I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

om ens granne är nazist

Övrigt - Blandat

2011-01-24 16:21

om ens granne är nazist

man har flyttat in i en lägenhet och upptäcker att ens granne är nazist och plågar en med white power musik hur ska man gå tillväga

1. gå in och slå sönder personen (och riskera eventuell vräkning,, fängelse m.m)
2. gå in och be personen sluta vara nazist (kan fungera, de har en tendens att vända kappan)

fler tips välkommna!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-24 16:29
säg åt han att sluta med såna dumheter du....:)
annars så är det väl straffbart om det är hetsande musik som hörs ut utanför hans hem....eller?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Rappare

2011-01-24 16:43
Knackar på och ber han vänligt sänka musiken. Om man knackar och beter sig som ett spån och vrålar ur sig "STÄNG AV MUSIKEN DITT JÄVLA NAZISTAS" kommer han knappast ta det klagomålet på allvar.

just sayin'
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-24 16:45
Hämta Laserturken!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2011-01-24 16:49
Hämta Laserturken!

Nämen det där bör väl du kunna klaga på hos hyresvärden eller nått, lär inte ta lång tid innan han åker på en varning.
//TW
Toastare

2011-01-24 16:50
Om det är äkta VM musik så är det ju hets mot folkgrupp.

Annars finns det väl massor med busstreck (app app inget olagligt alltså) att göra, eller kan man kontakta AFA i den staden man bor.
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-24 16:53
laserturken har nog tappat all credability nu :/ tyvärr! annars givet första val

jodå, äkta vm musik :P tog en runda med vovven innan också och titta upp mot lägenheten och såg lite flaggor och annat trams så det är ju en idiot helt klart

24/7 spelas det verkligen, har haft area turns red på repeat hela eftermiddagen och börjar kännas lite fånigt, måste hitta ngt nytt knep

2011-01-24 17:42
Ha afrikanska kulturkvällar i din lägenhet och var sådär mysigt vit liberal som är förstående. Då blir det han som flyttar till slut :)
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-01-24 17:57
1. Gör du samma sak. Maxa Volymen med RAP från USA... Där lär nog din granne höra massa Nigga Nigga ord.

2. Köp Affisch på 2pac när han pekar "fuck you" o klistra den på hans dörr.

3. Köp riktig stark SuperLim o lima fast hans brevlåda. då kommer snubben tro att postgubben jävlas med honom för att han är nasist iom att han inte slänger in hans post.

4. beställ Pizza på hans adress haha
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-01-24 18:32
jag kan känna att bor du i huset så kanske det är lite dumt att göra något själv, jag hade nog snarare tipsat andra om att där bor ett nazi.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Moderator

2011-01-24 19:19
Panshow, hahahahahha!

Säker på att han är nazist och inte rasist?
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Poet

2011-01-24 19:50
...eller kan man kontakta AFA i den staden man bor.
At the gates of Eternity...

2011-01-24 20:00
Tummen upp för Panshows förslag nr 1 och 2.. haha. Kör speciellt Tupac Shakur på det första förslaget, och skaffa högtalare med en effekt på minst 200 W.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2011-01-24 22:23
Haha ofta man ska ringa AFA för att göra en "AFA-lösning" på nån som bor i ens trapphus! Vad är ni för bitches egentligen, fan det är väl bara att be grabbhalvan sänka volymen. Vad gäller hans åsikter är det väl mer av en mognadsgrej än nåt annat så de kommer nog ändras med tiden de med.

2011-01-24 23:34
Skit i AFA, tagga ner hans dörr med en patriot.nu- stencil och sitt lugnt tillbaka framför tv´n medans de inre striderna tar ut sin rätt.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.

2011-01-25 03:04
Annars finns det väl massor med busstreck (app app inget olagligt alltså) att göra

Med risk för att framstå som särdeles pantad... Satt och funderade lite på det här, eftersom det här med olagligheter kom in i bilden. Vad finns det för lagliga busstreck egentligen? Känns som det finns lagar som täcker alla busstreck jag kan komma på?

2011-01-25 03:41
FHTEOD P28 haha!

jag förstår med mitt sunda förnuft att man borde vara inkluderande för att på sikt motverka skiten.. men i den här kontexten så skulle jag hellre prata om människan med grannar, fastighetsägare etc och på andra sätt (panshow) se till att det bara blir jobbigt för honom att ens prata med någon annan i huset.. att öht bo där.

2011-01-25 04:05
QtimesU

Känns som det skulle bli en väldigt utdragen process.

Lättast är väl att knacka på och be han sänka volymen. Funkar inte detta så knackar man på igen. Upprepa detta tills han börjar tröttna (som du iofs redan har gjort). Han kommer säkert be dig dra åt helvete och såna saker, men det är bara bra, för då har du mer vatten på din kvarn. Då kan du ringa ett samtal till hyresvärden eller liknande. Då borde han i alla fall få en varning, och kanske även en tankeställare. Fortsätter han i samma spår så är det bara att fortsätta klaga på honom. Alt. är väl att spela in med mobilen, för att sen spela upp detta för fastighetsägaren.

