dundermannen: Men är det rimligt att legalisera någon rekreationsdrog till? Ja, och inte bara en heller. Fast de flesta ska vara kontrollerade. Cannabis tycker jag man gott kan få odla själv. Försäljningen kan dock skötas via Systembolaget eller liknande.
vad skulle vara poängen? Vem ger dig rätten att neka andra att använda cannabis men inte alkohol (t.ex.)?
Man får bättre kontroll över det.
Kriminella grupper tappar sin största inkomstkälla.
Om cannabisbruket ökar kommer troligen alkoholbruket minska vilket är väldigt positivt.
Det är dock inte säkert att det kommer att öka. (Se på Holland som har mindre andel cannabisrökare än t.ex. Danmark, Tyskland, Frankrike osv osv (nu har jag inte full koll på siffrorna där men jag vet att i Danmark röker man iaf mycket mer än i Holland).
Det kan användas som medicin.
Jag kan fortsätta men orkar inte.
Vi ses i Cali!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Vi kan väl komma överens om att även om Cannabis skulle visa sig vara direkt nyttigt så är det fortfarande ett berusningmedel och därmed inte toppen för ett samhälle. Att alkohol är lagligt är inget argument för att legalisera andra droger. Bättre kontroll behövs väl inte, om det nu är bra. Kriminella grupper hittar andra inkomstkällor, dom är kriminella det är deras grej. Dom kommer inte skaffa jobb för att dom inte kan sälja gräs längre. Möjligtvis att det minskar alkoholbruket, men det ser jag som osäkert om det kommer hända.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Vi kan väl komma överens om att även om Cannabis skulle visa sig vara direkt nyttigt Ibland är det som sagt direkt nyttigt.
så är det fortfarande ett berusningmedel och därmed inte toppen för ett samhälle. Det behöver inte vara toppen för att vara okej.
Att alkohol är lagligt är inget argument för att legalisera andra droger. Det har jag aldrig sagt heller. Däremot kan det faktum att alkohol är såpass utspritt i vårat samhälle vara en orsak till varför vi bör legalisera cannabis. Som en motpol mot alkoholen t.ex.
Bättre kontroll behövs väl inte, om det nu är bra. Så det är okej att tolvåringar kan köpa cannabis hursomhelst? "om det nu är bra" förstod jag inte vad du menade med.
Kriminella grupper hittar andra inkomstkällor, dom är kriminella det är deras grej. Dom kommer inte skaffa jobb för att dom inte kan sälja gräs längre.Nu pratar du om cannabislangare. Om det blir lagligt kan dom såklart fortsätta men skatta för det. Och bara för att någon sysslar med en viss olaglig verksamhet betyder inte det att den personen kommer fortsätta göra andra olagliga saker ifall dennes verksamhet plötsligt blivit laglig. Varför skulle en cannabislangare t.ex. göra inbrott istället?
När också kokain blir lagligt så kommer såklart cocabönderna fortsätta odla sina cocabuskar. Men nu utan risk för gangstersyndikat eller amerikanska bombplan.
Möjligtvis att det minskar alkoholbruket, men det ser jag som osäkert om det kommer hända. Ja, jag har inga siffror eller så på det. Men du kan ju roa dig med att googla fram en rapport om alkoholproblem i Karibien. Det går kanske att dra lite egna slutsatser när man ser att de länder där cannabis är väldigt vanligt har mindre alkoholproblem än andra länder där cannabis inte är lika vanligt.
Ja om nu cannabis är bra och nyttigt så gör det väl inte något om 12åringar köper det för veckopengen, är det inte bra att tolvåringar kan köpa det kanske man inte ska legalisera det alls. Om det enda man tjänar på det är att folk möjligtvis drinker mindre alkohol (vilket jag har svårt att tänka mig, vi har en stark alkoholkultur i sverige) så känns det inte som tillräckliga skäl i min bok.
Nu pratar du om cannabislangare. Om det blir lagligt kan dom såklart fortsätta men skatta för det. Och bara för att någon sysslar med en viss olaglig verksamhet betyder inte det att den personen kommer fortsätta göra andra olagliga saker ifall dennes verksamhet plötsligt blivit laglig. Varför skulle en cannabislangare t.ex. göra inbrott istället? tänkte mer på de som är högre upp i organisationen. Fast jag vet inte, jag ser det inte som omöjligt att langarna ändå fortsätter med att langa exctasy eller kola. Varför langar dom gräs nu istället för att sälja grönsaker.
