I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Söker ord!
Övrigt - Blandat
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»
nuss F42
2011-01-17 22:40
Är det någon som håller med mig och förstår vad jag är ute efter och också vet att det ska finnas ett bättre beskrivande ord? Försök hitta ordet på engelska i nån mening... Har försökt men hittas ej. rööv
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
BountyBoo F46
Toastare
2011-01-17 22:45
oförnimbar skrevs ju rätt tidigt i tråden..
Jag skyller allt på Emma!
nuss F42
2011-01-17 23:13
BountyBoo, vad vill du säga med det, Det är fortfarande inte rätt ord... Om det skulle vara mikroskopiska djur som finns under kudden, så är dom för oss människor oförnimbara? Menar du så? Jag tycker bara inte det låter snyggt nånstans.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
GAIA
2011-01-17 23:28
Ovidkommande
Oväsentlig
Oegentlig
nuss F42
2011-01-18 00:11
finns ju rätt mycket ord som börjar på O som inte har med det jag är ute efter att göra...
d-beck
2011-01-18 00:23
oskönjbar
omarkant
okännbar
opåfallande
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
infierno F36
2011-01-18 00:24
Hahahahah
nuss F42
2011-01-18 00:28
det var den tråden..
Buddub P35
2011-01-18 00:33
Odistinkta skulle kunna funka
GAIA
2011-01-18 01:10
nuss F26
Checkade snabbt igenom alla ord under o i en ordbok, tog ca 5 minuter. Ordet du söker har du drömt ihop. Om det inte är något av orden i tråden så börjar det iaf inte med o och det är dagens sanning.
isofu
2011-01-18 01:22
Får vi komma med ord som inte börjar på O nu? Då säger jag i
mperceptibel
, exakt samma betydelse som oförnimbar som ÄR det rätta ordet för beskrivningen i trådstarten haha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
BountyBoo F46
Toastare
2011-01-18 02:01
Nuss, grrr voff voff. Det var till de som skrev det igen.
BountyBoo F46
Toastare
2011-01-18 02:03
Och är det ett un- ord på engelska?
Håller med isofu
Henkso P42
2011-01-18 02:59
Mitt förslag är: obskyr.
Passar väl i och för sig inte riktigt, men alla närliggande betydelser med o- inledning verkar ju ha rapats upp.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
jag är en apa
2011-01-18 17:19
Ordet du söker har du drömt ihop.
hahah tänkte liknande.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»