I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Present till praktikant

Övrigt - Blandat

Producent

2009-11-21 20:42

Present till praktikant

Hej,

Jag har haft en praktikant på mitt jobb i över 3 månader. På onsdag nästa vecka är det hennes sista dag. Jag skulle gärna vilja ge henne en present för hennes förträffliga arbete hon har utfört.
Det jag vet om henne är att hon är 19 år, är intresserad av mode och stil, har nyligen flyttat hemifrån, har en hund, tittar på film och går på mycket hemmafester.
Så ungdomar vad köper man i present till en 19 årig flicka?
Mycket tacksam för förslag.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-11-21 20:47
kan du inte ge henne ett jobb

2009-11-21 20:49
Ge henne två SF-presentkort. Det fick alltid vi sommarjobbare när det var dags för semester på förra jobbet. Uppskattades alltid av mig :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-11-21 20:51
Haha, biokort är ju typ det tråkigaste man kan få. Ge henne lite pengar efter allt arbete, de uppskattas alltid ;)
Vi är överallt!

2009-11-21 20:53
två presentkort? varför inte bara ett med dubbelt så mycket pengar på? : /
cry me a river!
--> thcrew

2009-11-21 20:53
ge henne herpes.. HAHA OOHH..

Nej jag skojar.. Ge henne pengar, det har hon nytta av
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-11-21 20:57
msterys idé var och kommer att vara den bästa idén ^^

Joda
Jaja, whatever, du förstår vad jag menar :p

och Everlast
Nej, det är det verkligen inte, inte om man gillar film och gillar bioupplevelsen :), pilutta dig! Och cash, hur fantasilöst är inte det? Men iofs, hade det vart en rimlig summa som man faktiskt kan röra sig med, så why not.

jag är sämst på presenter, men det var iaf det jag fick där jag jobbade förr i världen och jag älskade presentkorten för jag älskar film och bio :) och TS skrev ju att hon gillar film. Annars: presentkort på någon klädaffär (även om presentkort på klädaffärer är skittråkigt då man måste binda sig till den affären...) om du vet någon speciell affär hon gillar.

Good luck :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-11-21 21:14
om man ska köra på presentkort kan man ju ta Länk till http://www.presentkorttorget.se/supergavekort.aspx så får man välja själv vilken affär man vill ha det på.

har tjänat in till presentkort på en del sidor så man fått ta ut dom där så det funkar iaf,

2009-11-22 03:50
Brazen F20 Kanske lite fantasilöst, men alla uppskattar pengar ;)
Vi är överallt!

2009-11-22 05:34
Köp en stilig hundleksak till den stilmedvetne hundägaren eller kanske en alkoholhaltig dryck som hon kan förtära i samband med de hemmafester hon frekventerar.

Du kan rent av slå på stort och kombinera dessa båda förslag.
Rappare

2009-11-22 09:50
Jag skulle bli sjukt glad om jag fick ett presentkort på SF på typ 200 spänn. Det är aldrig fel.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-11-22 10:10
15kg hundmat !

kan aldrig slå fel
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-11-22 11:46
Det är synd att du inte ska ge en present till en praktikant som ska vara kvar på arbetsplatsen. Då hade du kunnat skänka en namnskylt med texten "Jerry".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-22 12:17
min 3veckors pratikant fick i förrgår två kilo choklad o en blomma för en hundring. de va väl snällt.
Det va bättre förr, svenskunderjord!

2009-11-22 13:21
Folk vill ha pengar som sagt, ge henne pengar nu.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-11-22 13:43
erbjud henne att jobba ett par timmar i veckan om hon har varit fortraffligt duktig. pa sa satt sa ger du henne en fin present. eftersom hon pluggar kan hon kanske jobba lite da o da.

Skulle hon tacka nej sa kanske du far ha en back-up plan delvis, bio checkar eller nagot annat nice. present kort pa nagon restaurang?

gooden lucken
-ò_ó-
Producent

2009-11-22 15:04
varför inte ge henne en natt hon inte glömmer ? =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2009-11-22 17:58
Fumez: hahaha.