Ja om nu cannabis är bra och nyttigt så gör det väl inte något om 12åringar köper det för veckopengen, är det inte bra att tolvåringar kan köpa det kanske man inte ska legalisera det alls. Klockan är kanske för mycket. Tänk över det imorgon också. Jag har redan sagt att cannabis inte är bra för unga människor. (Vid medicinska skäl kan man såklart göra undantag.)
Det är inte bra att tolvåringar kör bil heller. Ska vi förbjuda bilar?
Om det enda man tjänar på det är att folk möjligtvis drinker mindre alkohol (vilket jag har svårt att tänka mig, vi har en stark alkoholkultur i sverige) så känns det inte som tillräckliga skäl i min bok. Om jag bara lyckats förmedla att det enda skälet till cannabislegalisering är att alkoholanvändandet kanske minskar så tycker jag att du ska läsa igenom tråden en gång till.
(För inte alltför länge sedan så röstade nästan halva befolkningen för ett alkoholförbud.)
tänkte mer på de som är högre upp i organisationen. Fast jag vet inte, jag ser det inte som omöjligt att langarna ändå fortsätter med att langa exctasy eller kola. Ska dom fortsätta langa kokain och ecstasy lagligt eller menar du att dom kommer fortsätta sälja det olagligt? Isåfall blir dom nog rätt så snabbt utkonkurrerad utav de statliga bolag som skulle kunna sköta den här odlingen.
Varför langar dom gräs nu istället för att sälja grönsaker. Ja du, en inte alltför vild gissning är ju att det är lite bättre pengar i att sälja cannabis för 100 kronor grammet än att sälja morötter för två kronor kilot. Eller vad tror du? Och en del gör det väl för att finansiera sitt eget bruk eller missbruk. Sedan finns det väl de som helt enkelt inte tycker att det är något fel i det och därför har valt den banan.
Nä men det behövs bra skäl för att legalisera något som man vet är dåligt för tolvåringar. Jag ser inga såna skäl. Tvärtom borde man förstås förbjuda alkohol. Men det verkar otroligt att det skulle kunna hända. Men en lösning på det kan väl knappast vara att introducera en ny drog? Vilka var dom andra skälen?
Jag menar att langarna som säljer gräs nu, kommer att gå över till att sälja andra olagliga substanser vid en legalisering. Kilopriset på morötter kan knappast vara anledning till deras val av födokrok, om det inte är så att de hatar att typ packa upp lådor. Man kan tjäna bra pengar på morötter också, man måste bara sälja fler. Om dom gör det för att finansiera sitt eget (miss)bruk tycker jag cannabis verkar vara en sämre drog än du framställer det som.
dundermannen: Nä men det behövs bra skäl för att legalisera något som man vet är dåligt för tolvåringar. Jag ser inga såna skäl. Tvärtom borde man förstås förbjuda alkohol. Men det verkar otroligt att det skulle kunna hända. Men en lösning på det kan väl knappast vara att introducera en ny drog? Förbjuda alkohol är ju vettigare än att förbjuda cannabis. Men jag önskar inget alkoholförbud. Dom testade ju det i USA på trettiotalet vilket ledde till att den organiserade brottsligheten fick hela marknaden till skänks. Vilket i sin tur ledde till maffiaverksamheten som dom nu har problem med. Hört talas om Al Capone?
Och vad menar du med att "introducera en ny drog"?! Cannabis är MYCKET äldre än alkohol och de flesta andra droger. Cannabis FINNS redan tillgängligt över hela världen. Använder inte folk cannabis idag menar du?
Vilka var dom andra skälen? Jag har inte lust att skriva det igen. Hur är det med minnet?
Nu kom min fulla (kanske höga) flickvän. Jag svarar imorgon.
dundermannen: Jag menar att langarna som säljer gräs nu, kommer att gå över till att sälja andra olagliga substanser vid en legalisering. Vi har tidigare i tråden talat om en legalisering utav alla droger, lite OT kanske så vi kan ju släppa det nu. Sedan tror jag inte att de flesta cannabislangarna sådär enkelt skulle gå över till andra droger. Det är rätt stor skillnad på cannabis och kokain.
Kilopriset på morötter kan knappast vara anledning till deras val av födokrok, Nej, det är ju såklart kilopriset på cannabis som är anledningen. Jag kanske skulle varit tydligare?!
om det inte är så att de hatar att typ packa upp lådor. Om du tror att morötter föds i lådor kan jag tyvärr inte hjälpa dig... ;)
Man kan tjäna bra pengar på morötter också, man måste bara sälja fler. Precis, du måste sälja fler. Du måste ha enorma arealer om du ska leva på att odla morötter. Inget man kan starta hemma i trädgårn vill säga.
