BountyBoo: MMA är bland de mer verklighetsanpassade, absolut. Fast inte heller den kampsporten förbereder en ju riktigt för när någon tar tag i ens bollar och vrider till.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Du skrev att idealet var att inte ha muskler.. och då undrade jag VAR det idealet fanns? Varav mitt tidigare inlägg, ett ideal finns men bakom stängda dörrar verkar det inte stämma överens med vad majoriteten tydligen tycker. Tex finns många undersökningar som visar att de flesta män
inte vill ha en storbystad kvinna och att majoriteten av alla kvinnor föredrar lite smalare män över ett muskelpaket. Så varför opererar kvinnor in silikon här och där i sina kroppar och killar pumpar steroider?
Är det media som är boven?
At the gates of Eternity...
Refused : Word, fighting spirit ligger i ens hjärta, inget man kan lära ut och har du inte det så kvittar det hur många års av erfarenhet av kampsport du har.
läste typ halva tråden men sen var allt lite återkommande känner jag.. Men jag tycker att tjejer ska ha något att sätta emot iallafall, men jag själv, som BountyBoo , är gammal hästtjej. Och jag har sett sen jag var liten att det är vi som sliter i stallet som blir starkast. Jag har alltid varit både snabbast och starkast i min klass, utan att tränat annat än bara varit i stallet. Jag kommer ihåg en gång när jag gick i 7.an, kom en kille som då var ett år äldre, och som ALLA var rädda för. Alltså han var rätt biffig och hamnade ofta i slagsmål. Anyway, han satte sig på andra sidan bordet och ville köra armbrytning med mig. Jag sa bara "neeej aldrig du vinner, haha", men till slut övertalade han mig. Detta slutade med att jagv"vann" över honom inför alla hans och mina kompisar. Efter det var det ingen i den skolan som knappt vågade gå nära mig. Jag har inte massor av muskler och ser inte ut som en man, men klart jag har styrkan i både armar och ben kvar och det är inte många som ställer sig upp mot mig, killar som tjejer. Jag tycker att det varit jobbigt att vara så pass stark och ha sån respekt, för man vill ju kunna känna sig kvinnlig och vara lite "liten" och försvarslös ibland. Att jag är 183cm lång gör ju inte saken bättre. Man kan ju vara väldigt stark utan att ha jätte mycket synliga muskler. Som jag tex. inte för att skryta på det sättet men jag tror ni förstår. Men som sagt, jag är 183 cm lång och väger endast 63 kg. Jag önskar att jag kunde kunde väga lite mer, och ha lite mer kvinnliga former men sånt är väl livet antar jag. Alla är gjorda olika. till saken... Vissa tjejer är patetiskt svaga, ja. men hur mycket skillnad gör det egentligen om du blir överfallen av en stor man? tror också på tekniken och hur man hanterar det, inte hur pass du kan slå tillbaka och stå emot med muskler.
om man nu får tro att grottismentaliteten som frodas här är norm så kan man ju hävda motsatsen. om nu män bara vill ha snygga och fitta tjejer (eftersom allt annat är äckligt) så är det väl bäst att ligga på soffan och bli fetto eftersom risken att bli våldad då är noll. som tjockis vill ingen ändå knulla med en, frivilligt eller ej eller bara skita i att raka fittan och armhålorna kanske är ännu enklare, det är så äckligt att inge vill närma sig en sån tjej överhuvudtaget. skulden och ansvaret kommer ALLTID att vara kvinnans, kom ihåg det.
http://www.kommandot.se/wp/
Så varför opererar kvinnor in silikon här och där i sina kroppar och killar pumpar steroider? Det är ju jävligt få som gör det där..
Och det beror ju på att det finns några som har det idealet.. Låt dom ha det.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
om man nu får tro att grottismentaliteten som frodas här är norm så kan man ju hävda motsatsen. om nu män bara vill ha snygga och fitta tjejer (eftersom allt annat är äckligt) så är det väl bäst att ligga på soffan och bli fetto eftersom risken att bli våldad då är noll. som tjockis vill ingen ändå knulla med en, frivilligt eller ej eller bara skita i att raka fittan och armhålorna kanske är ännu enklare, det är så äckligt att inge vill närma sig en sån tjej överhuvudtaget. skulden och ansvaret kommer ALLTID att vara kvinnans, kom ihåg det. Co-sign på den.