Tycker tickets till bion är helt bra. Pengar, hur mkt är inte för lite.. bla bla..
Annars en vodka till sina hemma fester? :P

Eller ett gammalt hederligt TACK!
Jag har ingen personlighet

2009-11-22 18:49
Biobiljetter, Bubbel och nå choklad. Bitches love that kinda stuff som Skrotnisse skulle ha sagt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-11-22 20:29
Tack så jättemycket för alla tipsen. Jag vet inte om min chef skulle uppskatta om jag ger bort bubbel eller vodka till min praktikant som är 19 år.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-11-23 09:54
sa du har din chef over dig, uppfattade det som att du hade ett foretag :) Men att ge bort en flaska bubbel ar ju inte sa farligt, risken att bli utskalld av chefen ar nog minimal.

iofs sa vet jag inte hur din chef ar, skulle det vara en grinig chef sa kanske du far kora 'en under bordet', folja henne ut och ge henne bubblet som bonus efter bio-checkarna :P

eller som Fumez namnde har ovan, ge henne en natt hon sent glommer, dar du aven kan anvanda bubblet, in many ways ;)
-ò_ó-

2009-11-23 10:42
ta en kartong, så gör du ett hål i kartongen. sen har du lite typ kruspapper eller kanske nått sidentyg i en fin färg.. så kör du in dasen och stänger locket..
så håller du kartongen i midjehöjd och glider fram och öppnar locket..

Det tyckte jag va en bra idé iaf.

2009-11-23 11:28
Ge henne nått "flytta-hemifrånigt"... toast-järn typ :P

//Yde - ge ell hå eff
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-11-23 15:03
Hon förväntar sig antagligen ingenting, och eftersom hon gillar film är väll biocheckar ett utmärkt val.

2009-11-23 22:15
En dildo?
Dra åt helvete!

2009-11-24 00:11
En femma dunder, tre chokladkakor och en 2liters cocacola?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2009-11-24 16:29
Tror att du fick de bästa svaret i början.

kan du inte ge henne ett jobb

Ps.
Det är praktikanterna som ska ge DIG/ER tårta eller liknande när dom slutar.

We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-11-24 18:03
lol, Dopeness du är ju kär i den här flickan.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-11-24 18:15
ge henne en brännvinsost
 Awaiting Beheadment and Mutilation
Promotor

2009-11-26 09:43
Det är praktikanterna som ska ge DIG/ER tårta eller liknande när dom slutar.
Det var bland det dummaste jag hört! Vadfan ska en praktikant komma med tårta eller liknande, när dom har gett gratis arbetskraft en längre tid?

2009-11-26 11:26
Haha, "tack för att jag fick vara här", som att någon praktiserar för att det är kul. Man gör ju det självklart för att få ett jobb. Och om man inte får ett jobb så var det väll egentligen bara slöseri med tid? Visst erfarenheten kan ju vara roligt att ha fått, men ändå..
Producent

2009-11-26 23:42
Tack en en gång för tipsen. Tyvärr har jag arbetat över till 8-9 varje dag då butikerna har stängt och jag har varit pank. Hon fick i alla fall en fin bok om kvinnligt mode genom 1900-talet. Hon blev väldigt glad i alla fall. Hon kommer även att få lite presenter från jobbet.
Promotor

2009-11-27 00:07
Hon blev "väldigt glad".. det trode min mamma också att jag blev, när hon köpte en bok om kaffe åt mig :) Bara för jag tycker om kaffe...

Producent

2009-11-27 00:38
Fan att jag inte hann skriva i tid!

Mitt förslag hade varit matchande halsband till henne och hunden :)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2009-11-27 08:47
du vill bara få knulla henne eller hur?

2009-11-27 11:44
vad är det för jobb ? om det är nån slags matbutik så ge henne massa godis eller nått
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2009-11-27 11:52
gansta: Testa den där superkraften som vissa av oss människor har...hur fan funkade den nu.....juste man LÄSER vad folk skriver!

2009-11-27 13:06
Ge henne jobbet. Eller hmm en fest på jobbet där hon kan ta med sig alla sina tjejkompisar så vips är du ensam med massa tjejer haha love it!

2009-11-27 14:19
Ge henne mitt nummer ffs