Nu släpper vi morötterna, det märks att du bara säger emot nu eftersom du "måste". Det brukar bli så när man inte riktigt vet vad man pratar om.
Om dom gör det för att finansiera sitt eget (miss)bruk tycker jag cannabis verkar vara en sämre drog än du framställer det som. Det är klart att man kan missbruka cannabis. Man kan missbruka allt. Men cannabismissbruk är relativt lätt att "bota" och infaller rätt sällan.
Till den som pratade om haschpsykoser: Cannabisanvändandet i England har ökat de senaste åren. Så ifall "haschpsykoser" är ett stort problem så bör således psykoserna också ha ökat, inte sant? Det roliga är att dom har legat på samma nivå eller sjunkit under samma tidsperiod. Gör matten du.
Jag skrev:
Men cannabismissbruk är relativt lätt att "bota" och infaller rätt sällan. Alltså, det är en väldigt liten del av de som testar och använder cannabis som blir missbrukare. I Sverige så räknas ju dock ALL olaglig användning utav droger som missbruk. Även om man bara använder det en gång om året. Bl.a. det visar på hur snedvriden vår syn på cannabis är. Vi har helt klart inte hängt med resten av världen.
(Fram till sextiotalet var det lagligt och vi odlade även en del industrihampa.)
Tyvärr så även om det här skulle gå igenom så skulle det med största sannolikhet inte spela någon roll. Det finns en federal lag mot detta, en lag som inte ens Obama kan ta bort, det måste gå igenom kongressen. Obama tog bort den federala lagen om medicinsk marijuana, anledningen till att han kunde göra det va för att Bush va den som satte dit lagen. Om detta går igenom i Cali så kommer "landet" ta Cali till domstol och överköra denna lag. Det är väldigt komplicerat då staterna kan ha egna lagar, men samtidigt så gäller landets lagar för alla stater... Ibland skiter dom i det (som med homoäktenskap t.ex. det är "olagligt" federalt sett, men dom har aldrig gjort nåt åt det så i vissa stater kan gays gifta sig), men med detta kommer dom med största sannolikhet göra vad dom kan för att blocka legaliseringen. Det finns ju såklart en chans att det kommer funka, men den verkar inte särskilt stor...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
dundermannen Du borde läsa om hur maffian etablerade sig i USA. Förbjud har aldrig fungerat. Alla intag borde legaliseras. Tror ni seriöst att vi kommer få fler som börjar skjuta heroin om vi legaliserar det? Varför? Skulle du bli heroinist om det blev lagligt? Varför/varför inte?
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Gogaku sa det. Fast Kalifornien är kända för att ta sköna beslut som resten av USA följer efter. Se www.medicinskmarijuana.com för mer info. Inom fem år är det lagligt.
Gurraa Sedan tror jag inte att de flesta cannabislangarna sådär enkelt skulle gå över till andra droger. Det är rätt stor skillnad på cannabis och kokain. Nej, det är ju såklart kilopriset på cannabis som är anledningen. Jag kanske skulle varit tydligare?!Precis, du måste sälja fler. Du måste ha enorma arealer om du ska leva på att odla morötter. Inget man kan starta hemma i trädgårn vill säga. Nu släpper vi morötterna, det märks att du bara säger emot nu eftersom du "måste". Det brukar bli så när man inte riktigt vet vad man pratar om. Dom flesta langare av cannabis langar väl knappast sitt hemlagade. Kilopriset kvittar fullkomligt, det är ju förtjänsten man är ute efter. Men för sakens skull, dom skulle kunna sälja saffran istället, det kostar väl nästan lika mycket, eller guld. Det gör dom inte, dom säljer knark trots att det är olagligt och därmed för med sig en risk. Ser det som högst möjligt att de skulle byta till andra olagliga substanser, om du kan köpa hasch hos tobakshandlaren.
¨
Men cannabismissbruk är relativt lätt att "bota" Det är inte riktigt vad missbruk betyder, du botar det inte som du botar en sjukdom, och den tid du har haft som missbrukare är dessutom redan förlorad när du blivit "botad".