Det är helg o jasg har inte tid att skriva utförliga svar på era finurliga attacker men ni kan ju börja med att ta endel ordval med en nypa salt, kanske ngt som inte många lärt sig än. bounty du har ju träffat dom flesta av mina tjejpolare o dom är svaga, iofs du kanske inte känner alla men ändå....det är inte så att jag säöger det för att jävlas eller ngt försök till provokation! MEN MEN OK KVINNOR ÄR STARKA oops caps o jag är en mansgris perezooooooo: luuuuuuuugn nu! jag skämtade.... trevlig helg
Moderator
2010-10-16 14:25
Jag har läst hela tråden och fattar fortfarande inte riktigt vad den handlar om. Bör kvinnor och män träna sig starka för att kunna slåss (av olika anledningar)? Är det poängen? Isf är det ju fail redan från början. Jag är 25 år gammal, har aldrig behövt slåss och i takt med att jag blir äldre kommer risken för det bara att minska. Och jag tror det är representativt för de flesta män och kvinnor.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag har tränat bodypump regelbundet nu i 7 veckor. Förra passet klarade jag min första riktiga armhävning, dock bara en. Det känns som om musklerna aldrig kommer!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Lepra, nej.. för du poängterar en annan sak. Du skrev att idealet var att inte ha muskler.. och då undrade jag VAR det idealet fanns? Men nu förstår jag, du menar krallig.. och det är väl inte så många tjejer som vill se ut så. Och som jag redan konstaterat, det är inte heller det bästa ur slagsmålssynpunkt. Fattar inte ett jota av vad du skriver.. Krallig?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Toastare
2010-10-17 17:40
Lepra, jag slog upp ordet åt dig.. kul att du inte förstår en text pga att du inte förstår ett dialektalt ord. Hur klarar du dig i riktiga världen?
krallig Kraftig, storvuxen, fet, muskulös Snällt uttryck för att säga fet.
http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=krallig
Jag skyller allt på Emma!
BB Och det är kul att du inte förstår att mitt inlägg syftade till att jag inte förstod ett skit av vad du skrev och nämnde Krallig som exempel. Hur klarar du dig i riktiga världen när du inte kan läsa mellan raderna? Det är intressant med humor eller hur?
Kaptenkrok: tråden handlar om ngt jag tänkt på, ja det extremt många lökiga killar därute också jag har bara tänkt på att mina tjejpolare (inte bountyboo då) är rätt svaga, självklart finns det x antal killar som är likadana men jag känner dom inte för tillfället. Det är ingen hets mot kvinnor men det är ju typiskt whoa att försöka utmåla det till något annat än vad det är. Tråden handlar inte om att slåss/försvara sig det var bara saker jag tog som exempel...aja skitsamma, vi har samma fysik, vi säger väl så. Sjukt att något som detta är snudd på tabu att snacka om...
Moderator
2010-10-18 14:28
MRsalesman Men jag hajar fortfarande inte. Varför tycker du att tjejer borde vara oroliga för att de är svaga? Eller alltså. Nej jag förstår verkligen inte trådens syfte. Och för att klargöra försöker jag inte vara dryg nu, utan jag förstår faktiskt inte.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
För att det i största allmänhet kan vara en bra idé att träna lite om man är svag, o ja det finns många svaga killar också men extremt mycket mer tjejer...det var väl ingen "mening" med tråden egentligen, bara ngt jag tänkt på när jag ser mina polare försöka häva upp sig på stången jag har hemma eller när man sett tjejer göra armhävningar o liknande. hade jag varit svag somv issa är hade jag velat göra något åt saken då det knappast han vara bra, därav träning eller vad man nu vill göra. Det krävs väl inte någon större bakomliggande mening och år av tankeverksamhet för att skapa en tråd på whoa o skriva om en tanke som slog en...det är inte en doktorsavhandling utan en tråd i blandat på ett skitsnacksforum.