Är väl också en aning utdragen process, men inte lika utdragen som att glida runt och smutskasta honom inför alla grannar.

Iofs kan man ju glida runt och tala med grannarna, för att se om även dom stör sig på detta. Då kan ni alla tillsammans lämna in ett klagomål.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-01-25 10:54
Dessutom tänk så AFA tar fel och ger sig på dig istället för han. Dem verkar tillräckligt förvirrade..

2011-01-25 11:17
Kör på 2pacgrejjen, bästa evver.
Kommer suga när han ska ha fest hemma hos sig.. 20 nassar som står och hailar brölar och svettas. urk.
Lugn vare med dig broder.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-01-25 12:19
missbruk

Haha för mig var hela poängen att han verkar vara nazist, tänkte inte ens på musiken.

vanilla
hur gärna spelar du musik? mina högtalare äter upp allt annat ljud. på ett år har jag aldrig hört mina grannar.

2011-01-25 14:21
hur gärna spelar du musik? mina högtalare äter upp allt annat ljud. på ett år har jag aldrig hört mina grannar.

-så det är du som är grannen? :O ;)

skulle tro att missbruks tips är det som leder till minst konflikt/problem för TS

//Yde - tjoo
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Producent

2011-01-25 14:56
klä dig som en nazist o gå upp o hälsa på han, efter en tid blir ni polare o han litar på dig. Det e då du gör ditt move erkänner att du inte e nazist o att du hellre lyssnar på hiphop än sånt skit han har tvingat i dig under denna tid ni blivit vänner.

När han får höra sanningen så blir han så knäck att han skjuter sig själv...try it out =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2011-01-25 15:35
Vill du jävlas med han finns massvis med förslag i tråden, riktigt taskigt är ju att beställa några pizzor i veckan till han. Meeen jag tycker du ska göra som någon sa däruppe knacka på och be han sänka, han får ju tänka med förnuftet också och inte göra hur fan han vill.

AFA lösningen känner jag som Persia att de är aningen förvirrade och misstag kan ske!
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-01-25 17:40
Om han bor under dig så bör du damma ner hans varmkorv.

Om det inte hjälper får du iaf stilpoäng för ett bra försök.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2011-01-25 20:05
Spela Hip Hop så högt de bara går, kommer han å klagar så får han smaka bollträ :D
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-01-25 20:11
Eller så låter man människan vara nazist i sitt eget hem så gott han vill och ber han sänka när ljudnivån blir för mycket för dig att hantera.
Intressepenisen hårdnar!

2011-01-25 20:50

Hahaha, tyngst!

Kasta in en molotov?

2011-01-25 21:25
Få honom bli kär i en judinna, utan att han vet hon är judisk.
Sen blir du kompis med honom och låtsats vara nazist.
Sen berättar du att du fått reda på att hon är jude och att hon måste förintas.
Detta vill han nog förhoppningsvis inte.
Men du gör det iaf, du styckar aset och bränner henne i en kakelugn.
Då mår han förhoppningsvis dåligt, lägger av med nazi tramset och flyttar.

Snipp snapp slut, så har grannen flyttat ut.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2011-01-25 21:44
Seriöst så kan du (om du är bitig/are än honom) knacka på och (om du inte bara är bitig, utan också modig) ta ett allvarligt samtal. Inte slå, inte hota. Bara förklara med en arg ton att han är fel ute. Det kan funka? Börjar han gråta vinner du. Funkar även med bitiga polare.
Poet

2011-01-25 22:29

Hahahaha!
Rappare

2011-01-25 22:52
Spendera några år på att lära dig tyska flytande, klä ut dig till Hitler, knacka på och berätta att han är en skitdålig nazist och borde lägga ner.

2011-01-26 00:30
Herregud, sällan har jag skådat fler idioter samlat på ett och samma ställe. Visst, att han spelar musik som stör dig köper jag. Men vafan, han är en människa, precis som du. Gå bara och be han sänka musiken eftersom den uppenbarligen stör dig.

Sen vad han har för politiskt ståndpunkt ska du fullkomligt ge blanka fan i. Jag blir fan upprörd utav att läsa kommentarerna i den här tråden. Ni är större fån än vad clownen till granne är, jävla pajaser hela bunten.

Hiphop är bevisligen en knutpunkt för mindre begåvade. Mer regel än undantag.

2011-01-26 00:58
Omoralisk

Bra där, bruka allvar!

