I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oväntade goda groggar?

Övrigt - Blandat

Rappare

2011-01-14 18:57

Oväntade goda groggar?

Tjenixen! Precis blivit avfärdad av min exflickvän och hällde upp mig en rom o cola för att trösta mig. Det är ju trots allt en väldigt vanlig combo. Rom(morgan, havanna, bacardi, you name it) och cola.

Skulle behöva lite nya tips på vad man kan grogga på som blir så oväntat gott att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen. Slopa originalen!

Rom och tropisk juice är en vinnare men ett riktigt wildcard är ändå bananlikör och julmust. Detta ihopkok kom fram under ett nyår för många år sen. Smakar som GBs klassiker bananasplit och man blir lätt kär i den.

Ös på med tips, det är ju trots allt fredag!

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-14 19:07
En white russian sitter aldrig fel!

2011-01-14 19:07
Malibu + Mjölk + O'boy!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2011-01-14 19:13
Dubad av sitt ex, haha där har vi en klasiker..hur de nu går till vet ja inte, men att de händer e ja övertygad om.

De e framförallt 7,5% öl som gäller i dessa fall. Drinkar, ah de e inget fel me de faktiskt. Men e man me sitt ex på resturang å går över till drinkar efter en välavägd meny ere lätt att man hamnar på 5000 kr å uppåt, hon suger, du slickar, vaknar, inser å snurrar hem me en trasig skjorta i bakfickan.
Öl sa ja, håll dej där. Annars vet man allri, vem vet, kanske vaknar i hisingen..

2011-01-14 19:37
Halva öl, halva vin. Låter förskräckligt, men är Godare än vad man tror :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Producent

2011-01-14 19:41
CP med julmust/påskmust
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2011-01-14 19:53
Bränd tomte
Gin & julmust

Bacardi raz & fanta - Smakar exakt som tutti frutti-godis. Jag skojar inte!

Tranbärsjuice funkar ganska bra till sprit.

Nu är ju julen slut men jag gjorde egen glögg i julas som blev sjukt god.
Sockerlag, färskpressad apelsinjuice, apelsinskal, kryddnejlikor, kanelstång, kardemummafrön - låt koka/dra ca 10 min
Blanda med rödvin. Tillsätt hennessy efter tycke!

Chris mix
Festis med vodka. Inte jättegod men nostalgi för mig och den gör jobbet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-14 19:54
haha, alltså inget jidder nu om julmusten. Jag hajar att du inte kommer gå och köpa dom där ingredienserna men jag ville tipsa ändå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-15 00:03
Jäger, malibu och annanasjuice. Tror han som blandade den kallade den "surfer on acid".
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Rappare

2011-01-15 00:04
MrForever
watchu on about fool?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-15 03:09
UncleSam: haha, den måste jag pröva..

2011-01-15 06:19
Long Island Ice Tea
2 cl Vodka
2 cl Gin
2 cl Rom
2 cl Tequila
2 cl Cointreau
1/4 pressad citron
cola

Fyll drygt halva glaset med is.
Häll i Vodka, Gin, Rom, Tequila, Cointreau och citronjuicen.
Fyll upp med Coca Cola, rör om och garnera med en citronskiva.

Tänk på någonting och försök minnas det efteråt...

Dra åt helvete

2011-01-16 14:02
Te och vodka är en solklar klassiker (Te-sprit, heheheh)
Helst på en klar men kylig vårförmiddag med förfest på balkongen. Varm grogg <3
My heart lives in my vagina.

2011-01-17 13:29
minttu ( inte black ) med pucko = dundrets mamma! smakar aftereight choklad:)

2011-01-17 13:54
Oooouf!!! Arter eight-drinken måste provas!!!
Moderator

2011-01-17 14:04
i helgen hittade vi en grogg som hette "adios mother fucker".
Självklart skulle den provas.

Vodka
Rom
Tequila
nu har jag tappat namnet på det men det hette "Blue *******" nånting.
Sweet n sour drinkmix
Sprite

Helt jävla otrolig grogg enligt mig.
//TW
Moderator

2011-01-17 14:58
Enkel som fan och galet god är ju annars om man köper en sån där jordgubbsvodka, "Artic" eller vad dom heter. Blandar fifty-fifty med Schweppes Lemon, helt galet. Så många kannor jag blandat med det, bara klunka klunka klunka.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Toastare

2011-01-17 15:25
minttu och o'boy som skrevs tidigare är ett säkert kort.. sjukt gott!

Tänk på någonting och försök minnas det efteråt...

Alltså, det är en vanlig long island ice tea? ..som en drink med en 10a i. Har du inte spetsat den med några piller så är det väldigt lätt att minnas saker efter åt. Men en kväll på long island icetea är desto svårare att minnas.
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-17 15:44
Avråder starkt från minttu och pucko. Äckligaste skiten jag druckit.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2011-01-17 16:08
Alltså, absolut pears och vatten är bättre än man kan tro.

Det var långt ifrån en medveten blandning dock.

annars var bacardi grand melon, sprite, kokosnötsjuice och seamans rätt nice

rödvin och 7 sockerbitar

vitt vin och grenadine

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-01-17 16:20
en ganska tråkig men (för mig) ny upplevelse var jäger och hallonsoda.. JÄVLIGT sött men ändå gott

tål att testas om man inte gjort det

kallades för övrigt "brandbil" av dom som tillredde den

2011-01-17 16:30
folk måste lära sig skilja på groggar och drinkar :)
rapperted.se

2011-01-17 18:29
Vodka soda

2011-01-17 18:37
Vitt vin+Sprite tycker jag är riktigt gott men det är kanske allmän kännedom.

