

Därför har skolan och min mor (inte jag) bestämt att jag ska fortsätta 1 år efter studenten nu i sommar, då jag ska få en kursplan så att jag får en fast skolgång alla veckans dagar. Jag vet att detta kommer skita sig totalt, då jag inte orkar göra det minsta trots att jag försökt kämpa på.

Jag försöker verkligen, men det fungerar bara inte.

Så jag undrar om det finns några andra alternativ än att gå ett helt år och få läxor upp till öronen. Jag måste berätta för mor min hur jag känner och att det inte kommer fungera med ett helt år till, men behöver några bra "argument" eller utvägar. Meningen är att jag ska få ett slutbetyg så jag kan söka jobb. Jag är en sån person som skulle kunna ta vilket jobb som helst nästan. Posten, städare osv, bara jag får pengar och kan flytta.



Så finns det något jag kan göra för att slippa det hela året? Det kommer krossa mig totalt, det är jag helt säker på. Sen säger ni kanske (det vet du väl inte förns du försöker) men jag har känt likadant sen jag började gymnasiet och har kämpat på i 3 år. Nu orkar jag inte mer.