Fast skitsamma, jag har fortfarande inte sett några tunga argument från din sida för legalisering, och ja, jag läste igenom dina tidigare inlägg.
teambanan -
Jag är för en legalisering av heroin. Det är inte heller den möjliga "risken för ökat missbruk" som gör mig skeptisk till legalisering av cannabis.
dundermannen: Dom flesta langare av cannabis langar väl knappast sitt hemlagade. Kilopriset kvittar fullkomligt, det är ju förtjänsten man är ute efter. Men för sakens skull, dom skulle kunna sälja saffran istället, det kostar väl nästan lika mycket, eller guld. Det gör dom inte, dom säljer knark trots att det är olagligt och därmed för med sig en risk. Ser det som högst möjligt att de skulle byta till andra olagliga substanser, om du kan köpa hasch hos tobakshandlaren. (Det är klart att det är möjligt, nästan allt är ju möjligt. Huruvida det är troligt eller inte är en annan sak.)
Visst är det förtjänsten de flesta (inte alla) är ute efter och den är ju mycket högre hos cannabis just eftersom det är olagligt. (Som du kanske minns vill jag legalisera allt så det kommer inte finnas något annat dom kan sälja. Nåja...) Men grejen med cannabislangare, som sagt, är att de inte gärna går över till andra droger. Om du känner folk som röker så kan du ju fråga om de tycker att det vore cool om deras langare började sälja heroin istället. Eller be dom fråga langaren om han skulle kunna tänkas göra det.
(Bara för att en vara är dyr betyder inte det att avansen är hög.)
Är du orolig att det kommer bli mer lagning utav tyngre droger ifall cannabis legaliseras? Eller varför är du emot?
Det är inte riktigt vad missbruk betyder, du botar det inte som du botar en sjukdom, och den tid du har haft som missbrukare är dessutom redan förlorad när du blivit "botad".Missbruk är en sjukdom. Olika sjukdomar behandlas på olika sätt. Ibland kan man bota, ibland bara lindra och ibland kan man inte göra mycket alls.
Det är lite rörigt nu, vet inte riktigt vad jag eller du vill ha sagt.
Varför vill du legalisera heroin men inte cannabis?
Ehm här går jag in för o läsa om huruvida Cannabis är legaliserat i Kalifornien eller inte och så har som vanligt tråden spårat ur på ett håll, fan kan ni starta en ny tråd istället?
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Du kunde ju läsa före vår diskussion att cannabis inte är legaliserat i Kalifornien. Case closed...
Är du orolig att det kommer bli mer lagning utav tyngre droger ifall cannabis legaliseras? Eller varför är du emot? Hm, nä inte egentligen, jag antar att efterfrågan efter tyngre droger inte kommer öka så att alla cannabislangare kan försörja sig på att sälja dom. Jag menade mest att kriminella grupper kommer hitta andra, förmodligen kriminella, sätt att försörja sig på.
Varför vill du legalisera heroin men inte cannabis? Jag ser inga positiva effekter av en legalisering av cannabis. Heroin vill jag ska vara lagligt i den mån att missbruket inte är kriminaliserat, för att kunna hjälpa missbrukarna. Den typen av extrem och aktiv hjälp behövs förstås inte när det gäller cannabis, som, precis som du säger, man sällan missbrukar. Men man kan dock missbruka det, och det ser jag som problemet med cannabis, och en legalisering av det. En legalisering av cannabis skulle rimligtvis innebära att användandet av cannabis blev mer accepterat, och då också missbruket. (Jag ser det som otroligt att användandet i sverige inte skulle öka med en legalisering, nog hålls det i schack av tillgången, och riskerna det innebär att ta en illegal substans). Och även om missbruket inte skulle öka, så finns det ju inte samma anledning som i fallet heroin att legalisera för att hjälpa missbrukarna. Summa summarum, varför tillåta en drog, som ger problem hos deras användare?
Du kunde ju läsa före vår diskussion att cannabis inte är legaliserat i Kalifornien. Case closed... Eran diskussion har ingenting med tråden o göra, starta en ny tråd, case closed.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Jag ser inga positiva effekter av en legalisering av cannabis. Men det gör jag.
Heroin vill jag ska vara lagligt i den mån att missbruket inte är kriminaliserat, för att kunna hjälpa missbrukarna. Du vill alltså inte legalisera heroin utan bara avkriminalisera bruket?
Den typen av extrem och aktiv hjälp behövs förstås inte när det gäller cannabis, som, precis som du säger, man sällan missbrukar. Men man kan dock missbruka det, och det ser jag som problemet med cannabis, och en legalisering av det. Varför vill du då inte förbjuda allt som kan missbrukas?
