I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spottat någon i ansiktet?

Övrigt - Blandat

2010-10-06 00:17

Spottat någon i ansiktet?

Ja, har ni vid något tillfälle spottat någon i ansiktet?

Jag har gjort det på en gammal tjejkompis efter hon gjort det på mig men det var inte så relevant.
Jag eftersöker mer när någon har förolämpat er eller liknande på busshållplatsen och ni bara dragit en fet loska i ansiktet på dom.

Det är ganska skönt, det har en oerhörd chockeffekt om man gör det snabbt när någon brusar upp. Helst en främmande person, jag har dock inte riktigt vågat än.

Äger dig som staten
Rappare

2010-10-06 01:52
Räknas det att trycka en smutsig/blöt golvmopp i fejjan på fienden då denne förolämpar dig då du städar?
Wurrup?

2010-10-06 02:37
Räknas det att trycka en smutsig/blöt golvmopp i fejjan på fienden då denne förolämpar dig då du städar?

haha skön

2010-10-06 04:52
Jag slogs en gång med en kille när jag gick i ~6an. Han började gråta under slagsmålet och jag visste inte hur jag skulle reagera. Så han fick en loska i ansiktet och jag gick därifrån
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2010-10-06 07:17
en gång när jag var rätt mycket yngre blev jag omringad på en parkering av ett gäng äldre snubbar som tyckte jag var "en hora som täckte min kropp i stora baggykläder"(hej, bländande logik).
de började knuffa på mig och var allmänt hotfulla, och som det packade dumhuvudet jag var så tänkte jag att anfall är bästa försvar, och spottade killen som verkade vara något av gängets ledare rätt i synen, (kan hända att jag gav honom en lavett också, kommer inte ihåg riktigt)
vilket ledde till att jag fick en hel del smörj, tills en kompis kom och slet bort mig därifrån, bar mig till en busshållplats, och vi drog därifrån.

en annan gång satt jag med ett gäng kompisar och drack öl i en park, när det kom ett gäng snubbar och började plocka flaskor ur mina kompisars backar, och sparka på en väska full med ölflaskor så den blev helt indränkt.
när en av dem skulle fiska upp en flaska ur min back så sög jag tag i hans arm, och väste någonting om att han ska ge fan i det där, varpå han vänder sig mot mina kompisar(bara killar) och hojtar "vems är den där!" och pekar på mig, jag kommer inte ihåg exakt vad som hände sen, men det slutade iallafall med att jag spottade honom i ansiktet, snubben fick tag i ett basebollträ, och mina kompisar släpade mig därifrån innan så mycket mer hann hända medan jag spottade, fräste och vevade i luften.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-10-06 09:24
mindtrix
Det är ganska skönt, det har en oerhörd chockeffekt om man gör det snabbt när någon brusar upp. Helst en främmande person, jag har dock inte riktigt vågat än.

Hur vet du att det är skönt om du inte gjort det? Jag har ett "veckans tips" till dig, gå till valfri förort där majoriteten av invånarna är från afrika/mellanöstern, leta upp ett gäng tonårskillar i övre tonåren med kaxig uppsyn, gå och spotta någon av dem i ansiktet. Berätta sen gärna vad som hände och om du kommer göra om det.

Känns som att du lever i en snedvriden fantasyvärld precis som diskoturrarna som sett för mycket Scarface och tror de är odödliga.

