I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken typ av hjärna har du enligt Baron-Cohens tester?

Övrigt - Blandat

2010-07-27 00:13
jag fick alla rätt
Toastare

2010-07-27 13:47
socials, grattis!!

Du har enligt testen en hjärna av typ B
(60 i empatiseringsförmåga och 29 i systematiseringsförmåga).
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-07-27 13:53
Jag blev besviken på att det inte var Sacha Baron-Cohen som gjort testerna..

http://loyalkng.com/wp-content/uploads/2009/07/sacha_baron_cohen_400x300.jpg

2010-07-27 18:02
Du har enligt testen en hjärna av typ S
(31 i empatiseringsförmåga och 21 i systematiseringsförmåga).

Typ S har starkare systematiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland män. I grafen nedan återfinns typ S i nedre, högra, gröna delen. Enligt Baron-Cohen kan autism vara en yttring av extrem typ S-hjärna.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Groupie

2010-07-27 18:22
Gillar fråga nummer 18 i empatitestet; "När jag var liten tyckte jag om att stycka maskar för att se vad som skulle hända"

2010-07-27 19:14
15 i empatiseringsförmåga
49 i systematiseringsförmåga
Extreme Type S

Jag har länge undrat om jag inte kanske har en släng autism/assburger. Kanske skulle kolla det någon gång.
Tyckte testet var rätt dåligt. "Du har lätt att förstå vad folk tycker och tänker även om de inte säger det rakt ut." Hur fan ska jag kunna svara på det?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Toastare

2010-07-27 23:17
Caliber, är ju en del av testet.. om du svarar med hjärtat eller måste ha svart/vita svar ;)
Toastare

2010-07-27 23:17
eller ja, MEST med hjärtat..

2010-07-27 23:28
"en släng av". pfft. har du problem att hantera ditt liv? typ att du gömmer räkningar eller inte vågar gå till jobbet för att det står någon utanför porten eller så? eller kanske problem med dina förhållanden med andra människor? seriöst, har du inga handikapp av dina aspiedrag så har du inte asperger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-28 00:31
BountyBoo
Ahfan, där yttrade sig min "systematiseringsförmåga" igen.. =P

junkgirl
Du vet säkert att det finns olika grader.
Tänker dock inte gå in på detaljer om mig, men jag har någorlunda koll på vad symptomen är.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2010-07-28 00:40
Du har enligt testen en hjärna av typ E
(56 i empatiseringsförmåga och 2 i systematiseringsförmåga).

ÅÅÅ jag är inte överraskad!
Rahamadjan av GU-PA!

2010-07-28 00:42
vafan ingen annan har E???
Rahamadjan av GU-PA!

2010-07-28 01:20
nej, bara du och ingen annan
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-07-28 05:16
B :
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Manager

2010-07-28 11:39
junkgirl: Jo. Eller, jag har inte fått diagnosen men nu har tillräckligt många aspisar sagt att jag har det så jag köper det. Jag har dessutom läst en del om tillståndet och kan konstatera att jag passar in i beskrivningen. Plus, jag dras till såna människor av någon anledning.

Fördelarna väger över kortsiktigt, men i det långa loppet verkar folk tröttna på att man i tid och otid glömmer bort att de har känslor som man kan såra utan att man själv vet om det. Livet.
Redline!

2010-07-28 16:28
Caliber

bara så du tolkar mig rätt nu, jag är inte ute efter att bråka, jag bara irriterar mig på folk som hävdar sig ha något utan några belägg mer än att "nån sa att jag troligen har..." det urvattnar begreppet. som att "alla" numera har dyslexi när de bara är lata idioter som inte lärt sig skriva i skolan.
självklart vet jag att det finns gradskillnader, men ett av kriterierna är att man har ett handikapp av sina symptom. bara så du vet. så om du fungerar och kan sköta din hygien, ditt ätande, dina relationer (någorlunda) och din ekonomi så har du med största sannolikhet inte AS. har du problem med något av det där så tycker jag att du ska gå och få diagnos på det så att du kan få hjälp med det du har problem med. läs även vad jag säger till Dr.O nedan om hur man skaffar sig en utredning.

Dr.Octagon

man kan ju ha drag av det fast inte ha det. känner du att du inte behöver en diagnos så är det ju bra liksom men har du problem att hantera ditt liv (läs ovan) så har du kanske AS. och om du har problem så föreslår jag att du går och skaffar dig papper på det så att du kan få bättre stöd och hjälp av samhället. börja på närmsta psykmottagning så bör de göra en bedömning av om du bör ha en utredning eller ej. bedömer de att du ska ha en utredning så har du rätt till socialt stöd under tiden du får vänta innan de har plats för dig. ingen sa det till mig nämligen. därför jag säger det också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.