I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beyoncé har mer att säga till om i mitt förhållande än vad jag har

Övrigt - Blandat

2010-05-23 23:39

Beyoncé har mer att säga till om i mitt förhållande än vad jag har

Jag skulle säga att jag är en förhållandevis tillbakalutad och lugn pojkvän. Jag har aldrig blivit upprörd eller andfådd över banala trivialiteter och jag tar parproblematikens alla eftergifter med en stor nypa salt. Med det sagt, är det ändå både kul och smickrande när flickvännen influeras av ens åsikter och att de principer och riktlinjer jag ställer upp för mig själv inte helt går över huvudet på henne.

I mitt snart 25-åriga liv har jag lattjat med en handfull damer. Vissa av dem har varit extremt följsamma, andra har antagit en mer självständig approach. Åter igen. Jag lägger ingen egentligen värdering i hur mycket jag har att säga till om, men kommer mer följsamma kort upp på bordet finns det en risk att kan känna mig en smula hedrad.

Hur som haver. I alla relationer jag befunnit mig i, har jag ständigt haft en massmedial antagonist flåsandes i nacken. På det glada nittiotalet tillhörde hon någon slags kvinnlig supergrupp och nu på senare tid har hon fullständigt lagt musiklandskapet för sina fötter. Beyoncé Knowles, har så länge jag kan minnas, influerat mina flickvänner avgjort mer än vad jag någonsin kunnat göra. Vi snackar klädval. Vi snackar dansmoves. Och vi snackar naturligtvis om "put a ring on it"-aforismer.

Nu till min fråga. Är det någon annan som känner igen sig i denna beskrivning? Är det någon som delar mitt hat mot denna skenheliga dam? Och sist men inte minst: Hur bör jag tacka denna problematik?