WT har ju långt ifrån med hålor att göra. Finns gott om WT i storstäder också. Tror det blir extra roligt att som i Sveriges (och många andra utvecklade länder) fall att WT från små samhällen ändå är så efterblivna ibland. Trots ett utvecklat utbildningssystem och tillgång till teknologi. Om det är till någon tröst, så är "blatte" inom våra vänskapskretsar (och för många andra ungdomar i Malmö med invandrarbakgrund) synonymt med luffare/low-life. I många sammanhang motsvarighet till white trash. Blatte #1: Kolla han Juan, han blev haffad för 3'e gången för att han körde bil utan körkort Blatte #2: Sån blatte!
At the gates of Eternity...
medoria: Så, nu har jag läst artikeln. Och ärligt talat - bara för att Perez Hilton & co använder uttrycket WT på folk som George Clooney, betyder det inte att det är den gängse användningen. Den allmänna definitionen är fortfarande hillbillies som bor i husvagn (hårddraget).
i och med att det heter just white thrash, gör ju att det i ordet i sig finns en inbygd föreställning om att människor som inte är vita är thrash oavsett Det här känns verkligen som kulturjournalisten oivvio polite tar i så han skiter på sig i försöken att krysta fram ett rasism-kort. Resonemanget är lika långsökt som att påstå att uttrycket "crackneger" är nedsättande mot alla UTOM svarta.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Graffare
2010-06-10 08:57
BC99 P27
Om det är till någon tröst, så är "blatte" inom våra vänskapskretsar (och för många andra ungdomar i Malmö med invandrarbakgrund) synonymt med luffare/low-life. I många sammanhang motsvarighet till white trash. Blatte #1: Kolla han Juan, han blev haffad för 3'e gången för att han körde bil utan körkort Blatte #2: Sån blatte! Haha, nu fick jag några roliga flashbacks :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Tror det blir extra roligt att som i Sveriges (och många andra utvecklade länder) fall att WT från små samhällen ändå är så efterblivna ibland. Trots ett utvecklat utbildningssystem och tillgång till teknologi. Det är exakt det som gör WTs i Sverige roliga. De som faller in under svenska WTs för mig är människor som inte ens är fattiga, de är outbildade trots de möjligheter de har, beter sig grisigt och klär sig ofantligt illa till den grad att det blir underhållande. Dessa människor är som dem är eftersom de vill vara exakt så, inte för att de är tvungna. Finns många anledningar/förklaringar, fattigdom är inte bland dem. Det är en blandning av hederlig dumhet och det faktum att de helt enkelt inte bryr sig om hur de beter sig/ser ut, trivs med hur de är och är inte särsklt ambitiösa vad gäller utbildning och karriär. Vilket är helt okej, alla kan leva som de vill, men ingen kan tala om för mig att jag inte kan tycka att dessa människor är ROLIGA.
Ja fast man kan ju ändå dissa lågutbildade åsnor från avsides byar i Sverige utan att känna sig helt för taskig måste jag säga. Jag menar vi som människor bör inte sätta oss över andras viljor, för alla har inte samma ambitioner, möjligheter osv...men sen att påstå att man alltid kan förstå ALLA människor som väljer att jobba på Rusta/ÖoB hela sitt liv, skaffa den där bil-mek duden, få likadana barn som du förmodligen inte kan hjälpa med läxor ordentligt ens för att sedan ge dom den fina val möjligheten: BLI SOM JAG! Bra sagt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye Som packet i Rinkeby som kastar sten på poliserna och brandmännen. Vad ska vi kalla dom då?
shyffert Har de inte redan en benämning? Känns som att de borde ha mer än en till och med.
shyffert : d e blattejäklar! va annars? d e altid desa bajs muslimer o araber från länder där d tvingar på sina kvinor att bära burka!!!!! Typ vad WT hade svarat på din fråga ;)
At the gates of Eternity...
aja eftersom ingen vågar säga sanningen: AUBAJÄUVLARR!
