I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken typ av hjärna har du enligt Baron-Cohens tester?

Övrigt - Blandat

Graffare

2010-07-21 19:57
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2010-07-21 20:10
Typ B.. fett tråkigt haha.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Graffare

2010-07-21 20:19
Droppar mina resultat :)

Du har enligt testen en hjärna av typ ?
(63 i empatiseringsförmåga och 70 i systematiseringsförmåga).

2010-07-21 20:22
jag hade typ S... hajjar inte riktigt meningen med dethär men ah :)
Sleep is the cousin of death

2010-07-21 20:28
(21 i empatiseringsförmåga och 56 i systematiseringsförmåga).

Extrem typ S enligt grafen. Tycker testet var ganska tråkigt och fantasilöst dock.

2010-07-21 20:30
Typ S....

2010-07-21 20:46
B och fan vad bra det känns.

2010-07-21 21:00
Word på jeppehehe, men jag fick typ S, typ 48 i empati och 37 i system, förstod inte hur jag fortfarande blev en systemhjärna ^^
Follow the dao, right about....NOW!

2010-07-21 21:17
jag har en typ B lite åt typ S hållet. Alltså en balanserad hjärna men lite åt de manliga hållet :D

//Yde - normal :)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-07-21 21:19
typ B;47 i empatiseringsförmåga och 22 i systematiseringsförmåga

jag tänker som en kvinna enligt testet (Y)
För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli

2010-07-21 23:06
Typ B med 21 empatisering och 47 systematisering. Jag och devilock är tydligen gay.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-07-21 23:26

2010-07-22 00:16
Du har enligt testen en hjärna av typ S
(34 i empatiseringsförmåga och 36 i systematiseringsförmåga).

Lite intressant är det allt.

2010-07-22 00:26
2 i empatiseringsförmåga (way för lågt, då jag anser att jag är ett geni på att förstå andra) och 39 i systematiseringsförmåga

Typ S alltså.

Som svar på Gaias länk så är faktiskt Sacha Baron Cohen ett supergeni. Men jag antar att det inte är något nytt för många. Sjukt smart kille.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2010-07-22 10:18
Jag tycker faktiskt att det testet stämmer väldigt bra, jag är väldigt systematisk av mig och har ett stort sinne för detaljer. Innan var jag väldigt utpräglad S och hade nog ett riktigt lågt E, men när jag var 15 så tröttnade jag på att hela tiden uppfatta människor och sociala regler som förvirrande och kryptiska. Sedan dess har jag jobbat aktivt på att förkovra mig i relationer, sociala analyser och känslor.

Kul att min S hjärna trots allt hängt med även om jag utvecklat min E riktigt mycket genom åren.
Graffare

2010-07-22 10:21
Måne

2 i empatiseringsförmåga (way för lågt, då jag anser att jag är ett geni på att förstå andra) och 39 i systematiseringsförmåga

Typ S alltså.

Hahaha, det tror alla tjejer :)

2010-07-22 11:08
Vilken slags hjärna har du?

(18 i empatiseringsförmåga och 20 i systematiseringsförmåga).

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-22 11:43

Resultat - Empatiseringsförmåga

Du fick 35 poäng av 80 möjliga.
Enligt detta test har du en genomsnittlig förmåga att förstå hur andra människor känner och tänker. Du vet hur du ska möta människor med omtanke och känsla.

Resultat - Systematiseringsförmåga

Du fick 41 poäng av 80 möjliga.
Enligt detta test har du en högre förmåga än genomsnittet att analysera och undersöka system.

2010-07-22 12:02
Du har enligt testen en hjärna av typ ?
(9 i empatiseringsförmåga och 61 i systematiseringsförmåga).

och låt mig även påpeka att min empatiseringsförmåga nu är högre än den var medan jag växte upp. jag har lärt mig hur jag ska agera för att fungera någorlunda i "er" värld. aspie for life!
Moderator

2010-07-22 12:51
(11 i empatiseringsförmåga och 45 i systematiseringsförmåga).

woohoow!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Graffare

2010-07-22 12:52
junkgirl

Wow, har aldrig träffat en tjej som haft aspergers dock massor av killar.

Trodde länge att jag hade aspergers, då jag verkligen kan känna igen mig i deras tankevärld.