En legalisering av cannabis skulle rimligtvis innebära att användandet av cannabis blev mer accepterat, och då också missbruket. Menar du att missbruket skulle bli mer accepterat?
Att användandet av cannabis blir mer accepterat (stämmer säkert) är ju bara positivt. Då kan folk som verkligen behöver hjälp med att sluta lättare få det. Dom behöver inte skämmas eller vara rädda för att söka hjälp.
Se på Portugal där man för tio år sedan dekriminaliserade alla droger för eget bruk och där nu fler människor söker hjälp
utan att användandet utav droger har ökat! Du vill dekriminalisera heroin för att folk lättare ska få hjälp med att bli av med sitt missbruk, men du vill inte göra detsamma för cannabismissbrukare?
(Jag ser det som otroligt att användandet i sverige inte skulle öka med en legalisering, nog hålls det i schack av tillgången, och riskerna det innebär att ta en illegal substans). Huruvida det är olagligt eller ej bestämmer inte huruvida det finns en tillgång eller ej. (Även om det såklart blir svårare för folk att hantera det när polisen jagar det.) I Thailand är det jävligt olagligt med cannabis men användandet är mer utbrett och öppet än i Sverige. Rent turistmässigt då. (Det har jag absolut inga siffror på men hur många barer i Sverige kan du köpa weed i?) I Jemen kan man bli av med handen som straff för stöld, betyder det att det inte finns några tjuvar i Jemen? Knappast, förbud och straff fungerar inte.
Är du medveten om att cannabisbruket i Sverige har ÖKAT de senaste åren? (Och det utan att jag sett någon uppmjukning utav lagstiftningen. Tvärtom är det TRENDER och folks inställning i allmänhet som styr sådant. Som sagt, för inte så länge sedan var nästan halva Sveriges (röstberättigade) befolkning för en kriminalisering utav alkohol.
Det är möjligt att användandet skulle öka vid en legalisering (men eftersom det är en relativt harmlös drog spelar det inte så stor roll, de positiva aspekterna överväger de negativa - stort) sedan är det dock också möjligt att användandet sjunker då det inte är lika häftigt längre. Som sagt, om din teori skulle stämma till 100 så skulle väl Nederländerna ha absolut högst andel cannabisbrukare i Europa, inte sant? Så är det då så? Nej, danskarna röker mest.
Och även om missbruket inte skulle öka, så finns det ju inte samma anledning som i fallet heroin att legalisera för att hjälpa missbrukarna. Varför inte? Känner du empati för heroinmissbrukare men inte för cannabismissbrukare?
Summa summarum, varför tillåta en drog, som ger problem hos deras användare? 1: För att man ska ha friheten att göra vadfan man vill så länge man inte skadar någon annan (med cannabis behöver man iofs inte ens skada sig själv). Eller vill du kriminalisera självmord igen också?
2: För att cannabis hjälper enormt mycket mer människor än vad det skapar problem.
3: För att förbudet mot cannabis är det som skapar problem.
4: För att staten lägger ner oerhörda summor pengar på att jaga och hålla koll på cannabisbrukare (och langare). Pengar som istället skulle kunna läggas på vård utav cannabismissbrukare (men eftersom det inte kommer bli ett så stort problem så frigörs en jävla massa pengar till att ta hand om folk som blivit beroende utav alkohol eller andra mycket farligare droger än cannabis).
Det är tack vare folk som dig som gör att borgarna nu ska anställa 20.000 fler poliser, samtidigt som dom ströp mer än 100 miljoner som skulle gått till drogpreventivt arbete osv. Dina tankar leder till att polisen jagar missbrukare med batong istället för att fråga dom om dom vill ha hjälp att komma ut ur missbruket.
Förbud har ju aldrig fungerat (som sagt, se vad alkoholförbudet i USA på 30-talet ställde till med). Eller vad narkotikaförbudet ställer till med! Över 7000 MÖRDADE bara i Mexiko under 2009. Bara för att en del skitnödiga jävla översittare vill kunna sitta och säga "App app app, ge fan att stoppa i dig det där för det tycker inte JAG är cool."