Men kollar man Marvinggayes förklaring på WT är ju det precis samma som packet i Rinkeby i mina ögon som kastar sten på vår ordningsmakt och krishjälp för att "de har tråkigt", och sen kritiserar att vi får betala ett kungabröllop? Verkar ju mer och mer som att WT är ett påhittat begrepp här i en tråd på whoa, för jag har då aldrig hört det utanför USA där vi snackar trailertrash och klasskillnader som inte ens går att jämföra med det här landet.
människor som inte ens är fattiga, de är outbildade trots de möjligheter de har, beter sig grisigt och klär sig ofantligt illa till den grad att det blir underhållande. Dessa människor är som dem är eftersom de vill vara exakt så, inte för att de är tvungna. Finns många anledningar/förklaringar, fattigdom är inte bland dem. Det är en blandning av hederlig dumhet och det faktum att de helt enkelt inte bryr sig om hur de beter sig/ser ut, trivs med hur de är och är inte särsklt ambitiösa vad gäller utbildning och karriär. Vilket är helt okej, alla kan leva som de vill, men ingen kan tala om för mig att jag inte kan tycka att dessa människor är ROLIGA. Det roliga är ju också att alla går in på rasistlinjen direkt jag nämner händelsen i Rinkeby, och det var inget jag reflekterade över alls :)
Vi använder ju inte riktigt uttryck som WT i Sverige...här säger man BONNE/BÖNDORR, sen finns det väl säkerligen massa versioner av vad folk bör och förtjänar att kallas.
Men kollar man Marvinggayes förklaring på WT är ju det precis samma som packet i Rinkeby i mina ögon som kastar sten på vår ordningsmakt och krishjälp för att "de har tråkigt" Du letar efter nånting att bli upprörd över, jag snackar om relativt harmlösa saker som jag finner är fantastiskt roliga. Det är väl det som är skillnaden här, jag har inte mina serious pants på mig. Finns gott om folkgrupper att bli upprörd och störa sig på, men det är inte riktigt det jag snackar om här. Såvidare du inte faktiskt finner dessa människor roliga också.
Kan inte låta bli att anta att du tar åt dig av det jag skriver eller på något vänster blir upprörd, shyffert. För du famlar ganska långt efter "ja men titta på didär, de är likadana och lika illa jue!"-argument i viljan att ta det här till en "seriös" diskussion.
Toastare
2010-06-12 00:39
MRsalesman, exakt vad jag tänkte säga... det är vår skånska motsvarighet till WT. Bönner.. och det innebär inte att man har jordbruk.
Det är exakt det som gör WTs i Sverige roliga. De som faller in under svenska WTs för mig är människor som inte ens är fattiga, de är outbildade trots de möjligheter de har, beter sig grisigt och klär sig ofantligt illa till den grad att det blir underhållande. Dessa människor är som dem är eftersom de vill vara exakt så, inte för att de är tvungna. marvingaye, right on point!
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F30 Varför ska vi fortsätta och envisas med att kalla dom ett engelsk uttryck då när vi redan har svenska namn på dom? Vi är faktiskt i Sverige. Det blir liksom lite patetiskt. Det du citerade var det jag kommenterade tidigare och menar på att man kan applicera på vilken jävla grupp av muppar man vill. Passar på alla. Exemplet med packet som kastar sten på poliserna var bara ett aktuellt exempel, men det gick givetvis inte hem hos marvingaye.
Varför ska vi fortsätta och envisas med att kalla dom ett engelsk uttryck då när vi redan har svenska namn på dom? Vilket svenskt namn, "slödder"? Näe, tycker jag inte är lika förklarande. Förstår f.ö inte vad problemet är, varför inte kalla dem WT? Är det egentligen benämningen här som gör dig upprörd eller något annat, för jag hoppas inte det är en fråga om semantik endast. Lite patetiskt isf.
Exemplet med packet som kastar sten på poliserna var bara ett aktuellt exempel, men det gick givetvis inte hem hos marvingaye. Vadå gick inte hem? Du frågade mig vad vi bör kalla dem, jag nämnde att de säkert redan har en hel del namn. Förstår f.ö inte varför du ber mig mynta ett uttryck då du uppenbarligen inte är nöjd med de benämningar som jag gillar att använda mig utav :)
Toastare
2010-06-12 13:14
shyffert, är du sån mot alla engelska låneord? Bönner är skånskt och WT är det nyare ordet. Vi som vet vad ordet innebär, vet också vad det är. Tiderna förändras, språket förändras.. det är bara att vara med. De i Rinkeby är inte WT. Då skulle ju AFA också vara WT och det stämmer inte. Du förstår helt enkelt inte poängen. Slödder är ju något helt annat.