Misery_chick
Modiga killar du hamnar i bråk med som måste hämta b-trä efter att du lagt en sloska i deras ansikte. Tur för dem att du hade kompisar där som hindrade dig göra slarvsylta av dina nemesis.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-10-06 09:32
Spottade en nazist i ansiktet efter Salem 07.
Situationen urartade (inte pga spottandet dock) och resulterade i slagsmål med brandsläckare och pinnar vid flempan station.

spliff macht frei

2010-10-06 09:42
Kane

det var vårt basebollträ, vi skulle spela ölbrännboll.
tror aldrig vi fick tillbaka det, och jag hade nog varit slarvsyltan, jag är liten, svag och visste inte att hålla käft när jag var full, heh.

på ett sätt tycker jag inte man ska ta sån skit, men samtidigt borde man nog ha lite mer självbevarelsedrift än vad jag har ibland.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-10-06 13:32
Nej, jag är inte tolv år. Och jag gjorde det inte då heller.
Boyz n the wood
Producent

2010-10-06 13:52
vad snackar du om arttack
Poet

2010-10-06 14:21
Har spottat en person i ansiktet, inget jag är stolt över.
At the gates of Eternity...
Groupie

2010-10-06 14:43
Jag har gjort det, både under fel och rätt tillfällen. Det rekommenderas inte.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Rappare

2010-10-06 16:05
Fan, att spotta någon i ansiktet känns som att skjuta startskottet till fight, oavsett vad det gäller. Då är det nästan bättre att bara lägga första slaget över näsan så man får lite försprång, sen hoppas på det bästa.

2010-10-06 17:34
Det hände rätt ofta att jag spottade på folk när jag var yngre och gick i fotboll. Jag är rätt säker på att jag spottade någon i ansiktet vid något tillfälle. No doubt.

Fittigaste 9-13 åriga högermittfältaren ever. Mycket filmande och tröjdragande gjorde jag också och jag var en lika dålig förlorare som jag var en dålig vinnare.

Önskar jag kunde hoppa in i en tidsmaskin och ge mig själv tolv lavetter på raken. Det var jag allt värd. Det är sjukt att tänka sig att man var den personen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2010-10-06 18:37
Haha lustigt att du säger det, då jag tänkte skriva något, ca 5-6 inlägg tillbaks i stil med.

"Vem fan går och spottar på folk egentligen? Typ bara fotbollsspelare känns det som?"

At the gates of Eternity...

2010-10-06 19:06
Aldrig spottat på någon tror jag.. Men en gång spottade en snubbe på min jacka, då slog jag ner hans flickvän och sen han, ha!

SpoilerDet var inte meningen att slå bruden, men hon stod ivägen och jag råkade träffa henne.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Rappare

2010-10-06 19:36
Blev spottad i ansiktet. Då vart det FKB! FLIPPA, KÖR BARA!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-10-06 20:00
Vafan man spottar helt inte folk i ansiktet. Vilken jävla trådstart.. Men mest förbryllande: Vem fan går runt och fantiserar om det?...

Jag tar hellre en sucker punch än att få en loska i ansiktet. Kan knappt tänka mig nåt mer kränkande.

Haha knappast att man hade stått där chockad och tänkt "Vafan hände just?" Den omedelbara reflexen hade varit att förstöra ansiktet på personen.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Moderator

2010-10-06 20:12
Jag tar hellre en sucker punch än att få en loska i ansiktet. Kan knappt tänka mig nåt mer kränkande.
Det är väl det som är tanken, inte att skada utan att kränka.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-10-06 20:25
Ja, och jag menar att det är värre att kränka än att skada.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-10-06 20:29
(Underförstått att kränkningen är att spotta på någon. Kränka någon verbalt är en helt annan sak.)

2010-10-06 20:35
Jävlar vad man hade kukat ur om man fick sig en snorig en i nyllet.. :p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-06 20:45
har spottat en hel del på bilar som inte stannar vid övergångsstället när man ska passera med barnvagn. men aldrig i fejan på ngn.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-10-06 22:46
Har en gammal kompis sen jag var liten, som läspar. Han va en jävel på att spotta folk i ansiktet han när han prata, speciellt när han skratta. Men det va aldrig hans mening att göra det, han kunde helt enkelt inte hålla inne saliven när han prata.

