I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför ska alla bry sig så mycket?

Övrigt - Blandat

   

2010-01-08 18:49

Varför ska alla bry sig så mycket?

Har märkt att dagens ungdom bryr sig mycket om vad andra gör och hur dom lever. Hånglar man med någon person på en fest som inte är mest poppis i skolan så frågar folk dagen efter om det är sant osv. Varför bry sig? Varför kan man inte bara godkänna det och släppa det?


Och när man pratar med sina polare om vad man vill göra i framtiden till exempel, och man säger att man kanske inte vill jobba så mycket utan satsa mer på något man verkligen vill, musik till exempel. Då börjas det igen "men du måste ju jobba för att få pengar, vad ska du annars göra hela dagarna"

Är väl fan min ensak hur jag ska leva mitt liv. Behöver ingen som ifrågasätter det.



Så vad tror ni det handlar om?
Själv tror jag att den största orsaken är avundsjuka faktiskt. I alla fall när det handlar om det där med livet och framtiden. Vilken man har strulat med på en fest har jag ingen teori på. Så vad tror ni?