I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker ord!

Övrigt - Blandat

2011-01-12 00:27

Söker ord!

Letar efter ett ord som finns på tungan.

Ordet skulle skulle kunna beskrivas som "märks inte" fast med ett vackrare ord.

För att beskriva ordet. Tänk er en människa som har ett mikroskop och under mikroskopet finns en värld av bakterier och saker vi inte kan se (om vi inte har mikroskopet).

Och människan säger "De finns där men för oss människor är de vanligtvis ----- (fyll i ordet)"

Det är inte "obemärkt" eller "omärkbar" som jag redan har tänkt på (som är liknande synonymer men ändå fel ord)

Tacksam för hjääälp

Not a follower, so Twitter has never been an option.

2011-01-12 00:28
Alltså ordet finns inte på tungan, bara uttryckligen.

2011-01-12 00:38
Diminutiv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-12 00:48
Låter som "försvinnande"? Diminishing typ?
Men det är inte ordet jag sökte nej, men tack :)

2011-01-12 01:01
Är det ett svårt ord, eller ett ganska vardagligt ord som du bara tillfälligt inte kommer på (bara så jag inte sitter och tänker för mycket om det ändå är ett "enkelt" ord :) )?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-12 01:29
det är ett enkelt ord som börjat på "o" :)

2011-01-12 02:03
osynlig? haha
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2011-01-12 10:46
oförnimbar?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-01-12 13:20
obefintlig?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-01-12 13:43
obemärkt?
Toastare

2011-01-12 15:28
ej synliga för blotta ögat?

Jag skyller allt på Emma!

2011-01-12 15:28
odär!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2011-01-12 15:30
Toastare

2011-01-12 15:30
är vi omedvetna om att de finns?

2011-01-12 15:31
obetydlig
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2011-01-12 17:35
har någon haft rätt än??? jag är väldigt nyfiken.
- Det släcks.
Toastare

2011-01-13 01:35
Ja denna tråden retar mig nu. Vad var det för ord???!

2011-01-13 02:18
Jag vet fortfarande inte, alla är hittils fel :\

2011-01-13 11:12
nä det är orimligt att det ska vara såhär olidligt att vänta på ofel o-ord.
- Det släcks.
Toastare

2011-01-15 17:58
otroligt opassande och framförallt oartigt!

2011-01-15 19:52
det var jag som sökte ordet från början och jag kan säga att ingen av er har kommit på rätt ord... Inte jag heller. Man skulle kunna lägga det i en mening som,

"om dina intentioner var att visa just detta var dina ansatser till försök synnerligen
*---------* <--- och där skall ordet vara.

Jag använde mig av ordet omärkbar, så det blev "synnerligen omärkbara." Det var det bästa jag kunde komma på. Men ordet omärkbar är för rakt-på-sak, om man nu kan säga det så.. ordet jag söker är lite mer drygt, diffust men ändå beskrivande så man förstår... Nu blir jag helt förvirrad själv men jag vet att det finns något bättre. Har även försökt med engelska ord för att lättare komma på ordet jag söker men har inte gjort det än som sagt.

Tänk er själva, om meningen är sådan som jag skrev.. -Om dina försök var att visa detta var dina ansatser till försök synnerligen, typ så betydligt små så att dom inte ens finns/märks/kan obetydligt märkas... Dom är så mycket under ytan så man inte ens kan se dom med mikroskop. Tänkte skriva, mikroskopiskt små först men då blev det inte rätt känsla..blabla..

Det ska iallafall vara ett beskrivande ord.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2011-01-15 21:09
Får fortfarande bara upp obefintliga i huvudet....

Nu vill jag verkligen veta
- Det släcks.

2011-01-15 23:13
d-beck obefintlig var ett snyggt förslag. dock fel
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2011-01-16 01:16
Chinese-peeeeenis.

Toastare

2011-01-16 01:21
Odefinierbara? diffusa?

2011-01-16 03:22
Jag som tyckte jag hade koll på ord sitter som ett frågetecken, inväntar ordet du söker med spänning. :)

2011-01-17 03:27
oanmärkningsvärd!
onoterbar!
opåtaglig!