Den stora frågan är väl VARFÖR trådskaparen tycker att tjejer SKA kunna göra en armhävning eller pull up?! Till vilken nytta? Det handlar inte om att "må bra" om du ska vara fixerad vid hur många push/pull ups eller armhävningar någon gör. Att må bra och ha en god hälsa kan mätas på så himla många andra sätt än råstyrka. Så, varför är du så envist fast vid att tjejer ska vara starka?
Om man håller på att ramla ner för ett stup och hänger i bara händerna är det bra att kunna dra sig upp haha
Tjejer rör sig så osportsligt och patetiskt när de utövar kampsport. And so began the bullet-rain..
Mr Salesman: Men då är det ju ett problem i största allmänhet att folk inte tar hand om sig själva och sina kroppar, inte att tjejer är svaga och inte kan göra armhävningar. För nej, du kan inte komma dragande med dig och dina kompisar för jag vägrar tro att det är representatitvt för hur det verkligen ser ut. Svaghet och allmänt kroppsligt förfall, dvs att man har dålig kondis och noll muskler, är ett lika stort problem hos såväl män som kvinnor, och då är det snarare ett större samhällsproblem för män, som ju köper större risk att bli anfallna, än kvinnor.
och då är det snarare ett större samhällsproblem för män, som ju köper större risk att bli anfallna, än kvinnor. Hmmm.. Kanske måste hålla med medoria för en gångs skull här..
Jag säger inte att det är så i hela samhället, jag kan ju endast utgå från mina vänner o vad jag sett. men visst jag håller med om att försvara sig liknelsen kanske inte funkar då män faktist löper extremt mkt större risk att hamna i slagsmål så det kanske var dumt av mig. Jag tycker väl inte tvunget att tjejer SKA kunna göra det men jag finner det rätt underligt att ingen jag känner kan det eftersom det inte ska krävas så jävla mkt styrka för att göra det. fan folk kan sitta vid datorn hela livet om dom vill mig stör det inte personligen även om jag skulle undra varför. folk gör som dom vill o så kommer det väl fortsätta vara skulle jag tro. Jag talar inte om psykiskt välmående phatie det är väl klart att det kan mätas på x antal sätt o att fysisk styrka inte är alls viktig för många (det är inte ens såå viktigt för mig, jag gör vad jag "ska" på sin höjd) om det är så att dom flesta som skriver i denna tråden faktist är starkare än vadjag trodde att kvinnor i genomsnitt är så får jag ursäkta mig men det är inte direkt så att jag skrev för att provocera, att jag ljög för att starta en oviktig diskution eller liknande. Det var en undran... men det är ju whoa trots allt så man kan inte undra ngt i denna stilen för då tycker man att tjejer ska vara på ett visst sätt osv...
Sen är det inte som om samhället uppmuntrar tjejerna till att bygga muskler. Muskulösa och vältränade tjejer har EXTREMT svårt att hitta kläder som passar och där dom inte ser ut som transexuella. är inte alls insatt i kläder för tjejer eller så men det där måste vara bs. bara för att man får lite större muskler (man blir inte så väldigt mycket större, om man nu inte är bodybuilder vilket vi inte snackar om) så kan man ändå hitta kläder. Snälla, en större storlek bara?
Get Random!
King Pihl: Visst, du kanske kan hitta kläder men ofta måste man sy om dem, eller så är de inte snygga. Som gammal fotbollstjej är skinny jeans ganska uteslutet för jag får dem inte över vaderna. Ett problem jag delar med rätt många andra tjockvadade brudar.
Som gammal fotbollstjej är skinny jeans ganska uteslutet för jag får dem inte över vaderna. Men buhuu..
Snälla, centrum är ju för fan 80% kvinnoshopping.