Själv har jag ingen erfarenhet av det, hade viktigare saker för mig än att spotta folk i ansiktet när jag var liten :)

2010-10-06 23:06
Konstigt
Jag snackar om att jag aldrig har spottat någon i ansiktet.
Eftersom jag inte är tolv år.
För att spotta någon i ansiktet är konflikthantering på en tolvårings nivå.
Boyz n the wood
Producent

2010-10-06 23:06
blivit spottat i ansiktet på krogen av en snubbe...han hade nog ont i hela sin kropp dagen efter skulle jag tro. Speciellt skallen då jag slog en flaska i huvedet på han..
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-10-07 10:57
jovisst har det hänt. Fan så low :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-07 12:06
Lägre än Glocalnet
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-10-07 15:39
Nä jag har aldrig spotta någon i ansiktet, blev spottad i ansiktet av en brud en gång dock. Det var en jävla kärring det, börjar fighten men kan inte ta konflikten så hon spottade mig i ansiktet, tur för henne var väll att min moral är högre än så när det kommer till att sopa ned brudar.

Skulle en kille gjort det skulle jag troligtvis riva av han ansiktet med närmsta flaska eller liknande.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-07 17:00
I tonåren boxades jag rätt ofta på stan och det var absolut inte ovanligt att jag spottade folk i ansiktet i samband med det. Rätt sjuk grej att göra dock, både boxas och loska, man skäms ju då man tänker tillbaka på det.
Moderator

2010-10-07 18:03
Jag förstår inte riktigt grejen med att det skulle vara värre att spotta någon i ansiktet än att slå någon i ansiktet. Skulle någon spotta på mig skulle jag bara tycka att den personen var en jävla sopa och inte bry mig mer om det. Eller så skulle jag förtjäna det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Redaktionen

2010-10-07 18:19
jag har spottat tjejer i ansiktet under akten, raknas det eller?
namaste

2010-10-07 18:43
Jag blev spottad i ansiktet av en snubbe när jag för första & sista gången besökte Kingstown (tror det heter så?) i sthlm city. Mitt på dansgolvet bland alla ladys o shunnar.
Det var som om hela världen stannade upp och jag var seriöst fan nära på att, av ren jävla ilska, börja grina. Nu valde jag det våldsamma valet och höll in på vätskan i mina ögon. Förtjänade väl något, men en loska? FAN INTE O-K.

Har hunnit vara med om en del i mitt, so far, 22-åriga liv och den där loskan i fejjan vaar absolut det värsta jag vart med om.. blir arg bara jag tänker tillbaka på det nu.

2010-10-07 18:44
"kapar lätt ett finger hellre än en loska i fejjan" har jag lust att skriva, men det är ju inte sant iofs. Men nästan

2010-10-07 19:01
I gymnasiet spottade jag och en polare varandra i käften, men det kanske inte är samma sak.

2010-10-09 14:25
Skulle in till stan.

På bussen satt två "bönder" och var allmänt dryga.

När jag gick av så hoppa dem också av på samma hållplats och börja käfta.

En spotta mig i ansiktet med sitt vidriga snus saliv.

Lyckades dock lägga band på mig själv och efter lite snack med dem slutade det med att bägge två försökte torka bort det och bad om ursäkt.

Var jävligt vidrigt dock, fick på krogen tvätta ansiktet några gånger.

2010-10-10 22:38
Flinch: Hehe, jag gillar hur du får det att låta som att du var den som kom ur situationen som en vinnare, när du blev spottad i ansiktet. Respekt till dig ändå. Usch och fy för idioterna som spottade på dig.

Den som spottar ska få stryk!

2010-10-11 22:58
@CapKillah P32:

Haha, nä vinnare är väll att ta i.
Glad att situationen löstes utan våld.

Tycker i allmänhet att krogslagsmål och liknande är så jävla fånigt även om alla säkert varit med om något eftersom det nästan är omöjligt att helt undvika det.

