"Weed" legaliserat i Californien..
Har någon någon mer info om detta? Har hört från några som bor där att dom har legaliserat gräs där alldeles nyss.. :o
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Graffare
2010-01-12 22:17
HAHA så sant:)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Dom har en folkomröstning om det as we speak. tror dom röstade för 2-3 timmar sen. Resultatet bör la komma någon gång i natt då?
...och det är det som är så fint med whoa!
Tuungt, äntligen :)
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Hur kommer det funka i praktiken då? Medical marijuana har ju varit lagligt hur länge som helst, men fått verka i hemlighet eftersom det finns federala lagar som förbjuder det.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Och så kan man undra hur det kommer bli för alla de som sitter i fängelse pga cannabis i Californien...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-01-12 22:59
nu vi väntar vi bara på att nån tar ut tummen i röven o gör samma sak här...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Hur kommer det funka i praktiken då? Medical marijuana har ju varit lagligt hur länge som helst, men fått verka i hemlighet eftersom det finns federala lagar som förbjuder det. Not anymore. Det var en av de första sakerna Obama satte stopp för om jag inte minns fel. Att DEA fick gå in och bryta mot statlig lag dvs.
Look with your own eyes - See with your own mind
Producent
2010-01-12 23:24
Tjeckien legaliserade också väl för inte så länge sen?
Producent
2010-01-12 23:26
vadfan barrack ser ju tom bäng ut när han snackar om det
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
spokie, han tänker på sin ungdom kanske
Haha, från artikeln i LA Times:
"We're going to legalize marijuana, we're going to tax it and then we're going to educate our kids about the harm of drugs. You've got to be kidding me,'' Gilmore said. "What's next? Are we going to legalize methamphetamines, cocaine?''Parallellen mellan cannabis, kokain och metamfetamin är så härlig. Det blir alltid bra när folk säger emot sig själva och ger fördel till motparten. En outbildad person, inom droger, som säger felaktiga saker, alltså behöver utbildningen. Levande bevis, guld.
rolig bild midas fick mig att skratta :)
Its darkest before dawn
@Midas P27 Haha precis så tänkte jag :)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Det är bara en instans som har godkänt den:
The measure next goes to the Health Committee, but proponents worried it would not be acted on by that panel by Friday's deadline, which would require the proposal to be reintroduced to be heard this year by the full Assembly.
Est. 1984
Graffare
2010-01-13 09:58
Grattis Cali :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Ett steg i rätt riktning ^_^
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Om Cali vill rädda sin ekonomi har de inte mycket till val.
Look with your own eyes - See with your own mind
blev lagligt i tjeckien att ha 15g på sig.. men vad jag förstod var det fortfarande olagligt att sälja. man fick även ha två doser heroin på sig om jag inte minns helt fel.. man borde legalisera allt egentligen. förbud har aldrig och kommer aldrig att fungera. enda det gör är att det ger pengar till organiserad brottslighet som sprider ut dynga till överpriser..
Not a follower, so Twitter has never been an option.
teambanan: och om de e lagligt går pengarna bara till krig.
Midas: Haha!
Forumssignatur...<br>
Men, det är ju inte alls legaliserat. Det var EN instans som röstade för. Det är en bit kvar att gå. Att jämföra cannabis med amfetamin är såklart helknäppt. Men ja, tunga droger bör också legaliseras eftersom det är det enda sättet att få kontroll.
Om man ska legalisera allt för att få kontroll, ska man legalisera mord också för att få kontroll? Att säga att legalisering utav något ger staten kontroll känns väl inte helt hundra. Alkohol är olagligt och det är massvis med olaglig handel utav av det.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
alkohol är lagligt, menar du..
Producent
2010-01-14 23:25
mattheew: Ditt argument stämmer inte, alla kan inte brygga en trygg alkohol hemma, men alla kan odla obesprutad och rent cannabis
Since 1984 @realgizlee // twitter
gzarza: Oj, javisst menar jag det. Mickillah: Jag syftade på den olagliga lagningen och försäljningen, inte att det är olagligt att bränna eget. Jag tror knappast att en legalisering är samma sak som kontroll, därav exemplet med lagliga alkoholen som även den har en olaglig sida som inte kontrolleras utav staten.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
mattheew: Om man ska legalisera allt för att få kontroll, ska man legalisera mord också för att få kontroll? Att säga att legalisering utav något ger staten kontroll känns väl inte helt hundra. Alkohol är olagligt och det är massvis med olaglig handel utav av det. Nej. Mord, är i fallet droger, samma sak som att tvinga på någon droger. Att legalisera innehav och bruk av droger är som att legalisera självmord. Att legalisera försäljning av droger är som att legalisera aktiv dödshjälp. Angående alkoholen: alkohol är inte olagligt, det är lagligt. Däremot är det väldigt reglerat och beskattat, därför sker det en massa olaglig handel med det.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
matthew: Det där är ett tramsargument som inte ens behöver svaras på. Om du funderar några varv till bör du förstå varför.
