I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ändra/hitta på en åsikt för att provocera fram en debatt?

Övrigt - Blandat

   

2010-08-19 11:33

Ändra/hitta på en åsikt för att provocera fram en debatt?

Okej. Två saker bör du veta om mig innan du hoppar i den här poolen till tråd. Ett. Jag har alltid varit en kille som strävat efter att reducera mitt ego till noll. Två. Jag gillar att diskutera, tjaffsa, småkivas, smågräla, blöta diskussionstrasan, prata med höjda röster, se saker ur flera synvinklar. Kort och gott. Jag gillar att debattera och önskar inget hellre än att en dag hitta den perfekta argumentensantagonisten. Med det sagt. Internet räknas inte (Paralympics och hela den metaforen..)

Så. Vad mer behöver du veta för att bidra med dina två ören? Främlingsfientlighet, politik, och godis är undantagen som bekräftar den konfrontativa regeln. Annars är det bara att köra på. Handskas med sidan du blivit tilldelad och dra fram alla ess du kan hitta. Den som ger upp först, förlorar givetvis på direkten och kommer att ha probelm med att övertyga sina kombatanter nästa match.

Just fan. Kan redan nu säga att a) Jag är fullt medveten om att detta kan kategoriseras som ett pubertalt/alfa-manligt/fattigt beteende. b) Jag bryr mig inte. c) Det är helt enkelt för roligt för att låta bli. Jag bara älskar människor som kan och vill diskutera i timmar (hyffsat kassa deltagare har också sin charm). Du ser deras innersta väsen, blir presenterad för deras "riktiga" åsikter och ingenting är för heligt för att dra fram i en riktigt hetlevrad debatt.

Så frågan lyder. Håller du med mig och T.R. när vi säger att vi "har ändrat åsikt för att provocera fram en debatt - så jag har någonting att göra" (Sebbe - Dåtid, nutid, framtid feat. T.R.) eller ställer du ytterst skeptiskt till detta beteende? Var inte rädd. Jag vill höra just din åsikt...