MRsalesman Jag pratade inte heller om psykiskt välmående, ursäkta om det var otydligt. Men för min egen del anser jag att det viktigaste i träningssyfte är att ha en relativt bra kondis så att man kan springa 50 meter till en buss man vill hinna ikapp utan att döden dö på hållplatsen när man inte hann ifatt den. Eller att om man är överdrivet överviktig, att gå ner kilon för att avlasta sin kropp och få den att fungera normalt igen. Jag har ingen aning om varför råstyrka skulle vara viktigt varken för en kille eller tjej som inte dagligen i sitt arbete eller i en hobby utövar tyngre lyft eller liknande. Såvida man inte anser att ens kropp är damn goodlooking förstås när den är gymtränad - vilket ju såklart också är en helt okej anledning då det handlar om smak. Men varför just tjejer OCH killar SKA eller MÅSTE eller BORDE göra något med sina kroppar förstår jag inte alls. Om det är för att tjejer ska kunna försvara sig så har vi redan konstaterat: - män är överlag starkare än tjejer och då är det trots allt ändå svårt att försvara sig när det gäller styrka snarare än teknik. Blir man dessutom överfallen blir man antagligen chockad och tagen i en situation som inte på något sätt gör en förberedd och man missar ändå ett övertag som överfallaren har från början. - tjejer och killar ska inte behöva ha "träning för att kunna försvara sig från att bli överfallen" som norm och utgångspunkt, då är det fel på samhället (vilket det ju är) och då är det överfallsproblematiken som borde vara utgångspunkten för vad man ska arbeta på och därmed förminska. - ett rådande ideal gäller för båda könen, kan vi inte bara sluta tänka i termer om "killar ska se biffiga ut", "tjejer borde vara starkare", "tjejer är så svaga", "killar är så träningsintresserade" med mera. Jag tror inte en sekund på att killar är mer träningsintresserade än tjejer och jag tror inte heller en sekund på att tjejer inte skulle klara av den vardag de behöver klara av utan att kunna göra en armhävning eller pull up. Jag t.ex. kan inte göra det men jag kan fanemig lyfta det jag behöver ha lyft, bära det jag behöver bära, springa den sträckan jag behöver springa etc. i mitt vanliga liv. Jag vet inte hur mycket jag spårade nu men det var mest reflektioner på intryck jag fått av vad allas inlägg jag läst har handlat om.
- tjejer och killar ska inte behöva ha "träning för att kunna försvara sig från att bli överfallen" som norm och utgångspunkt, då är det fel på samhället (vilket det ju är) och då är det överfallsproblematiken som borde vara utgångspunkten för vad man ska arbeta på och därmed förminska Hur tänker man här?
om vi bortser från det faktum att ditt resonemang faller sönder (något du till och med påpekar mitt i din mening) så fattar jag inte hur det kan vara negativt för man som kvinna att träna självförsvar.
Självklart kan man göra vad min vill på sin fritid för att motverka våld som företelse eller på annat sätt agera samhällsförändrande men att träna sjlvförsvar kan ju aldrig vara negativt. Och att tjejer skulle "behöva" det låter som om det fanns ett krav, vilket det ju naturligtvis inte finns men dock ett möjligt behov.
Jag tränar kampsport med inriktning på självförsvar för att det är jävligt kul men inser också att det kan vara nyttigt att kunna hantera kampsituationer och att vara mentalt förberedd inte minst, något som ger mig ett lugn i många situationer
Mabuhay!
Daddy-dan Mitt resonemang faller inte sönder bara för att jag erkänner att samhället är bristande i vissa punkter. Jag tror du missförstod det jag menade i så fall. Visst fan ska man få träna kampsport med mera om du tycker att det är KUL men jag personligen tänker då ALDRIG börja träna varken det eller börja gå på gym för att "kunna försvara mig". Vilken jävla offerposition jag sätter mig själv i då. Det tänker jag inte gå med på. Det är upp till de som styr landet och alla medborgare att aktivera sig på något sätt för att förebygga våldtäkter, misshandel med mera. Det ska inte behöva vara upp till mig. Är rädd för att det nya "Hon hade ju kort kjol på sig" kommer bli "Hon var ju inte tillräckligt vältränad, vilket hon utan tvekan hade kunnat göra något åt för att kunna sparka eller slå mannen som överföll henne". Usch...