Toastare
2010-06-12 13:17
En knarkhandlare som försöker muta polisen. En snubbe som skär sig själv i halsen för att han blev dumpad av en prostituerad. En psyksjuk som skär upp däcken på en annan gästs bil. En alkis som ramlar ner från sin balkong och dör. och haka inte upp dig på originalinlägget, för det där är inte WT. De KAN vara WT, men vi vet ju inte hur de ser ut och vad de har för (icke)ambitioner.
BountyBoo F30 Låneord i all ära, men WT är en förkortning av ett amerikansk uttryck. Inte etablerat här och kommer aldrig att bli bara för att ett gäng kids på whoa tror det.
Så det folk, eller ja.. ni egentligen menar med "WT's" här i Sverige är att det är arbetarklassen, en medel Svensson som inte orkar bry sig om mode och därav köper sina kläder så billigt som möjligt. Reser utomlands till vissa specifika ändamål såsom Thailand, Spanien och Rumänien(?). Rätta mig om jag har fel, men det innefattar väll ungefär 50% av befolkningen & med största sannolikhet är det mer. Nu har jag iof bara skuggat mig genom dessa inlägg, men min definition av "WT" i Sverige skulle nog egentligen vara folket som bär mjukis byxor/slitna jeans, någon extremt ful hood tröja. Lägenheten de bor i har otroligt fula möbler, ingen tanke bakom möbleringen utan det är tonvis med saker i vardagsrummet. Allt är i en röra och det ser ut inte som att man har spenderat mer än 30sekunder till att tänka hur fan man vill ha det. Eftersom tiden har gått har man allt ifrån sin gamla soffa från 70 talet till en ny dart tavla från 2010, det är min definition av WT-Sverige.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Toastare
2010-06-13 22:22
shyffert, men du förstår väl att jag bara skriver WT för att man brukar förkorta saker på nätet? Och om du inte bor väldigt isolerad så är det faktiskt väldigt etablerat. Och du ser ju att vi är i olika ålderspann som använder det. Mina föräldrar skulle inte höja på ögonbrynen om jag använde det, utan förstå vad jag menar. DMAt, nej det behöver absolut inte vara arbetarklass. De kan ha god inkomst, men inte ha smaken att förvalta den. Och då inreda på det sättet du beskriver. Kanske bo i en villa av mexicotegel. Frugan har inrett -torkade blommor, änglar, rysch och pysch. Mannen har sitt rum nere i källaren som ser ut som en engelsk bar osv. Den stackars familjen som var med i TV-programmet Ullared från skåne är WT. När jag såg dem på tv sa jag direkt "De där är från Oxie" ...toché! Rumänien skulle de aldrig åka till, går inga charter dit!
Graffare
2010-06-13 22:32
MRsalesman Fast i Skaune heter det väl ändå bonnaröv? Påminner mig om min gamla hyresvärd MPByggnads i slottstaden. Även om snubben var tät och hängde upp massa skyltar med "sänk skatterna" och spelade fin i kanten osv. så kunde han inte undkomma med det faktum att han och hans familj som ägde fastigheterna var rena "bonnarövar".
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Toastare
2010-06-13 23:33
Nattugglan, nej.. bonne/bönner säger man.
Jag har aldrig hört bonnaröv.
BountyBoo F30 Det verkar ju dessutom finnas en miljon olika definitioner av det här begreppet. Bra värt att använda då :P
Toastare
2010-06-14 01:21
shyffert, nej.. de flesta vet vad det innebär. sen finns det alltid några oupplysta.
Graffare
2010-06-14 10:26
Jag är kanske för danskifierad - där använder man "bonderøv" ofta.
amen vafan lide komma med ord man använder i danmark o TRO att folk ska känna igen det:) vi bor faktist på denna sidan även om köpenlöksta är runt kröken
Graffare
2010-06-14 11:29
Bonnaröv finns på google iaf (61 resultat) vs. bonderøv (108.000 resultat).
Jag gillar bonnaröv- en klassisk skånsk "bonnaröv" är programledaren i kanal lokal (som inte finns längre). Tobias Rasmusson som dyker upp 1:30 i klippet.