Jag håller med Matthew om att det vore en idiotisk idé att legalisera alla droger. Cannabis är en relativt harmlös drog. Knappast nyttig men ofarlig om man jämför med de tyngre drogerna. Droger som heroin, kokain och amfetamin däremot är rent av livsfarliga. Att de dessutom kan ta över ens liv totalt gör inte saken bättre, och det krävs en hel del för att man ska lyckas ta sig ur ett beroende om man väl fastnar. Nu säger jag inte att det inte går att snöa in totalt på cannabis och utveckla ett beroende av den drogen. Men när det händer handlar det om rutiner och ett psykiskt beroende. Du ligger inte och känner dig som att du ska dö i två veckor efter senaste jointen. Däremot borde allt brukande av droger dekriminaliseras. Som det ser ut just nu ser man på missbrukare som brottslingar när de i själva verket bör ses som offer. Det är langarna och smugglarna, de som tjänar pengar på misären, som är de som bör straffas, inte de som betalar med sina liv. Oj vad gay man kan låta, men det bjuder jag på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad menar du när du säger att cannabis är "knappast nyttig"? Du kan ju använda det som medicin t.ex. för att inte tala om att man blir smartare av cannabis. (Alla blir såklart inte smartare men dom blir iaf inte ännu dummare än vad dom redan är.) Att bara dekriminalisera drog(miss)bruk är bara dumt, man går ju bara halva vägen. Man tillåter t.ex. fortfarande knarkkartellerna att tjäna pengar på det. Men dekriminalisering av bruk är iaf bättre än systemet vi har nu. Det är ju bara att se på Portugal som gjorde just det för tio år sedan och där drogandet rent generellt inte har ökat t.ex. När jag säger att man bör legalisera alla droger så menar jag inte att vem som helst ska kunna köpa dom hursomhelst, som man kan göra nu. Legalisering = ta kontroll.
Har hört folk påstå att cannabis har många positiva effekter, men aldrig hört att man ska bli "smartare" av det, det är väl snarare så att de som använder cannabis känner att de blir "klarare" och får bättre minne när de tar uppehåll eller slutar med drogen. Att man kan använda cannabis som medicin gör knappast att de negativa effekterna försvinner. Nog för att de positiva effekterna ofta överväger de negativa effekterna. Visst kan jag tänka mig att det kan vara gynnsamt för samhället att förse tunga missbrukare som mest troligt aldrig kommer bli rena med sitt personliga favoritgift under kontrollerade former som del av ett skadereduceringsprogram. Men att legalisera t.ex. heroin är bara idiotiskt. Om man legaliserar en drog, men inte låter vem som helst köpa den så har man väl ändå inte legaliserat? Och om bara vissa utvalda individer får tillgång till drogen har du inte heller tagit bort den svarta marknaden för drogen.
Gurraa du får gärna länka en källa som bevisar att man blir smartare av cannabis, och ja cannabis kan användas som ett smärtstillande preparat men den gör dig inte frisk.
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
haha smartare av cannabis. Legaliseringen av heroin i portugal har gått utmärkt. Faktum är att jag hellre ser att man legaliserar heroin i sverige än cannabis.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
3rdsoul: Har hört folk påstå att cannabis har många positiva effekter, men aldrig hört att man ska bli "smartare" av det, det är väl snarare så att de som använder cannabis känner att de blir "klarare" och får bättre minne när de tar uppehåll eller slutar med drogen. Det är klart man känner sig "klarare" i huvudet när man är nykter än påverkad av någonting. Jag känner mig t.ex. mycket klarare i huvudet när jag är nykter än när jag är full. Att minnet blir bättre stämmer kanske halvt. Närminnet verkar påverkas negativt utav (tung) cannabiskonsumtion. Det kommer dock, som du sa, tillbaka om man slutar använda cannabis (mycket).
Att man kan använda cannabis som medicin gör knappast att de negativa effekterna försvinner. Nog för att de positiva effekterna ofta överväger de negativa effekterna.Det har jag aldrig sagt heller. Men jag är nyfiken på vilka negativa effekter du talar om. (Förutom närminnet då.)