2010-07-22 13:01
Nattugglan

jag känner många flickor med AS. faktiskt fler flickor än pojkar, men vi dras väl till varandra antar jag. särskilt som bilden av en aspie oftast är en pojke åt rainmanhållet och flickor lättare går obemärkta förbi eftersom flickor med AS ofta bara ses som plugghästar då de är tysta och duktiga. typ. ^_^

2010-07-22 13:10
Nattugglan P28
Jag fick TVÅ poäng! Förstår du hur orimligt lite det är? Cohen må vara ett supergeni, men det här testet gjorde han dumt!

2010-07-22 13:13
Måne

det är inte han som gjort det. det är simon baron-cohen om jag inte har fel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Baron-Cohen

2010-07-22 13:23
vet inte om det är OT men Hans Asperger kallade Aspergers syndrom för Autistisk psykopati. bara liten kul fakta om oss aspies typ.
Admin

2010-07-22 13:24
46 i empatiseringsförmåga
48 i systematisering

dvs typ S.

Satt och funderade en del på definitionen av del begrepp som användes. Och de tvådelade frågorna verkade kunna missuppfattas vilket alltid får mig att undra om de konstruerat testet verkligen vet vad de frågar efter (i det här fallet förutsätter jag det).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Graffare

2010-07-22 13:27
Junkgirl,

Vad får du på detta test då?

http://www.piepalace.ca/blog/asperger-test-aq-test/

Själv fick jag 24.

2010-07-22 13:28
Junkgirl: Ok, soft! Men fortfarande för lågt resultat för min del :)

2010-07-22 13:43
Nattugglan

45 ^_^
Graffare

2010-07-22 14:09
junkgirl

Förresten, kan inte du ge något specifikt exempel på fenomen som du tycker/tyckte var svåra att förstå trots att resten av mänskligheten tycktes uppfatta de som världens med självklara sak?

Jag minns en sak som jag tyckte var riktigt svårt att begripa och det var fenomenet "gulligt". Det tog mig lång tid innan jag kunde förstå det och applicera det till fullo, jag fattade inte det förrän jag kanske var 20. Det är trots allt ett väldigt mångfacetterat begrepp. Trots att jag, iallafall inte idag, har Aspergers.

2010-07-22 14:14
när någon säger "jag är stolt över dig" när de inte på något sätt har hjälpt till med vad människan än uträttat. lärde mig att det betyder "jag är så imponerad av dig och tycker du är jätteduktig" eller liknande för bara 1-2 år sen.

Trots att jag, iallafall inte idag, har Aspergers.

många människor har aspergerdrag men inte asperger. det man behöver för en diagnos är att man har ett handikapp av sina symtom. min pappa har t.ex. enorma aspiedrag men eftersom han fungerar normalt och kan sköta sitt liv som en någorlunda normal människa med jobb och familj så har han inte asperger.
Groupie

2010-07-22 14:42
s blev jag
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Graffare

2010-07-22 14:46
Förresten, du som fick högt på systematiseringstestet, brukar folk säga att du har ett gott minne?

Jag brukar ofta memorera detaljer och händelser som folk verkar glömt för länge sedan. T.ex. när jag och min tjej firade midsommar med hennes moster+man så kunde jag återge vilken tröja hon hade på sig för 7 år sedan+märke. I grund och botten brukar folk tycka att det är ett konstigt drag så jag har lärt mig att vara selektiv bland minnen som jag delar med mig.

Vad med siffror/mönster/processer? Jag verkar ha sjukt lätt att memorera dem+applicera dem jämfört med t.ex. andra. Vilket kan vara en fördel när t.ex. arbetsplatsen byter till nytt datasystem.

Sist men inte minst, har du en pojkvän? Om ja, är han åt Aspie eller åt andra hållet? Min tjej är verkligen raka motsatsen till mig, hon brukar t.o.m. fråga mig när hennes släktingar fyller år :)

2010-07-22 15:02
Förresten, du som fick högt på systematiseringstestet, brukar folk säga att du har ett gott minne?