Den STORA anledningen att ha lite muskler är väl ändå att det reducerar risken för väldigt många skador, och gör livet enklare. Du reducerar risken att dra på dig allt från blåmärken till förslitningsskador, och du kan bära hem matkassarna från affären eller väskan från flygplatsen enklare om du har lite muskulatur. Även om man har ett 'bekvämt' jobb behöver man flytta tunga saker ibland. Dessutom är det lättare att undvika övervikt om man har lite muskler, eftersom muskler tar rätt mycket energi. Nej, man behöver inte göra allt sånt själv. Och det är ingen big deal om man väger lite mer än skönhetsidealet säger, så länge man trivs med sig själv. Men livet blir rätt mycket lättare om man kan fixa sina (förvisso få) fysiska göromål själv. Sen tycker jag att "det är samhället det är fel på" är ett ganska konstigt argument mot att lära sig att försvara sig själv. Snacka om att sätta sig i en offersituation: allt ansvar för din trygghet ligger hos någon annan! Ni kan väl inte ha missat att samhället inte direkt funkar som det ska alla gånger? Även om det inte är ditt FEL så har du ett ANSVAR för dig själv. Världen bryr sig inte om det inte är rättvist. Det är inte mitt fel att bilen kör mot rött, men jag kan ändå försöka hoppa undan istället för att stå där och bli påkörd. Med detta sagt, så anser jag att alla ska göra som de vill. Tycker du det är tråkigt att träna <whatever> så gör inte det. Är det viktigare att kunna ha XS tighta jeans än att orka flytta en bokhylla så låt hylljäveln stå där den står. Det är inte jordens undergång. Allt är ju en chansning. Du kanske blir dödad i en situation där du kunde klarat dig om du kunde slåss. Å andra sidan kanske jag (som tränar MMA och thaiboxning 4-5 gånger i veckan) blir nedskjuten utan en chans att höja en hand till mitt försvar första gången jag råkar i bråk. Rätt löjligt sätt att dö, i båda fallen. Om man dock ska diskutera för och nackdelarna med att träna för självförsvar: Den stora fördelen med att träna modernt självförsvar (jag spekulerar inte över traditionella kampsporter som tar 10 år att bli bra på, det kanske funkar för vissa, men min erfarenhet har varit negativ) är inte att du lär dig tekniker. Det är att du får testa på jobbiga situationer i en kontrollerad miljö. Om du aldrig har varit i en jobbig situation kommer du nästan garanterat få panik och 'frysa' när du hamnar i den för första gången. Om du däremot har 'känt' på situationen några gånger kanske du kan göra något. Är du 'van' vid situationen (så van du kan bli vid att någon försöker strypa dig) kan du antagligen handla relativt rationellt. När jag tränade Krav Maga så fick jag köra mot de minsta tjejerna då och då för att de skulle få pröva sina tekniker mot nån "stor, farlig kille", och jag såg alltid en skillnad från pass till pass, när de vande sig vid tanken på att de faktiskt kunde stoppa en mycket större angripare. Första gången 110kg torped-lookalike kopplar strypgrepp på dig känns det hopplöst. 15e gången (när du överlevt de första 14, och lyckats bryta greppet några gånger) är det inte alls lika jobbigt mentalt. Sen kan man alltid måla upp skräckscenarion. "Men vad hjälper det att träna om man blir anfallen av..." Faktum är att ytterst få våldsverkare är elittränade soldater/yrkesmördare/proffsfighters med 30 segrar. De flesta angripare har ingen plan, och absolut ingen plan B. De är slemmiga och patetiska individer, svaga mentalt och möjligtvis uppbackade av disco-muskler och kombinationen steroider och alkohol. Att kunna göra något som de inte förväntar sig kan vända på hela situationen, även om de är fler/större/starkare. Slem-Gösta som trycker upp dig mot en vägg och börjat tafsa förväntar sig inte att bli knuffad halvvägs över rummet som respons. Bosse Bängskalle som börjar börjar knuffas vid baren för att jag "tittat på hans tjej" förväntar sig möjligtvis en knuff eller rallarsving tillbaka. Han förväntar sig inte ett knä i levern följt av en snabb sorti från stället, innan folk börjar fråga VARFÖR det ligger ett kvidande fyllo vid mina fötter. Men tro fan att inget funkar om din mentalitet är att det ändå är hopplöst. Snacka om att göra sig själv till ett offer.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
UncleSam summerar min åsikt bättre än jag själv kan... så co sign på den
Mabuhay!
Jag har tränat på gym ca 1,5 år nu, 3-5ggr i veckan.. + Jympa pass & power walk 7km nästan varje kväll.. Stor skillnad, nu orkar jag så mycket mer, fastare kropp, "tonade muskler" & fram för allt finare hållning! Det jag gillar med gym är att man kan välja vad man vill "framhäva", om man tex vill ha mer arm muskler, mer rumpa osv..