Visst kan jag tänka mig att det kan vara gynnsamt för samhället att förse tunga missbrukare som mest troligt aldrig kommer bli rena med sitt personliga favoritgift under kontrollerade former som del av ett skadereduceringsprogram. Det är en bra idé, ja.
Men att legalisera t.ex. heroin är bara idiotiskt. Men va? Menade du inte vad du skrev just innan det här?
Om man legaliserar en drog, men inte låter vem som helst köpa den så har man väl ändå inte legaliserat? Jo, det har man. Är alkohol legaliserat?
Och om bara vissa utvalda individer får tillgång till drogen har du inte heller tagit bort den svarta marknaden för drogen. Nej, det är sant. Men man har försvårat för den iaf. Och om det är staten som har hand om försäljning (eller hur man nu ska lösa legaliseringen) så kan dom ju alltid hålla lägre priser och bättre kvalité än langarna. Att legalisera (avdramatisera) droger leder antagligen till minskat bruk och missbruk också. Se på Holland t.ex. där det inte är så jävla ball att ta droger.
Lägg märke till att jag inte menar att man ska sälja heroin på ICA. Jag vet heller inte hur drogadministrationen skulle se ut efter en legalisering. Jag tycker i vart fall att man inte ska kunna gå till apoteket och köpa heroin hursomhelst.
MR_EVIL du får gärna länka en källa som bevisar att man blir smartare av cannabis, Jag har ingen sådan källa. Slängde ur mig det som en liten provokation mot folk som brukar slänga ur sig att "man blir dum av cannabis". Vilket man inte blir.
och ja cannabis kan användas som ett smärtstillande preparat men den gör dig inte frisk. Smärtstillande är en utav en jävla massa saker du kan använda cannabis som. Jag sa heller inte att den gjorde dig frisk. Gör Alvedon dig frisk från huvudvärken eller dämpar den bara symptomen? (Alvedon dödar förövrigt mycket fler människor än cannabis.)
dundermannen: Legaliseringen av heroin i portugal har gått utmärkt. Faktum är att jag hellre ser att man legaliserar heroin i sverige än cannabis. Heroin är inte legaliserat i Portugal. Det är däremot inte olagligt att inneha mindre mängder för eget bruk.
Att du hellre ser heroin legaliseras än cannabis gör att du verkar väldigt märklig.
legaliserat var kanske fel ordval, avkriminaliserat är kanske bättre, men legaliserat hette det i namnet på tråden.
Och jag menar förstås att legalisera enbrat brukandet av heroin. Tycker inte alls det är konstigt att det är rimligare än cannabis. Att avkriminalisera cannabis skulle bara innebära att fler kids rökte på, lyssnade på reagge och kollade på zeitgeist. Att avkriminalisera heroin däremot skulle kunna innebära att man kan hjälpa brukarna istället för att jaga dom och istället sätta in resurserna på de som distribuerar drogen.
debattartikel om portugal:
Länk till http://www.newsmill.se/node/7725
legaliserat var kanske fel ordval, avkriminaliserat är kanske bättre, men legaliserat hette det i namnet på tråden. Eh ja, avkriminaliserat är bättre eftersom det är vad det är. Och trådens namn spelar ingen roll. Hade det stått "cannabis knullat i cali" hade du sagt att heroin var knullat i Portugal då?
Och jag menar förstås att legalisera enbrat brukandet av heroin. En avkriminalisering av innehav alltså?
Tycker inte alls det är konstigt att det är rimligare än cannabis. Okej.
Att avkriminalisera cannabis skulle bara innebära att fler kids rökte på, Nederländerna ligger knappast i topp när det gäller cannabiskonsumtion. Om fler rökte på så skulle antagligen alkoholkonsumtionen minska vilket skulle vara väldigt positivt. Jag vet inte vilken åldersgrupp du syftar på nu men man ska självklart inte röka cannabis när man är ung. Antagligen inte förrän hjärnan är färdigutvecklad (21 år va?) men mindre mängder är nog ingen fara men såklart inget man ska uppmuntra. (Medicinskt bruk för barn är såklart okej.) Det är sämre för hjärnan att dricka alkohol i unga år än att använda cannabis.
lyssnade på reagge och kollade på zeitgeist. Jaha, du var oseriös, då orkar jag nog inte lägger ner mer tid på dig.
