I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tre saker du absolut skulle rädda?

Övrigt - Blandat

2010-01-06 01:33
Laptop, då allt fotorelaterat ligger där, dvs. något som inte går att ersätta.

The Doors of Perception (bok, just detta exemplar har väldigt högt sentimentalt värde).

Ett väldigt speciellt inramat foto.

And that's that! Resten går att ersätta känns det som.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-01-06 14:50
om jag hade haft hunden kvar så hade de lätt vart han och bara han för att va säker att han klara sig. Sen mina kläder! Skulle rädda pojkvännen om han inte gjorde de sj så klart!
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2010-01-06 17:17
jag hade räddat mina grodor/hund. sen hade jag nog skitigt i resten.. har försäkring och drygt.. såhär 30 tusen liggandes på skoj ;).
The News called it crack, i called it diet coke..

2010-01-06 17:43
Eftersom då familjen inte är en sak så skulle jag ta med mig i dagsläget (med -20 ute)

* Sonens tjocka overall
* Externa hårddisken med alla bilder och minnen
* Plånbok (innehållandes VISA och ID bla)

En kompis lägenhet brann upp, förutom att han saknade hemförsäkring och fick en jävla massa problem så brann dessutom alla hans ID-handlingar upp. Det var sinnessjukt svårt att göra småsaker som att ta ut pengar så han kunde köpa kläder osv utan ID.

2010-01-06 17:53
SkadegladsBack F19:

dig hade jag räddat, prettyface!
The News called it crack, i called it diet coke..

2010-01-06 17:55
Men the fuck, djur och människor är inte saker :P Hur svårt ska det vara att förstå det.

2010-01-06 18:02
He treats objects like women!

Jag har det mesta på min stationära dattamaskin. Så om det fanns tid skulle jag försöka rädda den, annars min externa backup-disk.

Sen lurar och mp3spelare.

Visst, jag skulle ha råd att köpa nya prylar när jag får försäkringspengar. Men det skulle innebära säkert flera veckor utan rimliga lurar, vilket såklart är orimligt.

:)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-01-06 19:41
Shit... där sa du något... ok jag kastar ut The Doors of Perception genom fönstret så jag kan hämta den i efterhand, sen tar jag med mig mina ESW10JPN också! Phew, close call!

2010-01-06 20:21
FUSK!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-01-06 20:26
Pffft! As if!

2010-01-07 15:41
förutsatt att alla familjemedlemmar är safe. Så skulle jag slita med datorn/ljud,foton och häva ut så mycket kläder som möjligt ut genom fönstret!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2010-01-07 15:41
Men, räknas bebisar och makar som saker verkligen?

Jag skulle väl rädda min laptop, en gitarr och en didgeridoo eller min berimbau, man får se i stundens hetta. : P
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-01-07 15:53
Nä blir berimbau, inte didgeridoo, didge kan jag fixa ny billigt i sommar typ.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-01-07 17:59
1. Skivor
2. Skivor
3. Laptop

2010-01-07 19:26
Datorn, Byxan(Plånbok och nycklar), Jackan( andra nycklar och kanske kallt ute).
Jag har ingen personlighet
Groupie

2010-01-07 20:52
Okej... i materiell väg:

Min laptop (har typ allt i den, så det blir ju flera grejjer i en, typ, heheh)
Min garderob med mina kläder i - den har hjul på sig så jag SKULLE faktiskt ev kunna få ut den själv om det nu skulle börja brinna........
hm... sista grejjen va svår.
Måste nog säga Mobilen. Känner mej handikappad utan den. Tragiskt med sant.
Sen OM jag skulle hinna springa in och hämta en fjärde sista grejj innan huset brinner ner så skulle jag ta mitt playstation hihi.
Sen förutsätter jag att resten av familjen tar sig ut själva och tar hundarna och katterna med sig!
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2010-01-07 20:57
Min externa hårdisk med all musik, bilder o dokument som inte får gå förlorade

2010-01-07 21:39
dator, pengar, väskan med dvdfilmer.
B