Pull ups är ju inte bara styrka, det är ju sjukt mycket teknik i det där. Så då är det väl andra saker vi saknar för att inte klara en pullup också
Jag tränar kampsport med inriktning på självförsvar för att det är jävligt kul men inser också att det kan vara nyttigt att kunna hantera kampsituationer och att vara mentalt förberedd inte minst, något som ger mig ett lugn i många situationer Men du måste väl ändå hålla med om att det är djupt tragiskt att du går omkring och är mentalt förberedd på att bli nerslagen? Idealet borde väl ändå vara att vi lever i ett så pacifistiskt samhälle där du inte kände den här typen av behov eller hade den typen av tankegångar.
medoria F28
Men du måste väl ändå hålla med om att det är djupt tragiskt att du går omkring och är mentalt förberedd på att bli nerslagen? Idealet borde väl ändå vara att vi lever i ett så pacifistiskt samhälle där du inte kände den här typen av behov eller hade den typen av tankegångar. Det har nog mer att göra med att vara på säkra sidan. Tränar man kampsport av den anledningen han verkar göra är det väl just för att slippa tänka på att bli nerslagen.
Bättre att han kampsportsträning och inte behöva den, än tvärtom.
Men du måste väl ändå hålla med om att det är djupt tragiskt att du går omkring och är mentalt förberedd på att bli nerslagen? Idealet borde väl ändå vara att vi lever i ett så pacifistiskt samhälle där du inte kände den här typen av behov eller hade den typen av tankegångar. Jag går inte runt och funderar på att jag kan bli nedslagen men om man hamnar i en hotfull eller våldsam situation så känner jag att jag kan handla mer rationellt och lugnt än jag kunde innan jag började träna och minimera risken för mig och nära (då talar jag inte om snabbaste sättet att slå ner nån utan snarare komma ur en konflikt utan att använda det om möjligt)
Jag vet att risken att hamna i överfall/slagsmål för någon som inte söker det är väldigt liten och jag räknar inte med det inom överskådlig framtid, men jag vet också att det är ännu mindre chans att jag hamnar i en bilkrock där jag skadar mig och jag tar ändå alltid på mig säkerhetsbälte när jag åker bil.
Ang. hur samhället borde se ut så verkar du lite naiv, våld är en djupt rotad desperat konfliktlösning som känns lika primal som handjur som tävlar om honor, revirförsvarande osv. och inget som lär försvinna snart.
Men givetvis verkar ju en värld med en minimimängd våld onekligen att föredra, det borde de flesta hålla med om och jag förstår inte riktigt hur det är relevant.
Mabuhay!
Jag orkar inte diskutera detta så mkt mer men din syn på saker är riktigt weird medoria, det verkar som du skulle vilja att man vandrar runt i lilla la la land där inget händer/kan hända. jag menar visst, det vore underbart med ett pacifistiskt samhälle där män inte kaxar o slår varandra på helgerna och där män inte tar sig friheter med kvinnor ute i världen MEN, det är människor vi har att göra med så det är helt enkelt uteslutet. Det spelar ingen roll hur smarta vi är, hur smarta vi kommer bli, hur utvecklade vi är osv...för dom djuriska drifterna, våra idiotiska egocentriska människo drag mm kommer alltid finnas där. Visst vissa föds utan särskilt mkt ondska o girighet i sig andra med mer, men faktum kvarstår alltid att det är folk vi har att göra med o då kan det mycket gå snett även om det nästan aldrig gör det. Jag är kanske för cynisk av mig, men jag går aldrig runt o tänker på hur saker kunde ha varit ifall att människor var snällare, ifall den där kaxiga horan inte hade sagt fitta eller försökt börja slåss, ifall...ifall...ifall. Saker är som dom är o så kommer dom nog förbli med modifikationer.
360Flip P25 , nej det är väl självklart att man inte kaxar tillbaka mot en tjej? Och om dom vinner "fighten" beror det på att killen är smart och uppfostrats väl, att tjejer ska man inte slå. För då blire ett jävla liv.
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep