I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det bara WT-svenskar som hänger i Thailand?

Övrigt - Blandat

Graffare

2010-06-07 14:58

Kollade lite på Pattayas engelskspråkiga sida och hittade massor av artiklar om svenskar bravader.

http://www.pattayaone.net/ - sök på swedish

En knarkhandlare som försöker muta polisen.
En snubbe som skär sig själv i halsen för att han blev dumpad av en prostituerad.
En psyksjuk som skär upp däcken på en annan gästs bil.
En alkis som ramlar ner från sin balkong och dör.

Snacka om att folk beter sig som svin.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2010-06-07 15:01
pattaya är ett lite smutsigare område.
((MAAD))
Producent

2010-06-07 15:14
gör wt detta som du skriver om?

2010-06-07 15:17

Pretty much.

Undantagen är väl somliga medelklassfamiljer som är knappa snäppet över WT, gamlingar som helt enkelt gillar att åka dit varje år och tjocka businessmän som är där för att bli avsugna av thaiflickor och/eller thaipojkar som ser ut som thaiflickor.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent

2010-06-07 15:19
det var inte några undantag du hade..

jag vill se dessa wt-svenskar :D

2010-06-07 15:25
Om det där inte var undantag så beror det väl på att du har en bred definition av WT. Vilket är ok, det finns väl ingen direkt definition at WT som är ristad i sten.

jag vill se dessa wt-svenskar :D

Åk till Thailand. Eller, baserat på alla olika historier jag har hört så verkar svenskar som åker till Sunny Beach Bulgarien om möjligt ännu grisigare.
Producent

2010-06-07 15:29
jag menade mer, att du hade ett par stycken undantag, inte bara någon enstaka.

haha vart hittar man dessa lättast i sverige då? jag diggar wt´s, hade lätt kunnat satt mig ett par månader och forska om dom. dom är fascinerande.

2010-06-07 15:32
Svenskar blir white trash så fort det vankas billig sprit och solsken. Vikingarna var egentligen blyga bokmalar som reste utomlands för att läsa poesi och plocka blommor, men så fort det blev över 20 grader och vinet kom fram så blev det bärsärkagång och plundring!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2010-06-07 15:40
Konstigt P22

Åk ut på landet och studera Sveriges patetiska "raggarkultur" där de friskt blandar härliga inslag av amerikansk redneck-kultur, traditionell svensk kultur och en dos främlingsfientlighet och nynazism. Det är där du kan hitta de mest klassiska exempel av WTs sverige har att erbjuda. Om du inte riktigt vet vart närmsta WT ort ligger så kan du alltid ringa upp SD och fråga vilken ort i din närhet de haft mest framgång i under diverse val och folkomröstningar. Rent % mässigt.

2010-06-07 15:51
Om du inte riktigt vet vart närmsta WT ort ligger så kan du alltid ringa upp SD och fråga vilken ort i din närhet de haft mest framgång i under diverse val och folkomröstningar. Rent % mässigt.

Landskrona är väl huvudorten.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-06-07 16:14
byt ut thailand mot pattaya i rubriken så stämmer det hyfsat iaf...

man får komma ihåg också att sverige består till stor del av bondhålor med dåligt utvecklad social kompetens och hänger inte riktigt med resten av världen i det mesta.

2010-06-07 16:29
Varför betala så mycket och resa så långt för att sedan inte ha kul?
det finns en chat! missa inte den...

2010-06-07 16:38
Mmm och det är bara WT-svenskar som åker till medelhavet också, eller hur var det nu.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-06-07 16:56
Skulle vilja påstå att de gånger jag varit i Thailand har jag sett väldigt lite wt. Men jag antar att det beror helt på vart man åker.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2010-06-07 17:01
Uttrycket WT är riktigt vackert. Det tillåter en att vara hur främlingsfientlig och fördomsfull man vill utan att bli kallad rasist. Och de man kallar WT har så låg social status att det inte är någon som bryr sig. Fan vad roligt det är att sparka på den som redan ligger. :)
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Groupie

2010-06-07 17:35
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2010-06-07 19:31
xpertize: både ja och nej. ja uttrycket är fördomsfullt och mer tillåtande, men i och med att det heter just white thrash, gör ju att det i ordet i sig finns en inbygd föreställning om att människor som inte är vita är thrash oavsett, och den föreställningen i sig är rasistisk.