2011-01-26 01:24
Du kommer inte kunna få honom o sluta vara nazist men vist är d kul o jävlas.
Jag vet inte vad du e kapabel till. Men jag hade jävlats med honom gång på gång, vist ska man ha kul i livet? :)
Hämta klistermärke från Socialdemokraterna med texten "säg JA till invanringen" o klistra det på dörren. överallt
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang

2011-01-26 11:49

yo, tack för alla tips!
smällde upp ett klistermärke på dörren idag

så jäva busigt :) hahaha tar han ner den så är det beef på riktigt

2011-01-26 12:11
Ha underbart!
Håll oss uppdaterade. Fota dina bus och honom också om det går.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2011-01-26 12:47
HAHA fan vad nice! Hoppas du inte trollar oss bara.. fotobevis på klistermärket, tack ;)
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-01-26 20:29
hahahaha och jag trodde jag hade fucked up grannar

2011-01-26 22:26
hahahahaa älskar hur denna tråd utvecklades i roliga "trakasseri aktioner"
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Poet

2011-01-26 23:57
Omoralisk: Tycker du alltså att det är fel av trådskaparen att han inte är bekväm med att bo granne med en ny-nazist och faktiskt vill visa sin ståndpunkt? Ska han behöva oroa sig om han vill ta hem vänner med invandrarbakgrund bland annat?
Toastare

2011-01-27 08:45
Lugn alla, jag skämtade om afa....eller?

Omoralisk, nej det är inte ok att vara rasist/nazist. Varför ska man acceptera det?

Och verbose, växa upp? Han är väl antagligen över 16-18 om han bor själv. Då vet man vad man sysslar med och vet man inte det är det ännu bättre att få reda på att det inte är accepterat.

Priyan, har svårt att se ett straff för hartsfiol? Upprepade gånger blir ju bus/hyss trakasserier. :)
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-27 12:43
BountyBoo

Vad är ok då? Kommunist?

2011-01-27 17:02
Bränn ut jazz/blues/rap/indisk/afrikansk-musik, hämta hem broshyrer om utlandsresor, utbildningar, evemang, all utomståend svensk kultur.
Och tryck ner i hans brevlåda/fönster/tvätt/bilen/moppen/cyklen.

Spika upp en luffigmadrass på hans dörr?

2011-01-27 17:38

HAHA! Bästa förslaget i hela tråden.

2011-01-27 17:49
Omoralisk
Du är nog det största nötet i tråden hittills, som inte ens fattar att mer än hälften helt driver med förslagen utan tar det på allvar haha herregud dessa människor som sitter och hetsar upp sig över forum, get a life!

Nej han får inte spela vit makt musik så hela kvarteret hör det, eller i din värld är det kanske okej att höra om lynchade negrer och blattar som ska dödas?

http://www.myspace.com/murderdem

2011-01-27 19:00
man har flyttat in i en lägenhet och upptäcker att ens granne är nazist och plågar en med white power musik

Men, herregud, (nog för att han är nazist, men) denne människa måste ju på något vis inte må bra, om man på fullaste allvar spelar hatisk musik så grannarna hör.

Gissningsvis är han den personen som har så många lösa skruvar och bultar som lossnat från hans huvud att istället för att plocka upp dom och försöka skruva tillbaka dom så går han till Clas Ohlson och köper nya (som sedan också lossnar, och så är den nedåtgående spiralen igång).

*suck*

2011-01-27 20:29
Vadå inte må bra? bara för han har andra åsikter än de flesta så menar du att han inte mår bra? måste man må dåligt för att hata? Sen håller jag med om att det kan vara provocerande men då är det väll bara att framföra det.

2011-01-27 21:03
DoktorDöd P22

Rätt kul att läsa ditt inlägg, med tanke på att dina texter brukar vara i det mest hatiska laget. ;)

Och varför inte kontakta AFA? Han kanske inte slutar vara nazist efter att ha fått stryk, men han lär sluta sprida skiten med sin vidriga musik. Nazister är inte demokrater, därför bör dom acceptera att demokratin inte skyddar dom, ergo tåla att få stryk för sina åsikter.
Hej

2011-01-28 01:55
Bountyboo, du känner kanske till 18-åringar som har koll på tillvaron eller kanske till och med fattar genomtänkta beslut men jag gör det inte.. det jag menade var att jag gissar (hoppas) att de flesta smånazis kommer växa upp så småningom och inse hur keffa de är. å andra sidan gissade och hoppades jag att SD aldrig skulle komma in i riksdagen heller och det gick ju åt helvete.

2011-01-28 10:22
Periferia
Om man är nazist tror jag att man "inte mår bra" på det sociala planet, i det extremare fallen kan det säkert ligga tyngre anledningar bakom ett sådant konstant hat, men jag är ganska säker på att något inte står helt rätt till om man besitter nazistiska åsikter samt behöver dra på volymen så grannarna störs utav det.

Hypnoz
Det är en sak att visa missnöje utan direkt genomtänkta belägg emot en speciell grupp, och en helt annan att visa missnöje emot en grupp som visar belägglöst missnöje.