I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svaga tjejer (fysiskt) är ni inte oroade?

Övrigt - Blandat

   

2010-10-15 12:29

Svaga tjejer (fysiskt) är ni inte oroade?

Har tänkt på tjejers fysiska tillkortakommanden många gånger när jag tittat på idrott o liknande. Ni föds ju tyvärr inte med samma förmåga som oss herrar men får garanterat andra attribut som vi saknar. Men det som slagit mig är att trots att man föds relativt svag, iaf jämfört med en man så skulle man ju ändå kunna träna lite åtminstone, jag menar inte så man blir värsta muskelberget som killar men ni vet, en rimlig nivå. Jag tror på allvar att jag har EN enda tjej polare som kan göra några armhävningar, tror det var typ 3-5 st, andra måste köra på knä. Sen om vi snackar pull-ups har jag aldrig sett en tjej klara det, kanske en (alltså av mina vänner då) o det var en enda. jag blir lite orolig för er kvinnor när jag tänker på hur svaga majoriteten av er är, jag vet att ni ska vara kvinnliga vilket jag sjäkvklart vill också men i ett samhälle där män tar sig friheter med er tycker jag att det är konstigt att ni inte försöker värna er om fysiken en aning o kanske går på nån liten kurs, kampsport eller liknande.

Jag tränar på gym (då o då bör nämnas) o det enda tjejerna gör att att gå på tramp-maskinen eller gör sit-ups, ok fine, jag gillar din kropp på klubben men för din egen skull kan det vara en bra idé att ta en 30 min då o då med lite tynger o kanske göra det som killarna gör fast med passande vikter.

Som ni förstår så är detta ingen tråd där jag försöker vara kaxig o se ner på er fysiska förmåga för saker är ju som dom är, det är inget vi behöver diskutera direkt, jag är mer oroad eller ngt...eller tycker iaf att det är konstigt, det är väl inte kul att vara snudd på patetiskt svag?