1: För att man ska ha friheten att göra vadfan man vill så länge man inte skadar någon annan (med cannabis behöver man iofs inte ens skada sig själv). Eller vill du kriminalisera självmord igen också? 2: För att cannabis hjälper enormt mycket mer människor än vad det skapar problem. 3: För att förbudet mot cannabis är det som skapar problem. 4: För att staten lägger ner oerhörda summor pengar på att jaga och hålla koll på cannabisbrukare (och langare). Pengar som istället skulle kunna läggas på vård utav cannabismissbrukare (men eftersom det inte kommer bli ett så stort problem så frigörs en jävla massa pengar till att ta hand om folk som blivit beroende utav alkohol eller andra mycket farligare droger än cannabis). Jag citerar bara denna biten, du skriver så jäkla långa inlägg.
1. Det är en rätt omtvistad frihet. Men även om det vore självklart så gäller det för alla missbruk att dom också skadar andra människor.
2. Hur hjälper cannabis människor?
3. Hur skapar förbudet problem?
4. Där är möjligtvis en poäng. Fast det handlar om en sorts utilitaristiskt nyttotänkande som är lite svårt att acceptera. Vi ger dig möjligheten att hamna i ett missbruk så att vi har större möjlighet att hjälpa dig efteråt. Eller så tänker jag bakvänt, liberalistiskt sett borde vi förstås ha friheten att riskera vår egen hälsa på vårt eget bevåg. Fast man blir din frihet att skada dig ett problem för andra så kan man ju inte acceptera det.
Alltså, det räcker inte med att åberopa de inviduella friheterna för att tillåta folk att bruka narkotika, om man vet att det leder till problem för andra. Hade cannabis varit bra på alla sätt och vis hade det redan varit tillåtet, det är det inte. Uppenbarligen har människor problem med det, så pass att de väljer att bryta lagen för att använda det, och därmed riskera, böter, jobb, fängelse. För att tillåta det måste det då finnas något som väger upp de negativa konsekvenserna och jag har inte sett något än. Möjligheten att de dricker mindre alkohol? Tveksamt. Mindre pengar i drogbekämpning? Möjligtvis, men som jag sa, jag tycker kalkylen är tveksam. Den potentiella lyckan i att få röka på?
Producent
2010-01-17 18:22
Since 1984 @realgizlee // twitter
jag vill verkligen inte, måste jag?
Graffare
2010-01-18 00:12
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Visst är det helsjukt att Köpenhamns politiker vill ha coffeshops, köpenhamnarna vill också ha det men ändå så kommer några skitnödiga jävla politiker som inte lever i verkligheten att sätta stopp för det. Det positiva är ju att det är en sådan debatt om det i Danmark och att det inom tio år kommer vara, om inte legaliserat så åtminstonde något som liknar den holländska modellen. I Danmark då. Sverige lär väl hålla fast vid sin nolltolerans efter att hela världen tagit sitt förnuft till fånga.dundermannen: Först, kolla på The Union, den är faktiskt ganska bra och du kommer få (bättre) svar på en massa frågor du ställt. Du kommer också få reda på varför det är olagligt och det beror inte på några hälsoaspekter inte. Det räcker om du kollar en kvart i början för att få höra historien bakom det. Sedan lär du vara fast ändå. Jag tycker att du kan se The Union, det tar bara lite längre tid än vad du lagt ner på den här diskussionen. Ska försöka hålla mig kort nu då. Din fråga 3 (Hur förbudet skapar problem) har jag väl redan svarat på? Men okej, det gör folk till kriminella och ser till att de hamnar i utanförskap. Det leder till mord och annat otrevligt. Det tär på polisens och rättsystemets resurser osv osv. Fråga 2: Hur det kan hjälpa människor: (Jag utgår från att du tycker det är okej med medicinsk marijuana, för då slipper jag ta upp alla de sjukdomar och symptom det hjälper emot.) Du har ett jävla pissjobb som gör dig förbannad och uppstressad varje dag så istället för att komma hem och fortsätta vara förbannad på frugan och ungarna kan du inta en liten mängd cannabis (du behöver inte bli hög) och känna lugnet komma. Du blir glad och harmonisk och lyfter upp ungarna på axlarna och ger frugan världens största kram när du kommer hem. Det kan vara så enkelt. Sedan brukar det ju stå då och då om "bakispiller" som ska hjälpa en mot bakfyllan, varje gång jag ser en sådan rubrik tänker jag "Det finns ju redan en medicin mot bakfylla. Cannabis heter det". (För att ta något du kanske kan relatera till lättare ;) ) Det där blev lite tramsigt men det är inte mindre sant för det. Nu orkar jag inte mera, hej hej och titta på The Union för mer info.
Hmm antar att jag får göra det då innan jag svarar, fast jag inte är så sugen. Gör det imorgon, den är inte i 3d.