Skivsamlare

2011-01-17 18:37
Malibu + Mjölk + O'boy!

Testa den fast byt ut malibun mot Minttu, smakar precis som After Eight-choklad! Gärna 50% minttu så klart, du vill ju bli dragen.

rödvin och 7 sockerbitar

usch? :p

En annan god är ju Malibu+Bacardi <whatever, gillar limon själv men funkar med apple eller melon med> + (lyxig,dyr) ananasjuice + en skvätt sprite. Smakar precis som ananassplit!

Fake edit: medan jag skrev detta såg jag ju att minttu+oboy var tipsat om 15ggr redan.. Men den är förbannat bra alltså!

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-17 19:18
Grogg? är inte de bonnesvenska? - Jarl skaru int häll up en grogg ti så bondmora hujedamej faller ää backen.

Jag älskar enbart oväntande groggar. Dom som kommer när man minnst anar det. Groggar en öl 7,5 just nu, shaken but not sturde.

2011-01-17 19:37
Jäger +Fanta, inte Zingo, det måste vara Fanta.

Gin + Nyponsoppa, kall.
Rappare

2011-01-17 20:26
Fortsätt ösa på med tips. Blev sugen på mintu och oboyen.

Toastare

2011-01-17 22:47
ted, så sant så... grogg= sprit+groggvirke
Toastare

2011-01-17 22:47
Minttu Black och knäckebröd, även kallad "finsk efterfest" i vissa kretsar..

ska inte blandas, knäcket ska bara sköljas ned med Minttun.
Skivsamlare

2011-01-17 23:24
När vi ändå är på ämnet.. Fick testa en jävla shot för X antal år sedan när jag var i fjälls. Jäger, messmör och en falukorvskiva på toppen... :/
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-18 00:50
INOK P21

Dricker inget annat.

2011-01-18 06:17
BountyBoo F30

klart det händer man kör en ute kväll på long island ice tea ibland! =)
Dra åt helvete

2011-01-18 15:34
pisang (bananlikör) och rödvin = bananaskids.

2011-01-18 15:55
jäger o mjölk.

2011-01-18 16:05
varför göra det så svårt... Vodka + Schweppes Russian.. det är ju allt man behöver. Går inte att tröttna
rapperted.se
Toastare

2011-01-18 16:43
csg_hunken, även om det inte är bra..för en själv. Jag minns (inte) en kväll i göteborg då jag blev dragen till Nivå av en kompis för hon dejtade nån tönt som hängde där. Bosatte mig i baren och drack long island ice tea. Hon berättade sen att jag ringt upp henne när jag hade skrikit och hotat några hårdrockare. Försvarar mig med att jag var 24-25 då.
Toastare

2011-01-18 16:44
och måste lägga till en till

mjölk + o'boy

återställaren nummer 1.

2011-01-18 17:00
Long Island Iced Tea i Göteborg är farligt.
När Kompaniet fortfarande hette Kompaniet så kostade dom 77kr under Happy Hour.
Skärmslackare.

Rappare

2011-01-18 19:08
ted P28
Äh det är kul o testa olika. Nybörjarkemisterna :)

2011-01-18 21:14
brazen
halva öl och vad för vin? rött? vitt? :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-01-20 13:07
4 vodka, 2 passoa, 6 apelsinjuice fyll upp med red bull!

Denna kommer tom killarna tillbaka till baren o "öh, den där jag drack innan, den orange..? En sån till!"
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2011-01-20 17:56
Gin + russchian kanske en limeklyfta om humöret faller på. Galet gott.

2011-01-20 19:05
lite brännvin's special liquer 45 abstrakt och wollah du har fått dig en billig en jävla liquer 43 sen så återstår bara mjölken så har du fått dig själv ett par fina jävla mjölk drinkar ;)
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>

2011-01-20 21:13
Louder, ajajajaj det är verkligen skärmsläckare.. annars ligger dom ju på 200-299 st, beronde på uteställe (Sthlm)

Dra åt helvete
Rappare

2011-01-25 09:21
Till helgen ska "surfer on acid" provas.

2011-01-26 21:57
Ingen grogg, men vafan.

Såg nyss en snubbe på tv som gjorde hemmagjort skumpa.
Han tog vitt boxvin för 50 spänn och kolsyrade skiten i en läskmaskin.

Schlook style.

2011-01-27 16:56
Om vi snackar oväntat goda groggar förtjänar Strohboy definitivt att nämnas... trodde polaren var dum i huvudet när han sa att Strohrom och Oboy funkade bra ihop, men ack så fel jag hade. Eminent, om än livsfarlig, grogg!
Look with your own eyes - See with your own mind

2011-01-27 17:49
Malibu + Absolut vanilj + Cola = jävligt tjejigdrink men god somfan!
"Visst är det vackert.."

2011-07-04 13:47
Thé eller kaffe med Disaronno (bittermandellikör) är fruktansvärt gott. Annars kan man även toppa jägern med lite Disaronno.

Om man inte har tid att kyla sin dryck kan man ta svartvinbärskoncentrat och Ciontreau eller Bols Triple Sec för att sedan fylla upp glaset med kallt kranvatten.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-07-04 15:24
Malibu + typ allt i hela världen. Malibu funkar verkligen med allt: cola, vatten, mjölk, ananasjuice, tranbärsjuice, fanta, etc etc. Tror jag aldrig har druckit en äcklig drink/grogg med Malibu i.
Married to the money, fuck the world, that's adultery