Att avkriminalisera heroin däremot skulle kunna innebära att man kan hjälpa brukarna istället för att jaga dom och istället sätta in resurserna på de som distribuerar drogen.Varför gäller inte det för cannabis?
Glömde du ett "miss" före brukarna där uppe?
Sedan är det oklart om du vill legalisera heroin eller bara avkriminalisera det för eget bruk.
Graffare
2010-01-15 23:20
Jag tycker det starkaste skälet till att legalisera cannabis är alla farliga lagliga droger, så kallade RC. Konstiga pulver som utvecklas i skumma lab och produceras i Kina. Vilken 14-åring kan hur lagligt som helst beställa sånt till brevlådan. Kolla bara in handen på snubben som tog bromo dragonfly, en laglig drog. http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=9254 Folk som sprider massa skräckpropaganda kring cannabis är naiva idioter. Kolla även in andra populära lagliga nätdroger. http://www.dn.se/sthlm/nya-natdroger-efter-flickans-dod-1.474603 Mephedrone http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-unga-doda-av-dxm-tjanster-dras-in-1.849553 DXM Det finns fler exempel. Legalisera cannabis och rädda ungdomar från alkoholism och farliga "lagliga" droger. Samma sak som att det är lagligt att sniffa (eg. inhalera) bensin och butan. Fattiga kickar som leder till hjärnskador.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Nu menade jag inte att man blir "dummare" enbart under ruset, utan att man även påverkas av drogen när man har spår av den lagrade i kroppen. Några negativa effekter är försämrat minne och ökad risk för cancer. Vid medicinskt bruk kan även ruset ses som en negativ effekt. Att förse tunga missbrukare med en drog under kontrollerade former är inte samma sak som att legalisera.
Graffare
2010-01-15 23:41
3rdsoul P24 Jag tycker det är mycket bullshit det är med minnet osv. Europachefen för mitt företag röker i bland och han har även tidigare varit chef för General Electrics i Frankrike och Benelux. Lämna den svenska haschpsykosbubblan ett tag. Synen på cannabis är helt annorlunda utanför Sverige.
Nu menade jag inte att man får försämrat minne av att röka ibland utan regelbundet. Min poäng är att cannabis inte bara har positiva effekter utan även en del negativa effekter, oavsett hur obetydliga de kan tyckas vara.
Nattuglan har helt rätt i det han säger. 3rdsoul: Jag menar inte heller att man blir dummare under ruset (vilket man inte blir) vad menas med "dummare" egentligen? Och hur kan man bli påverkad till den grad att man blir "dummare" (återigen, vad menar du med "dummare") utav resterna som lagras i kroppen? Har du gått på myten om att cannabisanvändare helt plötsligt kan bli höga igen långt efter att dom rökt? De mängder som sparas i kroppen är så små att det inte påverkar. Ökad risk för cancer? Sist jag kollade så hade THC ihjäl cancerceller på löpande band. Cigarettrökare som också röker cannabis har minskad risk för lung- och strupcancer. Försämrat minne är BULLSHIT! NÄRminnet kan påverkas. NÄRminnet. NÄRminnet. NÄRminnet. (Skrev det flera gånger så alla flummare här inne ska komma ihåg det.)
För mycket av vadsomhelst är dåligt. Frågan är ju bara när det blir för mycket.
Jag har personligen sett det hända. Jag var på en fest och en person som jag vet knarkar men som sa att han inte knarkat på flera dagar fick en haschpsykos och hoppade ut genom fönstret för att han trodde att han kunde flyga och att alla på festen ville döda honom. Som tur var låg lägenheten på andra våningen så han bröt bara benet... men det kunde ha slutat illa!!! Han fick gå med kryckor i två månader efter det.
NÄRminnet kan påverkas. NÄRminnet. NÄRminnet. NÄRminnet. (Skrev det flera gånger så alla flummare här inne ska komma ihåg det.) Skrattade gjorde jag.
Men är det rimligt att legalisera någon rekreationsdrog till? vad skulle vara poängen?
Okej. Släppte "haschpsykosen" efter landning eller? Hade han druckit på festen? Cannabis kanske kan trigga latenta psykoser. Precis som alkohol, barnafödsel och andra omvälvande upplevelser. Det verkar som om de som fått psykos efter cannabisbruk (hur lätt är det att veta ifall det är alkohol, cannabis eller andra droger eller personliga problem som orsakat psykosen kan man ju diskutera) har bättre kognitiv förmåga, mildare psykoser osv än folk som fått psykos utlöst pga andra saker.