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1438196/slutet-for-kanal-lokalJag minns hans härliga stil när han intervjuade folk - flottig hy & glansigt hår samt sängkammarröst och någon av dressmans stiliga kavajer.
ja exakt du bevisar ju min tes. 61 resultat på DA InTraNät betyder samma sak som OMG FAIL
tjena grabbar vad betyder detta WT? inte läst något om denna person i SVD????
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Graffare
2010-06-14 12:48
and-one P28
aha, den där ser ju fett god ut, ska kolla om pressbyrån har den
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Ja, case closed. En annan person i tråden, förutom du, hajade inte med en gång vad som menades med WT.
Toastare
2010-06-14 17:24
Ja, det var ju bra att detta kom till ända. shyffert, stor ryggdunk till dig!
inget slår red bull, det e fan inte lönt....
Graffare
2010-06-14 23:56
Gamla cult eller thairedbull is the shit :)
jag gillar "monster" drickan, ska prova den gröna burken idag till lunch
Haha vad är det som är så upprörande med just WT? Det är ju inte som att man skulle bli hysteriskt upprörd om någon kallade en för det. För mig är det ordet så grymt betydelselöst. Skulle ta åt mig mer om någon kallade mig för korkad. Har ytterst sällan träffat en människa som är över 16 som kallar någon för WT och mer sällan någon som verkligen vet innebörden av ordet. Känns som att många i denna tråden överreagerar och har white trash på wikipedia uppe i sin andra internet flik. Kan omöjligt tänka mig att någon verkligen blir ledsen av det ordet.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Har ytterst sällan träffat en människa som är över 16 som kallar någon för WT och mer sällan någon som verkligen vet innebörden av ordet. Och för att förtydliga detta så menar jag att de jag träffat som kallar folk för WT är under 16 och vet inte innebörden av det.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Ja o förmodligen är dom WT själva då dom kommer från småland....*tihi*
Linda Rosning-personer är stereotyp whitetrash och det går inte att säga emot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jepp håller med. bra exempel
Graffare
2010-06-17 10:21
Thairedbull eller Krating Daeng som den egentligen heter är ju orginalet :) Kom långt innan redbull.
http://en.wikipedia.org/wiki/Krating_Daeng
Dessutom säljer min arablivs den för 5 kr/st. Har faktiskt aldrig sett den så billigt.
JIPPIE den är skitäcklig.
Toastare
2010-06-17 14:40
Min kompis kom i tidningen när vi var 14isar efter att ha krängt ett antal sånna och fick sedan magpumpas.. och ja, de är äckliga.
Jag har varit i pattaya i 2 veckor! rekade ett fotoprojekt. Det är ett fruktansvärt skabbigt ställe fullt av low life´s. Vi bodde på ett hostel/bar som låg i ett tämligen lugnt område med pattayas mått mätt. Dvs nästintill horfritt! De enda fnasken man såg var dem som torskarna hade fått med sig ifrån Beach rd efter en hård kväll på walkingstreet! Vi satt på vårat hostel och drack öl och snackade med dem som jobbade där (24h bar) Plötsligt så kommer det en pluffsig slusk och sätter sig några bord ifrån oss, helt solo. efter några minuter så utbrister han E ni ifrån sverige!? -Ja visst, fortsätter med våran konversation. DE E första gången ni e i Pattis vah!? -Mm, först och sista(lätt irriterad) Man verkligen ser hur snubben får en major flashback! det ser nästan ut som om han kommer i byxorna. Åhh jag önskar också att det var min första gång här i pattis! jag menar det här är ju paradiset, jag kan inte förstå mig på alla dessa idioter som bara åker ut till öarna. Jag har åkt hit varje år nu sedan 1985 då fanns det riktiga pingpong shower bla bla Han fortsatte att mala på trots att vi hade slutat lyssna sedan länge. Det värsta av allt var att snubben typ bara var 35-40 bast. Lite senare så hade han ju givetvis en tandlös hora i knät. De flesta svenskar som jag stötte på i pattaya hade samma värderingar som Micke och Zlobadan i torsk på tallin. Svenska brudar är skit de vill bara ha pengar och sedan vill dem ju inte ens knulla!
Pa planet till BKK hamna jag brevid en tysk, halvfet man i 30ars aldern. Med en major hockeyfrilla, hawaii skjorta och i stort sett ingen engelska. Han skulle till pattaya, och den uppfattningen jag fick av honom, var att han skulle ligga med mangder med horor, sa det finns val WT fran mer ann Sverige i Pattaya:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.