I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mörda någon?

Övrigt - Blandat

2010-02-11 03:58

Mörda någon?

Har 2 udda fråga och ställa folk..

1: Om ni vet med 110% säkerhet att ni skulle kunna komma undan med ett mord.. Skulle ni då gjort det?

2: Om ni visste ni kunde åka fast men endå mördade någon med vilket vapen/undanröjande av bevis hade ni valt då?
---

Mina svar:
fråga 1: Vågar jag inte riktigt svara på, hoppas dock jag skulle tackat nej.

Fråga 2: Jag skulle valt och söva ner personen med något medel som gör de total paralyserade och inte skulle kunna känna smärta, Sovandes. Sedan fräta upp kroppen på avlägsen plats med ett fungerande avlopp i ett badkar..

DETTA KANSKE LÅTER JÄTTESJUKT, MEN JAG LOVAR ER ATT NÅGON HÄR INNE HAR OCKSÅ TÄNKT PÅ DET PERFEKTA MORDET!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-29 00:00
Snubblade över den här tråden, och måste uppa bara med att strypa någon med rep och sen hänga upp kroppen i en snara av samma rep efteråt måste vara en rätt clean metod
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent

2011-04-29 00:03
jag hade slängt i någon en jädra massa lsd lappar och svampar, sen kört ut den i skogen mitt i natten och gett den en ryggsäck med knivar och rakblad i. sen åkt hem.

2011-04-29 07:42
nej det hade jag inte.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-04-29 11:50
1. ja, om det var i överlevnadssyfte.

2. dränka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-29 13:43
Beror på.. Jag kör snarare på idén att jag kan åka fast, men hur ska jag göra för att inte göra det bara för det är det roliga ;P

Så.. om det var planerat skulle jag försöka undanröja det hela med att få det att se ut som att det var ett stökigt och spontant, som att det blev bråk för att polisen ska gå på villovägar och leta folk som hade något emot h*n. Skulle troligtvis använda en kniv som finns i praktiskt taget varje hem i Sverige, mora kniven eller bara en ordinarie kökskniv. Jag skulle inte ha brutalt mördat han, dvs stuckit i han flera gånger utan 1-2 gånger för att polisen fortfarande ska tro att detta var spontant och inget hat mord. Skulle använda plast/skinn handskar för att inte lämna fingeravtryck.. skulle även använda någon slags mask för att vara på den säkra sidan, och för att eventuellt hår ska finnas kvar på plats.

Sedan skulle jag nog ha placerat kroppen i ett badkar fullt av is, eller vilken plats som helst men nedkyld så den blir bevarad och så dom inte riktigt vet när personen dog.. fast det skulle också förstöra min grundplan, att få det att se spontant ut.. svårt
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-04-30 20:59
1: Om ni vet med 110% säkerhet att ni skulle kunna komma undan med ett mord.. Skulle ni då gjort det?
om jag kände att jag hade en anledning att göra det så ja

2: Om ni visste ni kunde åka fast men endå mördade någon med vilket vapen/undanröjande av bevis hade ni valt då?
det vet jag inte. hade jag tillräckligt stor anledning till mordet skulle jag antagligen sticka kniven i fanskapet och tagga därifrån och hoppas på det bästa

2011-05-01 17:27
Till er som vill fräta bort kroppen, så finns det kungsvatten.

1. Nej
2. Skulle va något som tog några sekunder, sen hem och fixa maten.

2011-05-28 15:16
Ett perfekt tillfället skulle vara efter en blöt festkväll om man lyckas smyga efter personen ifråga om dom ska pissa utomhus, spruta i halsen och en knuff ner i en närliggande vattenmängd och vipps så har vi en drunkningsolycka.

Alternativt ut på en båt och dumpa dom med ett ankare runt fötterna.

Kollat på Dexter lite väl för mycket? ;)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2011-05-28 16:35
Tror jag slutade efter säsong 3, orkade aldrig riktigt ta upp tittandet igen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent

2011-05-28 17:30
hade jag mördat någon (igen) så hade jag nog fan velat åka dit för det också. tror det hade varit en lättnad.
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-05-28 17:48
1. Absolut inte.

2. Om jag var tvungen skulle jag glida upp med med en kniv, händerna i plastpåse och släppa kniven på plats. Sen skulle jag länsat plånboken på pengar. Påsen eldar man upp självklart. Ser mer ut som ett rån gone wrong. Bra om man känner personen som man mördar...
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-05-28 18:23
Givetvis. Skulle ha haft ihjäl mina egna dåliga sidor. Men en människa? Nä. Möjligtvis då kanske valfri diktator vars styrkor hänsynslöst attackerar demonstranter, men annars så... svårt att säga.

Om jag visste att jag skulle komma undan med ett mord oavsett så hade jag aldrig tänkt ut en vidare genomtänkt plan för huruvida mordet skulle gå till (varför anstränga sig om man ändå vet att man kommer undan?), så, ja, då hade det förmodligen blivit en stekpanna i huvudet och lugnt gå därifrån.