2010-06-07 19:57
Det är säkert mycket white trash som åker dit för att många svenskar är white trash? Men det är nog betydligt fler trevliga normala människor som åker dit för att det är ett soligt, billigt land.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-07 20:34
Uttrycket WT är riktigt vackert. Det tillåter en att vara hur främlingsfientlig och fördomsfull man vill utan att bli kallad rasist. Och de man kallar WT har så låg social status att det inte är någon som bryr sig. Fan vad roligt det är att sparka på den som redan ligger. :)

I ett land som sverige är WT inte nödvändigtvis synonymt med låg social status. De har låg social status eftersom de är WT, inte tvärtom. Man behöver inte ha ont om pengar för att ha en riktigt rolig WT klädstil och man behöver inte ha mycket pengar för att inte se ut som ett jävla skämt. I Sverige anser jag att de som är mest WT är "raggarna" ute på landet. De som klär sig i skinnvästar, lyssnar på Eddie Meduza, kör omkring med epa traktorer med sydstatsflaggor på huven och röstar religiöst på SD varje chans de får. Detta är personer som är till största del medelklass, gillar att sparka på de som ligger och är bland de mer främlingsfientliga sociala grupperna.
Toastare

2010-06-07 21:28
Om man säger som så, åker man på charter till charterorter så träffar man väl på en hel del. Vart man än i Världen väljer att resa..
Jag skyller allt på Emma!

2010-06-07 21:50
Det är ju 100 gånger mer patetiskt med new era-kepsar och hockey jerseys än vad det är med sydstatsflaggor.
Toastare

2010-06-07 22:21
Det är ju 100 gånger mer patetiskt med new era-kepsar och hockey jerseys än vad det är med sydstatsflaggor.

...eller? Någonsin tänkt på att de där barnen med new-era kepsar och hockey jersys måste ha en pappa.. och tvärtom. duh.
Poet

2010-06-07 22:53
Haha, Marvingaye du gjorde min dag! :)

Co-sign and word up!

Förövrigt är det bara patetiskt (och detta gäller alla, oavsett etnicitet och härkomst) att resa till ett annat land, bara för att göra exakt samma sak som man gör i sitt hemland.
At the gates of Eternity...

2010-06-08 00:24

2010-06-08 00:50
xpertize:

Uttrycket WT är riktigt vackert. Det tillåter en att vara hur främlingsfientlig och fördomsfull man vill utan att bli kallad rasist.

Fördomsfull, möjligen. Men rasism har jag lite svårt att applicera på en nedsättande benämning av en grupp _inom_ en viss etnicitet?

medoria:

i och med att det heter just white thrash, gör ju att det i ordet i sig finns en inbygd föreställning om att människor som inte är vita är thrash oavsett,

Oj, den måste du förklara närmare tror jag bestämt...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-06-08 01:32
Alltså...folk åker till pattaya för att knulla horor.

2010-06-08 03:07
the_real_apa P21

och skottar är snåla och kineser flitiga?!

Graffare

2010-06-08 09:34
marvingaye

Tack för att du redde ut begreppen.

"WT" i Sverige är inte fattiga människor som lever på marginalen (dessa har knappast råd med en thailandssemester). WT är lika mycket arbetarklass som medelklass.

2010-06-08 10:34
refused: läs artikeln det länkades till lite högre upp eller oivvio polites bok.

2010-06-08 10:58
Ja, tack för att du redde ut begreppen. Det är alltså inte (bara) de lågutbildade "raggarna" och andra mindre respekterade grupper som räknas in som WT. Uttrycket innefattar även andra som klär sig eller beter sig som man kan förvänta sig av de först nämnda. Det handlar inte alls om ett vi och dom-tänk där man tillskriver den andra gruppen negativa egenskaper och distanserar sig själv från dessa.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-06-08 11:22
jag har vart i Pattaya o är typ WT
Graffare

2010-06-08 11:25
xpertize P24

Grattis, men har du tänkt på att alla grupper inom samhället har ett vi och dom tänk? Även du - trots att du kanske tycker att din kategorisering är ädlare?

2010-06-08 12:07
Så med er logik .. Förutsätter man alltså att alla folk bortsett från svarta och vita har makt mtp. att det finns White samt Black Power rörelser men inte någon Asian Power eller Creole Power rörelse? Hmm intressant.
WT-begreppet är väl också lite urvattnat och brukar väl även användas för att beskriva vanliga rökande blonderade fjortisflickor as far as i know..
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Graffare

2010-06-08 12:30
Jag använder inte WT i termer av vitt slödder. Snarare slödder generellt.

BT finns ju också som ett uttryck?

2010-06-08 12:31
nattugglan: fast BT som uttryck är inte lika utbrett som WT och man kan ju fråga sig varför.
Graffare

2010-06-08 12:46
White trash var först? Vem använder BT i Sverige? Vi har ju väldigt få svarta.

2010-06-08 13:21
Det är bara folk under 15 i Sverige som använder amerikänska uttryck som WT. Jag kallar dom slödder rätt och slätt. Svarta som vita. Finns mycket pack ute i förorterna överlag.