"eh flåt ja bara babblar som vanligt"

2011-01-17 03:35
ovidkommande
oexisterande
??
- Det släcks.

2011-01-17 03:49
altså, om det ingår i meningen att åke försökt kommunicera ut något men att det inte kommit fram till bengtgöran, dvs. åke's försök har varit så dåliga, dvs. han har inte försökt ens och detta vill bengtgöran säga till åke, att -dina ansatser till försök är synnerligen ______ ? Ja vad. Vadfan är dom. Omärkandes skulle man kunna säga men hur snyggt är det. Det är ett beskrivande ord iaf som beskriver åke's taffliga försök.

2011-01-17 03:59
ooptimala

2011-01-17 04:08
teambanan, det ordet beskriver att försöken i sig inte är bra -vilket dom inte är heller förvisso, men jag vill att ordet mer ska gå åt att försöken i sig inte märks

Visste inte att du hängde på lunarstorm.

2011-01-17 04:17
dom går förbi obemärkta!
omärkbara
obeskådliga
- Det släcks.
Moderator

2011-01-17 06:13
vafan...varför sitter jag här 06:13 o försöker lista ut ordet...
När jag vaknar imorgon så ska ordet stå i tråden, så är det bara.
//TW
Rappare

2011-01-17 09:31
När jag vaknar imorgon så ska ordet stå i tråden, så är det bara.

Aaah, annars jävlar... *Hyttar smått med näven*
Wurrup?
Moderator

2011-01-17 14:06
vad i helvete.
Kan banen bara gå med på att ordet är Obefintliga, tycker det passar bra ju!
//TW

2011-01-17 14:09
haha vilken mindfucktråd detta blivit. ^_^

2011-01-17 15:03
Ok, nu har vi här en lista på vilka ord det inte är:

obemärkt
omärkbar
osynlig
oförnimbar
obefintlig
odär
obetydlig
odefinierbar
oanmärkningsvärd
onoterbar
opåtaglig
ooptimal
obeskådlig

jag blir snart vansinnig
- Det släcks.
Toastare

2011-01-17 15:26
jag har redan blivit vansinnig.. kan inte släppa detta.

2011-01-17 15:34
Omärklig har inte sagts

Oansenlig
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-01-17 15:37
ouptäckt
ouppmärksammad
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-01-17 16:17
Visste inte att du hängde på lunarstorm.

funkar ej längre :(
jävligt knäckande.

2011-01-17 16:26
otydlig?

2011-01-17 17:06
Kan banen bara gå med på att ordet är Obefintliga, tycker det passar bra ju!

Nah det funkar ju inte. Om en sak är obefintlig så finns den inte där. Trådskaparens exempel beskriver ju något som finns där men kan uppfattas via mänsklig varseblivning. Alltså något oförnimbart! :)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-01-17 17:14
mindfuck tråd... isofu's oförnimbart måste ju vara rätt.. det är ju på pricken vad som eftersökes, ett finare ord för "märks inte".
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-01-17 17:40
*något som finns där men INTE kan uppfattas via mänsklig varseblivning.* menar jag ju förstås.
Moderator

2011-01-17 17:43
halllååå bananen, kom in o bekräfta isofu's förslag!
//TW

2011-01-17 19:52
Det är fortfarande jag som sökte ordet från början, och isofus ord har jag aldrig tidigare hört men det kanske fungerar.. Hursomhelst är det nog inte ett ord som någon jag känner vet vad det betyder och därigenom blir det inte så användbart. Men ett ypperligt förslag minst sagt.

teambanan, http://ls8.se/

2011-01-17 20:57
amagadd..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-01-17 22:13
Man börjar ju undra, gör ni detta för att just driva oss till vansinne?
Jag tror nog snart det jag, om inte ordet kommer fram, dvs.
- Det släcks.
Moderator

2011-01-17 22:18
jag är med på d-beck's teori
//TW

2011-01-17 22:36
Den här tråden jävlas med mig... Det är allt jag vill säga.