Vill man slåss gör man det i en ring med domare där bägge parter vill och skador undviks så gott det går =)

2010-10-11 22:59
definitivt...hahahahahaha

2010-10-12 01:30
_-bacteria-_

Been there, done that. Nassar tycker jag helt klart man får spotta i ansiktet. Det jobbiga är dock när man inte tänkte i förväg på att man står framför en 90 pannors nazi-skinhead som gärna hade sopat på en före man la lobban. Vevet som följde blev dock oavgjort, det är jag ganska nöjd med.
Hej

2010-10-12 06:31
Att spotta folk i ansiktet är som att bajsa i byxorna: för dig kanske det känns jätteskönt just då, men resten av världen bara undrar vad du är för en jävla stinkande barnunge.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2010-10-12 21:38
Haha, har aldrig spottat någon i ansiktet. Däremot på andras kläder..
Producent

2010-10-12 21:49
erkänn, du var 13-14 då :D

2010-10-12 22:11
ja :(

2010-10-18 21:48

Du kommer aldrig se en nazist spotta på en neger dom kommer i pack 5 mot 1 misshandlar, knivhugger , mördar osv. Här kommer ni med "jag spottade på en nazist" GTFOH

Spottar är något man gör när man mobbar någon som barn eller under utflippade sex-lekar.

Stolt över att det blev oavgjort?????

Jag hade aldrig varit stolt såvida han inte dog eller hamnade på akuten. Önskar att jag nån gång får samma chans att träffa på en riktig nazist.... Min brorsa blev knivhuggen helt utan andledning här kommer ni med "jag spottade på en nazist, det blev oavgjort, jag är stolt" ni borde skämmas.

2010-10-18 23:55
resonabel man...
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-19 00:01
hahahahaha u know it

2010-10-20 01:10
Trådskaparen is back.

Tydligen får jag lite kritik för jag aldrig genomfört uppdraget.
Har faktiskt flertalet ggr spottat på folk men då folk jag känner på något äckligt tjafsvis..

Åka ut och spotta på några småblattar i en förort ser jag mest som förnedrande för båda parter.

Dock kan jag uppdatera med att jag pratade om tanken på att spotta på någon här om kvällen med en kamrat.
Vi var ganska väcka och tog en svarttaxi hem. Chaffören började jiddra om en summa vi inte kommit överens om (jag som är lite rädd för svarttaxisar sitter mest tyst och avaktar i baksätet efter jag fick en glock i tinningen en gång då jag gav en svart taxi fingret).

Min käre heroinpåverkade kamrat börjar rota i plånboken, stannar upp och säger sedan "ehh nä vi skiter nog i det" och drar en riktig snorloska rakt i ansiktet på chaffören.
Sen blir det helt tyst i bilen.
Chaffören tittar chockerat på mig i backspegeln och på min kamrat. Känns som vi sitter där i en evighet tills min vän bara lungt promenerar ut ur bilen och börjar gå sin väg.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till så jag följer hans exempel. Vi går en bra bit längs vägen. Min polare skrattar mest och tyckte det var en helfestlig grej.
Själv vänder jag mig om och ser chaffören sitta kvar i bilen, han ser grymt konfundersam ut.

Beklagar om texten är rörig men jag orkar inte, var bara tvungen att uppdatera tråden, nästa utgång kanske det blir min tur.... Det såg jävligt skönt ut=)
Äger dig som staten

2010-10-20 03:01
*ni som städar här på whoa ta gärna bort mina inlägg i denna tråden om ni kan*

(im not really into all that negative monkey bidness) blev bara chockad, vet inte ens varför jag kommenterade borde bara skakat på huvet och kept it pushin..

hade uppskattat om ni raderade mina inlägg, thanks and have a blessed day.

2010-10-20 21:08
Tss, man måste stå för sina inlägg.
Äger dig som staten

2010-10-20 22:00
Tss, även på internet, hur jobbigt det än kan kännas. Ångest.