Jag brukar ofta memorera detaljer och händelser som folk verkar glömt för länge sedan. T.ex. när jag och min tjej firade midsommar med hennes moster+man så kunde jag återge vilken tröja hon hade på sig för 7 år sedan+märke. I grund och botten brukar folk tycka att det är ett konstigt drag så jag har lärt mig att vara selektiv bland minnen som jag delar med mig.

Vad med siffror/mönster/processer? Jag verkar ha sjukt lätt att memorera dem+applicera dem jämfört med t.ex. andra. Vilket kan vara en fördel när t.ex. arbetsplatsen byter till nytt datasystem.

Känns som du precis har beskrivit mig :).
Graffare

2010-07-22 15:20
krossad_anka

What? Och jag som trodde jag var unik :(

2010-07-22 17:45
assburgers!
kuk - kunst und kultur
Moderator

2010-07-22 19:54
junkgirl jag fick 43 i det sista testet, haha
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2010-07-22 21:30
Nattugglan

jag har pojkvän ja. det är Evolution och han är inte minsta aspig. ^_^
men han är grym på att förstå hur jag fungerar och resonerar!

jag har haft gott minne men numera är jag söndermedicinerad på smärtstillande och har svårt att hålla allt i skallen. men jag minns fortfarande detaljer väldigt bra. siffror hade jag lättare för när jag inte var medicinerad. kunde t.ex. hela min skolklass olika telefonnummer utantill och liknande grejer. för mig är visuella saker lättare att memorera. får jag en bild som jag ska rita flera gånger med många detaljer så ritar jag den utifrån de olika detaljerna snarare än helheten. svårt att förklara sin aspighet hehe.

du får gärna fortsätta att fråga grejer men vi kanske borde flytta över till PM. ^^
Producent

2010-07-22 23:10
(20 i empatiseringsförmåga och 22 i systematiseringsförmåga).
One Day.

2010-07-23 02:50
(21 i empatiseringsförmåga och 22 i systematiseringsförmåga).

Är det bra?
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-07-23 03:01
Du har enligt testen en hjärna av typ B
(65 i empatiseringsförmåga och 27 i systematiseringsförmåga)
my name is xelly smelly
Manager

2010-07-23 09:08
Resultat - Empatiseringsförmåga

Du fick 20 poäng av 80 möjliga.
Enligt detta test har du en lägre förmåga än genomsnittet att förstå hur andra människor känner och tänker.

Du fick 31 poäng av 80 möjliga.
Enligt detta test har du en genomsnittlig förmåga att analysera och undersöka system.

(20 i empatiseringsförmåga och 31 i systematiseringsförmåga).

Och som junkgirl säger, Aspergare dras till varandra. Jag har träffat ett par kvinnor med AS. Det är både roligt och jobbigt, haha :D
Redline!

2010-07-23 12:55
Dr.Octagon

wait, va? har du också AS? (och jajjemen, vi är jävligt jobbiga men fördelarna med oss väger oftast över, eller så tycker jag bara det för att jag är en av de jobbiga och roliga personerna hehe)

2010-07-23 17:35
(45 i empatiseringsförmåga och 53 i systematiseringsförmåga).

Trodde det skulle skilja mer mellan empatin och systematiseringen med fördel åt det sistnämnda.

Känns väll som ett bra resultat annars.

Admin

2010-07-23 17:49
Tror inte det finns något bra eller dåligt resultat.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-07-23 18:00
(58 i empatiseringsförmåga och 36 i systematiseringsförmåga) B skalle
- men nog om dig nu.

2010-07-23 21:10

Kul att få svar att man har lägre empatiseringsförmåga, det visste jag redan va men still roligt. Har inget behov av specifika människor egentligen utan ser alla som utbytbara på besök längre eller kortare tid typ. Speciellt frågan har du svårt att förstå varför vissa saker gör människor så upprörda eller vad det stod tycker jag var skoj för såna situationer hamnar jag i flera ggr i veckan när jag undrar det haha.

herre min je!

2010-07-23 21:30
i min värld är alla rekvisita. ^_^

2010-07-23 21:30
hahaha! alltså, inte riktigt så jag ser det men... inte heller jättelångt därifrån:)

2010-07-23 22:47
(34 i empatiseringsförmåga och 29 i systematiseringsförmåga).

Aspies..
Mary and Max ^^
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-07-24 03:54
45 emp 14 sys