Toastare

2010-06-08 14:10
vaddå är det någon som viftat med rasism-kortet nu?

WT ÄR roligt.. varför skulle det annars göras TV-program som Sveriges fulaste hem.. eller Ullared.

Mrsalesman, ja du är WT i hög personlighet! ;)
Toastare

2010-06-08 14:11
..eller var det nu vi skulle alla ta varandra i händerna och sjunga "We shall overcome"?

2010-06-08 14:33
BountyBoo F30

WT finns inte i Sverige. Jämför du Ullared med personerna man ser i bar överkropp i Cops är det ju något fel i din syn på begreppet.

2010-06-08 15:38
WT ÄR roligt.. varför skulle det annars göras TV-program som Sveriges fulaste hem.. eller Ullared.

Exakt. Trodde det här skulle vara en rolig tråd. Typiskt whoa att vara så överkänsligt.

WT för mig handlar inte om hat eller vi och dom. Jag tycker helt enkelt de "raggare" jag beskrev tidigare är kopiöst roliga och underhållande. På samma sätt som jag tycker svenska grabbar som bor i förorten och bryter på sitt hemspråk är roliga. Det är ROLIGT.

Jag är medveten om att det här säkerligen upprör folk och att vissa tar åt sig, men sorry, WT människor är fruktansvärt underhållande för mig.

2010-06-08 15:42
marvingaye

Jag stör mig på att du använder dig av ett uttryck som knappt är etablerat i Sverige, och som du försöker använda istället för att säga t.e.x Raggare om det nu är dom du menar?

Du är dessutom fullt medveten om att det finns en rasistisk underklang som du försöker vifta bort lite patetiskt. Tänk om, gör rätt.

2010-06-08 15:54
shyffert

Om du hade läst vad jag skrev tidigare i tråden så diskuterade vi om hur det inte riktigt finns en definition för WTs i sverige, inget som är ristat i sten. Sorgligt att du tar det hela såpass seriöst, men när jag använder begreppet WT så gör jag det för att det är enkelt att samla alla dessa subgrupper och faktum är att folk vet vad man menar om man säger WT.

Du blir upprörd över en fråga om semantik, vilket är underbart. Du säger att du väljer att kalla dem slödder, något jag inte tycker är lika bra beskrivande det jag snackar om. Slödder kan vara vad fan som helst för mig. Jag kallar de hellre WT, kul om folk blir sura och upprörda. Ganska vanligt på whoa nuförtiden.

2010-06-08 15:55
marvingaye

Jag kallar det PPOOLLR då. Betyder ingenting men verkar lite häftigare än att bara kalla slödder för slödder.

2010-06-08 15:58
shyffert

Du kan kalla dem vad du vill, min vän. Slår vad om att någon fortfarande kommer bli upprörd dock.

2010-06-08 16:35
jag trodde det bara var en massa wt som var där tills jag läste den här tråden, nu är jag ganska säker på att det är dit alla psykfall åker.

2010-06-08 17:31
ja asså fast jag knölla int nå thaihoe om det hjälper
Toastare

2010-06-08 17:51
shyffert, klart WT finns i sverige och är ett etablerat uttryck. Däremot märks det att du inte förstår den svenska innebörden.. eller kanske vi ska säga den svenska motsvarigheten till det amerikanska uttrycket.

Slödder är ju helt fel.. slödder kan lika gärna hålla till på Gröne Jägaren vid öppningstid en tisdag. Men de är inte WT...

MRsalesman, fy fan vad du är omanlig. Knölla ä de som gäll om man ä karl!

2010-06-08 18:29
Visst att man slänger sig med både det enda och det andra okvädesordet ibland men när det gäller just "white trash" så har jag svårt för att inte genast irriterad mig på de människor som använder uttrycket. Riktigt översittarord som ofta yttras av människor som anser sig vara lite förmer än andra.
Intressepenisen hårdnar!

2010-06-08 20:56
Ja fast man kan ju ändå dissa lågutbildade åsnor från avsides byar i Sverige utan att känna sig helt för taskig måste jag säga. Jag menar vi som människor bör inte sätta oss över andras viljor, för alla har inte samma ambitioner, möjligheter osv...men sen att påstå att man alltid kan förstå ALLA människor som väljer att jobba på Rusta/ÖoB hela sitt liv, skaffa den där bil-mek duden, få likadana barn som du förmodligen inte kan hjälpa med läxor ordentligt ens för att sedan ge dom den fina val möjligheten: BLI SOM JAG!

Res gärna så lite som möjligt också (och om man reser är det pattaya/sunny beach/kanske spanien men helst något riktigt kulturlöst, måste vara mkt öl o vattenland.

Fett med rasista eyyyyyyyyyy
Toastare

2010-06-08 21:28
Hi-five MRsalesman!